Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke auto heb jij?

<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 30 Jun 2016 15:15

Re: Welke auto heb jij?

Wij hebben een Seat altea XL.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Anoniem198

Bericht 30 Jun 2016 15:34

Re: Welke auto heb jij?

Wij hebben sindskort een VW variant een zwarte met heeeel veel opties. Zijn er super blij mee.
I love parkassist.

En een FIAT grande Punto
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 13:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 30 Jun 2016 15:43

Re: Welke auto heb jij?

Ik heb geen auto, maar heeeeel af toe tuf ik rond in de auto van mijn vriend.
Een Renault Twingo. Een witte.
<<

ChiQ

Bericht 30 Jun 2016 15:49

Re: Welke auto heb jij?

Mijn man heeft een VW GTE (een oplaadbare Golf) maar we zitten te kijken naar een grotere auto omdat de Golf echt heel klein is, kofferbak is superklein vanwege de accu maar teringjantje de auto is heel snel! Het wordt of de nieuwe Q5 of de nieuwe VW Tiguan.

Ik heb een opel corsa alleen vorige week bij Mini geweest voor een 5 deurs mini, maar dan praat je over €40,000+ voor weer een kleine auto. Even denken nog maar.
<<

Anoniem304

Bericht 30 Jun 2016 15:55

Re: Welke auto heb jij?

Jammer he ChiQ dat het altijd zo duur is. Is een Mini van 1 of 2 jaar oud geen optie? Of is het geen nieuwe voor die prijs?
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:04

Bericht 30 Jun 2016 16:14

Re: Welke auto heb jij?

Ik heb een Suzuki Vitara 2016
Afbeelding
Mijn man rijdt een Mercedes C klasse station 2015
05-05-2005 01-05-2011
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 30 Jun 2016 16:16

Re: Welke auto heb jij?

Ik heb een Opel Corsa vijfdeurs uit '96. Oud wagentje dus, maar rijdt prima en ik ben er heel blij mee! Niet te groot en wel voldoende ruimte.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 30 Jun 2016 16:22

Re: Welke auto heb jij?

Wij hebben een grijze renault clio estate. Anderhalf jaar geleden nieuw gekocht. Lekkere ruime kofferbak maar hiervoor hadden we een volkswagen polo en die vond ik toch fijner rijden. Betere wegligging.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Jun 2016 16:30

Re: Welke auto heb jij?

Kun je 'm niet tweedehands kopen Chiq? Dat loont sowieso meer privé, of koopt je man m zakelijk? Voor een tweedehands onder de 100.000 km kan je een Clubman of Countryman nog wel voor rond de 30.000 vinden, das toch weer 10 duizend minder. Maar het blijft een kleine auto al is ie wel groter dan de echte mini. Ik had er ook naar gekeken maar vond m toch te klein. Maar wel erg leuk!
Let's discover the world together.
<<

ChiQ

Bericht 30 Jun 2016 17:58

Re: Welke auto heb jij?

Marin schreef:Kun je 'm niet tweedehands kopen Chiq? Dat loont sowieso meer privé, of koopt je man m zakelijk? Voor een tweedehands onder de 100.000 km kan je een Clubman of Countryman nog wel voor rond de 30.000 vinden, das toch weer 10 duizend minder. Maar het blijft een kleine auto al is ie wel groter dan de echte mini. Ik had er ook naar gekeken maar vond m toch te klein. Maar wel erg leuk!


Nee, ik wil hem helemaal zelf samenstellen en de countryman vond ik zelf ook best leuk maar ik wil perse een mini 5 deurs. Heel stoer. Plus, ik hoef geen wagen voor Juul ofzo iets meer mee, dus dat komt verder helemaal goed. Ze zijn snel maar er zit 0 comfort in de mini. Heb zelf ook naar een BMW X1 gekeken maar ik wil perse een mini maar ik kan de knoop niet doorhakken omdat ik het schijtveel geld vind voor echt een klein autootje, en dan moet je niet denken dat ik enorm veel opties op wil hoor.. Viel mee!

@yadira: nee ik wil hem all new! Heb wel mini gereden 10 jaar terug zo maar dat is echt geen vergelijking meer met de mini van nu.
<<

Anoniem304

Bericht 30 Jun 2016 17:59

Re: Welke auto heb jij?

Ahhhh. Ja dan is het wel heel veel geld inderdaad.
<<

ChiQ

Bericht 30 Jun 2016 18:01

Re: Welke auto heb jij?

Yadira schreef:Jammer he ChiQ dat het altijd zo duur is. Is een Mini van 1 of 2 jaar oud geen optie? Of is het geen nieuwe voor die prijs?


Ik heb hem dan spiksplinternieuw! Mini is mega waardevast zeker als je ook nog eens een mooie uitvoering neemt maar dan ben ik wel weer zo, of je nou 34.000 betaalt voor een 2e hands of 38.000 voor een nieuwe.. Tja dan kan die laatste 4k er ook maar bij haha!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Jun 2016 18:05

Re: Welke auto heb jij?

Ja snap ik ook wel hoor, leuk om samen te stellen. Is een auto uit Duitsland halen geen optie? Daar zijn ze meestal al veel vollediger. Dat overwogen wij ook, en de Tiguan komt nu ook uit Duitsland (al hebben wij m in NL gekocht maar dealer had 'm geïmporteerd), inclusief Duitse Schlager muziek die ze per ongeluk er op hebben laten staan.

Maarre, de BMW x1 was zelfde budget en klasse ongeveer, dat was mijn tweede keuze en mini derde. Maar toch voor de tiguan gegaan ivm de ruimte.
Let's discover the world together.
<<

ChiQ

Bericht 30 Jun 2016 18:05

Re: Welke auto heb jij?

Maar mijn man maakt me ook een beetje bang hahaha, hij zegt: als we zoveel betalen voor een mini moet je hem oprijden. Maar zo'n ding gaat 15 jaar + mee. Ik weet niet of ik op mijn 37ste nog een mini uit 2016 wil :smile: maar hij heeft wel een punt, je moet goed nadenken over auto's. Hij weet wel hoe ik ben, het is een tijdje leuk, maar daarna omdat je heel moe wordt in een comfortloze auto en een mini moet je 'rijden' het is niet voor de luie rijder, dan ga ik weer klagen over te weinig comfort and well, there you have it.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Jun 2016 18:07

Re: Welke auto heb jij?

Tja, maar als je 'm toch voor 34k kan verkopen (die prijs klopt best denk ik wat ik gezien heb in die klasse) dan is het ook niet zo'n gigantisch verlies als je 'm na pakweg vijf jaar weer wilt verkopen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 30 Jun 2016 18:08

Re: Welke auto heb jij?

Ja dat is waar, dan maakt het ook geen drol meer uit haha. Op zo`n bedrag is dat ook pinda's en dan snap ik wel dat je veel liever voor nieuw gaat.

Wij rijden beide een Mercedes en zodra die bij de dealer van het terrein af rollen zijn ze al een stuk goedkoper omdat ze zo zwaar zijn en de markt ervoor niet heel groot is. Dus wij kiezen dan wel een waar de eerste km's al op staan. Scheelt zo 20K!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Jun 2016 18:08

Re: Welke auto heb jij?

Maar dat gezegd hebbende zou ik het nog steeds zonde vinden om privé een nieuwe auto te kopen. Ik snap het wel (leuk samen stellen) maar een hele nieuwe tweedehandse is dan haast net zo goed.
Let's discover the world together.
<<

ChiQ

Bericht 30 Jun 2016 18:10

Re: Welke auto heb jij?

Marin schreef:Ja snap ik ook wel hoor, leuk om samen te stellen. Is een auto uit Duitsland halen geen optie? Daar zijn ze meestal al veel vollediger. Dat overwogen wij ook, en de Tiguan komt nu ook uit Duitsland (al hebben wij m in NL gekocht maar dealer had 'm geïmporteerd), inclusief Duitse Schlager muziek die ze per ongeluk er op hebben laten staan.

Maarre, de BMW x1 was zelfde budget en klasse ongeveer, dat was mijn tweede keuze en mini derde. Maar toch voor de tiguan gegaan ivm de ruimte.


Mijn man is echt gek op Volkswagen. Ik geef ook meteen toe, je rijdt heel erg veel auto, je wordt niet afgezet zeg maar, heel degelijk maar fijn. De GTE is echt ook heel compleet, detecteert zelfs als ik moe ben, voor relatief 'weinig' geld. Kan er overl mee parkeren, plug hem overal in. Dus wat mij betreft een hele goede keus.

Ik snap wel dat jij voor ruimte ging, toen Julian baby was was een mini echt geen optie geweest, je neemt veel mee. Bij de mini moet je denken of je je wagen moet thuislaten voor je boodschappen doet weet je wel. Ik ben niet dol op BMW mijn broertje rijdt BMW maar ik vind ze op en top mannenlijk.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Jun 2016 18:15

Re: Welke auto heb jij?

Ja dat was voor ons toch wel de doorslaggevende factor al weet je niet in hoeverre je de ruimte nodig hebt komende tijd natuurlijk, je weet niet hoe het loopt. Maar je koopt een auto toch wel voor langere tijd dus toch maar beetje rationeel nagedacht. Maar toch voel ik ook wel de passie in een VW. Het is een hele volledige uitvoering dus je haalt er wel echt plezier uit. Het is geen Italiaanse zoals m'n man heeft, vol passie maar technisch ruk, maar een mooie combi van degelijkheid en plezier.

Ik zou nu J groter is idd toch weer voor een wat kleinere auto kunnen gaan als ik jou was. Er passen vast twee kinderen (hij en een vriendje) in plus boodschappen.
Let's discover the world together.
<<

ChiQ

Bericht 30 Jun 2016 18:19

Re: Welke auto heb jij?

Precies! We denken nog even na, ik heb een prima autootje nu en die rijdt heel lekker eigenlijk ook. Als we de mini doen dan kan ik altijd nog ruilen van auto met mijn man als ik een keer meer ruimte nodig heb, maar om eerlijk te zijn 9 van de 10x is het of julian en ik, of een vriendin en ik. Julians schooltje is in de straat waar we wonen dus ook daarvoor niet nodig.

Toch maar even denken. Er komt ook een elektrische mini, die zal ook duur zijn maar misschien niet slecht om die te nemen. Maar een ding is zeker: weinig auto voor veel geld.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 30 Jun 2016 18:27

Re: Welke auto heb jij?

Wij hebben een VW Passat.

Afbeelding
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 30 Jun 2016 18:37

Re: Welke auto heb jij?

Een VW Golf 5, 5 deurs uit 2007.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 30 Jun 2016 18:40

Re: Welke auto heb jij?

Ik heb een 5-deurs 107 uit '12, vriend een 5-deurs c1 uit '12
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Catoo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 178

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:21

Bericht 30 Jun 2016 19:07

Re: Welke auto heb jij?

Nog al wat, een vw jetta als "goede" auto, ikzelf rij een vw beetle al heb ik er nu een vw golf 5 gekocht en gaat de beetle eruit. We hebben nog meerdere lelijke eenden.
Soms is het beter iets moois te verliezen.
Beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad.
<<

Anoniem281

Bericht 30 Jun 2016 19:10

Re: Welke auto heb jij?

Waarom zoveel, Catoo?
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers