Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat je niet wilt horen tijdens je zwangerschap..

<<

Anoniem260

Bericht 04 Jul 2016 06:26

Re: Wat je niet wilt horen tijdens je zwangerschap..

Lady schreef:Vanavond ontdekte ik dat een van onze artsen zwanger is, nu 27 weken. Ik heb haar gefeliciteerd en gevraagd of het goed ging. Met dank aan dit topic en veel voorgaande topics durfde ik niet te vragen of ze het geslacht wisten, durfde ik niet te zeggen dat ze al een mooi buikje heeft en durfde ik al helemaal niet te zeggen dat ze wel een beetje op zichzelf moet passen (arts assistenten werken zich een slag in de rondte, Whatever kan het bevestigen). Ik durfde niks te vragen omdat ik bij alles bang was dat het verkeerd over zou komen. Best jammer :nopompom:.


Daar ben je zelf ook bij...
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 04 Jul 2016 06:50

Re: Wat je niet wilt horen tijdens je zwangerschap..

Bambina, dat is idd geen leuke opmerking. Kan me voorstellen dat je niets liever dan de hele dag met m kroelen. Dat doe je 'normaal' gesproken ook als een baby net thuis komt na de geboorte. Lekker doen wat voor jou goed voelt!
En wat betreft het slapen...die opmerking krijg ik nu al, dus dan zeg ik 'ik zit nu al in het ritme van de voedingen in de nacht' 'hoezo?' 'Nou, 22 naar bed en om 01:30 de rest van de nacht wakker'.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:06

Bericht 04 Jul 2016 07:25

Re: Wat je niet wilt horen tijdens je zwangerschap..

Eens met Zora. Ik had precies hetzelfde gevoel (bij meerdere reacties).

Ik kwam vanochtend tillend met een doos mijn werk binnen. Mijn directeur zegt vervolgens: ''Niet te veel tillen he''. Super aardig vind ik dat!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 04 Jul 2016 07:50

Re: Wat je niet wilt horen tijdens je zwangerschap..

Oh ik WIST gewoon dat er iemand zou zijn die zou vallen over m'n reactie. Het is ook wel een beetje zuur verwoord, dat weet ik. Maar er staat echt een aantal keer bij dat ik weet dat het allemaal ontzettend goed bedoeld is. Ik had zelfs nog dit getypt:

Oh maar ik vind niet dat mensen die het me vragen bemoeizuchtig zijn hoor! Ik waardeer het ook echt wel dat mensen zo betrokken zijn en meeleven. Maar voor mij persoonlijk vind ik het gewoon irritant om 10 keer per dag dezelfde vraag te moeten beantwoorden :wink:

Het ligt aan mij hoor, ik neem niemand iets kwalijk :)


Het is echt niet zo dat ik de vraag 'hoe voel je je?' of 'hoe gaat het' op zichzelf irritant vind, ik heb persoonlijk gewoon niet de behoefte om elk gesprek dat ik voer over m'n zwangerschap te praten en vind het daarom irritant dat zo goed als ieder gesprek dat ik voer, daarmee begint. Ik weet dat het goed bedoeld is en ik neem niemand iets kwalijk (blijkbaar kun je dat niet vaak genoeg benadrukken :wink: )

Het is eigenlijk gewoon dit wat Luisa ook aangeeft:

Wat ik niet zo leuk vind is dat iedereen altijd maar over mijn zwangerschap wil praten, terwijl ik daar zelf dus eigenlijk helemaal niet zo'n behoefte aan heb. Maar het is wel goed bedoeld van al die mensen dus ik ga gewoon vriendelijk het praatje aan en laat niet merken dat het niet mijn favoriete onderwerp is.


Jammer dat het nu zo uit z'n verband getrokken wordt, alsof ik één of andere heks ben die iedereen af loopt te katten die oprechte interesse toont. Ik geef echt meerdere keren aan dat ik weet dat het goedbedoeld is en dat ik er ook telkens hartstikke vriendelijk op reageer.
Ik vind alleen de aandacht die bij de zwangerschap komt kijken gewoon too much. Ik ben Elliot die toevallig zwanger is, maar anderen zien mij in de eerste plaats als zwanger en daarna komt mijn eigen persoontje pas.

Overigens had ik precies hetzelfde in de aanloop naar onze trouwdag. Elke dag de vraag: hoe staan de voorbereidingen wordt op een gegeven moment ook vervelend. Maar dat neem ik de mensen die hem stellen niet kwalijk.

PS ik krijg een foutmelding als ik quotes gebruikt dus ik heb de quotes maar even cursief gemaakt.

♥♥
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 04 Jul 2016 07:54

Re: Wat je niet wilt horen tijdens je zwangerschap..

bambina schreef:Wat ik vervelend vind (nog steeds) zijn de goed bedoelde adviezen. Mensen zeggen nu heel veel, oh je moet hem niet teveel bij je houden hoor, dan kan die straks helemaal niet meer zonder jullie blabla. Ik snap ze, maar ze vergeten dat hij 5 weken zonder zn papa en mama is geweest.

En in de zwangerschap vond ik vooral " geniet nog maar van je nachtrust "
Ik kon gewoon amper slapen in de nacht, veel last van maagzuur, buik die in de weg zat, het vele plassen en vooral de nachtmerries. Ik heb nu met baby meer nachtrust.


Hebben jullie ook de opmerking gekregen: 'Wacht maar tot hij straks thuis is.. dan wordt het pas zwaar, met al die gebroken nachten enz. Nu kun je nog lekker doorslapen!'
<<

Anoniem177

Bericht 04 Jul 2016 08:20

Re: Wat je niet wilt horen tijdens je zwangerschap..

Ja....idioot gewoon.
Of:"Dan begint het pas echt"
Laatst gewijzigd door Anoniem177 op 04 Jul 2016 08:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem260

Bericht 04 Jul 2016 08:25

Re: Wat je niet wilt horen tijdens je zwangerschap..

Alsof je prinsheerlijk slaapt als je kindje in het ziekenhuis ligt en jij thuis :wtf:
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 04 Jul 2016 08:40

Re: Wat je niet wilt horen tijdens je zwangerschap..

Dat vind ik ook echt erg Lejow en Bambina.
Een baby heeft sowieso huidhonger en het is juist goed om ze lekker tegen je aan te hebben liggen met huid op huid contact.
En als ze heel jong zijn huilen ze niet om aan te stellen er is dan gewoon wat zoals honger, volle luier, slaap of huidhonger. Aldus het ziekenhuis waar ik in behandeling ben.

Bambina stuur anders gewoon dit artikel naar mensen die zeggen dat jullie hem teveel vast hebben.
http://www.oudersvannu.nl/baby/1-maand/ ... uidhonger/
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

bo_79

Noob

Berichten: 24

Geregistreerd: 12 Okt 2015 09:51

Bericht 04 Jul 2016 08:50

Re: Wat je niet wilt horen tijdens je zwangerschap..

hier zit er 19 jaar tussen de eerste en tweede.
kreeg vaak de vraag is het gepland?

of de opmerking: zeker een ongelukje. weet je wel waar je aan begint.
zo irritant. vooral omdat we dit echt al 10 jaar geleden gehoopt hadden.

oh en met een maand of 4 begonnen mensen uit het niets te zeggen moet je niet eens af gaan vallen.
<<

Anoniem258

Bericht 04 Jul 2016 08:56

Re: Wat je niet wilt horen tijdens je zwangerschap..

Wolfinschaapskleren schreef:
Caramba schreef:

Toen ik nog zwanger was en het al bekend was dat het eeneiig en meisjes waren: Had je niet liever van beide 1 gehad?
Dat gaat moeilijk bij een eeneiige tweeling .
Die zijn identiek.

Het gaat moeilijk, maar kan wel! Een op de 10.000 of miljoen (weet even niet welk aantal) eeneiige tweelingen zijn een jongen en een meisje.
Ik ben zelf tweeling, heb een tweelingbroer en antwoorde altijd op de vraag of het twee-eiig of een-eiig, was ook altijd van twee-eiig, ik heb toch een broertje?! Tot ik dus hoorde dat het ook met een-eiig kan.


Maar daarbij heeft het meisje het syndroom van Turner. Het is echt heel zeldzaam en dus eigenlijk niet goed.
<<

Anoniem280

Bericht 04 Jul 2016 09:32

Re: Wat je niet wilt horen tijdens je zwangerschap..

Die opmerking die Lejow schreef heb ik ook vaak gehad.
Nu kun je nog slapen. Straks is dat gedaan en dan meteen 2 die huilen.

Ze moesten eens weten. 4 weken de kindjes te leen gehad, was super blij dat ze thuis waren. Druk of zwaar heb ik het nooit ervaren. Vind het nu juist steeds iets drukker worden. Maar leuk druk.

Of mensen die zeggen, ik heb ook bijna een tweeling. Zit een jaar en paar dagen tussen :face:
Ze weten niet wat ze zeggen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 04 Jul 2016 09:52

Re: Wat je niet wilt horen tijdens je zwangerschap..

Elliot schreef:Oh ik WIST gewoon dat er iemand zou zijn die zou vallen over m'n reactie. Het is ook wel een beetje zuur verwoord, dat weet ik. Maar er staat echt een aantal keer bij dat ik weet dat het allemaal ontzettend goed bedoeld is. Ik had zelfs nog dit getypt:

Oh maar ik vind niet dat mensen die het me vragen bemoeizuchtig zijn hoor! Ik waardeer het ook echt wel dat mensen zo betrokken zijn en meeleven. Maar voor mij persoonlijk vind ik het gewoon irritant om 10 keer per dag dezelfde vraag te moeten beantwoorden :wink:

Het ligt aan mij hoor, ik neem niemand iets kwalijk :)


Het is echt niet zo dat ik de vraag 'hoe voel je je?' of 'hoe gaat het' op zichzelf irritant vind, ik heb persoonlijk gewoon niet de behoefte om elk gesprek dat ik voer over m'n zwangerschap te praten en vind het daarom irritant dat zo goed als ieder gesprek dat ik voer, daarmee begint. Ik weet dat het goed bedoeld is en ik neem niemand iets kwalijk (blijkbaar kun je dat niet vaak genoeg benadrukken :wink: )

Het is eigenlijk gewoon dit wat Luisa ook aangeeft:

Wat ik niet zo leuk vind is dat iedereen altijd maar over mijn zwangerschap wil praten, terwijl ik daar zelf dus eigenlijk helemaal niet zo'n behoefte aan heb. Maar het is wel goed bedoeld van al die mensen dus ik ga gewoon vriendelijk het praatje aan en laat niet merken dat het niet mijn favoriete onderwerp is.


Jammer dat het nu zo uit z'n verband getrokken wordt, alsof ik één of andere heks ben die iedereen af loopt te katten die oprechte interesse toont. Ik geef echt meerdere keren aan dat ik weet dat het goedbedoeld is en dat ik er ook telkens hartstikke vriendelijk op reageer.
Ik vind alleen de aandacht die bij de zwangerschap komt kijken gewoon too much. Ik ben Elliot die toevallig zwanger is, maar anderen zien mij in de eerste plaats als zwanger en daarna komt mijn eigen persoontje pas.

Overigens had ik precies hetzelfde in de aanloop naar onze trouwdag. Elke dag de vraag: hoe staan de voorbereidingen wordt op een gegeven moment ook vervelend. Maar dat neem ik de mensen die hem stellen niet kwalijk.

PS ik krijg een foutmelding als ik quotes gebruikt dus ik heb de quotes maar even cursief gemaakt.


Nou, ik denk dat de meesten best snappen dat je soms niet zo'n zin hebt om weer antwoord te geven hoe het gaat. Je lijkt soms wel een beetje publiek bezit door een zwangerschap! Maar ik trek het niet uit z'n verband geloof ik. Het is niet omdat er in dit topic om gevraagd wordt dat je het noemt, maar uit je post lijkt het dat je het élke keer vervelend (zelfs schijtirritant) vindt als iemand interesse toont.

Ik snap echt wel dat je het ook wel eens over jezelf wil hebben, of dat 'hoe gaat het' eens niet over de baby gaat maar over je nieuwe *item voor in huis* ofzo :) En ik snap ook echt wel dat je gewoon netjes en normaal en leuk reageert enzo haha. Maar goed, het voelt toch echt gewoon zuur en chaggie dat je de vraag alleen al schijtirritant vindt.

Oh en denk ook zeker dus niet dat je iemand iets kwalijk neemt hoor! Haha dat zou wat zijn :wink: Maar goed, je gaf wel aan dat je het stom vindt dat iedereen zich met je loopt te bemoeien, maar je zegt tegelijkertijd dan men niet bemoeizuchtig is... Je moet ook niet zo overdrijven dat je een heks zou zijn hoor, dat zeg en denk ik niet, en komt ook totaal niet naar voren uit mijn post.

Wat is er dan verkeerd met wat begaanheid over het al dan niet tillen van dingen, of het vragen of het lopen ergens heen gaat? Zou je het ECHT (!!) normaal en ok vinden als niémand je vroeg hoe het ging op een dag, of niémand even keek of je dat eind wel kon lopen?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Sunshine86

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 491

Geregistreerd: 13 Jan 2016 09:35

Bericht 04 Jul 2016 10:01

Re: Wat je niet wilt horen tijdens je zwangerschap..

Lejow schreef:Hebben jullie ook de opmerking gekregen: 'Wacht maar tot hij straks thuis is.. dan wordt het pas zwaar, met al die gebroken nachten enz. Nu kun je nog lekker doorslapen!'


Nou van dat soort opmerkingen heb ik er al genoeg gehad. "Geniet nog maar van de zwangerschap want voor je het weet is ze er". Dat ik echt denk, van huh?! ik kijk er juist vanaf dag 1 naar uit dat ze in mijn armen ligt!

In dit topic worden wel wat dingen uit hun verband gerukt, want met de vraag "Hoe gaat het met je?" is niets mis, maar soms heb je er gewoon zin in. Maar ik geloof dat je dit ook weleens hebt, als je niet zwanger bent. Heeft alles te maken met behoeftes. En die kan een ander ook niet ruiken natuurlijk.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Sunshine86

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 491

Geregistreerd: 13 Jan 2016 09:35

Bericht 04 Jul 2016 10:02

Re: Wat je niet wilt horen tijdens je zwangerschap..

Zolang je maar gewoon open bent in waar je behoefte aan hebt. Ik zou me zeer zeker niet inhouden met aan een andere zwangere te vragen hoe het gaat. Als ze er geen zin in heeft, moet ze dat gewoon zeggen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 04 Jul 2016 10:34

Re: Wat je niet wilt horen tijdens je zwangerschap..

Lady schreef:Vanavond ontdekte ik dat een van onze artsen zwanger is, nu 27 weken. Ik heb haar gefeliciteerd en gevraagd of het goed ging. Met dank aan dit topic en veel voorgaande topics durfde ik niet te vragen of ze het geslacht wisten, durfde ik niet te zeggen dat ze al een mooi buikje heeft en durfde ik al helemaal niet te zeggen dat ze wel een beetje op zichzelf moet passen (arts assistenten werken zich een slag in de rondte, Whatever kan het bevestigen). Ik durfde niks te vragen omdat ik bij alles bang was dat het verkeerd over zou komen. Best jammer :nopompom:.


Zonde! Maar toen ik afgelopen zaterdag met een zwangere sprak schoot dit topic ook door mijn hoofd. Maar heb wel gevraagd hoe het met haar ging, gezegd dat ze aan zichzelf moest denken, gezegd dat erg moe zijn erbij hoort en dat dit vaak afneemt en aan het einde gezegd dat ze lekker van de zwangerschap moest genieten. Nu maar hopen dat deze zwangere niet op dit forum komt. :eyes:

Meeste opmerkingen en vragen heb ik beide zwangerschappen ook gehad en heb nooit ergens iets van gedacht. Ja 10x de hoe gaat het vraag beantwoorden is irritant maar als dat alles is. Ben het dan ook helemaal met Zora eens!
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 04 Jul 2016 11:34

Re: Wat je niet wilt horen tijdens je zwangerschap..

Haha, super gelachen om sommige opmerkingen hier, ook al zitten er ook best wat trieste voorbeelden bij.
Ik denk altijd maar zo- mensen bedoelen het vast goed, alleen weten ze zich geen houding te geven.

Het enige wat ik ECHT irritant vond tijdens mijn zwangerschap waren mensen die hororverhalen hadden over HUN bevalling.. Daar zat ik echt niet op te wachten... :eyes:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 04 Jul 2016 11:48

Re: Wat je niet wilt horen tijdens je zwangerschap..

Nouja jullie snappen toch zelf ook wel dat ik me niet iedere keer loop te ergeren als iemand me vraagt hoe het gaat? In dit topic wordt gevraagd wat je irritant vind om te horen tijdens de zwangerschap en dit is één van de dingen die ik irritant vind. Continu die aandacht voor m'n zwangerschap. Niets ten nadele van de mensen die de interesse tonen, ik geef zelf ook al aan dat het aan mij ligt en blablabla, maar op de vraag wat ik irritant vind is dit gewoon het antwoord.

Ik snap niet zo goed dat het zo zwaar wordt opgepakt. Ik leg heus niet op elke slakken zout en voel me ook niet beledigd als mensen opmerkingen maken over mijn buik/gestel/wat dan ook, maar als je mij heel objectief vraagt of ik het leuk vind dat mensen ineens zo geïnteresseerd in me zijn dan is het antwoord nee.

♥♥
<<

Sunshine86

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 491

Geregistreerd: 13 Jan 2016 09:35

Bericht 04 Jul 2016 11:52

Re: Wat je niet wilt horen tijdens je zwangerschap..

Elliot schreef:Nouja jullie snappen toch zelf ook wel dat ik me niet iedere keer loop te ergeren als iemand me vraagt hoe het gaat? In dit topic wordt gevraagd wat je irritant vind om te horen tijdens de zwangerschap en dit is één van de dingen die ik irritant vind. Continu die aandacht voor m'n zwangerschap. Niets ten nadele van de mensen die de interesse tonen, ik geef zelf ook al aan dat het aan mij ligt en blablabla, maar op de vraag wat ik irritant vind is dit gewoon het antwoord.

Ik snap niet zo goed dat het zo zwaar wordt opgepakt. Ik leg heus niet op elke slakken zout en voel me ook niet beledigd als mensen opmerkingen maken over mijn buik/gestel/wat dan ook, maar als je mij heel objectief vraagt of ik het leuk vind dat mensen ineens zo geïnteresseerd in me zijn dan is het antwoord nee.


Ik snap het ook niet hoor. Het is ook super persoonlijk, iedereen ervaart het anders. Sowieso in het hele leven ervaar je alles op jouw manier. Zet maar eens 10 mensen op een rij, niemand denkt exact hetzelfde.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem328

Bericht 04 Jul 2016 13:10

Re: Wat je niet wilt horen tijdens je zwangerschap..

Sunshine86 schreef:
Lejow schreef:Hebben jullie ook de opmerking gekregen: 'Wacht maar tot hij straks thuis is.. dan wordt het pas zwaar, met al die gebroken nachten enz. Nu kun je nog lekker doorslapen!'


Nou van dat soort opmerkingen heb ik er al genoeg gehad. "Geniet nog maar van de zwangerschap want voor je het weet is ze er". Dat ik echt denk, van huh?! ik kijk er juist vanaf dag 1 naar uit dat ze in mijn armen ligt!

In dit topic worden wel wat dingen uit hun verband gerukt, want met de vraag "Hoe gaat het met je?" is niets mis, maar soms heb je er gewoon zin in. Maar ik geloof dat je dit ook weleens hebt, als je niet zwanger bent. Heeft alles te maken met behoeftes. En die kan een ander ook niet ruiken natuurlijk.


Ik vind dit wel 2 hele verschillende situaties. In het geval van Lejow heeft haar meisje enorm lang in het ziekenhuis gelegen en in dat geval snap ik echt niet dat mensen opmerkingen maken over nu nog lekker kunnen doorslapen! Het lijkt mij juist 100x zwaarder om een kindje in het ziekenhuis te hebben, dan om gebroken nachten te hebben met een kleine baby.

Echter als je zwanger bent snap ik best dat mensen dat zeggen, althans ik kon me daar absoluut niet aan storen, ook al sliep ik de 2e helft van de zwangerschap superslecht vanwege rugklachten en extreem maagzuur.

En tuurlijk kijk je het meest uit naar de komst van je kindje, maar dat neemt niet weg dat zwanger zijn ook super bijzonder is en het toch ook juist heel fijn is om daar heel bewust van te gaan genieten.
Ik vond het juist heerlijk om heel bewust nog dingen met z'n tweetjes te doen, wetende dat ons kindje op komst was.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 04 Jul 2016 13:37

Re: Wat je niet wilt horen tijdens je zwangerschap..

Olijfje schreef:
Sunshine86 schreef:
Lejow schreef:Hebben jullie ook de opmerking gekregen: 'Wacht maar tot hij straks thuis is.. dan wordt het pas zwaar, met al die gebroken nachten enz. Nu kun je nog lekker doorslapen!'


Nou van dat soort opmerkingen heb ik er al genoeg gehad. "Geniet nog maar van de zwangerschap want voor je het weet is ze er". Dat ik echt denk, van huh?! ik kijk er juist vanaf dag 1 naar uit dat ze in mijn armen ligt!

In dit topic worden wel wat dingen uit hun verband gerukt, want met de vraag "Hoe gaat het met je?" is niets mis, maar soms heb je er gewoon zin in. Maar ik geloof dat je dit ook weleens hebt, als je niet zwanger bent. Heeft alles te maken met behoeftes. En die kan een ander ook niet ruiken natuurlijk.


Ik vind dit wel 2 hele verschillende situaties. In het geval van Lejow heeft haar meisje enorm lang in het ziekenhuis gelegen en in dat geval snap ik echt niet dat mensen opmerkingen maken over nu nog lekker kunnen doorslapen! Het lijkt mij juist 100x zwaarder om een kindje in het ziekenhuis te hebben, dan om gebroken nachten te hebben met een kleine baby.

Echter als je zwanger bent snap ik best dat mensen dat zeggen, althans ik kon me daar absoluut niet aan storen, ook al sliep ik de 2e helft van de zwangerschap superslecht vanwege rugklachten en extreem maagzuur.

En tuurlijk kijk je het meest uit naar de komst van je kindje, maar dat neemt niet weg dat zwanger zijn ook super bijzonder is en het toch ook juist heel fijn is om daar heel bewust van te gaan genieten.
Ik vond het juist heerlijk om heel bewust nog dingen met z'n tweetjes te doen, wetende dat ons kindje op komst was.


Dit ja ;) B heeft 7 wkn in t zh gelegen.
<<

Anoniem260

Bericht 04 Jul 2016 13:59

Re: Wat je niet wilt horen tijdens je zwangerschap..

Elliot schreef:Nouja jullie snappen toch zelf ook wel dat ik me niet iedere keer loop te ergeren als iemand me vraagt hoe het gaat? In dit topic wordt gevraagd wat je irritant vind om te horen tijdens de zwangerschap en dit is één van de dingen die ik irritant vind. Continu die aandacht voor m'n zwangerschap. Niets ten nadele van de mensen die de interesse tonen, ik geef zelf ook al aan dat het aan mij ligt en blablabla, maar op de vraag wat ik irritant vind is dit gewoon het antwoord.

Ik snap niet zo goed dat het zo zwaar wordt opgepakt. Ik leg heus niet op elke slakken zout en voel me ook niet beledigd als mensen opmerkingen maken over mijn buik/gestel/wat dan ook, maar als je mij heel objectief vraagt of ik het leuk vind dat mensen ineens zo geïnteresseerd in me zijn dan is het antwoord nee.



Ik denk dat ik je wel begrijp. Dat je soms het gevoel krijgt "zwanger-Elliot" te zijn en alleen maar dat, niet collega-Elliot, buurvrouw-Elliot, voorbijganger-Elliot, etc.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 04 Jul 2016 14:24

Re: Wat je niet wilt horen tijdens je zwangerschap..

De stomste opmerking die ik kreeg was "Weet je wel zeker dat je zwanger bent, je ziet het helemaal niet" jeetje wat een ei was dat!
⁠♡♡♡
<<

Anoniem316

Bericht 04 Jul 2016 16:09

Re: Wat je niet wilt horen tijdens je zwangerschap..

Jerry schreef:
Elliot schreef:Nouja jullie snappen toch zelf ook wel dat ik me niet iedere keer loop te ergeren als iemand me vraagt hoe het gaat? In dit topic wordt gevraagd wat je irritant vind om te horen tijdens de zwangerschap en dit is één van de dingen die ik irritant vind. Continu die aandacht voor m'n zwangerschap. Niets ten nadele van de mensen die de interesse tonen, ik geef zelf ook al aan dat het aan mij ligt en blablabla, maar op de vraag wat ik irritant vind is dit gewoon het antwoord.

Ik snap niet zo goed dat het zo zwaar wordt opgepakt. Ik leg heus niet op elke slakken zout en voel me ook niet beledigd als mensen opmerkingen maken over mijn buik/gestel/wat dan ook, maar als je mij heel objectief vraagt of ik het leuk vind dat mensen ineens zo geïnteresseerd in me zijn dan is het antwoord nee.



Ik denk dat ik je wel begrijp. Dat je soms het gevoel krijgt "zwanger-Elliot" te zijn en alleen maar dat, niet collega-Elliot, buurvrouw-Elliot, voorbijganger-Elliot, etc.


Inderdaad. Ik heb wel een beetje hetzelfde als Elliot. Het gaat nu alleen maar om de zwangerschap. En hoewel ik daar heel trots op ben, heb ik soms ook wel even zin in wat andere praat. En daarnaast wil ik niet continue mijn klaagverhaal ophangen (want ik moet immers minder werken ivm stress en bekkenklachten).
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 04 Jul 2016 18:54

Re: Wat je niet wilt horen tijdens je zwangerschap..

Jerry schreef:Alsof je prinsheerlijk slaapt als je kindje in het ziekenhuis ligt en jij thuis :wtf:


Dit is natuurlijk ook een aanname... Ik kan oprecht zeggen dat ik goed heb geslapen toen mijn dochters in het ziekenhuis moest blijven. Vond ik het leuk? Nee, maar heb ik heerlijk geslapen? Ja absoluut! Ik vond het heel fijn dat ik zo lekker kon slapen, ik was toen ze naar huis mochten, niet moet van de spannende 10 dagen in het ziekenhuis van de bevalling en van het 3,5 week op en neer rijden naar het ziekenhuis en elke dag 2x. En dat komt echt wel doordat ik snachts gewoon goed kon slapen.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem260

Bericht 04 Jul 2016 21:58

Re: Wat je niet wilt horen tijdens je zwangerschap..

Inderdaad, het is een aanname. Ik ken de situatie niet. Als ik het me voor moet stellen, het lijkt me verschrikkelijk.

Wat wordt iedereen hier op z'n woorden gevangen :eyes:
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers