Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Avondeten met kinderen

<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 01 Jul 2016 10:04

Re: Avondeten met kinderen

Hoi Alibi,

Ik herken het heel erg van mijn werk. Ik werk op een woongroep voor jongeren met autisme. Heel veel jongeren lusten bij ons eten in een bepaalde vorm wel of niet. Of een bepaalde groente niet omdat het 'raar' smaakt. Dit heeft met de prikkelverwerking te maken. Een champignons voelt als rubber en een druif splet open in de mond. Dat is voor de hongeren een naar gevoel. Wat wij altijd doen is met de jongeren voorbespreken wat we eten. Omdat we zes jongeren hebben is voor een ieder apart koken geen doen. Wij werken veel met bakjes. Dus pasta op tafel, een pan met rode saus op tafel, groenten op tafel. Ui weer los maar dat is sterk van smaak. Het kost meer tijd, maar dan kunnen de jongeren zelf het bord vullen met wat zij willen eten. En zo doen we dat met alles. Als we aardappels en groenten eten zorgen we altijd voor verse groenten en een pot groenten. Zo lusten ze allemaal in ieder geval een groente.

Het is een gepuzzel maar het went wel. We proberen overigens wel iedereen te stimuleren alles te proeven, zeker nieuwe dingen. Dat levert soms leuke reacties op. O, en ze mogen bij ons twee dingen kiezen die ze echt niet willen eten, dat hoeft dan ook niet.

Wij hebben ooit een jongere gehad die amper iets lustte. Hij at 6x per week gekookte aardappel, potje groenten, rundvlees en appelmoes. Sja... Waarschijnlijk zal hij de rest van zijn leven dat doen. Ik vond dat zielig maar hij was met zo'n maaltijd het meest gelukkig.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Anoniem193

Bericht 01 Jul 2016 10:35

Re: Avondeten met kinderen

@Marin: Nee ik vind dat niet heel erg. Zo doen we het nu. Maar wil toch wel blijven experimenteren zodat we misschien wel dingen vinden die hij wil eten. Ook tegenover zijn zusje. Zij moet meestal wel eten wat de pot schaft, en dat zorgt nog wel eens voor frustraties van haar kant.

@Bloom: Tja dat is dan maar zo. Zoon eet 0,5 - 1 kilo cherrytomaten per week.

Oh en om het nog wat vreemder te maken. Fruit eet hij dus het liefst gesneden en door elkaar in een bakje.
Fruit eet hij wel veel en graag. Banaan/aardbei/appel/peer/meloen/mandarijn.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 01 Jul 2016 12:30

Re: Avondeten met kinderen

Hij is in elk geval niet vies van vitamine voer :smile:

Ik zou hem die broodjes dan ook gewoon kaal laten eten, heeft hij in elk geval wel wat vezels binnen, er vanuit gaande dat je volkoren of spelt pita's en wraps gebruikt als we het over gezonde voeding hebben. Jullie kunnen dan in elk geval wel varieren op een broodje.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 01 Jul 2016 12:54

Re: Avondeten met kinderen

En niet te maken met je avondeten, maar groentesmoothies? Gewoon een egaal groen gemixt drankje?
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem193

Bericht 05 Jul 2016 10:47

Re: Avondeten met kinderen

@Chaos: Dat doen we inderdaad. volkoren pita's en volkoren wraps.

Gisteren aten wij lekkere stamppot, maar hij vroeg zelf of hij iets anders mocht. Ik zei dat hij dan maar in de vriezer moest kijken welke groenten hij wilde. Hij koos zo'n stoomzakje van de aldi, met bloemkool, wortels, boontjes. 150 gram zit erin. Voor ik ging stampen een paar aardappels eruit voor hem. En hij heeft alle groenten en aardappel opgegeten!
Die zakjes houden we erin. ;)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 08 Jul 2016 18:24

Re: Avondeten met kinderen

Wat goed alibi!
#teammaple🍁
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Jul 2016 18:26

Re: Avondeten met kinderen

Hee wat goed! Je zou zelf ook alvast wat groenten in kunnen vriezen die al bereid zijn en alleen nog opgewarmd hoeven te worden. Wie weet vindt hij het kies proces uit de vriezer wel erg leuk.
Let's discover the world together.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 08 Jul 2016 18:27

Re: Avondeten met kinderen

Ja idd of je trekt het nog wat verder door: op een zaterdag samen groenten voorkoken en in zakjes stoppen. Dan is hij echt helemaal eigenaar van het eetproces.

Edit: ik zeg zaterdag maar dat hoeft niet persé op die dag uiteraard, maar net wat jou uitkomt.
#teammaple🍁
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron