Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoesten

<<

anoniem203

Bericht 30 Jun 2016 08:02

Hoesten

Na 2 weken hoestende kinderen te hebben heb ik op het moment echt luciferhoutjes nodig :sleep: Eerst onze oudste nachtenlang aan het hoesten en toen kwam de jongste. Nu is de oudste het kwijt maar onze jongste blijft kwakkelen. Je hoort dat er slijm zit en soms blijft hij ook hangen in een flinke hoestbui. De nachten zitten vol met onderbrekingen en dat is vervelend voor ons maar vooral voor hem. Overdag hebben we allemaal zeer weinig energie op dit moment en ik ben er nu onderhand wel klaar mee. Ik geef hem kindersiroop van de Trekpleister. Dat is een van de weinige hoestdrank die hij mag hebben (hij is nog maar 2) We smeren hem in met Luuf, bed staat omhoog en zijn kamer wordt goed geventileerd. Verder krijgt hij zo min mogelijk melk producten. Vergeet ik nog iets of heeft er iemand hét wondermiddel?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 30 Jun 2016 08:31

Re: Hoesten

Ik lees ff mee. J heeft het hier ook, heb hem vannacht zelfs wakker moeten maken omdat hij niet uit z'n hoestbui kwam.
2015 💙
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 30 Jun 2016 08:48

Re: Hoesten

Luuf onder de voetjes? Nog nooit geprobeerd, maar veel volwassenen schijnen het ook te doen.
<<

Anoniem 179

Bericht 30 Jun 2016 08:49

Re: Hoesten

.
Laatst gewijzigd door Anoniem 179 op 30 Dec 2016 20:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Patsy

Bericht 30 Jun 2016 12:41

Re: Hoesten

Lucy schreef:Ik zou even langs de huisarts gaan. Misschien heeft hij pufjes nodig. Drie van mijn kinderen hebben dat gehad of nu nog, om het slijm beter op te kunnen hoesten. Ik merk altijd meteen verschil, zowel aan de manier van ademen als aan de effectiviteit van het hoesten.


Dit idd. Onze jongste heeft weken gehoest en gerocheld. Hij kreeg het slijm niet weg. Na lang aanmodderen heeft hij pufjes gekregen en het was snel over.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 30 Jun 2016 13:19

Re: Hoesten

Het kan weken duren. Hier zijn we er na 3 weken vastzittende hoest met dat rotslijm duidelijk vanaf. Hier werd er door het hoesten ook flink gekotst, kon soms wel 5x bedden verschonen en was van moeheid en slaaptekort strontchagrijnig.
gelukkig gaat het nu beter met allebei. Maar echt, dat gehoest en gekots laat op de avond is killing.
04-2014
10-2015
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 30 Jun 2016 13:57

Re: Hoesten

Ik zou even de assistente van de huisarts bellen voor advies. Je kunt trouwens ook Bisolvon junior geven, dat is vanaf 2 jaar. Dat lost het slijm op, die siroop die je nu hebt vast niet? Dat zal wel thijmsiroop zijn.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 30 Jun 2016 14:52

Re: Hoesten

Hier helpt tussikind erg goed.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

anoniem203

Bericht 30 Jun 2016 19:37

Re: Hoesten

Ik ga sowieso dinsdag even langs de huisarts mocht hij nog zo hoesten. Luuf onder de voetjes heb ik al geprobeerd maar dat maakt geen verschil helaas. Ik zal morgen eens kijken naar die siroop van Bisolvon. Die we nu hebben is idd met Tijm.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers