Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe hebben jullie je kind een ritme/regelmaat aangeleerd?

<<

Anoniem281

Bericht 07 Jul 2016 09:50

Hoe hebben jullie je kind een ritme/regelmaat aangeleerd?

En dan bedoel ik niet het doorslapen, maar gewoon overdag. Tobias is zó makkelijk en snel tevreden, dat ik 'nog steeds' alls op verzoek doe. Hij is bijna 3 maanden, slaapt in principe van 21:00 tot 5:30 en overdag doen we eigenlijk gewoon wat hij wil. Hij komt zelf om de 3.5 uur voor een fles en die krijgt hij dan ook. Denken we dat hij moe is? Dan gaat-ie slapen. Soms is dat kort in de box, soms een uurtje in de reiswieg en soms 2 uurtjes in de ledikant. De 'waar' pas ik wel aan op de rest van de slaapjes. Dus is-ie wakker geweest van 08:00 tot 10:30, dan weet ik dat er een langer slaapje aankomt en gaat-ie in de reiswieg. 's Middags probeer ik 'm lang te laten slapen op z'n eigen kamer, maar als-ie een rustige ochtend heeft gehad, dan weet ik dat-ie niet veel gaat slapen en laat ik 'm lekker beneden. Als hij niet slaapt (hij is vaak 2 uur achter elkaar wakker inmiddels) ligt-ie gewoon blij te wezen in de box of wipper of hangt-ie lekker op schoot.

Maar dan herinner ik me die R'en voor baby's en bedenk ik me dat we de regelmaat een beetje lijken te missen. Rust en reinheid hebben we wel onder de knie, hoewel we geleerd hebben dat Tobias het juist goed doet met achtergrond geluid. Hoe stiller het is in huis, hoe onrustiger hij wordt.

Hoe belangrijk is dat regelmaat? Of kunnen wij gewoon onze blije baby blijven volgen en wachten tot hij het zelf oppakt? Zo hebben we het in ieder geval wel gedaan met de nachten en de flessen en die aan toch wel redelijk regelmatig..
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 07 Jul 2016 09:56

Re: Hoe hebben jullie je kind een ritme/regelmaat aangeleerd

Wij hebben overdag qua slaapjes totaal geen regelmaat. We volgen D. daarin nog steeds. Is ze moe, dan gaat ze naar bed. Sowieso doet ze hier de ene keer hele lange slaapjes en de andere keer weer vrij korte. Soms slaapt ze 4x per dag, soms maar 2x per dag.
Flessen hebben we heel lang op verzoek gedaan, op een gegeven moment gingen we daar wat meer in sturen. Maar dan wel altijd afhankelijk van hoe laat ze de eerste fles had gehad, de laatste kreeg ze rond 19.00u, daar moesten dan 2 flessen tussen en rekende ik zelf een beetje uit per dag hoe laat dan ongeveer die flessen.
Inmiddels gaat eten wel helemaal volgens een regelmaat, al ga ik haar absoluut niet uit bed halen om 10u, omdat het dan toevallig tijd is voor fruit. Dus we hebben wel een soort van regelmaat, maar plannen die wel om de slaapjes heen.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 07 Jul 2016 10:03

Re: Hoe hebben jullie je kind een ritme/regelmaat aangeleerd

Ik denk dat de regelmaat ook afhankelijk is van je kind, of die het nodig heeft.
Zolang de jouwe niet onrustig er van wordt, waarom zou je er dan regelmaat aanleren? Geeft je straks mss alleen maar moeilijkheden als hij daar aan gewend is en je het een keer anders doet;)
En zo te lezen doe je het wel, allleen niet elke dag.maar als hij 'sochtends een x wat langer wakker is gebleven gaat hij in zn reiswieg etc, dat is ook een vorm van regelmaat
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Josephine

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 575

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:28

Bericht 07 Jul 2016 10:33

Re: Hoe hebben jullie je kind een ritme/regelmaat aangeleerd

Bij ons is het ritme vanzelf gekomen. Ook zijn we vrij makkelijk en volgen we haar gewoon.
's Ochtends leg ik haar vaak 2/2,5u nadat ze wakker geworden is op bed, mits ik thuis ben. En anders slaapt ze in de wagen/box etc. of niet. En 's middags slaapt ze overal box, wagen, ledikant.

Maar haar slaapjes zijn altijd wel anders, de ene keer slaapt de 's ochtends lang de andere keer juist weer in de middag. Soms doet ze 1 langere slaap en een paar korte hazenslaapjes. Ik maak me er niet heel druk om, ze geeft het wel aan als ze moe is en ze houdt van aandacht dus als ik ergens ben dan heeft ze het te druk om te slapen :laughcry: .
Ik ben er ook wel makkelijk in omdat ze vanaf het begin al 's nachts heel goed slaapt en overdag daardoor wat minder. Nou ja ik maak zelf ook liever een goede nacht en dat ik overdag meer met haar bezig ben dan andersom.

Dus ik zou gewoon doen wat goed voelt. Ieder kind heeft weer een ander ritme qua slapen etc. en zolang hij gewoon tevreden is zou ik mij niet te veel richten op wat 'moet'.
Trotse moeder van 2 prachtige meiden, 17-12-2015 & 10-05-2017
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 07 Jul 2016 10:35

Re: Hoe hebben jullie je kind een ritme/regelmaat aangeleerd

Dat hebben we nog niet gedaan.
R. 2013
D. 2016
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 07 Jul 2016 10:43

Re: Hoe hebben jullie je kind een ritme/regelmaat aangeleerd

Hier na 4,5 maand ook nog geen ritme. Ik doe er ook niet mijn best voor, het gaat goed zo en het is inderdaad heel makkelijk voor als je ergens heen wil of moet. Dan slaapt ze wel in de auto, draagzak of wagen als ze moe wordt.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem281

Bericht 07 Jul 2016 10:50

Re: Hoe hebben jullie je kind een ritme/regelmaat aangeleerd

Ik denk ook dat ik me beetje laat gek maken door de boekjes en regeltjes, hoor. Want als ik dat allemaal even laat voor wat 't is, vind ik dat-ie 't echt geweldig doet. Tobias kan ook overal slapen en da's heel handig! Maar ja, de boekjes... de regeltjes..
<<

Anoniem193

Bericht 07 Jul 2016 10:51

Re: Hoe hebben jullie je kind een ritme/regelmaat aangeleerd

Laat alle boekjes en regeltjes lekker gaat. Je moet doen wat werkt voor jullie en Tobias.
En blijkbaar heb je die manier gevonden.
Lekker zo doorgaan, vertrouw op je gevoel.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 07 Jul 2016 10:53

Re: Hoe hebben jullie je kind een ritme/regelmaat aangeleerd

Het enige dat ik wil zeggen is, doen waar je je goed bij voelt!

Heerlijk dat ie overal slaapt!!
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Patsy

Bericht 07 Jul 2016 11:26

Re: Hoe hebben jullie je kind een ritme/regelmaat aangeleerd

Bij ons is regelmaat vanzelf gekomen. We hebben eerst, met zowel voedingen als slapen, het ritme van onze zoons aangehouden. Steeds meer kwam daar ritme in. Inmiddels hebben ze allebei hetzelfde ritme.

Onze jongens zijn allebei goede slapers, ze slapen overal en slapen ook makkelijk in. Maar misschien is dat toeval hoor.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 07 Jul 2016 11:47

Re: Hoe hebben jullie je kind een ritme/regelmaat aangeleerd

Baz 1 tip lees alle boekjes ;). Ze zeggen nl allemaal wat anders en de beste conclusie is dan kijk vooral naar je kind ;).

Hier hebben we een soort van ritme maar dat kan ook zo weer veranderen en dat scheelt me een hoop stress. Met dingen plannen hou ik ook nooit rekening met slaapjes. J slaapt of niet en hij slaapt nog steeds overal en nergens.
2015 💙
<<

Anoniem171

Bericht 07 Jul 2016 11:48

Re: Hoe hebben jullie je kind een ritme/regelmaat aangeleerd

Rond 6 maanden kwam het ritme er bij alledrie de kinderen er vanzelf in. Wij deden ook alles op verzoek.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 07 Jul 2016 11:52

Re: Hoe hebben jullie je kind een ritme/regelmaat aangeleerd

Ik heb het altijd op verzoek gedaan eigenlijk en er kwam vanzelf steeds meer regelmaat in.
<<

Pitty

Bericht 07 Jul 2016 12:08

Re: Hoe hebben jullie je kind een ritme/regelmaat aangeleerd

Gewoon lekker zo doorgaan joh! Rond 1 jaar kwam hier meer regelmaat in, maar dan wel mijn regelmaat: zelfde tijd opstaan, 10 koffietijd, 12 uur lunch, 15 uur theetijd en 19 uur naar bed.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 07 Jul 2016 12:09

Re: Hoe hebben jullie je kind een ritme/regelmaat aangeleerd

En als je dan denkt een fijn ritme te hebben, dan gooien ze het weer om.
Wij hadden na een half jaar met de eerste wat regelmaat en dat veranderde om de twee maanden. Nadat hij 1 jaar is geworden is het ritme echt vast geworden.

De tweede is nu bijna vijf maanden en heeft wel iets van een ritme, maar die is ook veel tevredener dan haar broer was.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 07 Jul 2016 15:41

Re: Hoe hebben jullie je kind een ritme/regelmaat aangeleerd

Wij leven nog steeds op verzoek. Toch is er een soort van ritme ontstaan.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 07 Jul 2016 15:46

Re: Hoe hebben jullie je kind een ritme/regelmaat aangeleerd

Wij doen ook op verzoek maar je merkt wel dat er een ritme ontstaat.
We weten nu op welke tijden hij ongeveer slaapt, eet en wakker is.

Maar luister vooral naar jezelf hoor. En naar de behoeften van je kind.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem250

Bericht 08 Jul 2016 08:41

Re: Hoe hebben jullie je kind een ritme/regelmaat aangeleerd

Vanaf een maand of drie/vier ging dat eigenlijk vanzelf.
<<

Anoniem258

Bericht 08 Jul 2016 08:53

Re: Hoe hebben jullie je kind een ritme/regelmaat aangeleerd

Met Alibi eens. Zo te lezen is hij heel tevreden. Ik zou me niet zo druk maken om al die regeltjes.
Ik hield me daar nooit zo mee bezig en het is bij alle 4 helemaal goed gekomen. Zelfs de tweeling ging het prima. Als ze moe werden gewoon naar bed. Kwam dat een keer niet uit, dan moesten ze gewoon mee. Soms kun je nu eenmaal niet anders. En ze hebben het echt overleefd hoor ;)
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 08 Jul 2016 09:13

Re: Hoe hebben jullie je kind een ritme/regelmaat aangeleerd

Spencer schreef:Dat hebben we nog niet gedaan.


+1
2014 2016
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 08 Jul 2016 10:23

Re: Hoe hebben jullie je kind een ritme/regelmaat aangeleerd

Hier ging dat vanzelf wel eigenlijk.De eerste vier maanden was ik thuis en deed ik hetzelfde als wat jij nu doet. Ze sliep ook niet in bed overdag,wilde ze niet. Langzaamaan ben ik dat rond 4 maanden weer eens gaan proberen en voila, daar was heel snel een ritme. Ik gaf haar wel om de 4 uur een fles omdat ze zelf niet kwam en het wel nodig had.

Ik heb geen idee of je werkt maar ik merkte dat ik toen ik eenmaal weer ging werken ook wel behoefte had aan die regelmaat zodat ik even wat voor mezelf kon doen zeg maar.
⁠♡♡♡
<<

Geel

Bericht 08 Jul 2016 10:26

Re: Hoe hebben jullie je kind een ritme/regelmaat aangeleerd

Ik geloof dat wij ook een redelijk ritme hebben. Zelf heb ik heel lang meegeschreven om het in de vingers te krijgen. Dan schreef ik op hoe laat ze een fles kreeg en hoe laat ze weer ging slapen en wakker werd. Uiteindelijk was dat steeds (ongeveer) hetzelfde.

Ik ben overigens wel heel erg van de methode: slapen - voeden - verschonen - knuffelen - spelen - bij de eerste moeheidssignalen weer naar bed. In het begin deed ik maar wat en kende ik haar signalen nog niet goed. Met behulp van Dunstan Baby Language en die regelmaatmethode van hierboven kreeg ik er wat structuur in. Ik ben zelf ontzettend slecht in structuur en ik merkte dat Maria dat niet fijn vond. Dus ik moest het echt aanleren.

Als jij vindt dat Tobias hartstikke happy is nu en hij vindt dit ook prima, zou ik lekker jouw manier aanhouden hoor. 't Is inderdaad makkelijk als je kind overal slaapt enz. Vind ik bij Maria wel eens lastig, want het kluistert me best wel aan huis. Maar goed, nog een paar maanden, dan is ze groter, kan ze langer wakker zijn, heeft ze hopelijk vaste slaapjes etc. en dan komt 't wel weer.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 08 Jul 2016 21:27

Re: Hoe hebben jullie je kind een ritme/regelmaat aangeleerd

Dat hadden wij ook pas later hoor Baz... het kwam wat meer toen hij wat meer ging eten, dan heb je toch wat meer momentjes die er een beetje insluipen. Maar tot een half jaar of misschien zelfs wel 9 maanden ofzo deden we gewoon wat hij wilde en hielden we vooral de borstvoedingen een beetje aan, dat 'ie een beetje genoeg dronk.

We deden al wel snel bepaalde routines qua naar bed gaan 's avonds, en badtijd enzo. Ook omdat we dat zelf gewoon fijn en leuk vinden, de bekende momentjes.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem281

Bericht 08 Jul 2016 21:37

Re: Hoe hebben jullie je kind een ritme/regelmaat aangeleerd

Thanks voor de reacties, meiden :)

Hij lijkt idd zelf aan te sturen naar meer regelmaat! Ik probeer ook wel routines te creëren, door bijv. voor 't slapengaan 'samen' de gordijnen dicht te doen, de auto's/bomen/buren gedag te zeggen enz. Maar vorige keer viel ie al in slaap in m'n armen haha, had dus weinig nut :')

Ik ga maar gewoon verder zoals we nu gaan, zolang hij vrolijk blijft brabbelen, goed eet en nog beter slaapt, vertrouw ik maar gewoon op hem.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers