Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schade

<<

GuusGeluk

Noob

Berichten: 77

Geregistreerd: 17 Dec 2015 18:19

Bericht 03 Jul 2016 16:06

Schade

Xxx
Laatst gewijzigd door GuusGeluk op 05 Jul 2016 20:01, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem249

Bericht 03 Jul 2016 16:11

Re: Schade... :-(

Valt gewoon onder de WA verzekering van je vrienden. Zal t gewoon daarop gooien. Is niks raars aan vind ik. Dan heb jij weer een mooie auto en t kost hun niks.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1952

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 03 Jul 2016 16:18

Re: Schade... :-(

Je weet het niet zeker, je denkt dat het niet daarvan komt en je man twijfelt ook. Dan zou ik er geen werk van maken. Wanneer ik zeker zou weten dat de schade er eerst nog niet zat en na dat akkefietje met die emmer wel, zou ik mijn vrienden daar wel gewoon op aanspreken en het via de verzekering laten vergoeden.
2011 2012 2017
<<

GuusGeluk

Noob

Berichten: 77

Geregistreerd: 17 Dec 2015 18:19

Bericht 03 Jul 2016 16:21

Re: Schade... :-(

Indigo schreef:Je weet het niet zeker, je denkt dat het niet daarvan komt en je man twijfelt ook. Dan zou ik er geen werk van maken. Wanneer ik zeker zou weten dat de schade er eerst nog niet zat en na dat akkefietje met die emmer wel, zou ik mijn vrienden daar wel gewoon op aanspreken en het via de verzekering laten vergoeden.


Sorry staat er beetje vaag, mijn man weet bijna zeker dat het er niet dat. En zegt ook hoe kan zij zo rustig een emmer op de motorkap zetten?
<<

Anoniem249

Bericht 03 Jul 2016 16:23

Re: Schade... :-(

Maar het zijn toch je vrienden? Het kost ze geen cent om dit op hun WA te verhalen. Snap niet waarom je dat niet aan ze zou voorleggen.
<<

GuusGeluk

Noob

Berichten: 77

Geregistreerd: 17 Dec 2015 18:19

Bericht 03 Jul 2016 16:26

Re: Schade... :-(

Dat hebben we gedaan.
Maar zij doen er zo moeilijk over. Alsof ze het zelf moeten betalen en wij moeten bewijzen dat het er niet zat....

Voelt beetje vervelend om erop door te gaan. Omdat we ook al eerder problemen hebben gehad...
<<

Anoniem249

Bericht 03 Jul 2016 16:27

Re: Schade... :-(

Wat zeggen ze dan?
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1952

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 03 Jul 2016 16:32

Re: Schade... :-(

Als jullie zeker weten dat de schade door jullie vrienden is veroorzaakt, zou ik wel het gesprek met ze aangaan. Maar ik begrijp dat jullie dat al hebben gedaan?

Claire als ze het op hun WA verhalen zal toch waarschijnlijk hun premie omhoog gaan of zullen schadevrije jaren vervallen. Wanneer dit onder de aansprakelijkheidsverzekering valt zit je met een eigen risico als je binnen een bepaalde tijd weer schade bij een ander maakt. Dus dat het ze geen cent kost ben ik niet met je eens. Daarom zou ik ze ook alleen aanspreken wanneer ik het zeker weet.
2011 2012 2017
<<

Anoniem315

Bericht 03 Jul 2016 16:49

Re: Schade... :-(

Ik zou voet bij stuk houden. Hun kind heeft schade aangericht, kan gebeuren, maar ze zijn niet voor niets verzekerd en het is wel jouw auto die nu beschadigd is.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 03 Jul 2016 17:08

Re: Schade... :-(

Valt deze schade wel onder WA? Ik denk eerder onder een AVP verzekering, misschien hebben je vrienden niet een dergelijke verzekering? Als ze die wel hebben slaat het nergens op om niet te claimen. En zijn ze niet verzekerd, hun risico. Ik zou het dus wel aankaarten. Misschien kan je eerst navragen hoe hoog het schadebedrag ongeveer is, dan wordt het allemaal wat concreter.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 03 Jul 2016 18:10

Re: Schade... :-(

Hmm, als het kleine plekjes zijn zou ik het wel laten. Je zult nooit helemaal zeker weten of het daardoor komt, een deuk of kras is hel duidelijk.

Het zou voor mij ook wel uitmaken of jullie een nieuwe auto hebben of juist een oudere waar al meer plekken op zitten.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

GuusGeluk

Noob

Berichten: 77

Geregistreerd: 17 Dec 2015 18:19

Bericht 03 Jul 2016 18:29

Re: Schade... :-(

Xxx
Laatst gewijzigd door GuusGeluk op 05 Jul 2016 20:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 03 Jul 2016 18:30

Re: Schade... :-(

Luisa schreef:Valt deze schade wel onder WA? Ik denk eerder onder een AVP verzekering, misschien hebben je vrienden niet een dergelijke verzekering? Als ze die wel hebben slaat het nergens op om niet te claimen. En zijn ze niet verzekerd, hun risico. Ik zou het dus wel aankaarten. Misschien kan je eerst navragen hoe hoog het schadebedrag ongeveer is, dan wordt het allemaal wat concreter.


Veel mensen noemen een AVP verzekering een WA verzekering, maar een WA verzekering is voor je auto. De meeste mensen hebben als het goed is een AVP (Aansprakelijkheidsverzekering). Bij mij zit het bij mijn woonverzekering er bij in bijvoorbeeld.
<<

Anoniem249

Bericht 03 Jul 2016 21:12

Re: Schade... :-(

Sawadee die bedoel ik inderdaad. Elk persoon heeft die verzekering, is namelijk verplicht in Nederland zover ik weet. Zit ook geen eigen risico of schadevrije jaren op. Als je bijvoorbeeld een vuurpijl in je nek krijgt en je dure jas staat in de fik, krijg je van die verzekering een nieuwe. Terwijl je zelf die vuurpijl niet eens hebt afgeschoten.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 03 Jul 2016 21:13

Re: Schade... :-(

Claire**** schreef:Sawadee die bedoel ik inderdaad. Elk persoon heeft die verzekering, is namelijk verplicht in Nederland zover ik weet. Zit ook geen eigen risico of schadevrije jaren op. Als je bijvoorbeeld een vuurpijl in je nek krijgt en je dure jas staat in de fik, krijg je van die verzekering een nieuwe. Terwijl je zelf die vuurpijl niet eens hebt afgeschoten.



Ik dacht ook altijd dat die verplicht was, maar toen ik het vandaag ging googlen, bleek die dus niet verplicht te zijn. Best raar!
<<

Anoniem249

Bericht 03 Jul 2016 21:14

Re: Schade... :-(

Oh dat is gek! Zouden ze verplicht moeten maken :-) Volgens mij hebben veel mensen er wel standaard eentje in de inboedelverzekering zitten.
<<

Anoniem315

Bericht 03 Jul 2016 21:20

Re: Schade... :-(

Je doet je naam niet echt ere aan trouwens.
<<

Anoniem221

Bericht 03 Jul 2016 21:23

Re: Schade... :-(

Mijn vriend en ik hebben een losse aansprakelijkheidsverzekering en mocht een kind in een bui, waarin hij/zij de schade niet kan overzien, iets doen, dan schakel ik mijn aansprakelijkheidsverzekering in. Zonder te morren en zonder te twijfelen of mijn kind of kinderen het wel of niet hebben gedaan. Mijn premie gaat niet omhoog en daarnaast zaten de plekken er niet voor het modder-incident. De autoverzekering is daarentegen een ander verhaal. Elke schade kost je dan schadevrije jaren en dat kost je of een eigen bijdrage en/of premie. Misschien dat ze daarmee in de war zijn, waardoor ze moeilijk doen?
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 03 Jul 2016 21:48

Re: Schade... :-(

Sawadee schreef:
Luisa schreef:Valt deze schade wel onder WA? Ik denk eerder onder een AVP verzekering, misschien hebben je vrienden niet een dergelijke verzekering? Als ze die wel hebben slaat het nergens op om niet te claimen. En zijn ze niet verzekerd, hun risico. Ik zou het dus wel aankaarten. Misschien kan je eerst navragen hoe hoog het schadebedrag ongeveer is, dan wordt het allemaal wat concreter.


Veel mensen noemen een AVP verzekering een WA verzekering, maar een WA verzekering is voor je auto. De meeste mensen hebben als het goed is een AVP (Aansprakelijkheidsverzekering). Bij mij zit het bij mijn woonverzekering er bij in bijvoorbeeld.


Dat is mijn punt juist. Dat het om een auto gaat maakt niet dat het onder de WA valt. Die AVP is niet verplicht dus wie weet hebben die vrienden dat niet.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 03 Jul 2016 21:50

Re: Schade... :-(

En mijn punt is dat de mensen die het hier over de WA verzekering hebben waarschijnlijk doelen op de AVP. Omdat veel mensen deze ook WA verzekering noemenm
<<

Anoniem282

Bericht 03 Jul 2016 21:58

Re: Schade... :-(

GuusGeluk schreef:Dat hebben we gedaan.
Maar zij doen er zo moeilijk over. Alsof ze het zelf moeten betalen en wij moeten bewijzen dat het er niet zat....

Voelt beetje vervelend om erop door te gaan. Omdat we ook al eerder problemen hebben gehad...


Ik vind het heel flauw dat je vrienden er zo in staan, maar helaas kun je het idd niet bewijzen. Ook al lijkt het me aannemelijk dat deze schade is opgelopen door de emmer met modder.

Je kunt je verlies nemen en zelf voor de schade opdraaien, hoewel ik me zo kan voorstellen dat jullie dan ook een beetje anders naar deze vrienden gaan kijken. Je kunt ook nog proberen nogmaals aan te geven dat deze plekjes eerder niet op de auto zaten en daarbij aangeven dat je het heel vervelend vindt om dit aan te kaarten. Of je kunt heel stellig zijn en op die manier hopen dat ze overstag gaan. Als jullie al vaker problemen met ze hebben gehad, zullen ze in het laatste geval vast niet blij van jullie worden, maar omgekeerd gaat dit ook op als jullie zelf voor de schade opdraaien en dan kan ik me zo indenken dat het vanaf jullie kant zou bekoelen.
Laatst gewijzigd door Anoniem282 op 03 Jul 2016 22:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem221

Bericht 03 Jul 2016 22:00

Re: Schade... :-(

Is de AVP nooit verplicht geweest? Want ik heb een AVP en naar mijn weten was deze ooit verplicht om te hebben.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 03 Jul 2016 22:05

Re: Schade... :-(

Nee.
<<

Anoniem249

Bericht 03 Jul 2016 22:16

Re: Schade... :-(

Fedora schreef:Is de AVP nooit verplicht geweest? Want ik heb een AVP en naar mijn weten was deze ooit verplicht om te hebben.

Dit staat mij ook bij, maar ik dacht ook dat het WA heette. Haha dus aan mij heb je niet zoveel.
<<

Anoniem249

Bericht 03 Jul 2016 22:17

Re: Schade... :-(

Hier komt wellicht de verwarring vandaan:
Een aansprakelijkheidsverzekering is in de meeste Europese landen niet verplicht. De aansprakelijkheidsverzekering wordt vaak verward met een WA-verzekering. Het verschil tussen een WA-verzekering en een aansprakelijkheidsverzekering is dat een WA-verzekering een verplichte verzekering is en een aansprakelijkheidsverzekering niet.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers