Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Amerikaanse politie nu zelf doelwit schietpartij

<<

Anoniem173

Bericht 08 Jul 2016 10:44

Amerikaanse politie nu zelf doelwit schietpartij

http://www.ad.nl/dossier-schietpartij-d ... ~a8b7ede1/

Vrij recent is dit gebeurd. Ik vind het echt erg dat er zoiets gebeurd in Amerika. Eerst het geweld van de politie naar de arrestanten en nu weer andersom. Ik schrik er van.
<<

Anoniem184

Bericht 08 Jul 2016 13:29

Re: Amerikaanse politie nu zelf doelwit schietpartij

Ik vind het ook erg wat daar gebeurt. Van beiden kanten trouwens, wat er in Dallas gebeurd is vind ik vreselijk, maar het geweld (en de vooroordelen?) van agenten richting de getinte/zwarte Amerikaanse bevolking ook. Sowieso heb ik het idee dat het hele politiewerk daar totaal anders in elkaar steekt, hier probeert de politie je beste vriend te zijn aldus de slogan, en daar heb ik het idee dat er een heel stuk neer machtsvertoon bij komt kijken. Ik denk dat een andere aanpak van de politie misschien ook wel eens goed is. Alleen verander je dat niet even zomaar.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 08 Jul 2016 14:30

Re: Amerikaanse politie nu zelf doelwit schietpartij

Echt erg van beide kanten. Maar vind het ook raar dat ze nu dan de politieagenten doodschieten zo word het allemaal nog erger
Afbeelding
<<

Anoniem184

Bericht 08 Jul 2016 14:39

Re: Amerikaanse politie nu zelf doelwit schietpartij

Heel raar vind ik dat niet. Na de zoveelste onschuldige die door de politie is doodgeschoten. Ik kan me voorstellen dat je je als bevolkingsgroep dan enorm in een hoek gedrukt voelt. Een gevoel dat je al schuldig bent voordat je überhaupt iets gedaan hebt. Ik kan me voorstellen dat er dan vroeg of laat wat knapt. Goedpraten wil ik het niet, maar dat zoiets eraan zat te komen verbaast me niets.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 08 Jul 2016 17:29

Re: Amerikaanse politie nu zelf doelwit schietpartij

Het is belachelijk omdat je je in een hoek gedreven voelt als sluipschutter heel achterbaks mensen die jou dus niet kunnen zien dood te schieten.
Deze agenten zijn ook onschuldig.

Natuurlijk zijn de politie acties niet goed en erg opgefokt.
Alleen is het ook dom om te zeggen dat je een wapen bij hebt met vergunning om dan vervolgens in je binnenzak van je jas je rijbewijs te pakken. Dat komt misschien over dat je je wapen pakt. Al reageert die agent daarop zwaar overdreven om gelijk te schieten natuurlijk.

De protestactie is zeker terecht. Ik ben het helemaal eens dat hoe het nu daar gaat echt niet kan.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Anoniem315

Bericht 08 Jul 2016 17:55

Re: Amerikaanse politie nu zelf doelwit schietpartij

Ik vind het vreselijk triest wat daar gebeurt. Ik heb het idee dat veel politieagenten daar ook erg bevooroordeeld zijn en geweld niet schuwen. Heel veel politieagenten zijn bovendien zo corrupt als 't maar kan.
Zo'n tegenactie is natuurlijk laf en kan echt niet, maar ik kijk er niet heel erg van op. De mens is altijd al een wezen van vergelding geweest.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 08 Jul 2016 18:35

Re: Amerikaanse politie nu zelf doelwit schietpartij

Daar heb je helemaal gelijk in.

Zo zonde dat de politie daar niet leert van de fouten die ze gemaakt hebben.
Vaak is het ook paniek en angst bij de agenten, daar moeten ze goed in getraind worden.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 08 Jul 2016 19:09

Re: Amerikaanse politie nu zelf doelwit schietpartij

Het gaat hier natuurlijk niet om 'ze' die dan nu iets terug doen. Het gaat om een of enkele individuen met een kloteidee, en dat is niet een hele groep aan te rekenen.
#teammaple🍁
<<

Anoniem313

Bericht 08 Jul 2016 19:16

Re: Amerikaanse politie nu zelf doelwit schietpartij

Urban Naked schreef:Het gaat hier natuurlijk niet om 'ze' die dan nu iets terug doen. Het gaat om een of enkele individuen met een kloteidee, en dat is niet een hele groep aan te rekenen.


Eens. Ik vind het ook vreemd om te zeggen dat 'ze' dat niet moeten doen 'want dan wordt het alleen maar erger'. Daarmee scheer je én individuen over een kam én je opent de route naar blaming the victim.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers