Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stinkende handdoeken

<<

Vesper

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 166

Geregistreerd: 24 Jun 2016 14:41

Bericht 03 Jul 2016 22:54

Stinkende handdoeken

Hoort dit hier? Ik was mijn handdoeken op 90 graden en gooi ze direct als de wasmachine klaar is in de droger. Ze ruiken dan lekker fris. Als ik me vervolgens ga afdrogen (en de handdoeken dus weer nat worden) ruiken die handdoeken ineens naar natte hond. Wat doe ik fout? Ik gebruik wasmiddel en wasverzachter, doe de wasmachine halfvol, laat ze dus niet te lang nat staan in de wasmachine. Iemand tips?
<<

Anoniem304

Bericht 03 Jul 2016 23:25

Re: Stinkende handdoeken

Eens zonder wasverzachter proberen? Ze gaan tenslotte toch al de droger in, daar worden ze al zacht van.

Wel zonde dat je je machine halfvol doet trouwens ;)
<<

Anoniem177

Bericht 04 Jul 2016 01:46

Re: Stinkende handdoeken

Misschien even je wasmachine helemaal schoonmaken?
leeg draaien 90 graden met azijn (?) Of is het alleen met handdoeken?
<<

Vesper

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 166

Geregistreerd: 24 Jun 2016 14:41

Bericht 04 Jul 2016 08:17

Re: Stinkende handdoeken

Yadira schreef:Eens zonder wasverzachter proberen? Ze gaan tenslotte toch al de droger in, daar worden ze al zacht van.

Wel zonde dat je je machine halfvol doet trouwens ;)


Ja dat was om te zien of dat zou helpen maar het helpt niet dus ik doe de wasmachine nu gewoon weer vol hoor ;-)
Ik kan het wel eens proberen zonder wasverzachter maar dat ruikt juist zo lekker.

bambina ik wil de wasmachine inderdaad eens schoonmaken, was al op zoek naar een of ander middeltje waar dat mee kan. Eens zoeken wat zou kunnen helpen.
<<

Anoniem304

Bericht 04 Jul 2016 08:41

Re: Stinkende handdoeken

Ja of een andere wasverzachter, kan ook.

Mijn vriend heeft ook shirts die enorm gingen stinken als hij ze droeg, toen heb ik ander wasmiddel gekocht en toen was het klaar.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 04 Jul 2016 09:39

Re: Stinkende handdoeken

Wasmachine leeg draaien op 90 graden en een fles schoonmaakazijn er bij gooien OF soda (Niet beide, heffen elkaars werking op). En bij de Action heb je ook flesjes wasmachine reiniger, werken ook fijn. Zijn kleine witte flesjes per 2 verpakt.

En je handdoeken ook een nachtje in heet water en fles azijn laten weken, wil ook wel helpen. Dit zorgt er gelijk voor dat ze beter vocht opnemen en haalt het laagje wasverzachter van de vezels, daar komt de stank vaak door.
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 13:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 04 Jul 2016 09:51

Re: Stinkende handdoeken

Bij de wasmachine schoonmaken zou ik soda gebruiken, want die azijn lucht blijft erg lang hangen.
(Wasmachine op minimal 90 graden zetten, handje soda erbij (verder niks) vol programma laten draaien en daarna nog een keer met niks erin laten spoelen.
En ik zou handdoeken niet met wasverzachter wassen. (Drogen ze meteen een stuk beter af)
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 04 Jul 2016 10:41

Re: Stinkende handdoeken

Ik heb dat soms ook. Het gebeurt sowieso iig als ze te langzaam drogen (wij hebben geen droger).
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Sunshine86

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 491

Geregistreerd: 13 Jan 2016 10:35

Bericht 04 Jul 2016 11:05

Re: Stinkende handdoeken

Ik doe bij alle wasbeurten natuurazijn erbij, werkt perfect en kleding ruikt altijd lekker, nooit nare luchtjes.
Afbeelding
Afbeelding
<<

ChiQ

Bericht 04 Jul 2016 11:12

Re: Stinkende handdoeken

Hmm, laat eens 1 handdoek aan de lucht drogen en probeer daarna je daar eerst mee af te drogen. Het lijkt mij namelijk dat je handdoeken stinken (en je normale kleding niet) dat het wel eens van je droger kan komen. Maak je nooit je droger schoon?
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:04

Bericht 04 Jul 2016 12:06

Re: Stinkende handdoeken

Ik had dat altijd bij de zwarte was. Nu doe ik altijd een flinke schep soda bij die was en vooral niet te veel wasmiddel.
Sindsdien geen 'natte hondenlucht' meer.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 04 Jul 2016 12:09

Re: Stinkende handdoeken

Duchess schreef:Bij de wasmachine schoonmaken zou ik soda gebruiken, want die azijn lucht blijft erg lang hangen.
(Wasmachine op minimal 90 graden zetten, handje soda erbij (verder niks) vol programma laten draaien en daarna nog een keer met niks erin laten spoelen.
En ik zou handdoeken niet met wasverzachter wassen. (Drogen ze meteen een stuk beter af)


Nooit last van de azijngeur hoor. Maar Soda werkt inderdaad ook. Ik vind azijn alleen zelf prettiger want als ik een soda badje maak dan blijft er altijd een gladde laag over in de bak waarin ik de soda deed. Bang dat dat dus ook in mn wasmachine blijft plakken aan de wanden.
<<

Vesper

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 166

Geregistreerd: 24 Jun 2016 14:41

Bericht 04 Jul 2016 13:10

Re: Stinkende handdoeken

De droger is schoon, dat lijkt me niet het probleem.
Ik dacht eigenlijk hetzelfde als Zora, dat de handdoeken niet snel genoeg drogen. Mijn vriend zegt trouwens dat als hij erg zweet bijvoorbeeld zijn shirt ook gaat stinken, dus het is blijkbaar toch bij alle was maar dan ruik je het pas als het weer nat wordt.

Ik ga die wasmachine reiniger wel proberen van de Action of anders gewoon azijn/soda. Het is in ieder geval de moeite van het proberen waard.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 04 Jul 2016 13:25

Re: Stinkende handdoeken

Zijn ze wel droog genoeg als je ze opbergt? Mijn vriend zegt ook wel eens dat sommige kledingstukken muf ruiken, maar dan zijn ze te snel opgevouwen na het drogen.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Vesper

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 166

Geregistreerd: 24 Jun 2016 14:41

Bericht 04 Jul 2016 13:41

Re: Stinkende handdoeken

Als het goed is wel. De droger doet er soms wel 3 keer over om de hele was droog te krijgen maar dan weet ik wel zeker dat het echt droog is. Over de laatste keer twijfel ik wel trouwens, misschien toch even beter checken maar het lijkt me toch dat ik het moet voelen tijdens het opvouwen? Het is me niet opgevallen in ieder geval.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 04 Jul 2016 14:38

Re: Stinkende handdoeken

Als je droger 3x het programma moet doorlopen om ze te laten drogen lijkt me ook dat de droger niet goed meer is?.

Ik zou overigens ook echt je handdoeken in de azijn zetten om dat laagje af te breken wat wasverzachter achter laat.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5492

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 04 Jul 2016 23:28

Re: Stinkende handdoeken

Hoe maak je een droger schoon ChiQ?
<<

Anoniem221

Bericht 04 Jul 2016 23:43

Re: Stinkende handdoeken

Dit heb ik gehad door het gebruik van verkeerde wasverzachter, Ik ben gelijk weer overgestapt op Robijn en sindsdien geen last meer. Maar het kan ook liggen aan de wasmachine, droger. Er is geloof ik niet echt een pasklaar antwoord voor. Bij ons lag het aan de wasverzachter die de, in ons geval, 95 graden was niet aankon.
<<

Tiara

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 05 Jul 2016 10:54

Re: Stinkende handdoeken

Ik heb dat ook en wat het is, weet ik niet. Heb wel eens wasmiddel gewisseld, maar dat had geen effect.
Dus wie weet komt hier nog de ultieme tip voorbij!
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 05 Jul 2016 11:10

Re: Stinkende handdoeken

Als je teveel wasmiddel of wasverzachter gebruikt kan dit "verbranden" in de droger. (Verbrand natuurlijk niet letterlijk maar weet niet hoe ik het anders moet zeggen) Ik had dit probleem eerst ook maar nu geen last meer van.
<<

Vesper

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 166

Geregistreerd: 24 Jun 2016 14:41

Bericht 05 Jul 2016 12:41

Re: Stinkende handdoeken

Sawadee schreef:Als je droger 3x het programma moet doorlopen om ze te laten drogen lijkt me ook dat de droger niet goed meer is?.

Ik zou overigens ook echt je handdoeken in de azijn zetten om dat laagje af te breken wat wasverzachter achter laat.


Zo lang hebben we de droger nog niet dus ik denk eerder dat ik 'm te vol doe. Stom eigenlijk want ik doe dat om sneller klaar te zijn maar dat is dus eigenlijk helemaal niet zo :palm:

Die tip van de handdoeken in azijn zetten vind ik trouwens wel een hele goede, dat ga ik zeker doen.
<<

Anoniem304

Bericht 05 Jul 2016 12:43

Re: Stinkende handdoeken

Hoeveel kilo kan er in je wasmachine dan en hoeveel kilo mag er in je droger?
<<

Vesper

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 166

Geregistreerd: 24 Jun 2016 14:41

Bericht 05 Jul 2016 21:32

Re: Stinkende handdoeken

Er kan 7 kg in mijn droger en geen idee hoeveel er in mijn wasmachine kan maar ik gooi ook wel eens twee wassen bij elkaar. Dat is blijkbaar niet zo'n goed idee.

Ik heb in ieder geval de badkuip vol liggen met handdoeken in azijn. Morgen wassen zonder wasverzachter en drogen in een niet te volle droger, dan ben ik benieuwd hoe ze daarna ruiken.
<<

Anoniem304

Bericht 05 Jul 2016 22:24

Re: Stinkende handdoeken

Ik ben ook erg benieuwd!

Onze droger mag express een kilo meer in dan de wasmachine, dan zit ik altijd goed en is de droger nooit te vol zeg maar. Maargoed als alles nieuw is, is dat achteraf gelul natuurlijk.

Wasverzachter gebruik ik sporadisch. Ik was met waspoeder, dat ruikt ook al erg lekker.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 05 Jul 2016 23:02

Re: Stinkende handdoeken

Heb je het filter van je wasmachine wel eens schoongemaakt? Je kan je wasmachine wel met azijn laten draaien etc maar als er veel prut en vetluis in je filter zit kan het ook blijven stinken.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers