Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Daklozen

<<

Anoniem40

Bericht 07 Okt 2013 23:46

Daklozen

Geven jullie wel eens aan daklozen? Of doe je dat om een bepaalde reden niet?

Ik gaf toen ik student was niks, maar nu heb ik een baan en ik realiseer me heel vaak hoe goed ik het heb en ik geef nu dus ook wel eens iets. Ik werk in een winkelcentrum en elke dag staat dezelfde jongen daar zijn daklozenkrant te verkopen. Ik wilde vandaag zijn krant kopen, maar ik had niet genoeg geld, dus heb ik gevraagd of hij misschien iets te eten of drinken wilde. Hij was superverbaasd en zei dat hij eigenlijk heel veel zin had in een smoothie. Dus toen zij we samen op een terrasje een smoothie met een broodje gaat halen :) Het was echt supergezellig, we hebben over van alles en nog wat gekletst. Hij heeft me zijn hele levensverhaal verteld en daar blijf ik nu toch wel aan denken. Dat hij bijvoorbeeld op z'n 13e al aan de drugs was en op zijn 16e verslaafd aan heroïne (en nog steeds). Hoe hard het knokken is om elke dag 75 euro bij elkaar te krijgen om zijn heroïne te kunnen kopen. Natuurlijk is dat niet goed, maar het was zo'n lieve jongen waarvan je gewoon ziet dat hij nooit de kansen heeft gehad die ik heb gehad. Jammer vind ik dat en het blijft echt door mijn hoofd spoken.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 08 Okt 2013 07:31

Re: Daklozen

Ik kijk er eigenlijk niet echt naar om. Waarom? Heel hard misschien maar er zijn in Nederland genoeg instanties waar mensen terecht kunnen als er problemen zijn. Het sociale vangnet in Nederland is over het algemeen goed.
Natuurlijk hebben die mensen een verhaal en een verleden, maar ik ben er niet voor om ze te helpen. Daar hebben andere mensen voor gestudeerd. Als ik hier een dakloze zie staan, dan staat er vaak een blikje bier bij of een fles wijn/martini. Ik ben er niet voor om hun te helpen met hun verslaving. Ook voor dat soort mensen zijn er punten, waar ze spullen voor hun verslavingen kunnen krijgen zonder dat ze hoeven te bedelen daarvoor. Ook dat soort aspecten worden in Nederland verzorgt en geregeld.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Juutje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 104

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:10

Bericht 08 Okt 2013 08:55

Re: Daklozen

Whoop! schreef:Geven jullie wel eens aan daklozen? Of doe je dat om een bepaalde reden niet?

Ik gaf toen ik student was niks, maar nu heb ik een baan en ik realiseer me heel vaak hoe goed ik het heb en ik geef nu dus ook wel eens iets. Ik werk in een winkelcentrum en elke dag staat dezelfde jongen daar zijn daklozenkrant te verkopen. Ik wilde vandaag zijn krant kopen, maar ik had niet genoeg geld, dus heb ik gevraagd of hij misschien iets te eten of drinken wilde. Hij was superverbaasd en zei dat hij eigenlijk heel veel zin had in een smoothie. Dus toen zij we samen op een terrasje een smoothie met een broodje gaat halen :) Het was echt supergezellig, we hebben over van alles en nog wat gekletst. Hij heeft me zijn hele levensverhaal verteld en daar blijf ik nu toch wel aan denken. Dat hij bijvoorbeeld op z'n 13e al aan de drugs was en op zijn 16e verslaafd aan heroïne (en nog steeds). Hoe hard het knokken is om elke dag 75 euro bij elkaar te krijgen om zijn heroïne te kunnen kopen. Natuurlijk is dat niet goed, maar het was zo'n lieve jongen waarvan je gewoon ziet dat hij nooit de kansen heeft gehad die ik heb gehad. Jammer vind ik dat en het blijft echt door mijn hoofd spoken.


Wat lief van je om hem helemaal mee te nemen naar een terrasje!

Ik geef ook regelmatig iets aan iemand die met de daklozen krant staat.
Ik heb een keer en zak broodjes en een flesje drinken gekocht voor een zwerver hier in de buurt, hij vroeg me of ik geen geld had voor een bakje chinees... toen was ik er wel klaar mee.. later zag ik hem de broodjes op de grond gooien.. ik voelde me zo belazerd, dacht ik ook eens iets goeds te doen.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Artemis

Bericht 08 Okt 2013 09:12

Re: Daklozen

Silly-One schreef:Ik kijk er eigenlijk niet echt naar om. Waarom? Heel hard misschien maar er zijn in Nederland genoeg instanties waar mensen terecht kunnen als er problemen zijn. Het sociale vangnet in Nederland is over het algemeen goed.
Natuurlijk hebben die mensen een verhaal en een verleden, maar ik ben er niet voor om ze te helpen. Daar hebben andere mensen voor gestudeerd. Als ik hier een dakloze zie staan, dan staat er vaak een blikje bier bij of een fles wijn/martini. Ik ben er niet voor om hun te helpen met hun verslaving. Ook voor dat soort mensen zijn er punten, waar ze spullen voor hun verslavingen kunnen krijgen zonder dat ze hoeven te bedelen daarvoor. Ook dat soort aspecten worden in Nederland verzorgt en geregeld.

Dat is gewoon niet waar. Er is niet voor iedereen opvang, er wordt vrij weinig voor je geregeld. Ik heb er wél voor gestudeerd en ik heb veel gewerkt voor een grote organisatie die oa daklozen opvangt. Dat vangnet is niet zo goed als je zou willen, het is niet zo dat als jij dakloos bent en je meld je aan dat je dan meteen opgevangen wordt en dat je een huis krijgt, of zelfs maar onderdak. Vaak krijg je alleen een slaapplek voor s nachts, en dat kost je ook gewoon geld. En overdag mag je daar niet zijn, dus móet je wel de straat op.

En spullen voor je verslaving krijgen? Ja, methadon, in sommige gevallen,maar een alcoholist heeft daar vrij weinig aan. En stoppen met je verslaving is niet zo makkelijk, zeker niet als je niets meer hebt om voor te stoppen. Ik heb regelmatig mensen die 10 jaar op straat hebben geleefd en die proberen te stoppen met drinken of drugs, en dat is zo'n immense klus dat het maar een klein gedeelte lukt. Jarenlang op straat leven doet iets met je.

Daarnaast zijn er ook daar regels of is het geld beperkt, ik heb regelmatig mensen op straat moeten zetten van wie ik wist dat ze dan terug naar dakloos gaan. Een adres van een nacht opvang konden ze krijgen, verder niets.
Laatst gewijzigd door Artemis op 08 Okt 2013 09:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Artemis

Bericht 08 Okt 2013 09:14

Re: Daklozen

Ik doe dat overigens nooit bij mensen die de daklozen krant verkopen. Dat is hier namelijk een roma familie, die ik op elke straathoek tegenkom, en ze staan er allemaal.

Daklozen, ja daar maak ik weleens een praatje mee, maar de daklozen krant koop ik niet meer.
<<

Anoniem331

Bericht 08 Okt 2013 09:17

Re: Daklozen

Ik tref hier geen daklozen (klein dorpje) enkel een keer dat er van die mensen voor de winkel zitten te muziek maken.
En eerlijk gezegd geef ik dan nooit geld.
<<

Anoniem193

Bericht 08 Okt 2013 09:21

Re: Daklozen

Ik geef sowieso geen geld. Wel vraag af en toe of ze misschien een stuk fruit of een krentenbol willen.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 08 Okt 2013 09:28

Re: Daklozen

Toch vind ik Artemis, er is eigenlijk in Nederland geen rede om op straat te moeten wonen. Ergens hebben die mensen er zelf voor gekozen. Misschien komt het ook, omdat ik hier alleen maar daklozen zie rondlopen die met alcohol rondlopen. In andere steden zie je de drugsproblemen misschien meer.
Dat mensen problemen hebben is ook omdat ze te laat hulp gezocht hebben lijkt mij. Anders zak je niet zo ver af. Dus ergens voordat ze op straat kwamen te wonen is het al mis gegaan.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Artemis

Bericht 08 Okt 2013 09:34

Re: Daklozen

Silly-One schreef:Toch vind ik Artemis, er is eigenlijk in Nederland geen rede om op straat te moeten wonen. Ergens hebben die mensen er zelf voor gekozen. Misschien komt het ook, omdat ik hier alleen maar daklozen zie rondlopen die met alcohol rondlopen. In andere steden zie je de drugsproblemen misschien meer.
Dat mensen problemen hebben is ook omdat ze te laat hulp gezocht hebben lijkt mij. Anders zak je niet zo ver af. Dus ergens voordat ze op straat kwamen te wonen is het al mis gegaan.

Ja. Maar toch, hulp is er niet altijd. En verslavingen zijn niet zo makkelijk als je denkt.
Vaak gaat het jaren goed en raakt iemand ineens zijn baan kwijt, gaat daardoor meer drinken, relatie gaat stuk, huis kwijt, enzovoorts.

Ik zal nooit meer zeggen dat het je eigen schuld is, want in mijn ogen kan iedereen dat overkomen. Heb jij een goed netwerk en geen verslaving in je familie, of psychiatrische aandoeningen, een opleiding hebt afgerond met steun van je familie, dan is de kans dat jou dat overkomt minder groot dan wanneer je opgevoed bent door een alcoholistische moeder en een manisch depressieve vader, je familie allang afstand heeft genomen van jouw gezin door alle problemen en je keer op keer van school geschopt wordt omdat je onhandelbaar bent......
Vaak hebben mensen al een geschiedenis van 15 jaar in de hulpverlening en die hulpverlening maakt ook fouten! Dus ik kom regelmatig mensen tegen die geen enkel vertrouwen meer hebben in welke hulp dan ook, of mensen die zwakbegaafd zijn, een stoornis hebben, en daarnaast nog een verslaving.

Besluiten hulp te zoeken is lastig, maar als jij een IQ van 100 hebt en een familie op wie je terug kunt vallen is dat een stuk makkelijker dan wanneer jij een paranoïde waanstoornis hebt waardoor je alles en iedereen wantrouwt en je helemaal alleen bent.

Ik bedoel maar.
<<

Anoniem123

Bericht 08 Okt 2013 09:42

Re: Daklozen

Je had geen geld om dat krantje te kopen maar wel geld voor een terras en dan een smoothie en broodje halen? Beetje krom :razz:

Ik geef nooit wat, puur omdat ik in het dagelijks leven geen zwervers tegenkom.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 08 Okt 2013 09:43

Re: Daklozen

Ik snap jou standpunt wel. En het is ook lastig om hulp te zoeken en ik weet ook dat de meeste die in die situatie zitten ook niet de beste achtergrond hebben vanuit thuis. Op het moment dat die situatie al van jongs af aan goed is, dan komen mensen ook minder snel in zo een situatie te zitten.

Het is inderdaad ook vaak een spiraal waar die mensen in zitten en moeilijk uit kunnen komen. Ondanks alles wat ze hebben meegemaakt en het vertrouwen in de hulpverlening hebben verloren is de geschiedenis van iemand, in mijn ogen, wel bepalend voor hun situatie. Als je thuis bent opgevoed dat je hulp kan vragen, dan zal je dat sneller doen en op die manier proberen uit de problemen te blijven. Als je geleerd hebt alles op te lossen, dan zal je eerder 'wegzakken' in je problemen. Waardoor je op straat komt te staan.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem40

Bericht 08 Okt 2013 11:13

Re: Daklozen

SarahKey schreef:Je had geen geld om dat krantje te kopen maar wel geld voor een terras en dan een smoothie en broodje halen? Beetje krom :razz:

Ik had geen contant bij me, maar het terrasje heb ik gepind :)

Er zitten hier ook veel mensen te bedelen, de meeste inderdaad Roma families. Die geef ik niks, omdat ze illegaal in het land zijn en veel vervuilen door buiten te wonen. Je hoort hier regelmatig verhalen dat ze in een stadspark zitten en dat er een speciale dienst moet komen omdat ze overal hebben zitten poepen en dat moet opgeruimd worden :pale:

En hulp is er inderdaad niet altijd. Op je 16e aan de heroïne raken is naar mijn idee niet echt je eigen keus en ook niet iets waar die jongen alleen uit gaat komen, hij is nu 22 en dus al 6 jaar aan de heroïne. Hij is wel meerdere keren gestopt, maar toch altijd weer teruggevallen. En het is gewoon ook niet makkelijk om iets op te bouwen zonder iets te hebben. Hij vertelde me alleen al dat hij geen paspoort heeft, omdat hij zo vaak wordt overvallen door bendes dat zijn paspoort al heel vaak gestolen is.
<<

Nyx

Bericht 08 Okt 2013 12:11

Re: Daklozen

We hebben hier maar één á twee daklozen. De ene verkoopt krantjes bij de AH en de ander wordt regelmatig in de nacht opgepakt bij een grote winkel hier tegenover. Degene die krantjes verkoopt is erg aardig en dat is ook te zien als de winkel dichtgaat, want ze komt altijd met een grote AH zak boodschappen 'thuis'. Ik weet eigenlijk niet of de mevrouw van de krantjes in een huis woont. Ik weet niet eens of we hier een opvang hebben. Maar ik denk niet dat ze boodschappen krijgt als ze niet in een huis woont en kan koken? Hoe dan ook, doordat ze al zoveel krijgt van andere mensen denk ik er nooit bij na om haar nog extra te geven. De man die 's nachts bij een grote winkel slaapt zie ik dan weer wel en dan weer niet, maar in de nacht ga ik niet naar hem toe om hem iets aan te bieden. Maar ik geloof ook niet dat hij iets wil hebben, want hij slingert en lalt over de weg van de drank.
<<

Kruidkoek

Noob

Berichten: 82

Geregistreerd: 03 Sep 2013 00:25

Bericht 08 Okt 2013 13:21

Re: Daklozen

Artemis schreef:
Silly-One schreef:Ik kijk er eigenlijk niet echt naar om. Waarom? Heel hard misschien maar er zijn in Nederland genoeg instanties waar mensen terecht kunnen als er problemen zijn. Het sociale vangnet in Nederland is over het algemeen goed.
Natuurlijk hebben die mensen een verhaal en een verleden, maar ik ben er niet voor om ze te helpen. Daar hebben andere mensen voor gestudeerd. Als ik hier een dakloze zie staan, dan staat er vaak een blikje bier bij of een fles wijn/martini. Ik ben er niet voor om hun te helpen met hun verslaving. Ook voor dat soort mensen zijn er punten, waar ze spullen voor hun verslavingen kunnen krijgen zonder dat ze hoeven te bedelen daarvoor. Ook dat soort aspecten worden in Nederland verzorgt en geregeld.

Dat is gewoon niet waar. Er is niet voor iedereen opvang, er wordt vrij weinig voor je geregeld. Ik heb er wél voor gestudeerd en ik heb veel gewerkt voor een grote organisatie die oa daklozen opvangt. Dat vangnet is niet zo goed als je zou willen, het is niet zo dat als jij dakloos bent en je meld je aan dat je dan meteen opgevangen wordt en dat je een huis krijgt, of zelfs maar onderdak. Vaak krijg je alleen een slaapplek voor s nachts, en dat kost je ook gewoon geld. En overdag mag je daar niet zijn, dus móet je wel de straat op.

En spullen voor je verslaving krijgen? Ja, methadon, in sommige gevallen,maar een alcoholist heeft daar vrij weinig aan. En stoppen met je verslaving is niet zo makkelijk, zeker niet als je niets meer hebt om voor te stoppen. Ik heb regelmatig mensen die 10 jaar op straat hebben geleefd en die proberen te stoppen met drinken of drugs, en dat is zo'n immense klus dat het maar een klein gedeelte lukt. Jarenlang op straat leven doet iets met je.

Daarnaast zijn er ook daar regels of is het geld beperkt, ik heb regelmatig mensen op straat moeten zetten van wie ik wist dat ze dan terug naar dakloos gaan. Een adres van een nacht opvang konden ze krijgen, verder niets.



Ik ben het zo maar een keer met je eens ;-)
Vergeet daarbij niet dat er ook (veel) mensen dakloos zijn die een psychische aandoening hebben.
Ik werk/begeleid "zulke" mensen (zulke tussen haakjes omdat ik het nogal denigrerend vind klink maar dat bedoel ik dus niet) en hoe groot de wil (vooral in het begin) ook is, vaak door de combinatie van verslaving en een psychische aandoening lukt het ze helaas niet altijd om hun leven weer op de rit te krijgen.
Hoe hard wij als hulpverleners ons best ook doen en met ze mee knokken, soms lukt het niet doordat ze zich uiteindelijk toch niet begeleidbaar opstellen en ze zich niet aan de afspraken/regels kunnen houden of omdat sommige zaken in de zorg/opvang toch niet zo goed geregeld zijn als sommige mensen denken en daardoor cliënten tussen wal en schip belanden.
En met het oog op de komende bezuinigingen en veranderingen van toekennen van o.a. de indicatie en de ZZP, zal dit alleen maar vaker voorkomen vrees ik.
Afbeelding
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 08 Okt 2013 14:00

Re: Daklozen

Het is een lastige en ingewikkelde kwestie. Er zijn denk ik wel verschillende daklozen te typeren. Inderdaad die mensen die afgegeleden zijn, mensen die door psychische problematiek zijn gaan zwerven en buitenlanders die hier illegaal verblijven.

Ik kom eigenlijk nooit zwervers tegen. Geef niets aan mensen met de daklozen krant die enkele keer dat ik ze zie. Ik heb het gevoel dat de mensen die het het hardste nodig hebben niet met de daklozenkrant staan.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Elysia

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 371

Geregistreerd: 14 Sep 2013 10:40

Woonplaats: Ergens in Zeeland

Bericht 08 Okt 2013 17:16

Re: Daklozen

Hier zie ik zelden daklozen, als ik dan eens iemand zie dan geef ik wel sneller wat.
Wat is voor mij een paar euro, dan eet ik maar een broodje minder.
Toen ik in Rotterdam woonde zag je ze overal, en toen ben ik er op een gegeven moment wel mee gestopt.
Ik kon niet aan alle daklozen wat geven, maar om de ene wel te geven en de volgende niet vond ik ook zo lullig.
Verder waren ze daar ook een stuk meer opdringerig en konden ze ook agressief worden (met uitzonderingen natuurlijk), zo had ik eens iemand die vroeg toen ik zei geen klein geld te hebben of ik dan niet even kon pinnen.
<<

Anoniem30

Bericht 08 Okt 2013 17:25

Re: Daklozen

Nee, ik geef niet. Dit omdat er zó ontzettend veel in de stad lopen, ook te bedelen, ik begin daar niet aan.
<<

Rouxxxe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:06

Bericht 08 Okt 2013 17:37

Re: Daklozen

Als ik daklozen zie voel ik wel altijd wat van medeleven maar ik geef eigenlijk nooit wat. Ik heb toch altijd het idee dat deze mensen niet echt zo hoeven te leven.
<<

Anoniem 52

Bericht 08 Okt 2013 19:00

Re: Daklozen

Hier kom je geen daklozen tegen, maar onze gemeente is echt super en hier is er dus een goede opvang en groot vangnet. Ik zou dus ook niet weten wat ik zou doen als ik een dakloze tegen kom. Ben er paar jaar geleden 's eentje tegengekomen in de stad, die verkocht ook krantjes. Maar die droeg ook de allernieuwste Nike's en een Adidas jas! 't Waren dezelfde Nike's die ik toen wilde, maar te duur vond. Ik snap dat nog steeds niet..
<<

Dennenappel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 08 Okt 2013 19:06

Re: Daklozen

In veel kleinere steden/dorpen gebieden (weet niet hoe het overal is) heb je meer thuislozen dan daklozen, toch is de situatie van de thuislozen ook erg schrijnend, omdat ze net vooruit komen om de cirkel te doorbreken (niet inschrijven, kan niet werken, geen id-kaart aanvragen, uitkering, etc.). Volgens mij zie je in grotere steden meer 'echte daklozen/zwervers', omdat ze bedelen en aan ze te zien is dat ze op straat leven. Bij veel mensen is dit niet te zien en willen er ook niet te koop mee lopen.

Helaas zitten de meesten opvangcentra's continue vol en moet er vaak 'nee' verkocht worden.
<<

Anoniem166

Bericht 08 Okt 2013 19:58

Re: Daklozen

Hier stond altijd een vrouw bij de AH de daklozenkrant te verkopen. Zij wordt 's avonds opgehaald door haar man (met de auto) en dan gaan ze naar huis, ik reed er wel eens achter en weet ook waar ze woont. Soms laat ze haar dochter het krantje verkopen. De man speelt op een accordeon bij de Jumbo. Ik geef hen niets.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 08 Okt 2013 20:01

Re: Daklozen

Bazinga schreef:Hier kom je geen daklozen tegen, maar onze gemeente is echt super en hier is er dus een goede opvang en groot vangnet. Ik zou dus ook niet weten wat ik zou doen als ik een dakloze tegen kom. Ben er paar jaar geleden 's eentje tegengekomen in de stad, die verkocht ook krantjes. Maar die droeg ook de allernieuwste Nike's en een Adidas jas! 't Waren dezelfde Nike's die ik toen wilde, maar te duur vond. Ik snap dat nog steeds niet..


Ik kom ook regelmaig een straatkrantverkoper tegen die een mobiel heeft, at snapikook nooit, ook wel vaker bij anderen gezien trouwens.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 08 Okt 2013 20:54

Re: Daklozen

Ik ben het deels eens met datgene wat gezegd wordt over dat je in Nederland niet op straat HOEFT te leven. Het klopt dat iedereen (als degene tenminste legaal is) recht heeft op een uitkering. Dus iedereen heeft in principe geld, dus niemand hoeft in principe op straat te leven.
Dat was een hoop "in principe". Helaas is de praktijk anders en vind ik het heel kort door de bocht om te zeggen dat het een keus is. Dat het een keus is om aan de drugs te gaan, dat het keus is om verslaafd te raken, dat het een keus is om daar te zitten. Ik zou iedereen aan willen raden eens gewoon een praatje aan te gaan met een dakloze... Kijk eens verder dan de mens die je aan de buitenkant ziet... Mensen gaan vaak niet zomaar aan de drugs, etc. Het is vaak moeilijk, moeilijker dan "gewoon een keus"
Mensen in het algemeen komen al niet "afgekickt" van de nicotine, laat staan daklozen van zwaardere middelen (zonder sociaal vangnet, geen vrienden, familie, veroordeeld door iedereen, hulp is echt niet zo vanzelfsprekend...). Het is echt niet zo makkelijk, en het is niet voor niks dat er ZOVEEL wordt teruggevallen door verslaafden. Ze hebben keihard gestreden om af te kicken, en dan is er weer dat zwarte gat...

Ik heb gewerkt bij het Leger de Heils en die periode heeft me zoveel geleerd over de kijk op mensen.

Ikzelf zeg altijd gedag als ik een dakloze (straatkrantverkoper) zie. Ik heb laatst een kopje koffie meegenomen voor een dakloze met heel zn hebben en houden op een trappetje... Moet zeggen dat ik nu in een dorp woon dus eigenlijk weinig daklozen meer tegenkom...
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem16

Bericht 08 Okt 2013 21:21

Re: Daklozen

Ik geef ze nooit iets, omdat ik het vaak toch niet helemaal vertrouw. Weet niet wie het hier zei maar ook ik heb ooit een 'dakloze' gezien die aan het einde van de dag in een dikke bmw stapte. Ik zie trouwens eigenlijk nooit verder dakloze mensen, alleen die die krantjes verkopen.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 08 Okt 2013 21:30

Re: Daklozen

Ik geef geen geld maar neem bij de supermarkt bijvoorbeeld croissantjes mee en wat drinken. Kost mij niet zoveel en zij hebben (er hopelijk) wat aan.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google Adsense [Bot], Joey, Marsy31