Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sportschool Topic

<<

Anoniem304

Bericht 05 Aug 2016 14:45

Re: Sportschool Topic

Gewoon even wennen ;)
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 19 Okt 2016 14:08

Re: Sportschool Topic

Ben i.v.m. luiheid/tentamens/weekendje weg +/- twee weken niet naar de sportschool geweest. Nu was ik afgelopen maandag en vandaag weer geweest voor krachttraining en interval cardio. Ik merkte het maandag tijdens het sporten en vandaag in de kleedkamer erna dat ik beetje licht in mijn hoofd werd en even moest gaan zitten. Heel irritant. Ik had dit nog niet meegemaakt voor die twee weekse stop. :/ Heb de laatste tijd ook niet echt moeite gedaan om heel gevarieerd te koken en heb veel fastfood gegeten (tijdens conventie in hotel bij Londen Heathrow was de enige betaalbare optie de McDonalds, dus daar heb ik ook stuk of vier keer gegeten (in 3 dagen!) :laughcry: , natuurlijk wel de (weinige :thumbdown: ) vegetarische opties). Vraag me daarom oprecht af of ik misschien niet een vitaminen/ijzer tekort heb.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Elle123

Bericht 20 Okt 2016 12:24

Re: Sportschool Topic

Briggy, ik eet ook vegetarisch en merkte dat ik heel slecht herstelde na het trainen. ik ben toen naar Health Advies Breda gegaan, zij geven gratis voedingsadvies (en trainingsadvies). ik eet nu veel meer eiwitten, en ik merkte meteen dat ik minder moe was en sneller herstel. Ik heb overigens wel een B12 tekort (of niet meer, daar krijg ik 6-wekelijks spuiten voor). Van interval kun je sowieso wat duizelig worden, je hartslag gaat natuurlijk snel omhoog en weer omlaag. Ook worden mensen vaak duizelig als ze oefeningen hebben gedaan voor de benen, waardoor het bloed alleaal die grote spieren in trekt en je niet meer zoveel bloed in je hoofd hebt. Ook bij snel van lag naar hoog gaan kun je het krijgen (bv burpees, of een liggende oefening en daarna meteen opstaan en een staande oefening doen).
Ik heb ook wel baat bij BCAA, zelf heb ik een poeder wat je mengt met water (bv bij body en fitshop of fitnessguru) maar er zijn ook pillen van. Dat helpt ook bij herstel.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 20 Okt 2016 13:07

Re: Sportschool Topic

Ik zie nu dat er een sportschool-topic is. Sinds vorige week begonnen met spinning. Eén keer per week, zoals ik 4 jaar geleden ook deed. Ik merk dat de kilo'tjes ongemerkt toch blijven hangen en ik wil gewoon wat strakker in mijn vel komen te zitten. Weeg nu tussen de 64 en 65 kg bij een lengte van 1.72m en wil graag terug naar de 62 kg.

Ik doe ook aan wielrennen en ik las in een wielerblad dat het voor het herstel goed is om iets van yoghurt met vers fruit na een training o.i.d. te eten of een eiwit shake met vers fruit. Dat bevorderd het herstel, zeker i.c.m. het fruit.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Elle123

Bericht 20 Okt 2016 13:12

Re: Sportschool Topic

KOL schreef:Ik zie nu dat er een sportschool-topic is. Sinds vorige week begonnen met spinning. Eén keer per week, zoals ik 4 jaar geleden ook deed. Ik merk dat de kilo'tjes ongemerkt toch blijven hangen en ik wil gewoon wat strakker in mijn vel komen te zitten. Weeg nu tussen de 64 en 65 kg bij een lengte van 1.72m en wil graag terug naar de 62 kg.

Ik doe ook aan wielrennen en ik las in een wielerblad dat het voor het herstel goed is om iets van yoghurt met vers fruit na een training o.i.d. te eten of een eiwit shake met vers fruit. Dat bevorderd het herstel, zeker i.c.m. het fruit.


Ik "moet" na het trainen een eiwitshake (een halve, ik neem ook in mijn ontbijt een scoop eiwitpoeder) en een banaan. Als late night snack mag ik dan ook nog 250 gram kwark of skyr en 100 gram rode druiven. Sinds ik me aan dit voedingsschema houd merk ik echt dat het beter gaat met mijn herstel. Eten heft dus wel degelijk veel effect! Ik heb altijd gedacht dat ik gezond at, maar ik bleek dus niet voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen.

Die paar kilo zijn lastig he! Ik weeg 59-60 en heb altijd 57 gewogen, dus daar wil ik graag weer naartoe (55-57). Maar dat blijkt echt superlastig.
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 20 Okt 2016 20:58

Re: Sportschool Topic

Bedankt voor je reactie Elle! Misschien moet ik toch maar eens trouw voedingssuplementen gaan nemen en kijken of het werkt. Ik heb in mijn schema inderdaad twee zwarte been oefeningen zitten, misschien komt het daar door inderdaad!
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem245

Bericht 21 Okt 2016 07:20

Re: Sportschool Topic

Ik ben al een eeuwigheid niet meer geweest, door drukte en op de tijden dat ik kon gaan echt geen zin.
Maar morgen ga ik weer, en dan hou ik minimaal 1x per week een en misschien 2.
<<

Anoniem304

Bericht 21 Okt 2016 09:26

Re: Sportschool Topic

Ik ga me uitschrijven. Ga weer circuittraining doen, daar haal ik veel meer voldoening en lol uit. En het is de helft goedkoper.
<<

Anoniem185

Bericht 14 Dec 2016 00:38

Re: Sportschool Topic

Upje.

Ik heb me ingeschreven. Ga beginnen met twee keer per week milon cirkel te doen. Gewoon om mijn conditie wat op te krikken. Daarna wil ik wat meer op de loopband en eventueel wat groepslessen (zumba/sh'bam) mee gaan doen.
<<

Anoniem245

Bericht 14 Dec 2016 08:26

Re: Sportschool Topic

Wat goed!

Ik ga te weinig, heb echt veel te weinig tijd, vorige week woensdag ben ik de laatste keer geweest. Misschien dat ik morgen na mijn werk weer ga.
Vorige

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers