Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe lang duurt het tot de verzekering iets vergoedt?

<<

Elle123

Bericht 04 Jul 2016 14:39

Hoe lang duurt het tot de verzekering iets vergoedt?

Door de hagelbui hebben wij schade opgelopen aan het huis en de auto's. Dit heb ik maandag 27 juni bij Interpolis gemeld (vrijdag kwam ik er telefonisch niet doorheen). Er werd toen gezegd dat de verschillende bedrijven contact met mij zouden opnemen om de schade te inventariseren en herstellen. Inmiddels is er iemand komen kijken naar de dakpannen. en omdat we er zelf nog hadden liggen kon die meteen 16 pannen verwisselen. Ik heb daarna niks meer gehoord over de andere schade aan het huis.

De auto is total loss, ik heb met de verzekering afgesproken dat ik de ruiten mocht laten vervangen (verzekerd, dus kostenloos voor mij). Ik heb de lichten vervangen en nu kan ik in ieder geval weer rijden.
Maar ik zit een beetje met de vakantietijd. 8 augustus begint mijn vakantie en ik weet dus niet of ik iets kan boeken of niet. Als de dagwaarde lag uitvalt, zal het geld wat ik voor vakantie apart had gezet bested moeten worden aan een nieuwe auto.

Op internet zie ik dat beide gevallen in behandeling zijn. Bellen lijkt me dus niet veel zin hebben. Ik snap dat het lang kan duren, omdat er zo enorm veel schadegevallen zijn. Maar zou fijn zijn om te weten met welke termijn ik ongeveer rekening moet houden. Van een buurman hoorde ik dat de termijn 6 maanden tot een jaar was om alles op te lossen. Als ik pas over een half jaar geld krijg voor mijn auto, kan ik pas over een half jaar op zoek naar een nieuwe en zou ik nu wel op vakantie kunnen gaan. Iemand enig idee?
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12143

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 04 Jul 2016 17:01

Re: Hoe lang duurt het tot de verzekering iets vergoedt?

Hangt er vanaf. Bij ons met een auto-ongeluk duurde het ruim een half jaar. Omdat te tegenpartij die het gedaan had een vage verzekering had en niet toegaf. Maar bij schade in ons huis een keer gaven we door bij de tussenpersoon en 2 weken later hadden we het geld al
Afbeelding
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 04 Jul 2016 23:42

Re: Hoe lang duurt het tot de verzekering iets vergoedt?

Ik zou toch even bellen zodat ze een indicatie kunnen geven.
Afbeelding
<<

Elle123

Bericht 05 Jul 2016 08:09

Re: Hoe lang duurt het tot de verzekering iets vergoedt?

Ik heb toch even gebeld. Het was veel drukker dan ze in eerste instantie hadden voorzien. Er waren wel extra mensen op gezet nu (mijn vader zijn auto is al door Italianen getaxeerd, die daar voor waren ingevlogen). Als het goed is zou ik wel deze week iets moeten horen, anders moet ik vrijdag nog eens bellen.
Krijg ik straks natuurlijk ook nog het probleem dat de auto's niet aan te slepen zijn omdat iedereen een nieuwe moet.
<<

Anoniem304

Bericht 05 Jul 2016 09:02

Re: Hoe lang duurt het tot de verzekering iets vergoedt?

Het is nou niet zo dat er geen auto's te koop staan in Nederland hoor. No worries :P
<<

Elle123

Bericht 06 Jul 2016 16:09

Re: Hoe lang duurt het tot de verzekering iets vergoedt?

Yadira schreef:Het is nou niet zo dat er geen auto's te koop staan in Nederland hoor. No worries :P

I know, maar denk dat ze in de region wel de prijs even lekker gaan opdrijven, omdat iedereen hier een nieuwe moet. en ik zie mezelf niet 2x naar Friesland treinen om een auto te testen en later evt te gaan kopen.

Maar ik ben vandaag gebeld, volgende week donderdag wordt de schade opgenomen. Ik weet niet of ik dan direct te horen krijg hoe en wat, maar dat zien we dan wel. ik zou graag voor de vakantie nog een nieuwe willen kopen, zodat ik evt nog weg zou kunnen gaan als de dagwaarde enigszins meevalt en ik niet al mijn vakantiegeld hoef bij te leggen voor een nieuwe.
<<

Anoniem304

Bericht 06 Jul 2016 16:11

Re: Hoe lang duurt het tot de verzekering iets vergoedt?

Je mag best even langskomen voor koffie dan hoor :P
<<

Elle123

Bericht 06 Jul 2016 16:18

Re: Hoe lang duurt het tot de verzekering iets vergoedt?

Yadira schreef:Je mag best even langskomen voor koffie dan hoor :P


Haha gezellig! Ik moet er 4 uur voor in de trein (plus het station is een uur fietsen) dus ik ga dat niet redden op 1 dag ben ik bang ;).
Wel al met vriend over gehad om evt een paar dagen te gaan, dag 1 wat auto's bekijken en rijden, dag 2 eentje kopen en terug rijden. Best een leuke vakantie in eigen land toch? ;)
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1303

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 06 Jul 2016 19:20

Re: Hoe lang duurt het tot de verzekering iets vergoedt?

Wij hadden binnen 2 weken geld uitgekeerd nadat mijn man de sloot in reed 2 jaar geleden. Nadat we de dagwaarde hoorden kregen we wel vrij snel uitbetaald. 2 dagen.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers