Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschapscravings

<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 28 Feb 2015 00:10

Bericht 21 Aug 2017 14:13

Re: Zwangerschapscravings

Ik heb de hele zwangerschap ook niet écht cravings gehad, tenminste niet hele rare, maar ik heb in de zwangerschap wel een enorme voorkeur gekregen voor zoet, terwijl ik normaal gesproken júist alleen maar hartig eet. Gelukkig is die zoete voorkeur dan met name fruit, maar goed, gek vind ik het wel!
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Anoniem243

Bericht 21 Aug 2017 15:36

Re: Zwangerschapscravings

Haha, hier ook geen thee en chocolade meer. Thee gaat sinds een paar dagen wel weer goed en chocola zolang het geen pure is en niet gewoon een stuk chocola. Bonbons, m&m's en koekjes met chocola zijn prima, haha.

Verder lust ik ineens geen warme tomaat meer, dus geen soep of sauzen, wat nog best lastig is. En ik ben dol op kruidkoek. Tja.
<<

Anoniem243

Bericht 21 Aug 2017 15:37

Re: Zwangerschapscravings

Fientje schreef:Ik heb de hele zwangerschap ook niet écht cravings gehad, tenminste niet hele rare, maar ik heb in de zwangerschap wel een enorme voorkeur gekregen voor zoet, terwijl ik normaal gesproken júist alleen maar hartig eet. Gelukkig is die zoete voorkeur dan met name fruit, maar goed, gek vind ik het wel!


Ik heb dat nu precies andersom! Normaal een echte zoetekauw en vind ik iets al snel te zoet, uitzonderingen daargelaten, haha.
<<

Anoniem252

Bericht 21 Aug 2017 17:18

Re: Zwangerschapscravings

Ik heb soms gewoon ineens trek in iets heel specifieks qua eten. Bijvoorbeeld zure matten, snoepjes, chipjes, koekjes. Dan eet ik daar een zak van leeg en dan is het vaak ook wel over.
Voor de rest ben ik helemaal gek op verse broodjes. Liefst elke dag.
Moet af en toe wel opletten Haha :P.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 21 Aug 2017 17:34

Re: Zwangerschapscravings

Ik ben beide zwangerschappen misselijk geweest en lustte ook geen thee, voelde al een nutteloze plas in mijn maag waar ik niks uit kon halen. In de kraamweek beide keren weer echt genoten van den lekker warm kopje thee.

Ik heb bij S heel veel gespuugd maar ik ging erg goed op bananen en brie, het grappige is dat S op beide echt dol is! Bij M was de brie ook weer favoriet maar bananen vond ik toen echt niet lekker. Bij M heb ik wel een aantal keren heel erg veel zin in frituur gehad, we waren in de 4 jaar dat we hier wonen nog nooit bij de mac geweest en tijdens de zwangerschap 3 keer.

En ik vind cola sowieso erg lekker maar tijdens de zwangerschappen helemaal omdat mijn maag er ook van kalmeerde, ik wilde het alleen niet teveel drinken omdat het niet goed is natuurlijk, dus ik stond mezelf dan een bepaalde hoeveelheid toe en moest echt moeite doen om het te verdelen over de dag.

Verder had ik vooral de eerste zwangerschap heel veel wat ik niet verdroeg en misselijker van werd, vooral zure dingen zoals yoghurt, sommige soorten fruit en sinaasappelsap ed. Bij M kon ik dat op een goede dag wel eten maar heb ik ook 9 maanden niet ontbeten met yoghurt bijvoorbeeld wat ik normaal wel doe.
Ook kreeg ik een afkeer tegen dingen die ik vaak uitgespuugd heb en daarom heb ik heel lang geen krentenbollen en ontbijtkoek meer gegeten bijvoorbeeld.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem304

Bericht 21 Aug 2017 19:02

Re: Zwangerschapscravings

Sookie schreef:Haha, hier ook geen thee en chocolade meer. Thee gaat sinds een paar dagen wel weer goed en chocola zolang het geen pure is en niet gewoon een stuk chocola. Bonbons, m&m's en koekjes met chocola zijn prima, haha.

Verder lust ik ineens geen warme tomaat meer, dus geen soep of sauzen, wat nog best lastig is. En ik ben dol op kruidkoek. Tja.

Idd koekjes met chocola is prima maar een reep? Bah.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 21 Aug 2017 19:06

Re: Zwangerschapscravings

Wow Cotton, geen thee meer lusten? Dat lijkt me echt balen! Ik heb in mijn zwangerschap van D nooit cravings gehad en kan me er dan ook niks bij voorstellen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 21 Aug 2017 19:11

Re: Zwangerschapscravings

Cotton schreef:
Sookie schreef:Haha, hier ook geen thee en chocolade meer. Thee gaat sinds een paar dagen wel weer goed en chocola zolang het geen pure is en niet gewoon een stuk chocola. Bonbons, m&m's en koekjes met chocola zijn prima, haha.

Verder lust ik ineens geen warme tomaat meer, dus geen soep of sauzen, wat nog best lastig is. En ik ben dol op kruidkoek. Tja.

Idd koekjes met chocola is prima maar een reep? Bah.


Wow, had ik dat maar! Vandaag net een reep Tony's donkere melk gekocht om straks te proberen. :silent:
❤ 7 juni 2018
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 21 Aug 2017 19:18

Re: Zwangerschapscravings

Ik heb al cravings voordat ik ook maar zwanger ben. Net zoals hierboven kan ik weken uitkijken naar zuren matten, zoute rijen of die witte chocolade met speculaas van Johnny Doodle en als ik dat dan op heb ben ik er ineens klaar mee en was dat genoeg.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 21 Aug 2017 19:20

Re: Zwangerschapscravings

Bij de 1e BigMac's
Bij de 2e Komkommers
Bij de 3e Milka chocolade & kaassouflee speciaal (ja met uitje, curry en fritessaus) :palm:
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Anoniem304

Bericht 21 Aug 2017 20:30

Re: Zwangerschapscravings

Lady schreef:Wow Cotton, geen thee meer lusten? Dat lijkt me echt balen! Ik heb in mijn zwangerschap van D nooit cravings gehad en kan me er dan ook niks bij voorstellen.

Ja echt. Ik moet er niet aan denken. En normaal drink ik bijna 2 ltr op een dag!
<<

Anoniem304

Bericht 21 Aug 2017 20:31

Re: Zwangerschapscravings

Bliss schreef:
Cotton schreef:
Sookie schreef:Haha, hier ook geen thee en chocolade meer. Thee gaat sinds een paar dagen wel weer goed en chocola zolang het geen pure is en niet gewoon een stuk chocola. Bonbons, m&m's en koekjes met chocola zijn prima, haha.

Verder lust ik ineens geen warme tomaat meer, dus geen soep of sauzen, wat nog best lastig is. En ik ben dol op kruidkoek. Tja.

Idd koekjes met chocola is prima maar een reep? Bah.


Wow, had ik dat maar! Vandaag net een reep Tony's donkere melk gekocht om straks te proberen. :silent:

Haha! Ben je zwanger?
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 11:32

Bericht 21 Aug 2017 20:32

Re: Zwangerschapscravings

Ik dronk de hele dag melk maar daardoor kreeg ik ijzertekort (geloof ik? kan dat? of praat ik nu onzin...ik herinner me het niet meer zo).

En ik at elke dag 2x aardbeien met vanillekwark en eerst ook met slagroom maar toen ik snel uit mijn voegen barstte zonder slagroom (al bleef ik uit die voegen barsten).
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 21 Aug 2017 21:08

Re: Zwangerschapscravings

Cotton schreef:
Bliss schreef:
Cotton schreef:Idd koekjes met chocola is prima maar een reep? Bah.


Wow, had ik dat maar! Vandaag net een reep Tony's donkere melk gekocht om straks te proberen. :silent:

Haha! Ben je zwanger?


Zou kunnen, maar ik weet het nog niet. :D
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem298

Bericht 21 Aug 2017 21:33

Re: Zwangerschapscravings

Cotton schreef:
Lady schreef:Wow Cotton, geen thee meer lusten? Dat lijkt me echt balen! Ik heb in mijn zwangerschap van D nooit cravings gehad en kan me er dan ook niks bij voorstellen.

Ja echt. Ik moet er niet aan denken. En normaal drink ik bijna 2 ltr op een dag!


Ik werd ontzettend misselijk van thee toen ik zwanger was, en ik dronk ook graag thee.

Bij de eerste zwangerschap had ik enorme behoefte aan kibbeling. Bij de tweede weet ik eigenlijk niet meer, volgens mij geen hele rare dingen.
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 795

Geregistreerd: 29 Jul 2016 13:50

Bericht 21 Aug 2017 21:34

Re: Zwangerschapscravings

Ik lustte ook geen thee meer in de zwangerschap, ik vond de smaak zo weeïg. Ik dronk bijna alleen maar water.

Tijdens mijn eerste zwangerschap verslond ik echt appels en melk. En geroosterde boterhammen met kaas.

Voor de rest had ik niet echt cravings, maar hield ik bij de keuze voor eten er voornamelijk rekening mee hoe vies het is als je het weer uitspuugt :(
<<

Anoniem298

Bericht 21 Aug 2017 21:36

Re: Zwangerschapscravings

Oh ja! Melk! Liters tijdens m'n eerste zwangerschap. Ik geloof dat er een pak per dag doorheen ging. En ik maar klagen dat ik zoveel aankwam :palm:
<<

Anoniem328

Bericht 22 Aug 2017 08:09

Re: Zwangerschapscravings

Dat je geen thee meer lust cotton komt vast door de misselijkheid. Ik ben beide keren ook erg misselijk geweest en thee stond mij ook enorm tegen. Beide zwangerschappen was ik na een week of 16 niet meer misselijk en toen kwam ook het thee drinken weer terug!

Ik heb/had beide keren erg veel behoefte aan zure dingen, vooral tijdens de misselijke periodes. Ik dronk liters karnemelk en zure haring kon ik zó van genieten!
<<

Anoniem256

Bericht 22 Aug 2017 10:21

Re: Zwangerschapscravings

Oh en tosti's. Die gingen er wel in tijdens mijn misselijkheid. Nog steeds lust ik graag kaas. Melkproducten verder eerst totaal niet.
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 22 Aug 2017 10:31

Re: Zwangerschapscravings

Bij mijn eerste zwangerschap had ik geen last van cravings. Bij mijn tweede had ik steeds heel veel zin in spa citroen, maar dan niet netjes uit een glas maar het liefst zo uit de fles. Dat was ook zo ineens weer over en de laatste 3 a 4 weken van de zwangerschap was ik ineens verslaafd aan stroopwafels. Hemels vond ik die haha. Kon er wel 3 op een dag op. Een week na de bevalling had ik er weer 1 en toen snapte ik toch echt niet wat ik er zo hemels aan vond en al helemaal niet dat ik er 3 op een dag op kon.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Anoniem260

Bericht 22 Aug 2017 11:00

Re: Zwangerschapscravings

Ik ben een ontzettende zoetekauw, maar in m'n zwangerschap had ik zó'n zin in hartig. Ik had potten sandwich-spread leeg :palm:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43720

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 22 Aug 2017 11:05

Re: Zwangerschapscravings

Wat ik tijdens de zwangerschap als cravings had staat hierboven al.
Maar wat ik niet voorzien had, was de enorme chocoladebehoefte ná de bevalling. In de eerste twee maanden na de bevalling heb ik zo ontzettend veel chocolade gegeten. Ik heb dat nooit, ben helemaal niet persé een chocoladeliefhebber, zeker geen melkchocolade. En nu moest en zou ik overal chocola hebben. We waren toen hij 5 weken was een weekendje naar de Ardennen met familie en ik had een geheime chocolade stash aangemaakt zodat niemand anders daarvan kon eten. :angel:
Ik vermoed dat het door de borstvoeding kwam. Dat was precies die periode dat dat heel erg op gang kwam. Ik had toen ook een soort beloningssysteem met het kolven, steeds na het kolven (wat ik vreselijk vond) mocht ik een stuk(je) chocola eten. Ach, het hielp, en de kilo's vlogen er toch nog af, zullen we maar zeggen.
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 22 Aug 2017 11:07

Re: Zwangerschapscravings

Marin, ik had die enorme chocoladecraving ook na de bevalling. En dan met name van die Milka Chocoswing repen. Ik heb zelfs wel eens binnen twee uur zo'n hele 300 gram reep opgevreten. Niet normaal. En ik gaf geen borstvoeding, dus dat is niet persé de reden denk ik.

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43720

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 22 Aug 2017 11:09

Re: Zwangerschapscravings

Hahaha erg he! Misschien iets hormonaals dan, of gewoon van uitputting behoefte aan suiker.
Ik kreeg van twee andere moeders post opgestuurd met daarin chocola. Zo'n mega Milka hart ook vol kleine hartjes. Dat vond ik zo goed, een soort geheim code cadeau naar de kersverse moeder haha. Sindsdien doe ik dat ook.
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11404

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 22 Aug 2017 11:34

Re: Zwangerschapscravings

Ik heb geen cravings gehad. Wel dat dingen me niet meer smaakten als een gekookt ei of yoghurt.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers