Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Amandelsteentjes

<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 28 Jun 2016 16:10

Re: Amandelsteentjes

Ik heb zo'n ding weleens doorgebeten en doorgeslikt, ik was ergens en kon hem niet uitspugen. Behhhhh zoooooo vies!! Ik had er toen met een beugel veel last van.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 28 Jun 2016 18:25

Re: Amandelsteentjes

Ik heb er jaren last van gehad. Niet elke dag ofzo, maar wel regelmatig. Heel irritant en vies! Mij is verteld dat je er niet veel tegen kunt doen, dat bij sommige mensen de cryptes van hun amandelen dieper zijn dan bij anderen en dat er dan makkelijker vuil in ophoopt dat zich tot die steentjes vormt. Maar wel vreemd dat je er dan nu tijdens de zwangerschap last van krijgt en het eerder niet had. Bij mij was het overigens weg nadat mijn amandelen zijn verwijderd (niet om de steentjes). Nu zou ik puur en alleen om die steentjes niet mijn amandelen eruit laten halen, maar nu ze er toch uit zijn ben ik blij dat de steentjes ook weg zijn!
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 28 Jun 2016 19:28

Re: Amandelsteentjes

Ella schreef:Ik heb het al jaren, maar niet zoveel last van, eens in de maand eens in de 2,3 maanden. Heb het eens aangekaart bij de tandarts maar die kon er niks mee. Weet namelijk precies waar het zit en dat was voor hem te diep om ernaar te kijken, werd een beetje afgescheept. Wie weet komt er in dit topic nog een goede tip voorbij
Als ik zou worden afgescheept bij de tandarts omdat het te diep zou zijn, zou ik de huisarts vragen. Wie weet heeft die nog ideeën.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 28 Jun 2016 20:50

Re: Amandelsteentjes

Ik ben net bij de verloskundige geweest dus ik heb het voor de zekerheid even aangekaart (omdat het nu ineens is sinds mijn zwangerschap). Zij vertelde mij dat het kan komen doordat je slijmvliezen helemaal veranderen tijdens een zwangerschap. Dat kan verklaren waarom ik er nu ineens last van heb en normaal niet. Ik wacht dus even af tot na mijn bevalling voordat ik verdere stappen ga ondernemen en houdt het voor nu bij veel poetsen en spoelen.

♥♥
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 28 Jun 2016 21:06

Re: Amandelsteentjes

Daar zijn van die mooie filmpjes van te vinden op YouTube.. Ja ik ben zo'n youtuber :laughcry:
Die kun je toch uitdrukken met wattenstaafje?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 28 Jun 2016 21:51

Re: Amandelsteentjes

Ieuw uitdrukken met een wattenstaafje? Waar moet je drukken dan? Ik heb wel eens geprobeerd achter in m'n keel te kijken maar ik zie niets zitten. Gatver uitdrukken klinkt zo smerig!!

♥♥
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 28 Jun 2016 22:10

Re: Amandelsteentjes

Ik heb ze ook vaak sinds een jaar, vooral als ik chocolade gegeten heb, ik druk ze ook altijd weg met een wattenstaafje, volgens de ha niet verstandig, maar het werkt wel. Ik druk dan op dat vliesje ervoor zeg maar, lastig uit te leggen en dan gaan ze er zo uit.
ik had trouwens van de ha een.spuit met een kromming gekregen, waardoor je ze er uit kon spoelen zeg maar, maar dat werkt niet echt.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 28 Jun 2016 23:02

Re: Amandelsteentjes

Ik heb ze ook een lange tijd gehad. Maar ik had ook vaak ontstoken amandelen. Bij mij zijn die er toen op mijn 19e uitgehaald en daarna heb ik er nooit meer last van gehad.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 29 Jun 2016 13:54

Re: Amandelsteentjes

Dat uitdrukken met een wattenstaafje heb ik al vaal gehoord en gelezen. Ik snap nog steeds niet hoe dat mensen lukt, ik kan daar echt niet tegen en ging enorm kokhalzen! Hopelijk ben jij er na je zwangerschap weer vanaf Elliot!
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 29 Jun 2016 20:38

Re: Amandelsteentjes

girli schreef:
Ella schreef:Ik heb het al jaren, maar niet zoveel last van, eens in de maand eens in de 2,3 maanden. Heb het eens aangekaart bij de tandarts maar die kon er niks mee. Weet namelijk precies waar het zit en dat was voor hem te diep om ernaar te kijken, werd een beetje afgescheept. Wie weet komt er in dit topic nog een goede tip voorbij
Als ik zou worden afgescheept bij de tandarts omdat het te diep zou zijn, zou ik de huisarts vragen. Wie weet heeft die nog ideeën.


Ga ik maar eens doen ja!
<<

Mezcla

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 247

Geregistreerd: 03 Sep 2013 23:59

Bericht 30 Jun 2016 09:24

Re: Amandelsteentjes

Oh ja, ik heb hier vroeger ook weleens last van gehad. Nu niet meer gelukkig. Zeer onsmakelijk en vervelend inderdaad. Ik probeerde ze ook meestal te verwijderen met een wattenstaafje. Je moet dan druk uitoefenen op de huid rondom het amandelsteentje, je probeert dan soort van onder het bolletje te komen en ze zo naar boven/buiten te drukken. Een beetje zoals een puistje/gerstekorreltje. Sorry voor de vage beschrijving haha, ik hoop dat je er snel vanaf bent!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 30 Jun 2016 11:05

Re: Amandelsteentjes

Hippie schreef:Dat uitdrukken met een wattenstaafje heb ik al vaal gehoord en gelezen. Ik snap nog steeds niet hoe dat mensen lukt, ik kan daar echt niet tegen en ging enorm kokhalzen! Hopelijk ben jij er na je zwangerschap weer vanaf Elliot!

Hier lukt dat ook niet hoor. Moet al kokhalzen van m'n tandenborstel, laat staan een wattenstaafje achterin m'n keel :wink: Sowieso zie ik ze ook niet zitten als ik achterin m'n keel kijk, dus waar moet je dan drukken?

♥♥
<<

Rosalie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 194

Geregistreerd: 03 Mei 2016 22:24

Bericht 30 Jun 2016 13:24

Re: Amandelsteentjes

Oh bah dat klinkt heel naar. Ik had er nog nooit van gehoord. Ik hoop dat iedereen die er last van heeft er snel vanaf is.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 30 Jun 2016 20:58

Re: Amandelsteentjes

Sam schreef:Daar zijn van die mooie filmpjes van te vinden op YouTube.. Ja ik ben zo'n youtuber :laughcry:


Ja ik ook :laughcry:
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers