Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Cadeaus geven als stel of alleen

<<

Anoniem222

Bericht 29 Jun 2016 20:11

Re: Cadeaus geven als stel of alleen

Ik geef denk ik sowieso best wel veel uit aan cadeautjes. Ik vind cadeautjes geven leuk en als ik weet dat iemand het graag wil hebben maakt het me niet uit als het wat meer is dan ik bedacht had.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 29 Jun 2016 20:17

Re: Cadeaus geven als stel of alleen

Ik zou dan geloof ik eerder een duurder cadeau voor een kind kopen dan voor een volwassene. Kinderen hechten veel meer waarde aan cadeautjes, terwijl het voor volwassenen vaak een bon ofzo is.
Maar goed, wij maken daar volgens mij ook niet echt onderscheid in.

♥♥
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 29 Jun 2016 20:20

Re: Cadeaus geven als stel of alleen

Wij kopen cadeaus voor onze eigen vrienden/familie. Ik betaal de cadeaus voor mijn familie/vrienden en hij voor de zijne, we hebben ook geen gezamenlijke rekening. Ik pas het bedrag dus niet aan of we alleen of met zijn tweeën zijn. Als het om een bruiloft gaat wel trouwens, dan 'koop' ik voor mijn gevoel mijn aanwezigheid voor die dag af qua eten en drinken, als we met zijn tweeën zijn is dit dus meer wat ik geef.
<<

Anoniem335

Bericht 29 Jun 2016 20:26

Re: Cadeaus geven als stel of alleen

Ik geef alleen wel minder dan samen, ik vind dat wel een verschil of je inderdaad met z'n 2en komt eten/drinken of in je eentje.

Ik ben sowieso tegen geld/bonnen geven dus probeer zoveel mogelijk echte cadeaus te kopen, dan maakt de prijs mij minder uit dan met geld.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 29 Jun 2016 20:44

Re: Cadeaus geven als stel of alleen

Wij worden altijd alle twee uitgenodigd. Daarom gaan wij wel eens alleen heel .

Maar ik zou het net zo doen als Eliot.
2014 2016
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 29 Jun 2016 21:29

Re: Cadeaus geven als stel of alleen

Ik baseer het ook op het feit van wie de verjaardag/het feestje is. Ik ga bijna overal alleen heen dus het is niet eerlijk om daar onderscheid in te maken in onze situatie.

Maar ik maak wel onderscheid in het bedrag wat ik uitgeef, bijv vrienden hun kindje was jarig, de afgelopen 4 jaar hebben mijn kinderen cadeaus van hun gekregen van lagere bedragen dan geef ik hun kindje ook geen cadeau van 15 euro terwijl ik dat bij een andere vriendin haar kindje wel doe zeg maar.
:heart: :heart: 2011
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 16:06

Bericht 30 Jun 2016 00:41

Re: Cadeaus geven als stel of alleen

Hier wordt er geen onderscheid gemaakt of ik of partner alleen of samen naar een verjaardag, feest etc gaan. Ook de kinderen krijgen net zoveel of soms meer ligt eraan wat het cadeau kost.
<<

Rosalie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 194

Geregistreerd: 03 Mei 2016 22:24

Bericht 30 Jun 2016 10:34

Re: Cadeaus geven als stel of alleen

Ik maak geen onderscheid tussen een kind of volwassenen. Ik kijk naar de relatie die ik met die persoon heb en wat voor bedrag ik wil geven.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 30 Jun 2016 10:37

Re: Cadeaus geven als stel of alleen

Ik geef aan kinderverjaardagen juist wel wat meer uit omdat ik onder de €15,00 vanaf een bepaalde leeftijd eigenlijk nooit meer iets kan vinden wat ik leuk vind om te geven. Neefjes en nichtjes van mijn man zijn kant geven we €15 - €20 aan uit en ik doe dat ook bij kinderen van vriendinnen. Neefjes en nichtjes aan mijn kant van de familie €25 - €30. Deze bedragen zijn overigens gewoon afgesproken met elkaar. Dus niet dat ik mijn neefjes en nichtjes meer waard vind ofzo.

Cadeaus geven we altijd samen. Het enige onderscheid wat we daarin maken zijn bruiloften. Dan kijken we wel naar wat we per persoon geven. Dus bijvoorbeeld €50 als ik alleen ga en €100 als we samen gaan. Echt goede vrienden en familie geven we meestal geen geld bij bruiloften maar een cadeau. Ik geef sowieso liever een cadeau dan geld eigenlijk.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers