Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nieuwe buren en jezelf voorstellen

<<

anoniem203

Bericht 03 Jul 2016 21:14

Nieuwe buren en jezelf voorstellen

Stel je krijgt nieuwe buren. Wacht je dan af tot ze je een keer aanspreken/aanbellen om zich voor te stellen? Of zou jij dat dan doen? En zou je ze dan iets geven? Een bloemetje ofzo.

Wij krijgen over een maand nieuwe buren. Een jong stel van een jaar of 25. Aangezien dit onze eerste echte nieuwe buren zijn weet ik niet zo goed wat ik moet doen. Toen wij hier kwamen wonen moest alles erg snel omdat ik hoog zwanger was. Ik heb toen wel een kaartje in de bus gedaan met dat ze wat overlast konden verwachten maar meer niet. Dat wilde ik allemaal later doen. Onze huidige buurvrouw kwam toen een dag later een bloemetje brengen en kwam zich ook voorstellen. Hoe is dat bij jullie gegaan toen je zelf ergens ging wonen / nieuwe buren kreeg?
<<

anoniem213

Bericht 03 Jul 2016 21:19

Re: Nieuwe buren en jezelf voorstellen

Ik vind het wel gastvrij om zelf al te gaan en ze welkom te heten, maar als jullie het niet doen, vind ik op zich de taak bij hen liggen om zich voor te stellen.
<<

Anoniem249

Bericht 03 Jul 2016 21:20

Re: Nieuwe buren en jezelf voorstellen

Geef meestal een flesje wijn tijdens de verhuizing. Dat kun je meestal goed gebruiken tijdens het verhuizen!
<<

Anoniem236

Bericht 03 Jul 2016 21:21

Re: Nieuwe buren en jezelf voorstellen

Toen wij in ons vorige huis gingen wonen kwamen de buren zich niet voorstellen en hebben wij dat ook niet gedaan.

In deze tijdelijke woning hadden we van de ene kant een kaartje met welkom in de buurt. Beide buren spraken we al geregeld met verhuizen voor het huis of over de schutting en ze zijn beide afzonderlijk een keer op de koffie geweest. Toen hebben ze wat voor de kinderen meegenomen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Jul 2016 21:22

Re: Nieuwe buren en jezelf voorstellen

Gewoon langs gaan met een flesje wijn ofzo. Dat zou ik doen. En werd bij ons ook gedaan. Helemaal prima.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem315

Bericht 03 Jul 2016 21:25

Re: Nieuwe buren en jezelf voorstellen

Ik hoop altijd dat ik ze even tegenkom op straat of in de tuin en spreek ze dan aan. Maar werk maak ik er niet van. Dat vind ik aan hen.

Als ik zelf verhuis, ga ik even naar de naaste buren om mezelf voor te stellen. In ons huidige geval krijgen de naaste buren en de overburen een geboortekaartje over een aantal weken. Lijkt me wel netjes.
<<

Anoniem221

Bericht 03 Jul 2016 21:33

Re: Nieuwe buren en jezelf voorstellen

Mijn toenmalige buurvrouw was wel mijn nieuwe buurvrouw, maar wij kenden elkaar al een jaar en we hebben elkaar alleen uitgebreid gesproken op de trap. Toen mijn buurvrouw naar het verzorgingstehuis vertrok, een jaar of wat geleden, kregen we nieuwe buren. Mijn vriend zei dat we ons moesten voorstellen en dat hebben we dan ook gedaan. Bleek dat ze al voor onze deur hadden gestaan om zichzelf voor te stellen, maar we waren niet thuis.

Maar de meeste mensen die hier komen wonen kennen we al voor ze hier komen wonen. Het is echt een ons-kent-ons dorp. We hopen ook dat onze woning zo verkocht is als we het bord ervoor zetten. Het is niet uitgesloten dat het vrienden van zijn. En dat is voor ons alleen maar gunstig.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 03 Jul 2016 22:13

Re: Nieuwe buren en jezelf voorstellen

Wij hebben de dag dat we de sleutel kregen bij de twee naaste buren een bosje bloemen afgegeven. Dit om ons voor te stellen maar ook als excuses voor geluidsoverlast ivm verbouwen.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 03 Jul 2016 22:29

Re: Nieuwe buren en jezelf voorstellen

Bij de vorige kant nieuwe buren kwamen we op straat tegen en toen ze er woonden heb ik een kaartje door de bus gedaan. Bij de net nieuwe buren kwam ik eens tegen op straat ze stelde zich voor .

Toen wij hier in 2004 kwamen wonen kwamen meerdere buren hier op visite met een plantje of bos bloemen.
Afbeelding
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 03 Jul 2016 22:54

Re: Nieuwe buren en jezelf voorstellen

Ik heb een bloemetje bij de buurvrouw gebracht toen ik de sleutel kreeg van de woning. Ook voor de eventuele overlast die ik zou bezorgen.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem273

Bericht 03 Jul 2016 23:03

Re: Nieuwe buren en jezelf voorstellen

Ik zou de buren eerst de kans geven zichzelf voor te stellen. Wij zijn toen we de sleutel kregen even bij de naaste buren (tegenover ons, naast ons) langs gegaan. We kregen een paar dagen later een orchidee aan de deur van de bloemist uit het dorp, gekregen van de buren die naast ons wonen van 80+ :) Vond ik echt heel lief!
<<

Anoniem185

Bericht 04 Jul 2016 07:14

Re: Nieuwe buren en jezelf voorstellen

Toen wij hier kwamen wonen hebben we de buren links een fles wijn gegeven en gezegd dat ze altijd welkom waren en verontschuldigd voor het klussen van de afgelopen maanden. De andere buurman hadden we tijdens het klussen al contact mee. Daar hebben we ook wel eens wat gedronken en we whatsappen regelmatig. Die andere buren zeggen met moeite hallo.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 04 Jul 2016 07:27

Re: Nieuwe buren en jezelf voorstellen

Ons huidige huis is nieuwbouw waar iedereen ongeveer gelijktijdig aan het klussen was. Daardoor hadden we al gauw contact met de naaste buren.

Bij ons nieuwe huis gaan we kort voor we de sleutels krijgen bij beide naaste buren langs om ons voor te stellen en te laten weten dat we zo'n 6 weken gaan klussen en de achtergevel laten vervangen (dit zorgt voor de meeste herrie). Naderhand brengen we ze wel bloemetje.

Ik vind het voorstellen in eerste instantie wel iets voor de nieuwe bewoners om te doen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 04 Jul 2016 08:53

Re: Nieuwe buren en jezelf voorstellen

Ook ik vind het voorstellen iets dat de nieuwe bewoners moeten doen.

Toen wij hier kwamen wonen hebben we dat na de verhuizing gedaan toen we al een week of zo sliepen in de woning en een beetje gewend waren.

Gewoon aangebeld en toen zijn we op koffie geweest. Gelijk een uurtje of zo. Dat ging zo bij beide buren. Bij een zijn we inmiddels ook op hun babyborrel (waarbij ze 80 mensen of zo voor hadden uitgenodigd op een andere locatie) geweest.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 04 Jul 2016 11:12

Re: Nieuwe buren en jezelf voorstellen

Ik vind dat het aan de nieuwe bewoners is om zich voor te stellen, maar vind het wel heel leuk en extra verwelkomend en gastvrij als de buren hen al welkom heten!

Wij zijn de eerste week wat buren afgegaan, gewoon alleen even aan de deur. En hebben na onze verbouwing een borrel gegeven voor de hele straat om met ons kennis te maken. Werd HEEL erg op prijs gesteld!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem168

Bericht 11 Jul 2016 20:13

Re: Nieuwe buren en jezelf voorstellen

Bij directe buren zou ik ze zelf even welkom heten, de rest van de straat niet. Toen wij net verhuisd waren (en ook daadwerkelijk klaar met klussen enzo) hebben we een housewarming voor de straat gedaan. Vond iedereen ook erg leuk.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 11 Jul 2016 22:13

Re: Nieuwe buren en jezelf voorstellen

Ik heb er indertijd geen moment aan gedacht om me voor te stellen. Ik had een huis in een nieuwbouwrijtje met daar tegenover al wat vrijstaande huizen. Tijdens het bouwen had ik wel de nabije buren uit het rijtje een hand gegeven, die kwam je wel tegen met een open dag of oplevering. Ik heb er geen momenr aan gedacht om bij de mensen uit de vrijstaande huizen aan te bellen of om ze uit te nodigen. Achteraf bleek dat die echt wel een uitnodiging hadden verwacht voor een buurvisite.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem282

Bericht 12 Jul 2016 10:26

Re: Nieuwe buren en jezelf voorstellen

Toen wij vorig jaar nieuwe buren kregen, stonden ze al bij ons voor de deur voordat ze er echt woonden. Anders was ik me zelf zeker wel gaan voorstellen. Maar dit zou ik echt alleen doen bij de buren links en rechts van ons. Verder niet.
<<

Anoniem280

Bericht 12 Jul 2016 10:58

Re: Nieuwe buren en jezelf voorstellen

Wij zijn wel bij onze naaste buren geweest, 100 meter verder, maar de andere buren 300 meter verder, zijn wij niet geweest.

Vorig jaar was er een feestelijke opening van een gebouw hier verder in de straat, daar zijn wij heen geweest, maar merkten al snel dat er over ons vreemde roddels verspreid waren :eyes:

Nu wonen wij met mijn vriend zijn ouders onder 1 dak, en zijn mensen die graag op hun zelf zijn. Wij hoeven niet zozeer een goed contact met de directe buren.

Laatst had ik auto stoelen bij iemand gekocht, zij woont aan dezelfde straat, 1,5 km verderop.
Ze vertelde mij dat het een traditie was om als nieuwkomer in de straat iedereen uit te nodigen.
Heb niet gezegd dat wij daar niet van zijn. Zie haar verder ook niet meer.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 12 Jul 2016 13:11

Re: Nieuwe buren en jezelf voorstellen

Wij kwamen hier rond de kerst komen wonen en hadden toen al vrij snel en kerstkaart in de brievenbus van onze buren.
Daarna heb ik bij de hun en de andere buren ook een kerstkaartje gebracht.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

saskias

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 483

Geregistreerd: 12 Jul 2016 22:21

Bericht 13 Jul 2016 08:49

Re: Nieuwe buren en jezelf voorstellen

We zijn hier twee jaar geleden komen wonen en heb toen de dag nadat we er echt in zaten kennis gemaakt met de buren links en rechts waarmee we een oprit deel en de 3 buren tegenover ons. Maar in een dorp ben je snel bekend en dus heb ik ook gemaakt met de hele straat in de buurt super.
Laatst gewijzigd door saskias op 13 Jul 2016 09:17, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 13 Jul 2016 09:12

Re: Nieuwe buren en jezelf voorstellen

Wij hebben al heel vaak kennis gemaakt met de buurvrouw, ze is dement en denkt bijna elke dag nieuwe buren te hebben. :laughcry: Daar hebben we verder geen contact mee. Dat doen we expres want dat is voor haar alleen maar verwarrend. Als ze ons aanspreekt maken we wel gewoon een praatje, maar verder laten we het zo. Naast ons aan de andere kant wonen studentes, daar hebben we ons verder niet echt aan voorgesteld. Zij ook niet aan ons overigens.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers