Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


[Poll] Heb jij een lening voor je auto afgesloten?

Heb jij een lening voor je auto afgesloten?

Ja
5
4%
Nee
116
96%
 
Aantal stemmen : 121
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 07 Jul 2016 20:05

Re: [Poll] Heb jij een lening voor je auto afgesloten?

Yadira schreef:Mijn vader zei altijd; Als je het geld niet hebt, kan je het niet kopen.

En daar hou ik ook aan vast. Behalve met een koopwoning/hypotheek dan.


Mee eens. In jullie situatie vind ik het helemaal zinloos. Je hebt een auto, maar die is niet mooi genoeg. Tsja, en je hebt geen geld (over) voor een andere, dus dan heb je pech. Zo zou ik erover denken. Ik vind een krasje meer of minder ook totaal niet erg, ik zou voor zoiets oppervlakkigs geen schulden willen maken.
<<

Anoniem336

Bericht 07 Jul 2016 20:11

Re: [Poll] Heb jij een lening voor je auto afgesloten?

Je hoeft je niet te verdedigen hoor. Je stelt een vraag, middels een poll. Dan kun je ook tegenberichten verwachten.
<<

Anoniem178

Bericht 07 Jul 2016 20:14

Re: [Poll] Heb jij een lening voor je auto afgesloten?

Nee, studie en huis zou ik een lening voor afsluiten, een auto zeker niet. Als ik een nieuwe auto niet zou kunnen betalen zou ik een oudere kopen en ondertussen sparen voor een betere. Ik rijd nu in een oude auto met zichtbare schade en dat valt wel op in deze buurt. Boeit me helemaal niks, het is maar blik en ik lach het laatst, want betaal geen drol voor deze auto. Heb ik geld over voor andere leuke dingen.
<<

Anoniem321

Bericht 07 Jul 2016 20:37

Re: [Poll] Heb jij een lening voor je auto afgesloten?

Ik heb van thuis meegekregen dat je alleen leent voor een huis. Voor de rest spaar je.
<<

Anoniem304

Bericht 07 Jul 2016 20:41

Re: [Poll] Heb jij een lening voor je auto afgesloten?

Mizz_S schreef:
Yadira schreef:Mijn vader zei altijd; Als je het geld niet hebt, kan je het niet kopen.

En daar hou ik ook aan vast. Behalve met een koopwoning/hypotheek dan.


Mee eens. In jullie situatie vind ik het helemaal zinloos. Je hebt een auto, maar die is niet mooi genoeg. Tsja, en je hebt geen geld (over) voor een andere, dus dan heb je pech. Zo zou ik erover denken. Ik vind een krasje meer of minder ook totaal niet erg, ik zou voor zoiets oppervlakkigs geen schulden willen maken.

Ik zou die schade gewoon laten maken als dat zo`n doorn in het oog is.

Maar dan gewoon zo, niet via de verzekering. Want om nou iedere maand herinnert te worden aan die schade d.m.v. €20 extra premie per maand dat gaat me te ver.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 07 Jul 2016 20:50

Re: [Poll] Heb jij een lening voor je auto afgesloten?

Een auto is voor mij een auto, zolang het maar 4 wielen heeft en een stuur en me van A naar B brengt, dan vind ik het prima. Of dat nou een splinter nieuwe auto is, of een auto vol met deuken. Mijn auto zit ook al jaren onder de krassen, boeit me echt helemaal niks. Ben blij een auto voor mij geen statussymbool is, zou me er ook niks van aantrekken als mensen een mening hebben over mijn auto en dus over mij, alleen maar omdat hij er niet perfect meer uit ziet.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Jul 2016 21:00

Re: [Poll] Heb jij een lening voor je auto afgesloten?

Waarom betaal je niet gewoon de 1000 euro om de schade te herstellen zonder te claimen? Dan gaat je maand bedrag niet omhoog en 1000 euro lijkt me nog wel te betalen op redelijk korte termijn. Of mag zoiets niet en moet je het aangeven bij de verzekering?

Ik zou absoluut niet gaan lenen voor een auto en zeker niet in dit geval. Ik zou de schade aan deze auto herstellen en gaan sparen zodat je over (pakweg) twee jaar een nieuwe auto kunt kopen.

Ik hou wel van mooie auto's maar je moet geen geld uitgeven dat je niet hebt. Bovendien is het 'cosmetische' schade toch? Dus krassen en deuken? Tja heel eerlijk gezegd vind ik dat een beetje een kwestie van jammer dan, had je (vriend) beter op moeten letten. (heel simpel gezegd hoor want dat gaat mij ongetwijfeld ook nog gebeuren, maar uiteindelijk blijft dat beetje je eigen schuld als je tegen paal rijdt). Heel vervelend maar absoluut geen reden om linea recta een nieuwe auto te moeten kopen en al zeker niet door middel van een lening. Wat ik wel zou doen is de schade herstellen en zeker willen weten dat de auto verder in orde is. Dat is me wel geld waard maar daar zou ik niet voor lenen. Als zou blijken dat de auto echt niet meer veilig is, dan sparen voor een nieuwe auto.
Maar in eerste instantie zou ik gewoon de schade kosten betalen en dan wel of niet claimen en akkoord gaan met die 20 euro. Of kiezen om t niet te claimen als het je om die 20 euro gaat.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 07 Jul 2016 21:07

Re: [Poll] Heb jij een lening voor je auto afgesloten?

Marin schreef:Waarom betaal je niet gewoon de 1000 euro om de schade te herstellen zonder te claimen? Dan gaat je maand bedrag niet omhoog en 1000 euro lijkt me nog wel te betalen op redelijk korte termijn. Of mag zoiets niet en moet je het aangeven bij de verzekering?


Nee hoor, dat mag gewoon. Verzekering heeft er niets mee te maken als jij een paaltje weg tikt.

Toen ik m`n auto net had heb ik een heel mooi uitsteeksel van een hek 'meegenomen'. Die kras moest wel gemaakt worden, want hij zat echt diep, maar dat kan gewoon bij een schadeherstel bedrijf.
Ik had het natuurlijk kunnen claimen, maar waarom zou ik? Dan val je tig treden naar beneden, voor Jan met de korte achternaam.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Jul 2016 21:09

Re: [Poll] Heb jij een lening voor je auto afgesloten?

Nou dan lijkt me dat toch verreweg de beste oplossing? 1000 euro is even een klap maar wel weer overkomelijk. Ja, zonde als je dan over een jaar of twee een nieuwe auto koopt, maar een lening is nog zonderder (dat is geen woord, dat weet ik).
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 07 Jul 2016 21:11

Re: [Poll] Heb jij een lening voor je auto afgesloten?

Ja vind ik ook. En dat er al 2x iemand tegen TO's auto aangezeten heeft doet er natuurlijk ook niet toe. Straks heb je een nieuwe auto en gebeurt dat direct de eerste week weer.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 07 Jul 2016 21:21

Re: [Poll] Heb jij een lening voor je auto afgesloten?

Hahaha dat van die 2x is het argument van m'n vriend hoor, hij zegt dat die auto ongeluk brengt :P
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 07 Jul 2016 21:29

Re: [Poll] Heb jij een lening voor je auto afgesloten?

Scandic schreef:Hahaha dat van die 2x is het argument van m'n vriend hoor, hij zegt dat die auto ongeluk brengt :P

:laughcry:
Is hij soms expres tegen dat paaltje aangereden omdat hij gewoon een nieuwe auto wilt?
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 07 Jul 2016 21:33

Re: [Poll] Heb jij een lening voor je auto afgesloten?

Nee, wij hebben gewoon gespaard voor onze auto. Ik zou ook nooit een lening aangaan hiervoor.
2012 & 2016
<<

Anoniem286

Bericht 07 Jul 2016 21:38

Re: [Poll] Heb jij een lening voor je auto afgesloten?

Nee, de auto's die we nu hebben zijn direct betaald. Hiervoor hebben we 1x geld geleend via mijn ouders en dat in gedeelten terug betaald.

100euro pm is niet schokkend nee, maar als je de auto binnen 2 maand total loss rijdt mag je nog een paar jaar een auto/lening afbetalen die je niet hebt. Dat zou ik een te groot risico vinden bij een echte lening.
Laatst gewijzigd door Anoniem286 op 07 Jul 2016 21:43, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem316

Bericht 07 Jul 2016 21:40

Re: [Poll] Heb jij een lening voor je auto afgesloten?

Nee nooit, wat mijn wens wat betreft auto ook is. Ik wilde toen we een auto kochten een mooie Volvo kopen. Maar we hadden daarvoor het budget niet dus we rijden nu in een gebakje met deuken en butsen maar het ding doet wat het moet doen namelijk mij van A naae B brengen en nog een beetje veilig ook ;) Geld wat je niet hebt, kan je niet uitgeven.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 07 Jul 2016 21:40

Re: [Poll] Heb jij een lening voor je auto afgesloten?

Je hebt dacht ik al een huis gekocht, dus waarom niet private gaan leasen? Tegenwoordig zijn die tarieven erg scherp en is het omslagpunt dat een auto kopen bijna te verwaarlozen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Jul 2016 21:41

Re: [Poll] Heb jij een lening voor je auto afgesloten?

Fred schreef:Je hebt dacht ik al een huis gekocht, dus waarom niet private gaan leasen? Tegenwoordig zijn die tarieven erg scherp en is het omslagpunt dat een auto kopen bijna te verwaarlozen.


Vet goed idee Fred!
auto-leasen-private-lease-t23119.html
Let's discover the world together.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 07 Jul 2016 21:46

Re: [Poll] Heb jij een lening voor je auto afgesloten?

Yadira schreef:
Mizz_S schreef:
Yadira schreef:Mijn vader zei altijd; Als je het geld niet hebt, kan je het niet kopen.

En daar hou ik ook aan vast. Behalve met een koopwoning/hypotheek dan.


Mee eens. In jullie situatie vind ik het helemaal zinloos. Je hebt een auto, maar die is niet mooi genoeg. Tsja, en je hebt geen geld (over) voor een andere, dus dan heb je pech. Zo zou ik erover denken. Ik vind een krasje meer of minder ook totaal niet erg, ik zou voor zoiets oppervlakkigs geen schulden willen maken.

Ik zou die schade gewoon laten maken als dat zo`n doorn in het oog is.

Maar dan gewoon zo, niet via de verzekering. Want om nou iedere maand herinnert te worden aan die schade d.m.v. €20 extra premie per maand dat gaat me te ver.


Ja, dat kan ook. Ik zou het zelf waarschijnlijk niet doen, maar in deze situatie lijkt het me veruit de beste optie.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1956

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 07 Jul 2016 21:53

Re: [Poll] Heb jij een lening voor je auto afgesloten?

Ik vind het overigens wel 'fijn' om in een beetje nette auto te rijden, dus ik snap je wel. Al heeft mijn auto ook wel wat plekjes en twee kleine deukjes, die zaten er al in toen ik hem kocht. En ik vind het vooral belangrijk dat een auto veilig is en me kan brengen waar ik naartoe wil. Maar als het even kan ook geen enorm gedeukt ding. Als ik nu ergens tegenaan zou rijden zou het pech zijn, schade laten herstellen zou hij niet waard zijn. Maar als dat nog wel het geval was dan zou ik het laten maken als het je enorm stoort, of door gewoon zelf te betalen als je het kunt missen of door premieverhoging. Die verhoging klinkt vaak als 'zonde', maar in 1x bijvoorbeeld 1000 euro uitgeven om het zelf te laten doen is ook een hoop geld.
<<

Anoniem336

Bericht 07 Jul 2016 21:58

Re: [Poll] Heb jij een lening voor je auto afgesloten?

Onze auto heeft sinds 3 weken een flinke schaaf op 2 portieren. Heel zuur, maar ik ben er nu aan gewend, en het interesseert mij niet veel meer. Ik kijk vaak bewust andere kan op als ik richting de auto loop :) en als ik er in zit, zie ik het niet. We hebben het verzekeringsgeld uit laten keren, gezien het niet onze schuld was.
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:23

Bericht 08 Jul 2016 08:45

Re: [Poll] Heb jij een lening voor je auto afgesloten?

Hoera, ik ben de eerste ja :cheering:

Wij hebben anderhalf jaar geleden een auto gekocht waarvan we de helft met spaargeld en de helft met een lening betaald hebben. Ik kreeg een nieuwe baan waardoor ik 35.000 km per jaar zou gaan rijden en dat was met onze 16 jaar oude VW Polo niet prettig. De nieuwe konden we niet in 1x vanuit spaargeld betalen, we waren ook net verhuisd. Maar we hielden maandelijks wel genoeg geld over om een eventuele lening af te kunnen lossen. Wij zagen onze opties als volgt:
- twee jaar sparen en door rijden in de oude auto
- twee jaar eerder de nieuwe kopen en daar wat extra kosten voor betalen
Die extra kosten vielen mee en vonden we het waard, dus dat hebben we gedaan. Geen moment spijt van gehad.

(en ja, we hadden ook voor een goedkopere auto kunnen kiezen, maar die optie was voor ons in een eerder stadium al afgevallen)
<<

Anoniem201

Bericht 08 Jul 2016 09:05

Re: [Poll] Heb jij een lening voor je auto afgesloten?

Ieder zijn eigen keuze toch? Er zijn zat mensen die daar hun eigen overwegingen voor hebben. En niet iedereen heeft de mogelijkheid om een spaarrekening dus danig aan te vullen om dan ook een "nieuwe" auto zomaar even te kopen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11420

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 08 Jul 2016 09:24

Re: [Poll] Heb jij een lening voor je auto afgesloten?

Wij hebben via de dealer een 'lening'. We betalen elke maand een x bedrag tegen 0% rente over 3 jaar en dan is de auto van ons. Zo hebben we binnen redelijke termijn de vorige auto kunnen in ruilen voor een nieuwe tegen een lager maandtarief.

Eigenlijk een soort private leasing.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:23

Bericht 08 Jul 2016 09:53

Re: [Poll] Heb jij een lening voor je auto afgesloten?

Jip schreef:Wij hebben via de dealer een 'lening'. We betalen elke maand een x bedrag tegen 0% rente over 3 jaar en dan is de auto van ons. Zo hebben we binnen redelijke termijn de vorige auto kunnen in ruilen voor een nieuwe tegen een lager maandtarief.

Eigenlijk een soort private leasing.

Dat laatste klopt niet, wat jullie hebben is echt iets compleet anders dan private lease. In jullie maandlasten zijn kosten voor verzekering en onderhoud immers niet opgenomen. En in tegenstelling tot private lease zijn jullie na 3 jaar volledig eigenaar van de auto. Het is een gewone lening (inclusief BKR-registratie), alleen dan tegen 0% rente.
<<

Fender

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 747

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:01

Bericht 08 Jul 2016 11:11

Re: [Poll] Heb jij een lening voor je auto afgesloten?

Nee, ook ik zou nooit geld lenen voor een auto. En al helemaal niet in de situatie waarin jullie verkeren.
Jullie auto rijdt gewoon en die buitenkant zou me echt gestolen kunnen worden.
The day my heart grew a little more...17-09-2014
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers