Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ik ben er zo klaar mee!

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Jul 2016 09:05

Re: Ik ben er zo klaar mee!

Oh ja volgens mij hebben we ook wel mooie dagen gehad inderdaad vroeg in t seizoen.
Maar afgelopen weken heeft t wel echt veel geregend.
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 03 Jul 2016 09:23

Re: Ik ben er zo klaar mee!

Weet je wat ik ook altijd zo mooi (nouja, eigenlijk is het on te huilen) vind? Straks hebben we een week of twee weken zomer en dan wordt er weer volop geklaagd dat het zo heet is en dat mensen niet kunnen slapen en blablablabla. Het is nooit goed.

♥♥
<<

Anoniem184

Bericht 03 Jul 2016 09:26

Re: Ik ben er zo klaar mee!

Maar ook alleen maar buien, toch? Ik heb de afgelopen weken bijna elke dag met m'n kids op werk buiten gespeeld, dus droog is het echt wel geweest. Ik denk dat het ook maar net is hoe je er zelf tegenaan kijkt. Ja, het regent meer dan gemiddeld, maar doordat iedereen zo gaat klagen dat het zo'n slechte zomer is, gaat iedereen het vanzelf negatief zien. Jammer hoor, want ik denk dat het overdag de afgelopen weken vaker droog is geweest, dan dat het regende. Hier althans wel. Áls het regende dan ging het inderdaad meteen hard, maargoed, dat waren hier dus buien. En je verandert er toch niks aan.

Edit: verder eens met Elliot. Overigens ben ik zo iemand die zoveel moeite heeft met warm weer. Daarom vind ik het weer van nu ook heel niet zo erg.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Jul 2016 10:01

Re: Ik ben er zo klaar mee!

Haha ja dat vind ik ook hoor. Ik neem ook niet iemand die altijd klaagt over t weer. Ik heb trouwens ook een vriendin die mij dan altijd gaat appen als het lekker weer is, of ik wel buiten kan zitten of moet werken. Tja ehh zelfs als ik thuis ben zit ik meestal binnen. Het kan me meestal niet zoveel schelen wat voor weer t nou is.
Let's discover the world together.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 03 Jul 2016 10:16

Re: Ik ben er zo klaar mee!

Mizz_S schreef:Ja, dat snap ik wel Elliot, daarom klaag ik er normaal verder ook nooit over. Persoonlijk vind ik ook dat de mensen buiten Brabant en Limburg momenteel over het algemeen nog niet zo heel veel reden tot klagen hebben. Het is geen topweer, maar gewoon Nederlands weer. En ja, het is bijvoorbeeld in het westen ook wel een keer noodweer geweest, maar dat was een dag. Zulk weer hadden wij op dat moment al meer dan week dagelijks. Hier vind ik dat dus wel wat anders, als ik zie wat een enorme schade er al is door het weer, dit is gewoon extreem weer. En dan zijn er nog plekken waar het nog veel erger was dan waar ik woon trouwens. Maar toch ken ik mensen die al vijf keer de kelder onder water hebben gehad bijvoorbeeld, hele tuinen zijn weggespoeld etc. Dan mag je best even klagen vind ik.
Ik hoop trouwens niet dat het elke dag blijft regenen, dan spoelen we weg denk ik... :razz:


Ik ben het er wel mee eens, het is vervelend als het een beetje regent, maar dat hoort er wel gewoon bij.
Maar hier in het zuiden is het gewoon niet normaal. Alle oogsten zijn mislukt, de boeren hebben ontzettend veel schade.
Hopelijk krijgt het de kans om een beetje te drogen.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 03 Jul 2016 11:06

Re: Ik ben er zo klaar mee!

Mizz_S schreef:Ja, dat snap ik wel Elliot, daarom klaag ik er normaal verder ook nooit over. Persoonlijk vind ik ook dat de mensen buiten Brabant en Limburg momenteel over het algemeen nog niet zo heel veel reden tot klagen hebben. Het is geen topweer, maar gewoon Nederlands weer. En ja, het is bijvoorbeeld in het westen ook wel een keer noodweer geweest, maar dat was een dag. Zulk weer hadden wij op dat moment al meer dan week dagelijks. Hier vind ik dat dus wel wat anders, als ik zie wat een enorme schade er al is door het weer, dit is gewoon extreem weer. En dan zijn er nog plekken waar het nog veel erger was dan waar ik woon trouwens. Maar toch ken ik mensen die al vijf keer de kelder onder water hebben gehad bijvoorbeeld, hele tuinen zijn weggespoeld etc. Dan mag je best even klagen vind ik.
Ik hoop trouwens niet dat het elke dag blijft regenen, dan spoelen we weg denk ik... :razz:


Naja, mijn vriend en ik hebben ook voor niks eind mei helemaal zijn balkon gepimpt en drie van die hangbakken en vier potten vol plantjes gezet. Dat is ook vrijwel allemaal dood door noodweer inmiddels. Dus het is ook weer niet zo dat het "een keer een dag" is gweest hier hoor. ;)
<<

Anoniem184

Bericht 03 Jul 2016 11:08

Re: Ik ben er zo klaar mee!

Whatever schreef:
Mizz_S schreef:Ja, dat snap ik wel Elliot, daarom klaag ik er normaal verder ook nooit over. Persoonlijk vind ik ook dat de mensen buiten Brabant en Limburg momenteel over het algemeen nog niet zo heel veel reden tot klagen hebben. Het is geen topweer, maar gewoon Nederlands weer. En ja, het is bijvoorbeeld in het westen ook wel een keer noodweer geweest, maar dat was een dag. Zulk weer hadden wij op dat moment al meer dan week dagelijks. Hier vind ik dat dus wel wat anders, als ik zie wat een enorme schade er al is door het weer, dit is gewoon extreem weer. En dan zijn er nog plekken waar het nog veel erger was dan waar ik woon trouwens. Maar toch ken ik mensen die al vijf keer de kelder onder water hebben gehad bijvoorbeeld, hele tuinen zijn weggespoeld etc. Dan mag je best even klagen vind ik.
Ik hoop trouwens niet dat het elke dag blijft regenen, dan spoelen we weg denk ik... :razz:


Naja, mijn vriend en ik hebben ook voor niks eind mei helemaal zijn balkon gepimpt en drie van die hangbakken en vier potten vol plantjes gezet. Dat is ook vrijwel allemaal dood door noodweer inmiddels. Dus het is ook weer niet zo dat het "een keer een dag" is gweest hier hoor. ;)

Haha, ik vind vergane plantjes op een balkon wel iets heel anders dan een complete oogst die mislukt is en waar je dus totaal geen inkomsten meer uit kunt halen. Jullie kunnen ondanks de vergane plantjes nog gewoon z'n rekeningen betalen en zorgen dat er eten op tafel staat :D
Het echte noodweer was hier trouwens wel maar een dag. Of eerder een nacht. En toevallig hadden we vannacht code geel. Maar verder zijn er voor het weer hier in het westen nauwelijks waarschuwingen afgegeven. Verder wel veel regen, maar dat vind ik nog geen noodweer. Dat is in het oosten/zuiden wel anders geweest, daar waren gemiddeld denk ik zo'n drie weeralarmen per week.
Laatst gewijzigd door Anoniem184 op 03 Jul 2016 11:12, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 03 Jul 2016 11:12

Re: Ik ben er zo klaar mee!

Maple schreef:
Whatever schreef:
Mizz_S schreef:Ja, dat snap ik wel Elliot, daarom klaag ik er normaal verder ook nooit over. Persoonlijk vind ik ook dat de mensen buiten Brabant en Limburg momenteel over het algemeen nog niet zo heel veel reden tot klagen hebben. Het is geen topweer, maar gewoon Nederlands weer. En ja, het is bijvoorbeeld in het westen ook wel een keer noodweer geweest, maar dat was een dag. Zulk weer hadden wij op dat moment al meer dan week dagelijks. Hier vind ik dat dus wel wat anders, als ik zie wat een enorme schade er al is door het weer, dit is gewoon extreem weer. En dan zijn er nog plekken waar het nog veel erger was dan waar ik woon trouwens. Maar toch ken ik mensen die al vijf keer de kelder onder water hebben gehad bijvoorbeeld, hele tuinen zijn weggespoeld etc. Dan mag je best even klagen vind ik.
Ik hoop trouwens niet dat het elke dag blijft regenen, dan spoelen we weg denk ik... :razz:


Naja, mijn vriend en ik hebben ook voor niks eind mei helemaal zijn balkon gepimpt en drie van die hangbakken en vier potten vol plantjes gezet. Dat is ook vrijwel allemaal dood door noodweer inmiddels. Dus het is ook weer niet zo dat het "een keer een dag" is gweest hier hoor. ;)

Haha, ik vind vergane plantjes op een balkon wel iets heel anders dan een complete oogst die mislukt is en waar je dus totaal geen inkomsten meer uit kunt halen. Jouw vriend kan ondanks z'n vergane plantjes nog gewoon z'n rekeningen betalen en zorgen dat er eten op tafel staat :D


Volgens mij vergelijk ik het niet met oogsten die staan te rotten in de natte grond, maar nuanceer ik puur dat er ook hier wel meer "dan eens een keer" noodweer geweest is hoor. ;) Beetje dom dat je dat nu gelijk probeert te trekken.

Oh je moest nog even editen, zal ik ook doen.. :p Anyway, mijn punt blijft dat er hier ook wel flink wat hoosbuien en onweer en hagel over is getrokken en dat onze plantjes dat uiteindelijk ook niet meer trokken, wat ook meer is dan normaal. en die dag dat het de hele dag regende laatst een maandag was het ook hier alsof de sluizen open stonden. Ik nuanceer puur dat het overal een stuk natter is dan normaal en ik zeg nergens dat het in het zuiden/oosten niet nog erger is. Ik kijk ook nieuws hoor, ik heb ook de overstromingen en beschadigde kassen gezien en de boeren. Het is drama in sommige regio's.
Laatst gewijzigd door Whatever op 03 Jul 2016 11:26, in totaal 3 keer gewijzigd.
<<

Anoniem184

Bericht 03 Jul 2016 11:13

Re: Ik ben er zo klaar mee!

Dat had ik door. Heb ge-edit.
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 03 Jul 2016 11:13

Re: Ik ben er zo klaar mee!

Eens met Maple, haha.

Ik baal ook van dit weer hoor. Ik hoop gewoon echt dat we in augustus mooi droog weer krijgen en we niet meer telkens kletsnat geregend worden :face:
<<

anoniem213

Bericht 03 Jul 2016 11:16

Re: Ik ben er zo klaar mee!

Hier staan weer paddenstoelen. Dat vond ik wel bijzonder. Wij hebben wel veel regen gehad, maar gelukkig is het hier ook vaak overgewaaid. Het is niet ideaal en op mijn werk ook niet leuk, maar ik waardeer nu juist ook elk zonnestraaltje heel erg! Die zon komt vanzelf weer. Het is in elk geval gewoon lekker lang licht!
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 03 Jul 2016 11:36

Re: Ik ben er zo klaar mee!

Ik hoop vooral op een mooie nazomer. Ideaal om straks met de kleine te gaan wandelen. ;-)
Maar met die regen ben ik inderdaad wel een beetje klaar, volgende week gaan we een midweekje weg in eigen land dus ik hoop dat het in ieder geval niet meer zoveel regent dan.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 03 Jul 2016 11:47

Re: Ik ben er zo klaar mee!

Whatever schreef:
Mizz_S schreef:Ja, dat snap ik wel Elliot, daarom klaag ik er normaal verder ook nooit over. Persoonlijk vind ik ook dat de mensen buiten Brabant en Limburg momenteel over het algemeen nog niet zo heel veel reden tot klagen hebben. Het is geen topweer, maar gewoon Nederlands weer. En ja, het is bijvoorbeeld in het westen ook wel een keer noodweer geweest, maar dat was een dag. Zulk weer hadden wij op dat moment al meer dan week dagelijks. Hier vind ik dat dus wel wat anders, als ik zie wat een enorme schade er al is door het weer, dit is gewoon extreem weer. En dan zijn er nog plekken waar het nog veel erger was dan waar ik woon trouwens. Maar toch ken ik mensen die al vijf keer de kelder onder water hebben gehad bijvoorbeeld, hele tuinen zijn weggespoeld etc. Dan mag je best even klagen vind ik.
Ik hoop trouwens niet dat het elke dag blijft regenen, dan spoelen we weg denk ik... :razz:


Naja, mijn vriend en ik hebben ook voor niks eind mei helemaal zijn balkon gepimpt en drie van die hangbakken en vier potten vol plantjes gezet. Dat is ook vrijwel allemaal dood door noodweer inmiddels. Dus het is ook weer niet zo dat het "een keer een dag" is gweest hier hoor. ;)


Maar het is eigenlijk maar een dag echt heel heel heel slecht geweest in het westen. Verder geloof ik best dat jullie ook veel buien hebben gehad. Maar die dag dat bij jullie de sluizen helemaal opengingen zeg maar (ik meende dat dat er net nog stond, maar wellicht heb je dat weggehaald), op dat moment hadden wij er al 10 dagen met dat weer opzitten, dus niet een buitje, maar non-stop dat weer...

Edit: door al jullie ge-edit heb ik nu de verkeerde tekst gequote, en ik krijg het op de tablet even niet voor elkaar dat aan te passen. Maar ik doelde dus op je andere stukje tekst. ;-)
Laatst gewijzigd door Mizz_S op 03 Jul 2016 11:50, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 03 Jul 2016 11:48

Re: Ik ben er zo klaar mee!

Maple schreef:
Whatever schreef:
Mizz_S schreef:Ja, dat snap ik wel Elliot, daarom klaag ik er normaal verder ook nooit over. Persoonlijk vind ik ook dat de mensen buiten Brabant en Limburg momenteel over het algemeen nog niet zo heel veel reden tot klagen hebben. Het is geen topweer, maar gewoon Nederlands weer. En ja, het is bijvoorbeeld in het westen ook wel een keer noodweer geweest, maar dat was een dag. Zulk weer hadden wij op dat moment al meer dan week dagelijks. Hier vind ik dat dus wel wat anders, als ik zie wat een enorme schade er al is door het weer, dit is gewoon extreem weer. En dan zijn er nog plekken waar het nog veel erger was dan waar ik woon trouwens. Maar toch ken ik mensen die al vijf keer de kelder onder water hebben gehad bijvoorbeeld, hele tuinen zijn weggespoeld etc. Dan mag je best even klagen vind ik.
Ik hoop trouwens niet dat het elke dag blijft regenen, dan spoelen we weg denk ik... :razz:


Naja, mijn vriend en ik hebben ook voor niks eind mei helemaal zijn balkon gepimpt en drie van die hangbakken en vier potten vol plantjes gezet. Dat is ook vrijwel allemaal dood door noodweer inmiddels. Dus het is ook weer niet zo dat het "een keer een dag" is gweest hier hoor. ;)

Haha, ik vind vergane plantjes op een balkon wel iets heel anders dan een complete oogst die mislukt is en waar je dus totaal geen inkomsten meer uit kunt halen. Jullie kunnen ondanks de vergane plantjes nog gewoon z'n rekeningen betalen en zorgen dat er eten op tafel staat :D
Het echte noodweer was hier trouwens wel maar een dag. Of eerder een nacht. En toevallig hadden we vannacht code geel. Maar verder zijn er voor het weer hier in het westen nauwelijks waarschuwingen afgegeven. Verder wel veel regen, maar dat vind ik nog geen noodweer. Dat is in het oosten/zuiden wel anders geweest, daar waren gemiddeld denk ik zo'n drie weeralarmen per week.


Zeg maar 3 per dag haha... :P :laughcry:
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 03 Jul 2016 12:40

Re: Ik ben er zo klaar mee!

Ik ben er ook een beetje klaar mee met die regen. Hopelijk hebben we het nu een beetje gehad!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 03 Jul 2016 13:04

Re: Ik ben er zo klaar mee!

Ik vind dit ook echt niet leuk, maar helaas niks aan te doen. Elk beetje zon dat er is, waardeer ik extra. Hopen op een mooie nazomer, zou wel erg fijn zijn.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 03 Jul 2016 13:12

Re: Ik ben er zo klaar mee!

Gisteren en vandaag zijn trouwens niet verkeerd. Eindelijk weer af en toe een blauwe lucht (hoe zag dat er ook al weer uit, haha ;-), en gisteren heeft het maar vier keer gestortregend.
<<

anoniem224

Bericht 03 Jul 2016 13:19

Re: Ik ben er zo klaar mee!

Elliot, wat jij trouwens zegt over het Nederlandse weer en klimaat klopt hoor, maar dit jaar is het hier (Brabant) gewoon allemaal wat extremer dan voorheen, en nee dat is echt niet gezellig. Mijn winter/herfstjas hangt zelfs nog aan de kapstok, die heb ik soms gewoon nog nodig.

Ik klaag helemaal niet snel over het weer, vind het bijvoorbeeld ook heerlijk om een regendag tussendoor te hebben, maar nu is het zo ongeveer andersom hier.

Vandaag horen jullie mij niet klagen trouwens, het is lekker weer hier. Maar ik denk dat dat komt omdat ik mijn verjaardag vier vandaag. :nerd:
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 03 Jul 2016 13:32

Re: Ik ben er zo klaar mee!

Vanmorgen was het even slikken met de harde regen om te gaan hardlopen...maar toen mijn sokken toch doorweekt waren heb ik als een kleuter in alle blubberige plassen staan stampen :)
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Elle123

Bericht 03 Jul 2016 13:37

Re: Ik ben er zo klaar mee!

In mijn herinnering was het vroeger ook altijd veel beter weer. Als we vakantie kregen van school, liepen we elke dag in onze korte broek rond en konden we bijna elke dag zwemmen. Toen had bijna iedereen een zwembad in de tuin, nu heb je daar volgens mij niet veel plezier meer van.
Vorig jaar rond deze tijd hadden we een hittegolf (er is bij ons een wandelevenement en dat was toen met 30 km ingekort vanwege de hitte), dit jaar was het weer de vraag of het zou worden ingekort vanwege de regen. Maar gisteren inderdaad "maar" een stuk of 4 stortbuien gehad en toen het wandelen begon (22.00 u) was het droog (en koud).
Nu is het overigens weer prachtig weer hier. Voor mij hoeft het geen 30 graden te zijn, maar die regen is nu wel genoeg geweest wat mij betreft.
Ik moet er altijd zo aan wennen dat je nooit precies weet wat je moet verwachten. Is het bv op maandag nog 13 graden, is het donderdag opeens 30 graden. Dan valt er op zaterdag weer een flinke bui en is het op zondag weer 15 graden.

Ik stel me dan altijd voor dat mensen in zo'n week juist in Nederland op vakantie komen. Dan heb je toch een aardige koffer vol kleren nodig!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 03 Jul 2016 13:40

Re: Ik ben er zo klaar mee!

Ik denk dat zulk extreem weer alleen maar vaker gaat voorkomen en alles te maken heeft met de opwarming van de aarde. De seizoenen veranderen gewoon: mildere winters en late zomers.

Hier is het vandaag best lekker weer. Vanochtend een buitje maar sindsdien wisselen wolken en zon elkaar af. Het waait alleen erg hard waardoor het in de wind fris is. In de luwte is het heerlijk.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem282

Bericht 03 Jul 2016 14:54

Re: Ik ben er zo klaar mee!

Klagen mag natuurlijk, alleen wordt het daar niet anders van. Hooguit je humeur op den duur. :) Vorig jaar was het rond deze tijd heel warm en toen was het 'puf-zucht-kreun' bij velen. Er zijn nu minder momenten dat je lekker naar buiten kan, maar ze zijn er nu nog zeker wel. Daar probeer ik dan extra van te genieten. :)
<<

Anoniem201

Bericht 03 Jul 2016 15:17

Re: Ik ben er zo klaar mee!

Ik heb in de afgelopen tijd echt bizar veel regen en onweer gezien. Ik woon dan ook in het mooie Limburg.
Opzich heb ik niet snel moeite met het weer baal vooral voor de kinderen die niet fatsoenlijk buiten kunnen spelen.
Wel mis ik enorm wat energie die ik normaal van de zon krijg. Ik ben vooral nog steeds heel moe.

Dus wat mij betreft mag de zomer lekker komen.
<<

Puckini29

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 30 Aug 2015 09:36

Bericht 03 Jul 2016 17:22

Re: Ik ben er zo klaar mee!

Ook ik snak naar heerlijk warm weer,zwembadje in de tuin,buiten eten. Maar tussen de buien door gaan we lekker naar buiten.
Afbeelding
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 03 Jul 2016 19:24

Re: Ik ben er zo klaar mee!

als het in mij vakantie maar mooi weer is vind ik het prima. Op zich hebben we hier nog best wel mooi weer gehad alleen vorige week veel regen.
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron