Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat moeders je niet vertellen

<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 05 Jul 2016 21:50

Re: Wat moeders je niet vertellen

Dat het soms als een mokerslag in kan slaan als je een spiegel voorgehouden krijgt door je kind.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 05 Jul 2016 21:51

Re: Wat moeders je niet vertellen

Oh en dat een zwangerschap voornamelijk veel te veel geromantiseerd wordt. Dat die maanden echt niet alleen maar leuk zijn, maar voornamelijk doodeng omdat je iets zo ontzettend graag wilt maar je nooit de zekerheid hebt dat het goed gaat. Ik vond dat echt heel erg eng, de onzekerheid.
<<

Fender

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 747

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:01

Bericht 05 Jul 2016 22:06

Re: Wat moeders je niet vertellen

Parel schreef:Dat het soms als een mokerslag in kan slaan als je een spiegel voorgehouden krijgt door je kind.

Dit dus ook, heel confronterd soms!
The day my heart grew a little more...17-09-2014
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11590

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 05 Jul 2016 22:20

Re: Wat moeders je niet vertellen

Linnie schreef:Je leest het nergens, en hoort er nooit iemand over: dat je moet overgeven als je weeën beginnen, dan had ik een emmer naast mn bed kunnen zetten :laughcry:


Oh dat wist ik wel, je lichaam gaat zichzelf legen voor de bevallig dus overgeven en diarree is heel goed mogelijk. Ik werd kotsmisselijk van een kopje thee en water tijdens mijn bevalling. Enige wat wilde was cola light haha.
2015 💙
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 05 Jul 2016 22:22

Re: Wat moeders je niet vertellen

Dat je half incontinent kan worden na de bevalling
En dat dit in veel gevallen nooit meer helemaal weg gaat
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Anoniem304

Bericht 05 Jul 2016 22:22

Re: Wat moeders je niet vertellen

Iemand had ook wel mogen vertellen dat een kinderwens hebben (en erop moeten wachten) best pijnlijk en verdrietig kan zijn.

God ik dacht altijd van jaaaa, het zal wel, aanstelleritus. Maar als je het dan zelf zo voelt. Man, man.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8488

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 05 Jul 2016 22:25

Re: Wat moeders je niet vertellen

Ik heb ook niet hoeven overgeven tijdens de bevalling, maar toen ik halverwege een mueslireep wilde eten werd ik wel meteen misselijk. Ik heb al die uren niks gegeten en bijna niks gedronken, dat had ik van te voren niet gedacht.

Dat persweeen voelen als overgeven maar dan de andere kant op, en krachtiger. Ik vond het een zelfde soort golving en wist werkelijk waar niet wat me overkwam.

Dat de eerste week zo enorm verwarrend en heftig zou zijn. Ik wist op een gegeven moment niet meer van achter dat ik van voren leefde. En dat het dan lijkt alsof je de verantwoordelijkheid voor een baby'tje helemaal niet aankunt, maar dat dat heftige gevoel echt na een paar dagen weer wegtrekt (in mijn geval)
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem301

Bericht 05 Jul 2016 22:35

Re: Wat moeders je niet vertellen

Dat als ik me verslik of hard lach ik naar het toilet moet rennen omdat ik dan bijna in m'n broek plas! Moet echt de oefeningen vaker doen.

En ook wat UN zei.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 05 Jul 2016 22:37

Re: Wat moeders je niet vertellen

Ik heb tijdens beide bevallingen een paar keer overgegeven.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11590

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 05 Jul 2016 23:02

Re: Wat moeders je niet vertellen

En wat niemand je ook bijna verteld is dat je niet lukraak bekkenbodemoefeningen moet gaan doen. Ik had dus een te hoge spanning en als ik dus niet naar de fysio was gegaan maar de oefeningen had gedaan die iedereen altijd zegt dat je moet doen had ik het probleem alleen maar groter gemaakt.
2015 💙
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 05 Jul 2016 23:02

Re: Wat moeders je niet vertellen

Dat incontinente ja! Ik heb dus echt een mega zwakke bekkenbodem, mega veel therapie gehad maar trampoline springen, hossen en rennen is er niet meer bij helaas. En inlegkruisjes voor de rest van mijn leven.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 06 Jul 2016 08:15

Re: Wat moeders je niet vertellen

Ja dat mijn bekkenbodemspieren slapper zijn heb ik ook gemerkt ja. Daarnaast het immens grote verantwoordelijkheidsgevoel dat 24/7doorgaat. Daar heb ik heel erg aan moeten wennen.
En dat borstvoeding ook iets langer op zich kan laten wachten dus dat een beetje reservevoeding bij ons heel hard nodig was geweest om de eerste 36 uur door te komen.
<<

Anoniem177

Bericht 06 Jul 2016 08:27

Re: Wat moeders je niet vertellen

Breder worden na de bevalling. Blijvend.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 06 Jul 2016 09:09

Re: Wat moeders je niet vertellen

Kan bij jou nog heel goed veranderen he Bambina, 9 maanden op 9 maanden af!

Dat je voeten kunnen groeien met je zwangerschap, ik had al 41...
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 09:10

Bericht 06 Jul 2016 09:16

Re: Wat moeders je niet vertellen

Parel schreef:Oh en dat een zwangerschap voornamelijk veel te veel geromantiseerd wordt. Dat die maanden echt niet alleen maar leuk zijn, maar voornamelijk doodeng omdat je iets zo ontzettend graag wilt maar je nooit de zekerheid hebt dat het goed gaat. Ik vond dat echt heel erg eng, de onzekerheid.


Wist niet hoe ik het moest omschrijven, maar dit dus. Nooit geweten hoeveel angst een zwangerschap met zich mee kan brengen.
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

anoniem213

Bericht 06 Jul 2016 09:17

Re: Wat moeders je niet vertellen

Parel schreef:Kan bij jou nog heel goed veranderen he Bambina, 9 maanden op 9 maanden af!

Dat je voeten kunnen groeien met je zwangerschap, ik had al 41...

Ojaaaaa mijn stiefmoeder heeft sinds haar zwangerschappen ook grotere voeten. Maar ze worden toch gewoon platter gedrukt? Ze groeien niet?
<<

Anoniem245

Bericht 06 Jul 2016 09:19

Re: Wat moeders je niet vertellen

Sommige dingen gelden ook niet voor iedereen natuurlijk. Ik had mijn figuur na de bevalling meteen terug.
Wat ik wel echt had willen horen is dat je op je moedergevoel moet vertrouwen. Dat had bij mij al veel ellende gescheeld. Dus als je het gevoel hebt je iets anders moet doen, of als je het gevoel hebt dat er iets niet klopt dat je daar naar moet luisteren en niet perse alleen naar de kraamverzorgster.
<<

Anoniem281

Bericht 06 Jul 2016 09:34

Re: Wat moeders je niet vertellen

Urban Naked schreef:Dat je met het krijgen van iets waar je zoveel van houdt ook hele nare gedachten krijgt, over wat er mis kan gaan. Soms kom ik savonds niet in slaap vanwege gruwelijke gedachten. Ik ben juist best nuchter van mezelf, maar deze gedavhten overkomen me.


Eigenlijk alleen dit. Ik lees in dit topic wel nieuwe dingen, maar daar heb ik zelf geen last van gehad. Maar het houden van is zó'n intens gevoel, nergens mee te vergelijken. Alleen komt het dus ook met een angst, dat er iemand met ze kan gebeuren, dat er is mis kan gaan. Da's doodeng.
<<

Anoniem250

Bericht 06 Jul 2016 09:40

Re: Wat moeders je niet vertellen

Dat je je tijdens de zwangerschap zo ontzettend lelijk kan voelen. Ik dacht dat ik me heel mooi zou voelen en misschien ook wel trots met een baby in mijn buik. Maar ik heb me nog nooit zo lelijk gevoeld als tijdens een zwangerschap.

En nu ik eenmaal moeder ben, voel ik me ineens een stuk ouder. Door het verantwoordelijkheidsgevoel, slaapgebrek en zoveel structuur in mijn leven. Ik heb het gevoel dat mijn jeugd nu echt voorbij is. Ik had niet gedacht dat dat gevoel zo sterk zou samenhangen met het krijgen van kinderen.

En angst om dood te gaan. Dat had ik echt nooit. Want dood is dood, daar merk ik zelf niet veel van. En er over nadenken deed ik niet. En als ik het wel deed dan vond ik het niet eng. Nu ben ik ontzettend bang om dood te gaan en drie kinderen achter te laten zonder moeder. En ik ben bang dat zij doodgaan. Ik zou het niet overleven. Angsten dus. Die ik vroeger niet had en waarvan ik niet wist dat ze zo groot zouden kunnen zijn.
<<

Geel

Bericht 06 Jul 2016 11:58

Re: Wat moeders je niet vertellen

Parel schreef:Dat het soms als een mokerslag in kan slaan als je een spiegel voorgehouden krijgt door je kind.
Noem eens een voorbeeld? Ik weet nooit zo goed wat dit nou concreet betekent (en dus ook niet zo goed of ik het herken).
<<

Geel

Bericht 06 Jul 2016 12:01

Re: Wat moeders je niet vertellen

Teun schreef:Dat persweeen voelen als overgeven maar dan de andere kant op, en krachtiger. Ik vond het een zelfde soort golving en wist werkelijk waar niet wat me overkwam.
Eens! Bizar gevoel, maar tegelijk een van de geweldigste dingen die ik heb meegemaakt. Ook apart dat, toen de verloskundige zei dat ik de wee naar beneden moest duwen/ademen, dat ik meteen 'wist' hoe dat moest. Wat een instinctief gebeuren is bevallen. (En ik zou 't zo graag nog een keer overdoen, ik voelde me echt een berin zo sterk.)
<<

Anoniem281

Bericht 06 Jul 2016 12:08

Re: Wat moeders je niet vertellen

Ik zou mijn bevalling ook nog een keer willen doen, maar dan meer bewust. Ik was op het eind zó moe, dat ik niet alles goed geregistreerd heb. Toen Tobias op m'n borst werd gelegd, hebben ze me wakker moeten schudden, omdat ik niks deed. Ik vind dat nu zó rot, ik heb helemaal niks van het 'magische moment' meegekregen. Ja, ik voelde iets op m'n borst, maar was weer meer in de war door 't gevoel Barbapappa die nog leek te ontsnappen uit m'n vajee. 't Was allemaal heel verwarrend en ik vind 't jammer alles niet beter te hebben meegekregen.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 06 Jul 2016 12:16

Re: Wat moeders je niet vertellen

Bazinga schreef:Ik zou mijn bevalling ook nog een keer willen doen, maar dan meer bewust. Ik was op het eind zó moe, dat ik niet alles goed geregistreerd heb. Toen Tobias op m'n borst werd gelegd, hebben ze me wakker moeten schudden, omdat ik niks deed. Ik vind dat nu zó rot, ik heb helemaal niks van het 'magische moment' meegekregen. Ja, ik voelde iets op m'n borst, maar was weer meer in de war door 't gevoel Barbapappa die nog leek te ontsnappen uit m'n vajee. 't Was allemaal heel verwarrend en ik vind 't jammer alles niet beter te hebben meegekregen.


Dit heb ik ook gehad en heb me daar heel rot en ook schuldig om gevoeld. Ik heb daarom een jaar later, op het tijdstip dat ze een jaar eerder ter wereld kwam, haar heel bewust geknuffeld en gezegd dat ik zo blij was dat ze mijn dochtertje was. Ik heb dus eigenlijk het moment overgedaan. En dat zorgde er bij mij voor dat ik het schuldgevoel af kon sluiten en los kon laten.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 06 Jul 2016 12:55

Re: Wat moeders je niet vertellen

Geel schreef:
Parel schreef:Dat het soms als een mokerslag in kan slaan als je een spiegel voorgehouden krijgt door je kind.
Noem eens een voorbeeld? Ik weet nooit zo goed wat dit nou concreet betekent (en dus ook niet zo goed of ik het herken).


Om het even op mijn oudste te betrekken ;

Ik vind iets voor de eerste keer doen echt vreselijk, een nieuwe situatie zorgt bij mij echt voor zoveel zenuwen. Al het onbekende, ik zie gelijk 100 beren achter een boom. Ik was nooit zo, ben gevormd door mijn pestverleden (als je ergens nieuw binnenkomt, en je wordt bij wijze van gelijk weggekeken, dan word je zo klein). Mijn dochter wordt niet gepest naar dat ik weet, maar ze krimpt ook gigantisch in elkaar als een nieuwe situatie zich voordoet, dan is van het sociale, lieve, vrolijke meisje niks meer over en is ze nukkig, chagrijnig en negatief. Ik zie dus eigenlijk nu pas hoe ontzettend stom dat gedrag is, maar het gaat bij ons beiden van nature. Ze is dus echt mijn spiegel, snap je het een beetje zo? Vond het lastig omschrijven.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 06 Jul 2016 13:07

Re: Wat moeders je niet vertellen

Ik heb echt al minutenlang de slappe lach om de 100 beren achter een boom :laughcry:
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers