Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Caravan aanschaffen

<<

Anoniem281

Bericht 03 Jul 2016 16:20

Caravan aanschaffen

Mijn transformatie is bijna compleet. Ik word officieel burgerlijk.. :palm:

Vriend en ik overwegen een caravan aan te schaffen. Niet direct, uiteraard. Volgend jaar, daarop? (Ik moet mezelf nog overtuigen, anders wordt 't waarschijnlijk pas 2031 en kan vriend erin logeren als ik 'm zat ben of zo. Maar goed, positief blijven! Campings zijn leuk, als je een kind hebt blablabla)

Maar waar moet je op letten? Wij zijn vrij lang, maar da's een obvious iets. We zijn redelijk handig dus qua interieur kunnen we zelf wel wat doen, maar wat is verder goed om te weten?

En wie overtuigt me dat 't écht heel leuk is, om met een verrekte sleurhut achter je auto, in de hitte, in een file te gaan staan, om naar een camping in weetikveelwaar te rijden? Oh of wie weet een leuke camping om te oefenen? Dan kunnen we er misschien eentje huren om te oefenen, maar dan moet de locatie niet heel de ervaring direct vernachelen natuurlijk.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 03 Jul 2016 16:34

Re: Caravan aanschaffen

Kijk goed naar wat je auto mag trekken; inclusief lading in de caravan.

- hoeveelheid kastjes
- is de voortent ermakkelijk op te zetten?

Ik ga nog even verder denken.

In H.eerhugowaard heb je de caravanboulevard, ga daar eens bij de verschillende bedrijven kijken.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 03 Jul 2016 17:24

Re: Caravan aanschaffen

Kijk op de website van de ANWB wanneer er welke caravan/vakantiebeurs is.
Daar zullen verschillende caravans staan, van verschillende merken. Op die manier kunnen jullie je goed oriënteren, zonder dat er gelijk een verkoper in je nek loopt te blazen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 03 Jul 2016 17:40

Re: Caravan aanschaffen

Ik zou eerst eens een stacaravan huren. Als je dat 3x niets vind dan heb je niet veel geld uitgegeven aan een caravan. Ik vind zelf kamperen echt leuk maar volgens mij is er niet echt een tussenweg. Dus ik zou het zeker eerst gaan testen voor je gelijk dure spullen aanschaft.
2015 💙
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 03 Jul 2016 17:53

Re: Caravan aanschaffen

Waar wil je naar toe gaan? En hoe vaak en wanneer? Ik heb zelf geen caravan maar is natuurlijk wel een aanschaf. Stel dat je de komende jaren nog compleet buiten de bouwvak/schoolvakantie kunt reizen dan is huren van stacaravan of huisje misschien net zo leuk en voordelig om uit te proberen.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem336

Bericht 03 Jul 2016 18:13

Re: Caravan aanschaffen

Waarom een caravan tov een vouwwagen of tent?
Ik zou het eerst uitproberen, alvorens te kopen.
<<

Anoniem281

Bericht 03 Jul 2016 18:49

Re: Caravan aanschaffen

Omdat ik een eigen wc en douche - hoe klein dan ook, wil. Ik ga niet met een wc-rol onder de arm naar de douches :)

We willen een caravan omdat we in de toekomst naar Zuid Frankrijk willen bijv. maar ik vind de prijzen om iets te huren absurd hoog. Een kampeerplek is stukken goedkoper, zeker omdat we dan voor 2 weken aansluitend willen, maar ook nog in het voor- of najaar weg willen kunnen. Ik heb wel ervaring met stacaravans, alleen de heel luxe varianten. Ik heb nog nooit zo'n 'sleurhut' gehad of meegemaakt...

Oh en H.eerhugwaard is niet ver weg, gaan we zeker 's kijken!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 03 Jul 2016 18:55

Re: Caravan aanschaffen

Ik weet niet of je er gelukkiger van wordt om met de chemische toilet over de camping te lopen. En die iedere dag te mogen legen.

Verder heb je tegenwoordig bij een hoop campings Wc-papier op de wc's hangen.
Vorig jaar ben ik naar Frankrijk gereden en heb ik op diverse campings gestaan en zelf op een municipaal hadden ze WC papier hangen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem281

Bericht 03 Jul 2016 19:04

Re: Caravan aanschaffen

Ha! Maar dat klusje doet vriend :) Dat was al zijn voorstel, voor ik 't überhaupt kon eisen..

Als we geen kind zouden hebben, zou ik ook niet eens nadenken over een caravan, maar nu we een zoontje hebben zie ik er wel een hoop voordelen in. Altijd herkenning voor hem, z'n eigen dingetjes gewoon mee en zo. Ja, kan ook in een gehuurde caravan, maar dan moeten we weer een shitload meeslepen elke vakantie.
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:34

Bericht 03 Jul 2016 19:58

Re: Caravan aanschaffen

Haha ik moet er wel om lachen hoe je het omschrijft.
Zo dacht ik er eerst ook over..

Maar ik kan je vertellen ik ben ook echte kampeerder geworden.

Maar ik zou de caravan eigenlijk zo compleet mogelijk kopen.
Met voortent en eventueel luifel erbij.

Succes met zoektocht!
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 03 Jul 2016 20:11

Re: Caravan aanschaffen

Oh, nog eentje: als je fietsen mee wilt nemen, kijk dan of dat eventueel op de dissel kan of dat dat achterop moet. Maar, je moet dan je bagage binnen contra kunnen verdelen: fietsen achterop = bagage voorin, fietsen voorop = bagage achterin, om zo je combinatie in evenwicht te houden. Fietsen voorop moet trouwens wel passen op je dissel.

Ik heb daar trouwens gewerkt, op de tip die ik je gaf. Mocht je vragen hebben kun je evt ook een pm sturen :)
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Patsy

Bericht 04 Jul 2016 09:15

Re: Caravan aanschaffen

Een caravan is heerlijk!
Waarom:
*Als je aankomt op de camping, na een paar uur (of langer) hoef je enkel de pootjes uit te draaien en je kunt heerlijk een wijntje gaan zitten drinken. Terwijl mensen met een tent of vouwwagen dan nog moeten beginnen met opzetten.
*Je hebt je eigen wc (douchen doen wij niet in de caravan).
*Je hebt goede bedden.
*Minder snel last van eventuele lekkage
*Geen gedoe met koken

Waar je op moet letten:
*Lenge van het bed, zeker in jullie geval.
*Vast bed met matrassen of slaap je op de kussens van de bank. (Dat eerste kan ik aanraden, we hebben ooit een caravan gehad waarbij er aan de zijkant van het bed een richeltje zat. Hier lig mijn man precies op, die lag de hele vakantie vreselijk).
*Vast toilet of Porta Potti.
*Kastruimte.
*Hoe ruim is het zitgedeelte
*Voortent of luifel

Ik ga nog even nadenken.
<<

Patsy

Bericht 04 Jul 2016 09:16

Re: Caravan aanschaffen

Silly-One schreef:Ik weet niet of je er gelukkiger van wordt om met de chemische toilet over de camping te lopen. En die iedere dag te mogen legen.

Verder heb je tegenwoordig bij een hoop campings Wc-papier op de wc's hangen.
Vorig jaar ben ik naar Frankrijk gereden en heb ik op diverse campings gestaan en zelf op een municipaal hadden ze WC papier hangen.


Dit klopt iid, steeds meer zie je dat.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 04 Jul 2016 09:24

Re: Caravan aanschaffen

Katrien schreef:Een caravan is heerlijk!
Waarom:
*Als je aankomt op de camping, na een paar uur (of langer) hoef je enkel de pootjes uit te draaien en je kunt heerlijk een wijntje gaan zitten drinken. Terwijl mensen met een tent of vouwwagen dan nog moeten beginnen met opzetten.
*Je hebt je eigen wc (douchen doen wij niet in de caravan).
*Je hebt goede bedden.
*Minder snel last van eventuele lekkage
*Geen gedoe met koken ja, maar houdt er rekening mee dat het in de caravan dan behoorlijk warm wordt. 's Zomers zie je mensen alsnog eten koken op bijv een Skottel.

Waar je op moet letten:
*Lenge van het bed, zeker in jullie geval.
*Vast bed met matrassen of slaap je op de kussens van de bank. (Dat eerste kan ik aanraden, we hebben ooit een caravan gehad waarbij er aan de zijkant van het bed een richeltje zat. Hier lig mijn man precies op, die lag de hele vakantie vreselijk). Bedenk daarbij wel of je je bed ook als eventueel zitgedeelte wilt gebruiken. Mijn ouders hadden destijds een zitgedeelte wat om te bouwen was tot bed maar in de praktijk hebben ze het altijd alleen als bed gebruikt. Mocht je het matras (of de kussens) van je bed te dun vinden kun je er een oplegmatras op leggen!
*Vast toilet of Porta Potti. Cassette legen moet je hoe dan ook. Je toiletpapier in de caravan is trouwens anders dan het gewone toiletpapier!
*Kastruimte.
*Hoe ruim is het zitgedeelte
*Voortent of luifel Vaak kun je de flappen van een voortent losritsen zodat je hem ook als een soort luifel kunt gebruiken. Bij sommige voortenten kun je er nog een extra luifel opzetten, maar vaak niet!

Ik ga nog even nadenken.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 04 Jul 2016 09:26

Re: Caravan aanschaffen

LEEUUUK! Ik vind caravans en campers altijd zo leuk :D Ik zou naar Caravana in Leeuwarden gaan begin volgend jaar (als jullie toch geen haast hebben). Daar is zo veel!

En geen camper trouwens?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Patsy

Bericht 04 Jul 2016 10:02

Re: Caravan aanschaffen

Tom schreef:
Katrien schreef:Een caravan is heerlijk!
Waarom:
*Als je aankomt op de camping, na een paar uur (of langer) hoef je enkel de pootjes uit te draaien en je kunt heerlijk een wijntje gaan zitten drinken. Terwijl mensen met een tent of vouwwagen dan nog moeten beginnen met opzetten.
*Je hebt je eigen wc (douchen doen wij niet in de caravan).
*Je hebt goede bedden.
*Minder snel last van eventuele lekkage
*Geen gedoe met koken ja, maar houdt er rekening mee dat het in de caravan dan behoorlijk warm wordt. 's Zomers zie je mensen alsnog eten koken op bijv een Skottel.Wij zetten na het eten alle ramen en het dakraam open, dan is het zo weer afgekoeld. Koken op de Skottel doen wij ook idd, maar gewoon omdat dat leuker is en lekker

Waar je op moet letten:
*Lenge van het bed, zeker in jullie geval.
*Vast bed met matrassen of slaap je op de kussens van de bank. (Dat eerste kan ik aanraden, we hebben ooit een caravan gehad waarbij er aan de zijkant van het bed een richeltje zat. Hier lig mijn man precies op, die lag de hele vakantie vreselijk). Bedenk daarbij wel of je je bed ook als eventueel zitgedeelte wilt gebruiken. Mijn ouders hadden destijds een zitgedeelte wat om te bouwen was tot bed maar in de praktijk hebben ze het altijd alleen als bed gebruikt. Mocht je het matras (of de kussens) van je bed te dun vinden kun je er een oplegmatras op leggen!
*Vast toilet of Porta Potti. Cassette legen moet je hoe dan ook. Je toiletpapier in de caravan is trouwens anders dan het gewone toiletpapier!Een vast toilet kun je meestal van buitenaf legen via het serviceluik, met een Porta Potti moet je met de container door de caraven, dat is niet altijd even fris en handig vonden wij. Wij hebben in de caravan nooit ander toiletpapier gebruikt.
*Kastruimte.
*Hoe ruim is het zitgedeelte. Alhoewel T daar waarschijnlijk gaat slapen, bedenk ik met nu
*Voortent of luifel Vaak kun je de flappen van een voortent losritsen zodat je hem ook als een soort luifel kunt gebruiken. Bij sommige voortenten kun je er nog een extra luifel opzetten, maar vaak niet!Wij gebruikten vaak een doortrekluifel, licht in gewicht en zo opgezet. Nu er kinderen zijn gebruiken we de voortent veel meer, dan is het wel fijn om de wanden in de tent te kunnen doen bij slecht weer.

Ik ga nog even nadenken.


Even een aanvulling nav Toms reactie.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 04 Jul 2016 14:21

Re: Caravan aanschaffen

Wij hebben afgelopen februari een caravan gekocht, wel aan te bevelen want dan zijn ze een stuk goedkoper (scheelt zo €1000) met als je er 1 in deze tijd koopt. Verder hebben wij goed gekeken dat wij en onze baby en in kunnen slapen. Mijn man wilde er graag een moover (of mover?) op zodat we niet samen dat ding op zijn plek hoeven te duwen en ook nog iemand op onze baby moet letten omdat die het na 1300 km in de auto wel zat is!

Wij hebben er een vast bed in zitten en dan heb je wel fijne matrassen, als we op de kussens moesten slapen had ik een oplegmatras gekocht. Douchen gaan we niet doen in de caravan, weet niet of er veel mensen zijn die dat wel echt doen? Als je dat echt heel graag wil kan je beter een stacaravan huren.

Maar kamperen is idd leuk! Ik heb als kind ook altijd gekampeerd en wil nu voor onze F. niets anders!
⁠♡♡♡

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers