Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Snachts zindelijk worden

<<

Anoniem112

Bericht 08 Okt 2013 07:27

Snachts zindelijk worden

Mijn oudste zoontje is nu 3,5 jaar en al ruim een jaar overdag zindelijk, nachts droeg hij altijd nog een luier en die was dan ook altijd nog nat in de ochtend. Wij vinden dat geen probleem, hij is nog jong, komt vanzelf wel.

Nu kwam hij vorige week ineens ermee dat hij echt geen luier meer aan wilt snachts, oké prima, zeiltje onder het hoeslaken en we zullen het wel zien. Hij slaapt nu al week zonder luier en dit is van de 7 nachten 3 keer goed gegaan en de rest was alles elke keer drijfnat... Dus ik was me suf, hoort erbij, weet ik.
Maar hoe ging dit bij jullie kindjes? Duurde deze fase lang?

Een luier toch aan doen wilt hij echt echt niet meer dus dat is geen optie, iemand ervaring ,met bijv drynights? Zijn dat echt dunne broekjes?
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 08 Okt 2013 07:42

Re: Snachts zindelijk worden

Die dry nights vind ik gewoon luierbroekjes, maar dan een grotere maat.
Hier ging het vanzelf een keer goed, alleen heeft hij de laatste paar weken dat hij geregeld weer nat is (1/2keer per week)

Hier helpt het wel om hem voor het naar bed gaan 2 keer te laten plassen. Eerst bij het naar boven gaan en pyama aandoen en nog een keer na het verhaaltje lezen. En na het avondeten niet meer drinken.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem112

Bericht 08 Okt 2013 07:44

Re: Snachts zindelijk worden

Dan worden de drynights het niet in ieder geval! Bedankt!

We laten hem idd ook nog plassen voor t slapen gaan en drinken doet hij niet meer na t avond eten, we eten niet heel vroeg en daarna gaat hij naar bed.
<<

Anoniem97

Bericht 08 Okt 2013 08:24

Re: Snachts zindelijk worden

Aan mijn verhaal heb je niks, S. was meteen ook snachts zindelijk.

Maar er zijn heel veel kinderen die idd nog tot een jaar of 4 een luier hebben snachts. Hij moet er wakker van gaan worden als hij moet plassen.
Laat je hem ook nog plassen voor jullie gaan slapen? Dat kan ook nog wel eens helpen.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 08 Okt 2013 08:40

Re: Snachts zindelijk worden

Hier gaven we M na het eten niks meer te drinken, en lieten we haar om 23u nog even plassen.
Dat hielp goed :)

Vriendin van me heeft een potje naast het bed van haar zoontje staan.
Dan kan hij daar zelf op snachts.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 08 Okt 2013 09:24

Re: Snachts zindelijk worden

Hier was mijn zoontje na een week als snachts zindelijk, dus helaas geen tips.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 08 Okt 2013 09:40

Re: Snachts zindelijk worden

Hier was D direct dag en nacht zindelijk. Niks aangedaan dus helaas geen tips.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:27

Bericht 08 Okt 2013 14:35

Re: Snachts zindelijk worden

Bij de oudste was hij ineens snachts droog en toen bijna geen ongelukjes gehad.
De middelste van 4,5 hebben we toen ook eens geprobeerd zonder luierbroekjes maar steeds ongelukjes ook als we hem laten plassen. Die slaapt zo vast. Nu was hij ook ineens steeds droog, dus nu zonder luier. Ging een paar nachten goed maar nu helaas weer 2 nachten nat. Vind het zelf ook moeilijk om te beslissen of zo door gaan of toch een luierbroekje
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

*Lieke*

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 130

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:34

Woonplaats: Zuid-Holland

Bericht 08 Okt 2013 14:42

Re: Snachts zindelijk worden

Wij lieten hem in het begin ook om een uurtje of 23.00 nog even plassen. Tot hij ineens 's nachts uit zichzelf ging plassen, toen wisten we dat het niet meer nodig was.
Grote kanjer 3-6-9
Kleine kanjer 17-12-12
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 08 Okt 2013 16:03

Re: Snachts zindelijk worden

Inderdaad laten plassen voor jullie zelf gaan slapen, en een plasemmertje/potje hielp bij ons vroeger thuis het beste.
<<

Anoniem20

Bericht 10 Okt 2013 09:30

Re: Snachts zindelijk worden

Tot op heden sliep de oudste nog met een luier om in de nacht, deze was iedere ochtend ook goed vol. Gister toch weer keer geprobeerd zonder, om 22.30 laten plassen maar hij wilde niet. Hij was zo overstuur dat hij zelfs wat water heeft gedronken...en vanochtend droog!

Plast jouw zoon eerste deel van zijn slaap of tweede deel? Hier vaak rond middernacht, daarna niet meer. Misschien kun je daar iets mee mbt laten plassen?
<<

Anoniem112

Bericht 10 Okt 2013 10:02

Re: Snachts zindelijk worden

Bedankt dames voor jullie ervaringen.

Mijn zoontje wilt zelf echt geen luier aan dus ook geen luierbroekje of iets in die richting.
Hij is inmiddels wel weer twee nachten droog geweest en vanmorgen wel nat maar niet kletsnat.
Laten plassen werkt niet, hij is niet wakker te krijgen of wilt gewoon echt niet dus dat doen we maar niet..

Hij plast volgens mij tussen 2 en 4 snachts heb ik het idee..
<<

Anoniem186

Bericht 10 Okt 2013 10:12

Re: Snachts zindelijk worden

Is een wasbare luier een idee. Dat ziet er voor hem wat leuker uit.

Mijn dochter is overdag ook al een hele tijd zindelijk. Maar 's nachts heeft ze een pamper om. We hebben het 1 keer zonder geprobeerd, maar toen was ze erg nat. Dus nu wachten we nog even tot ze het zelf aangeeft.
<<

Anoniem91

Bericht 10 Okt 2013 10:51

Re: Snachts zindelijk worden

Hier ook voordat wij naar bed gingen nog even laten plassen. Nu gaan ze allemaal zelf als ze moeten 's nachts.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers