Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Plastic (sap)flesjes

<<

Elle123

Bericht 29 Jun 2016 15:43

Plastic (sap)flesjes

Ik heb een juicer gekocht, maar omdat het best veel werk is om een sapje te maken, wil ik een voorraadje aanleggen en in de vriezer doen. Alleen, nu zoek ik dus plastic flesjes (liever nog glazen eigenlijk) van 300 a 500 ml waar ik de sapjes in kan bewaren. Waar vind ik zoiets? Op internet vond ik een site maar die verkocht ze per 50 stuks, dat is wat veel ;).
Edit: het liefst met wat grotere opening, zodat ik ze beter kan vullen. Die flesjes die je bij de supermarkt kunt vullen met zelfgeperst sinaasappelsap.
Laatst gewijzigd door Elle123 op 29 Jun 2016 15:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 29 Jun 2016 15:45

Re: Plastic (sap)flesjes

Kan het niet gewoon in vriezer bakjes? Of wil je die flesjes meenemen en dan laten ontdooien?
<<

Elle123

Bericht 29 Jun 2016 16:04

Re: Plastic (sap)flesjes

Yadira schreef:Kan het niet gewoon in vriezer bakjes? Of wil je die flesjes meenemen en dan laten ontdooien?


Ja, en evt op mijn werk in de vriezer leggen zodat ik er elke dag een kan ontdooien.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11586

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 29 Jun 2016 16:09

Re: Plastic (sap)flesjes

Goedkope baby flessen??
2015 💙
<<

Anoniem286

Bericht 29 Jun 2016 19:32

Re: Plastic (sap)flesjes

Glas kun je niet invriezen dus dat lijkt me niet zo'n puik plan. Ik zou gewoonlijke bakjes gaan en dan overschenken.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5496

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 29 Jun 2016 20:17

Re: Plastic (sap)flesjes

Ik zou wat sappen in de supermarkt kopen, die zitten toch ook in glazen flesjes? Die van de ah bijv. Opdrinken en klaar voor gebruik!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11586

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 29 Jun 2016 20:19

Re: Plastic (sap)flesjes

Highway schreef:Glas kun je niet invriezen dus dat lijkt me niet zo'n puik plan. Ik zou gewoonlijke bakjes gaan en dan overschenken.


Glas kun je prima invriezen alleen moet je er rekening mee houden dat de inhoud wel de ruimte heeft om uit te zetten.
2015 💙
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 29 Jun 2016 20:20

Re: Plastic (sap)flesjes

Je kunt het ook in diepvries zakjes invriezen
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 29 Jun 2016 21:53

Re: Plastic (sap)flesjes

Lot schreef:Ik zou wat sappen in de supermarkt kopen, die zitten toch ook in glazen flesjes? Die van de ah bijv. Opdrinken en klaar voor gebruik!


Dit zou ik ook doen. Bij de AH zitten die sapjes trouwens in plastic flessen tegenwoordig.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 29 Jun 2016 22:10

Re: Plastic (sap)flesjes

Ik zou het invriezen in van die ijsblokzakjes. Stuk makkelijker denk ik, 's morgens de bevroren blokjes sap in een fles doen en laten ontdooien. De geur gaat namelijk heel snel in het plastic trekken waardoor ze snel gaan stinken en je ze ook weer snel moet weggooien.
Andere optie is gewoon hele goedkope 500ml flesjes water kopen, trechtertje om ze te vullen en dan invriezen.
<<

Anoniem161

Bericht 29 Jun 2016 23:45

Re: Plastic (sap)flesjes

Ik gebruikte de sap flesjes van appelsientje. Zijn van wat dikker plastic dus stevig, grote opening en makkelijk uit te koken.
<<

Anoniem184

Bericht 30 Jun 2016 06:44

Re: Plastic (sap)flesjes

Is sap wat ingevroren is geweest dan nog wel lekker? We hebben op het werk ooit wel eens fruithapjes ingevroren, maar die bleken na ontdooien ineens heel anders te smaken. Ik zou het eerst eens met één flesje proberen, voordat je een hele riedel aan sapflesjes aangeschaft hebt.
Edit: qua flesjes kun je misschien bij de supermarktmanager eens vragen of je er (tegen betaling) een stuk of 10 mee kunt nemen. Al zou ik het zelf ook eerder in (ijsblok)zakjes invriezen . Dan kun je het op de dag zelf in zo'n fles doen, die opening is groot genoeg om er ijsblokjes doorheen te doen:
Afbeelding
<<

Elle123

Bericht 30 Jun 2016 06:55

Re: Plastic (sap)flesjes

Elisa schreef:Ik gebruikte de sap flesjes van appelsientje. Zijn van wat dikker plastic dus stevig, grote opening en makkelijk uit te koken.


Oh ja dat is ook nog een geode. Moe tik wel iemand vinden die de Appelsientje op wil drinken, want weggooien is ook weer zonde.

Ik wil zo nu en dan een sapdagje doen (of 3 dagen, maar dat heb ik nog nooit getest), en dan moet ik dus een stuk of 6 flessen meenemen naar mijn werk. Als ik dan met ijsblokjes moet gaan staan klooien om 5 uur 's ochtends kost dat alsnog te veel tijd. Kennis van me doet het ook met ingevroren sapjes en zij heft flesjes van Ikea. Ik vind ze alleen niet op de site.

Vanwege het oestrogeen in plastic wil ik liever glas, als ik de flessen ga hergebruiken. Plastic wil ik na gebruik dan liever weggooien.
<<

Anoniem193

Bericht 30 Jun 2016 09:58

Re: Plastic (sap)flesjes

<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 02 Jul 2016 22:26

Re: Plastic (sap)flesjes

En kleine wijnflesjes? Ow en Xenos heeft ze vorig jaar zomer gehad (glas) misschien nu weer.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers