Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Magneetstrip lezen (pinpas)

<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 03 Jul 2016 22:21

Magneetstrip lezen (pinpas)

Vandaag kon ik de boodschappen niet meenemen, omdat bij geen enkele kassa mijn pinpas het deed.
Hij zei overal Magneetstrip lezen.

Betekent dit einde pinpas en een nieuwe bestellen? Ik heb hem al schoongemaakt maar ook dat hielp niet.

Hij is trouwens niet bij een magneet of wat dan ook in aanraking geweest en was pas een jaar oud.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem249

Bericht 03 Jul 2016 22:24

Re: Magneetstrip lezen (pinpas)

Dat betekent meestal dat de chip in je pinpas niet meer uitleest. Heb je Rabobank of ABN? Dan kun je proberen of de rabo scanner of abn scanner (weet niet hoe die heet) van internetbankieren m nog pakt. Zo niet, dan heb je een nieuwe pas nodig.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 03 Jul 2016 22:25

Re: Magneetstrip lezen (pinpas)

Ik heb ABN. Heb net wel met die e.dentifier geïnternetbankierd. En maar een nieuwe pas aangevraagd. Wel handig als ik in winkels kan pinnen. Maar raar dat ie het wel doet in die e.dentifier.
04-2014
10-2015
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 03 Jul 2016 22:27

Re: Magneetstrip lezen (pinpas)

De mijne, allebei zelfs, ook van ABN en ook pas een jaar oud roepen het ook regelmatig. Gelukkig wil ie t met ff schoonwrijven dan vaak toch wel weer doen, maar irritant is het wel...
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 03 Jul 2016 22:30

Re: Magneetstrip lezen (pinpas)

Nu ik een nieuwe heb aangevraagd, kan ik die irritante pinpas dan alsnog morgen proberen of is ie meteen geblokkeerd?
04-2014
10-2015
<<

Anoniem304

Bericht 03 Jul 2016 22:53

Re: Magneetstrip lezen (pinpas)

Je kan de oude gebruiken tot je met de nieuwe gepind hebt.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 03 Jul 2016 23:23

Re: Magneetstrip lezen (pinpas)

Even met de chip over een spijkerbroek heen wrijven. Als er dan een stofje op je pas zit heb je zo de meeste kans dat hij er vanaf gaat.
Waarschijnlijk kun je nog wel geld uit de 'muur' halen, dit omdat dit nog wel met de magneetstrip gaat.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 04 Jul 2016 08:11

Re: Magneetstrip lezen (pinpas)

Inderdaad proberen je chip even schoon te wrijven.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem304

Bericht 04 Jul 2016 09:47

Re: Magneetstrip lezen (pinpas)

Ik had het laatst ook steeds, toen zat mijn chip ietsjes los. Dat was ook een vrij nieuwe pas, andere bank trouwens.

Nieuwe pas besteld en opgelost.
<<

Elle123

Bericht 04 Jul 2016 10:11

Re: Magneetstrip lezen (pinpas)

Toen ik in een winkel werkte plakten we altijd een plakbandje over de strip en dan er weer af halen. Vaak deden de pasjes het daarna weer. Het plakband haalt bv vet er af, wat je er met wrijven misschien niet af krijgt.
<<

Corretto

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 239

Geregistreerd: 02 Okt 2013 13:45

Bericht 04 Jul 2016 13:24

Re: Magneetstrip lezen (pinpas)

Elle123 schreef:Toen ik in een winkel werkte plakten we altijd een plakbandje over de strip en dan er weer af halen. Vaak deden de pasjes het daarna weer. Het plakband haalt bv vet er af, wat je er met wrijven misschien niet af krijgt.


Dit werkt inderdaad heel goed. Losse chip hoeft niet per se een probleem te zijn, die van mij zit al maanden los en doet het nog steeds - al moet ik 'm wel om de zoveel transacties even weer goed in de kaart terugdrukken, haha
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 04 Jul 2016 13:25

Re: Magneetstrip lezen (pinpas)

Elle123 schreef:Toen ik in een winkel werkte plakten we altijd een plakbandje over de strip en dan er weer af halen. Vaak deden de pasjes het daarna weer. Het plakband haalt bv vet er af, wat je er met wrijven misschien niet af krijgt.


Met een magneetstrip werkt dat, helaas met een chip niet omdat er dan plakbandresten op blijven zitten en die in het apparaat blijven hangen. Zo is pas de pinautomaat op mijn werk kapot gegaan.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Corretto

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 239

Geregistreerd: 02 Okt 2013 13:45

Bericht 04 Jul 2016 13:31

Re: Magneetstrip lezen (pinpas)

O echt Dora? Ik heb een bijbaan in een winkel en wij doen dit bij alle klanten bij wie het apparaat de chip niet pakt. We hebben wel best vaak een defect apparaat, begin nu te vermoeden hoe dat komt.. :^^:
<<

Elle123

Bericht 04 Jul 2016 14:41

Re: Magneetstrip lezen (pinpas)

Ik bedenk me net, ze krijgt de melding magneetstrip lezen. Tegenwoordig lezen die apparaten toch alleen nog maar die chip? Je hoeft nergens meer je pas doorhgeen te halen. Dan lijkt mijn plakbandtrucje ook niet echt zinvol.
<<

Anoniem304

Bericht 04 Jul 2016 14:43

Re: Magneetstrip lezen (pinpas)

Elle123 schreef:Ik bedenk me net, ze krijgt de melding magneetstrip lezen. Tegenwoordig lezen die apparaten toch alleen nog maar die chip? Je hoeft nergens meer je pas doorhgeen te halen. Dan lijkt mijn plakbandtrucje ook niet echt zinvol.

Klopt, die magneetstrip doet niet zoveel meer als je pint in de winkel, dacht ik ook.
Misschien alleen als die heel smerig is, dat er toch iets 'gescand' wordt ofzo?
<<

Corretto

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 239

Geregistreerd: 02 Okt 2013 13:45

Bericht 05 Jul 2016 11:19

Re: Magneetstrip lezen (pinpas)

In de winkel waar ik werk is de gleuf waar de magneetstrip doorheen moest afgeplakt en dus niet meer in gebruik, maar het apparaat 'weet' dus nog wel dat de optie tot magneetstrip lezen er is en als je dan probeert te pinnen met een niet werkende chip komt er in het schermpje van de klant 'magneetstrip lezen' te staan = het apparaat komt dat dus eigenlijk met een alternatief op het moment dat de chipmethode niet werkt. Denk dat dat ook is wat de TO bedoelt, dat ze wilde pinnen met de chip, maar dat ze deze melding kreeg.

(Beetje rommelig/warrig omschreven, ben aan het studeren en he-le-maal niet bezig met pinmethodes, haha)

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers