Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ovenfriet

<<

Anoniem253

Bericht 09 Jul 2016 11:30

Ovenfriet

Wij gaan vanavond weer een poging doen om frietjes in de oven te bakken. De vorige keren kwam de friet er slap en niet gekleurd uit. Ik heb nu ovenfriet van aviko gekocht en ovenfrikandelen van mora.

Iemand ervaring met deze merken? Als ik de tijden en temperatuur hanteer die op de verpakking staat dan moet het toch goed komen?

Iemand tips? :)
<<

Anoniem304

Bericht 09 Jul 2016 11:37

Re: Ovenfriet

Ja lijkt me wel. Ik doe de ovenproducten van Aviko en Mora in de Airfryer (daar zijn ze ook geschikt voor) en dat gaat altijd goed en ze smaken heerlijk. Dus dan zal het in de oven vast ook goed komen als je de verpakking aanhoudt.
<<

Anoniem184

Bericht 09 Jul 2016 12:05

Re: Ovenfriet

De tijden die erop staan hou ik voor de oven niet aan, de temperatuur wel. Maar wil ik geen slappe ovenfriet hebben, dan moet het toch echt een stuk langer in de pven dan op de verpakking staat. Gewoon regelmatig even kijken (en tussendoor 1 of 2x draaien of schudden) en dan komt het wel goed.
<<

Anoniem253

Bericht 09 Jul 2016 12:12

Re: Ovenfriet

Hoe langer de friet in de oven ligt hoe knapperiger hij wordt? Dan hou ik daar rekening mee :).
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 09 Jul 2016 12:18

Re: Ovenfriet

Anders zou ik de laatste min de grillfunctie aanzetten
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 09 Jul 2016 13:04

Re: Ovenfriet

Ik zou me ook zeker niet aan de tijden houden die op de verpakking staan! Vaak moet het er wel langer in, zeker als je de hele zak in één keer op de bakplaat wil bereiden. Ik ga ook af en toe kijken en prik er soms eentje uit om te proeven :)
<<

Anoniem253

Bericht 09 Jul 2016 13:55

Re: Ovenfriet

Weten jullie toevallig ook hoeveel langer? :angel:
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 09 Jul 2016 14:09

Re: Ovenfriet

5-10 minuten langer? Maar hangt ook van je oven af denk ik, dus ik zou gewoon een wekker zetten op de tijd dat de friet er volgens de verpakking in moet (bv 20 minuten) en vanaf dat moment elke paar minuten even gaan kijken..
<<

Anoniem253

Bericht 09 Jul 2016 15:23

Re: Ovenfriet

Oooh dat valt mee! Ik ga het sowieso in de gaten houden, ik hou jullie op de hoogte ;).
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 09 Jul 2016 17:46

Re: Ovenfriet

Ik doe het ook een stuk langer en vaak warmer dan op de verpakking staat. Op 250 graden en dan 25 tot 30 minuten. Gewoon de laatste minuten regelmatig kijken en even omscheppen. Ik koop vaak de ovenfriet van Plus eigen merk, dat is alleen aardappel en olie, verder geen troep. Maar de supercrunch ovenfriet van Aviko wordt eigenlijk het lekkerste.
<<

Anoniem253

Bericht 09 Jul 2016 18:23

Re: Ovenfriet

De frietjes waren heerlijk! 25 min op 220 graden en de laatste 5 min op de grillstand.
Bedankt voor de tips!
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 10 Jul 2016 17:36

Re: Ovenfriet

Lekker! Als ik ovenfriet heb, dan heb ik ook die van Aviko. Ik vind ze alleen in de airfryer nog vele malen lekkerder dan in de oven. Sinds ik een airfryer heb doe ik ze altijd alleen nog maar daarin.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 10 Jul 2016 18:47

Re: Ovenfriet

Wij hebben ook altijd Aviko. Veel lekkerder dan uit de frituurpan. Ik kijk trouwens nooit op de zak hoe lang het moet. Ik gooi het er gewoon in, meestal zo'n 25 minuten, geen idee of dat ook is hoe het 'moet', en dan zie ik zelf wel of het goed is. En anders laat ik het liggen tot het wel goed is.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 11 Jul 2016 10:21

Re: Ovenfriet

Ik heb, als ik frietjes maak, de verse friet van Cela Vita. Die zijn ook prima te doen.
<<

Anoniem304

Bericht 11 Jul 2016 10:22

Re: Ovenfriet

Winegum schreef:Lekker! Als ik ovenfriet heb, dan heb ik ook die van Aviko. Ik vind ze alleen in de airfryer nog vele malen lekkerder dan in de oven. Sinds ik een airfryer heb doe ik ze altijd alleen nog maar daarin.

Ja, airfryer is de beste koop ever haha!
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 18 Jul 2016 16:09

Re: Ovenfriet

Yadira schreef:
Winegum schreef:Lekker! Als ik ovenfriet heb, dan heb ik ook die van Aviko. Ik vind ze alleen in de airfryer nog vele malen lekkerder dan in de oven. Sinds ik een airfryer heb doe ik ze altijd alleen nog maar daarin.

Ja, airfryer is de beste koop ever haha!

Zo ongeveer wel he :banaan:
Nadat de beslissing gemaakt was dat ik ga verhuizen en uit elkaar ga met mijn vriend was dat ook een van de eerste dingen die ik nieuw heb gekocht :palm: Ernstig!
<<

Anoniem170

Bericht 19 Jul 2016 09:56

Re: Ovenfriet

Die ovenfriet van aviko is lekker inderdaad. Die van lidl trouwens ook! Ik zorg altijd dat de oven eerst goed voorverwarmd is en dan wat langer dan op de verpakking staat.
<<

Anoniem304

Bericht 19 Jul 2016 09:57

Re: Ovenfriet

Winegum schreef:
Yadira schreef:
Winegum schreef:Lekker! Als ik ovenfriet heb, dan heb ik ook die van Aviko. Ik vind ze alleen in de airfryer nog vele malen lekkerder dan in de oven. Sinds ik een airfryer heb doe ik ze altijd alleen nog maar daarin.

Ja, airfryer is de beste koop ever haha!

Zo ongeveer wel he :banaan:
Nadat de beslissing gemaakt was dat ik ga verhuizen en uit elkaar ga met mijn vriend was dat ook een van de eerste dingen die ik nieuw heb gekocht :palm: Ernstig!

:lol:
<<

Anoniem193

Bericht 19 Jul 2016 10:03

Re: Ovenfriet

Airfryer is top! Kinderen hebben nog nooit zo goed aardappelen gegeten ;)

Ik snij aardappelen in blokjes of partjes, dan kook ik ze even. Vervolgens gooi ik ze 10 minuten in de airfryer op 180 graden.
<<

Anoniem193

Bericht 19 Jul 2016 10:04

Re: Ovenfriet

Oh. Ontopic. Ovenfriet hebben we nog niet geprobeerd, omdat die toch voorgebakken zijn in olie. Maar voor het gemak wel een keer handig!
<<

Anoniem304

Bericht 19 Jul 2016 10:04

Re: Ovenfriet

Alibi schreef:Airfryer is top! Kinderen hebben nog nooit zo goed aardappelen gegeten ;)

Ik snij aardappelen in blokjes of partjes, dan kook ik ze even. Vervolgens gooi ik ze 10 minuten in de airfryer op 180 graden.

Oh slim. Ga ik ook eens proberen!

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers