Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gevulde paprika, courgette enzo

<<

Anoniem186

Bericht 06 Jul 2016 08:52

Gevulde paprika, courgette enzo

Hebben jullie nog lekkere recepten voor gevulde courgettes, paprika's of iets anders?
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 06 Jul 2016 09:00

Re: Gevulde paprika, courgette enzo

Ik heb niet echt een recept, meestal doe ik maar wat. Gevulde paprika's maak ik vaak met champignon, ui en cashewnoten, en dan wat geraspte kaas erop. Gisteren had ik zoete puntpaprika en had ik er ook feta in gedaan ipv geraspte kaas.
Ik heb ook wel eens gevulde courgette met oa tonijn en feta gemaakt. Maar meestal houd ik het vegetarisch. Ik serveer er meestal rijst bij.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 06 Jul 2016 10:22

Re: Gevulde paprika, courgette enzo

Dat is ook mijn ultieme kliekjes-eten, dus vrijwel altijd receptloos maar gewoon erin mikken wat ik nog heb liggen.
<<

Anoniem173

Bericht 06 Jul 2016 10:35

Re: Gevulde paprika, courgette enzo

Ik heb hem wel eens met couscous gemaakt
http://www.brendakookt.nl/2014/09/10/co ... us-en-kip/
<<

anoniem213

Bericht 06 Jul 2016 10:43

Re: Gevulde paprika, courgette enzo

Gevulde paprika vind ik lekker met gehakt met een eitje, ui, beetje chilisaus en wat kruiden en dan bovenop een beetje kaas (niet per se heel gezond, wel lekker).

En dit is meer een bebouwde aubergine, maar ik vind dit een heel lekker recept: http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R7 ... it-de-oven Het is met muntolie en Griekse yoghurt. Echt lekker!

Op mijn werk gooien we ook vaak crème fraîche, knoflook en granaatappelpitjes op een aubergine. Dat is ook erg lekker.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 06 Jul 2016 11:16

Re: Gevulde paprika, courgette enzo

Paprika's vul ik weleens met gehakt, bonen, mais, een uitje, kruiden en bovenop gesmolten mozzarella.

Courgettes vul ik met een mengsel van tonijn, een klein blikje tomatenpuree, paprika, een uitje en hetgeen je uit de courgette hebt geschraapt. Alles even bakken, courgettes vullen en dan 20 min in de oven. Lekkerrr!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem186

Bericht 06 Jul 2016 13:11

Re: Gevulde paprika, courgette enzo

Lekkere ideeën!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 09 Jul 2016 12:34

Re: Gevulde paprika, courgette enzo

Paprika vullen met een mengsel van gehakt, ui, kidneybonen en mais en een pepertje er door. Kwak zure room en avocado er op en rijst erbij.

Hmmm zo lekker!
R. 2013
D. 2016
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 09 Jul 2016 13:24

Re: Gevulde paprika, courgette enzo

Als bijgerecht maak ik hier vaak courgette gevuld met een mengsel van geitenkaas en zongedroogde tomaatjes (aangemaakt met wat peper en zout), wat broodkruim erover en dan een kwartiertje in de oven. Iedereen vindt het heerlijk!

Het recept met tonijn hierboven ga ik ook eens proberen, klinkt lekker!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 09 Jul 2016 15:43

Re: Gevulde paprika, courgette enzo

Ik vul paprika's vaak met bloemkoolrijst en gehakt. Hier kruiden naar keuze doorheen doen en dan beetje kaas erop.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers