Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sportschool Topic

<<

anoniem213

Bericht 12 Jul 2016 14:38

Re: Sportschool Topic

Bliss schreef:Nou ik denk er wel over om m'n hoepel mee te nemen op vakantie :D Maar echt sporten zie ik mezelf niet doen op vakantie eigenlijk, zou niet weten wat. Lekker wandelen natuurlijk wel.

Springtouwen, skaten, hardlopen, fietsen (kun je huren), yoga, pilates, opdrukken, trappen rennen in een stad :angel:.
<<

Anoniem193

Bericht 12 Jul 2016 14:39

Re: Sportschool Topic

Wandelen, hardlopen, een sportschool binnenlopen en vragen of je een proefles mag doen, youtube-30 day shred filmpjes volgen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 12 Jul 2016 14:44

Re: Sportschool Topic

Oh ja ik neem m'n skates ook mee, goed idee! Geen idee hoe de wegen daar zijn, maar we gaan toch met de auto, dus ik gooi ze er gewoon bij in :) Hardlopen is geen optie voor mij, heb heel slechte knieën (en daarnaast kan ik het ook echt niet).
❤ 7 juni 2018
<<

anoniem213

Bericht 12 Jul 2016 14:49

Re: Sportschool Topic

Bliss schreef:Oh ja ik neem m'n skates ook mee, goed idee! Geen idee hoe de wegen daar zijn, maar we gaan toch met de auto, dus ik gooi ze er gewoon bij in :) Hardlopen is geen optie voor mij, heb heel slechte knieën (en daarnaast kan ik het ook echt niet).

Jij hebt dezelfde afwijking aan je knieën als ik volgens mij (patellofemoraal pijnsyndroom). Mijn fysio zei laatst dat ik best weer kan hardlopen, maar dat het heel veel geduld van me vraagt. Dan moet ik eerst drie maanden heel veel krachttraining doen voor mijn benen. Dat vol blijven houden en tegelijkertijd veel gaan snelwandelen en dan heel langzaam opbouwen, maar dan zou het wel weer moeten kunnen. Dat ga ik wel echt weer proberen. Voor mijn negentiende kon ik er ook echt niks van, maar de tijd dat hardlopen wel lukte, vond ik dat zoooo fijn. Je gaat gewoon thuis weg en 30/40/50 minuten later ben je terug en helemaal kapot. Ik snap wel als je daar geen zin in hebt hoor, maar ik wilde je toch even zeggen dat niet alle hoop weg is voor ons!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 12 Jul 2016 14:56

Re: Sportschool Topic

Oh ja, daar hebben we het al eens over gehad! Heb dat idd ook, maar ik heb gewoon niet de discipline om er iets aan te doen :laughcry: Liep hiervoor vorig jaar bij de fysio, maar ik deed de oefeningen gewoon (bijna) niet. Ik moest met bijna al m'n sporten stoppen en ben toen echt in een negatieve spiraal terechtgekomen wat sport betreft. Nu probeer ik maar weer dingen te doen die ik in elk geval leuk vind, zoals skaten, zumba of tennis. Hardlopen vind ik verschrikkelijk en dat doe ik dus ook echt niet, maar dat ik in elk geval wel weer aan de slag moet, dat is zeker.
❤ 7 juni 2018
<<

anoniem213

Bericht 12 Jul 2016 14:58

Re: Sportschool Topic

Bliss schreef:Oh ja, daar hebben we het al eens over gehad! Heb dat idd ook, maar ik heb gewoon niet de discipline om er iets aan te doen :laughcry: Liep hiervoor vorig jaar bij de fysio, maar ik deed de oefeningen gewoon (bijna) niet. Ik moest met bijna al m'n sporten stoppen en ben toen echt in een negatieve spiraal terechtgekomen wat sport betreft. Nu probeer ik maar weer dingen te doen die ik in elk geval leuk vind, zoals skaten, zumba of tennis. Hardlopen vind ik verschrikkelijk en dat doe ik dus ook echt niet, maar dat ik in elk geval wel weer aan de slag moet, dat is zeker.

Ik vind skaten ook echt heel belastend, veel belastender dan ik had gehoopt helaas, dus ik moet toch echt braaf die spieren weer trainen. Ik ben overigens nu niet daarvoor bij de fysio, want ik weet inmiddels best wat ik eraan kan doen, maar dat is inderdaad een kwestie van discipline opbrengen. Gek genoeg ben ik dus weer extra gemotiveerd, doordat mijn fysio denkt dat hardlopen echt wel weer kan met veel geduld.
<<

Anoniem304

Bericht 13 Jul 2016 12:31

Re: Sportschool Topic

Gisteren een uur dance gedaan (heftig) en daarna niet meer gesport want was m`n handdoekje vergeten.
Vanavond wandelen met een vriendin of naar de sportschool om te sporten, weet nog niet wat ik ga doen. Morgenavond iig yoga!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 13 Jul 2016 12:53

Re: Sportschool Topic

Marin wat goed dat jullie beide hebben ingeschreven. Maar is het verplicht om 2 jaar te doen. Hier kan je gewoon maandelijks opzeggen.

Yadira goed bezig

Ik sport in de vakantie ook gewoon door, alleen die week dat ik weg ben niet maar daar gaan we veel lopen dus ook beweging.

Ik ga straks weer naar de sportschool. Heb niet veel zin komt heb vet zere armen en schouders. Maar ja als ik daar ben heb ik wel weer zin
Afbeelding
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 14 Jul 2016 12:19

Re: Sportschool Topic

Vesper schreef:Briggy bij mij op de sportschool is de BBB-les ook echt afzien. Ik ben wel wat gewend, maar na de eerste keer had ik zo'n spierpijn dat ik de trap niet meer op of af kon. Het gaat steeds beter hoor, echt volhouden. Het doet zoveel voor je lijf.


Dag twee na de les. Kan nog steeds niet bukken, ik plof als een walvis neer om te gaan slapen/liggen/zitten op de bank, opstaan gaat met veel pijn en moeite, zitten op de wc bril doet pijn aan mijn billen, waggel als een eend, nu ook last van mijn onderrug :laughcry: en het ergste: ik kan mijn poes Kacey niet oppakken van de grond :cry:

Nooit meer.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 14 Jul 2016 12:21

Re: Sportschool Topic

Haha niet opgeven!

Ik heb vanavond yoga. Was vorige week ook goed voor 2 dagen spierpijn. Ben benieuwd!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43721

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Jul 2016 07:46

Re: Sportschool Topic

Ik ben gisteren naar de intakeles geweest! Soort intro met personal trainer waarbij hij alles apparaten en opdrachten uitlegde en ik het natuurlijk ook moest doen.

In m'n schema gaat 20 minuten crosstrainen worden opgenomen maar nu was ik na vijf al gesloopt. Oh wat erg is dat toch. Die slechte conditie.
Verder tien kracht oefeningen, sommige op apparaten, andere los, voor been-, buik- en armspieren.
Die laatste heb ik wel goede van, dat ging me makkelijk af.
Maar die buikspieren? Het lukte me gewoon niet! Ik voelde ze niet! En toen gingen we een aantal verschillende oefeningen doen, ook op een matje, om ze te voelen maar het lukt me gewoon niet. Ik moest m'n bekken kantelen naar beneden maar ik bleef met holle rug op matje liggen. Ik weet dat ik problemen heb met mijn bekken kantelen, altijd al, dus dat kwam nu ook maar boven, en dat ik daardoor waarschijnlijk veel compenseer met m'n rugspieren en niks met m'n buikspieren doe. Heel goed dat dat dus gezien werd! Er is een gratis inloopuur van de fysiotherapeut in die sportschool dus daar moet ik maar eens heen.

Ik geloof dat het spierpijn technisch nu nog wel mee valt. Maar heb alle oefeningen ook maar een paar keer gedaan ipv drie sets van 10 a 15. Moet wel zeggen dat ik daar beetje van schrok hoor, het is zo veel!

Maar we gaan het maar proberen!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 16 Jul 2016 08:03

Re: Sportschool Topic

Ik doe alles 3 sets van 30 herhalingen en dan buikspieren, armspieren en leg press. Wel zwaar is dat idd.

Vooral na yoga heb ik last van m'n buikspieren, lol!
<<

Anoniem245

Bericht 16 Jul 2016 16:08

Re: Sportschool Topic

Hoe zwaar zijn je gewichten dan Yadira, als je 30 herhalingen doet?

Ik doe meestal 4 sets van 15 herhalingen, soms zet ik tussendoor een gewichtje hoger en dan doe ik er 10 of 12.

Goed van je Marin dat je geweest bent! Apart dat je je buikspieren niet voelde.. Wanneer ga je nu weer?
Het lijkt inderdaad erg veel in het begin, en dat is het ook maar na een paar keer zijn je spieren meer gewend en dan gaat het steeds beter.
<<

Anoniem304

Bericht 16 Jul 2016 16:11

Re: Sportschool Topic

Nog niet zo hoog hoor. Buikspieren 15 kilo, armen 20 kilo en leg press 30 kilo. Onder aan beginnen, maar het gaat steeds beter haha.
<<

Anoniem245

Bericht 16 Jul 2016 16:16

Re: Sportschool Topic

Ah ok, ik vroeg het me al af :D 30 houdt ik namelijk echt niet vol. Soms als iets me makkelijk af gaat doe ik er 20 maar dan zet ik erna het gewicht omhoog.
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 17 Jul 2016 10:50

Re: Sportschool Topic

Zo om elf uur eerste les kickfun. Ben erg benieuwd en hoop minder spierpijn te hebben dan van bbb haha.

Update. Het was inderdaad leuk! Alleen het is wel nasty om de handschoenen van de sportschool aan te moeten :laughcry:
AfbeeldingAfbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43721

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Jul 2016 12:32

Re: Sportschool Topic

Haha ieuw dat klinkt vies inderdaad!

Wij waren handdoekje vergeten mee te nemen. Kregen we leen handdoekje. Was natuurlijk wel gewassen, maar toch..bah. Vanavond maar even aan denken!

Vanavond eerste keer echt sporten. De sportschool heeft een app (super hip) en daar staat m'n schema in, inclusief aantal keer. Bij mij is het op 3 sets van 12 keer gezet. Alleen de gewichten staan er nog niet in, dat moet ik nog even vragen. Ben benieuwd, zie er wel beetje tegenop maar ook wel spannend leuk.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem193

Bericht 18 Jul 2016 12:33

Re: Sportschool Topic

Komt vast helemaal goed Marin! Veel plezier!
<<

Anoniem304

Bericht 18 Jul 2016 12:35

Re: Sportschool Topic

Leuk Marin, komt helemaal goed.

Ik had laatst ook m`n handdoek vergeten. Heb ik alleen een groepsles gedaan. Wou daarna nog sporten, maar de leen doeken waren al op en heb toch idd ook liever m`n eigen dus ben naar huis gegaan.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 18 Jul 2016 13:13

Re: Sportschool Topic

3x12 is prima Marin, zo train ik ook. Omdat je op die manier wat meer gewicht kunt heffen dan bij 15 of 20 keer, is het uiteindelijk effectiever. Succes vanavond!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Elle123

Bericht 18 Jul 2016 13:49

Re: Sportschool Topic

Briggy schreef:Zo om elf uur eerste les kickfun. Ben erg benieuwd en hoop minder spierpijn te hebben dan van bbb haha.

Update. Het was inderdaad leuk! Alleen het is wel nasty om de handschoenen van de sportschool aan te moeten :laughcry:


Je kunt van die dunne stoffen handschoentjes meenemen en er onder doen. Dat deden ze bij mijn vorige sportschool altijd.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 18 Jul 2016 15:43

Re: Sportschool Topic

Ohhh ik kan niet wachten om de sportschool weer in te gaan! Ik ga me donderdag meteen weer aanmelden en wil dan meteen weer oppakken waar ik gebleven was...
Voor mijn reis ging ik 5x per week en vond het heerlijk. Ik merkte het ook echt aan mijn lichaam en conditie.

Nu 5 maanden niet gesport en pff... ben er hard aan toe! Heb hier in Australië al 2 superleuke sport outfits gescoord, dus ik ben er klaar voor :banaan:

Ik doe trouwens radio en kracht afwisselend, maar meer cardio en vooral de BBB oefeningen. Groepslessen heb ik niet zoveel mee, al lijkt dat jumping fitness me wel supergaaf (workout op een mini trampoline), maar helaas hebben ze dat bij mijn sportschool niet
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 19 Jul 2016 17:20

Re: Sportschool Topic

Bij onze sportschool is nu een actie, elke keer dat je komt sporten krijg je een stempel. Heb je een volle kaart, dan kun je een reis winnen. Vandaag kreeg ik twee stempels omdat "ik in deze hitte kwam sporten" :D.

Kwartiertje gefietst op stand vetverbranding, en vervolgens een half uur op de crosstrainer (verrassing).
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem245

Bericht 20 Jul 2016 07:35

Re: Sportschool Topic

Ik heb maandag de sporttest bij defensie gehad. Het vele sporten heeft zijn vruchten afgeworpen, 1,5 meer aan spieren en de krachttest was dus geen probleem!
Alleen een aantal seconden te weinig gefietst, dat is echt een rottest. Je begint al met een helling en die wordt steeds zwaarder en je moet 80 slagen per minuut blijven maken, dus evenhard blijven doortrappen.
Nu is dat voor mijn functie niet heel belangrijk en is er dispensatie aangevraagd. Ik mag dus bijna zeker in September beginnen!!
Ik ga volgende week weer sporten, ga me nu houden aan twee keer per week.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43721

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Jul 2016 08:05

Re: Sportschool Topic

Wat grappig Briggy, dat motiveert wel!

Ik ben uiteindelijk gisteren geweest ipv eergisteren. Slechtste smoes: De brug was kapot!
Nee echt! Daardoor waren we maandag een uur onderweg naar huis en was het te laat om nog naar de sportschool te gaan... haha vet balen.
Maar toen zijn we gisteren maar braaf gegaan! Wéér handdoekje vergeten, moet er nog echt inkomen.

Maar het ging wel goed over het algemeen! Eerst twintig minuten op de crosstrainer. Was precies één aflevering van Modern Family. Oké, het was op een relatief laag niveau, ik moest van de trainer 'm op 10 zetten maar had 5 gedaan, maar toch, je kunt maar beter wat lager beginnen en progressie zien toch? Ik was nu al trots dat ik dat uberhaupt vol kon houden twintig minuten lang!

Daarna krachttraining, vind ik duidelijk minder leuk. Aantal oefeningen gingen wel goed, andere niet. En aan het einde ging ik planken... 30 seconden.. haha, maar goed het begin is er!
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers