Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Droomhuis gevonden

<<

Anoniem161

Bericht 27 Jun 2016 10:04

Droomhuis gevonden

Ruim, mooie locatie, mooie tuin. Er moet veel aan gedaan worden, echt een opknappertje maar de timing is slecht.
We kunnen het nu niet betalen (over een jaar wel) en ik ben natuurlijk zwanger.

En nu, nu ben ik verdrietig dat het niet kan. Was echt perfect voor ons. Vrees alleen dat het niet lang te koop staat want zo'n huizen zijn hier gewild. Dus ik baal echt. Was ik het maar niet tegengekomen!

Wat ik met dit topic wil? Geen idee eigenlijk. Mijn emoties kwijt? Iemand dit ook ooit gehad en daarna weer zo'n droomhuis gevonden?
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 27 Jun 2016 10:18

Re: Droomhuis gevonden

Wees blij met wat je hebt.

Ik zie meerdere huizen voorbij komen waarvan ik denk daar had ik best in willen wonen. Een huis stond ooit te koop voor 400.000 (bij een open huizendag ben ik wezen kijken en zei ik tegen die mensen voor de gein (ik kende ze al), als het huis ooit zakt naar 250.000 wil ik het wel kopen) en net toen ik zelf een huis kocht zakte de prijs inderdaad naar 250.000 omdat het al jaren te koop stond. Bizar vond ik het! Uiteraard was het niet veel later verkocht.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 27 Jun 2016 10:19

Re: Droomhuis gevonden

Wat balen!

Als het écht niet te betalen is nu zou ik het proberen los te laten. Als het wel zou kunnen maar je laat het afhangen van het feit dat je zwanger bent zou ik zeggen, ga er voor.

Hopelijk krijg je later nog zo'n kans (of beter nog, déze kans).
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 27 Jun 2016 10:21

Re: Droomhuis gevonden

Het gras lijkt altijd ergens anders groener. Wij hadden een huis op het oog wat de ruimte heeft wat wij zoeken, aardige tuin maar boven ons budget. Balen! Maar ja, wat niet kan kan niet dus zijn we verder gaan zoeken.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem161

Bericht 27 Jun 2016 10:34

Re: Droomhuis gevonden

We willen hier erg graag weg. Het huis is aan de kleine kant voor 2 kinderen, de tuin is ook niet groot en de buurt staat ons tegen de laatste tijd. Maar verhuizen is nu geen optie door het geldgebrek. Over een jaartje of twee, dan is er meer mogelijk.
Het is zo jammer!
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 27 Jun 2016 10:36

Re: Droomhuis gevonden

Dat is lastig, als alles je zo tegen staat.
Ik zou alleen niet meer gaan zoeken/kijken naar andere huizen totdat de tijd er is dat het voor jullie qua geld kan. Anders maak je jezelf alleen maar gek.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 27 Jun 2016 10:48

Re: Droomhuis gevonden

Oh wat lastig en jammer dat je het dan moet laten gaan. Het beste advies is idd niet actief zoeken. Geen funda bekijken enzo. En zeker niet in een prijsklasse die je op dit moment niet kunt betalen.
Maar snap je wel hoor, dat is ook zo moeilijk!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem161

Bericht 27 Jun 2016 10:51

Re: Droomhuis gevonden

Dat is dus het probleem, we hebben niet actief gezocht. Het kwam aanwaaien (kennissen van schoonfamilie) en op een verjaardag werd ook de prijs gezegd. En dat is onze prijsklasse over een jaar of 2!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 27 Jun 2016 10:54

Re: Droomhuis gevonden

Oh zo! Ja daar kan je weinig aan doen haha. Maar jammer joh. Als het nu echt geen optie is, dan zal je t helaas moeten laten gaan. Of je moet echt gaan zitten rekenen of het toch niet haalbaar is.
Let's discover the world together.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 27 Jun 2016 10:54

Re: Droomhuis gevonden

Ik zou er ook even stevig van balen, maar het dan toch proberen uit mijn hoofd te zetten: het is op dit moment niet haalbaar. Als je er over na blijft denken, blijf je er ook alleen maar van balen en uiteindelijk heb je alleen jezelf ermee.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Sunshine86

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 491

Geregistreerd: 13 Jan 2016 09:35

Bericht 27 Jun 2016 11:22

Re: Droomhuis gevonden

Wat balen zeg, kan het me heel goed voorstellen. Je mag je ook gewoon even flink rot voelen. Als je maar in je achterhoofd houdt, dat een volgend droomhuis echt wel op jullie pad komt!!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 27 Jun 2016 12:37

Re: Droomhuis gevonden

Je kunt beter niet te veel om je heen kijken. Wij hebben ook meerdere huizen aan onze neus voorbij zien gaan. Tot plots ons huis verkocht werd en we écht konden gaan zoeken. En ziedaar: daar waren meerdere huizen die pretty close to perfection waren (in onze ogen). Er zwemmen gelukkig in huizenland meerdere visjes in de zee. En dat het 'em nu even niet wordt; dat had dan zo moeten zijn. Zo zie ik dat.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 27 Jun 2016 13:01

Re: Droomhuis gevonden

Wat Exo zegt inderdaad! Toen ons vorige huis nog niet eens te koop stond keek ik ook veel op Funda en kwam ik om de haverklap een huis tegen waarvan ik dacht dat het ons droomhuis was. Maar we konden daar dan geen actie op ondernemen, want nog geen vast contract, nog een huis te verkopen etc. etc.
Toen ons huis eenmaal verkocht was en we écht mochten zoeken stond er nog genoeg naar onze smaak te koop.

Ik zou pas gaan kijken als je écht mag kijken, en dan ook alleen naar huizen die je kunt betalen. Dat voorkomt een hoop teleurstellingen.

♥♥
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Jun 2016 13:17

Re: Droomhuis gevonden

Het is zeker balen. Ik heb ook een gedacht dat ons droom huis aan ons voorvijg ging.
Maar nu denk ik dit is toch wel ons droom huis. Waar wij nu wonen! Oftewel er zijn meer deoomhuizen
2014 2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 27 Jun 2016 18:57

Re: Droomhuis gevonden

Dat hadden wij ook wel Exo en Elliot. Het eerste huis dat wij bekeken was nog niet heel serieus maar tijdens de open huizen dag. We hadden nog niet een heel duidelijk budget en wensenlijstje voor ogen (al was dat huis uiteindelijk lager geprijsd dan ons huis nu maar dat wisten we toen nog niet natuurlijk). Maar in onze ogen was dat huis echt het huis. We waren er echt verliefd op. Terwijl toen we later in een verder stadium toch iets rationeler keken en ook duidelijker voor ogen hadden wat we wilden, het duidelijk werd dat t maar goed was dat we t niet gekocht hadden. Toch heb ik nog wel altijd een soort zwak voor dat huis. Als ik er langs rijd glimlach ik nog wel en denk er aan terug want het was wel echt een onwijs leuk huis. Maar ons huidige huis is toch wel echt veel fijner.
Let's discover the world together.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Jun 2016 19:07

Re: Droomhuis gevonden

herkenbaar elisa hier stond ons droomhuis jaren te koop 1,5 ton gezakt kwam bijna in de buurt wat wij kunnen betalen. Maar helaas man heeft geen vast contract. Het huis is inmiddels verkocht voelde echt klote rij er dagelijks langs. Maar mochten we ooit gaan verhuizen is dat vast ons nieuwe droomhuis
Afbeelding
<<

Anoniem316

Bericht 27 Jun 2016 19:18

Re: Droomhuis gevonden

Herkenbaar. Althans niet dat ik er verdrietig van ben, maar wel zo van mehh..

Het huis hier tegenover is een heel mooi huis. Toen we pas in ons huis woonden zei ik tegen mijn man dat als dat huis ooit te koop komt, ik het wel zou willen kopen. Nu staat het huis dus te koop, gelukkig ruimschoots boven ons budget (en ontzettend overpriced).
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 27 Jun 2016 19:22

Re: Droomhuis gevonden

Maar hoe weet jij zo zeker dat het over een jaar of 2 wel haalbaar is? Omdat loonsverhoging? Want als dat zo is zou ik toch onderzoeken wat nu dan wel mogelijk is want vaak scheelt dat helemaal niet zoveel. Vast contract is ook geen vereiste. Misschien kan je voor het ontbrekende stukje dan onderhands bij familie of ofzo lenen, dat moet je dan over die 2 jaar toch kunnen aflossen.
<<

Anoniem161

Bericht 27 Jun 2016 19:51

Re: Droomhuis gevonden

Luisa dat weet ik doordat we dan een schenking krijgen van schoonouders, geld staat nu vast en komt dan vrij. Dat wordt dan geschonken aan de kinderen. Dus helaas nu nog niet beschikbaar.
Ben nu aan het logisch denken toegekomen met minder emotie. Er moet veel aan gedaan worden en dat is nu geen optie. Ik ben tegen die tijd hoogzwanger of net bevallen. Mijn man heeft te weinig vakantie dagen om dan wat te doen. De klusjesman die wij als vriend hebben en ons kan helpen die gaat dan zelf een huis bouwen. Dus nu niet de tijd ervoor. Ik zet het uit mijn hoofd en net wat jullie zeggen, een ander droomhuis komt nog wel.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 27 Jun 2016 20:18

Re: Droomhuis gevonden

Maar als het naar de kinderen gaat is het toch niet te gebruiken voor jullie zelf? Nou goed dat is mijn zaak niet en hoef je ook niet verder toe te lichten hoor.

Maar snap dat je het jammer vindt hoor. Hopelijk zal je tegen die tijd een net zo'n mooi huis vinden. Goed van je dat je het relativeert.
Let's discover the world together.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 27 Jun 2016 20:28

Re: Droomhuis gevonden

Marin schreef:Maar als het naar de kinderen gaat is het toch niet te gebruiken voor jullie zelf? Nou goed dat is mijn zaak niet en hoef je ook niet verder toe te lichten hoor.

Maar snap dat je het jammer vindt hoor. Hopelijk zal je tegen die tijd een net zo'n mooi huis vinden. Goed van je dat je het relativeert.


Ik denk dat ze de kinderen van haar schoonouders bedoelt, dus haar man. En niet haar eigen kinderen.

On topic, misschien ben ik hier te nuchter voor, maar ik kan me niet zo veel bij dit gevoel voorstellen. Je kunt het niet betalen, dus het kan niet, punt. Zo simpel is het. Over twee jaar hebben jullie meer mogelijkheden, en dan komt er ongetwijfeld ook wel weer ergens een mooi huis voorbij. Het is vervelend dat jullie het nu niet naar je zin hebben, maar als je er geen geld voor hebt houdt het op. Ik denk altijd, net als Exo, dat het dan zo heeft moeten zijn. Dat er vast wel een reden is dat dit nu zo gaat, en dat je straks (hopelijk) blij bent dat dit nu niet doorgaat.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 27 Jun 2016 20:28

Re: Droomhuis gevonden

Man van Elisa is toch het kind van haar schoonouders Marin? :P
Jammer Elisa, maar over die 2 jaar komt er vast wel opnieuw een droomhuis voor jullie vrij.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 27 Jun 2016 20:32

Re: Droomhuis gevonden

Oh zo, ik dacht aan de kinderen van Elisa en man. Las het verkeerd. Dan snap ik het.
Tja dan is het inderdaad daar op wachten. Anderzijds moet je maar denken dat je tegen die tijd wel echt het gezinnetje weer beetje op orde hebt, dus misschien veel beter weet wat je wilt in een huis.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem221

Bericht 27 Jun 2016 22:15

Re: Droomhuis gevonden

Mijn vriend en ik dachten ruim een half jaar geleden ons droomhuis te hebben gevonden. Het was voor ons perfect. We brachten het eerste bod uit en deze werd afgeketst. En op dat moment kreeg mijn vriend twijfels over het huis. Want was het wel zo perfect voor ons? Ik wilde het huis nog steeds en bracht een hoger bod uit. Toen we werden gebeld om te melden dat de verkoper enkel de vraagprijs wilde, kreeg ik ook twijfels. Ik heb de makelaar gemeld dat hij vrij stond om elk bod dichterbij de vraagprijs of de vraagprijs van anderen mocht accepteren. En een dag later was het verkocht. Mijn moeder zei toen:"Het lijkt nu je droomhuis, maar er komt een ander en dan ben je deze zo vergeten". En toen kochten mijn broer en schoonzus een vrijstaand, maar half af, huis en toen wisten we het:"Dat kunnen en willen wij ook". We hebben een huis op het oog en als we dat kunnen bemachtigen en het naar eigen inzicht kunnen laten renoveren, dan hebben we niet alleen een spaarpotje voor de toekomst (laten we hopen dat de crisis niet weer opdoemt) en kunnen we er jaren wonen. Echt een plek met een toekomst. Er is vast een reden waarom deze woning het niet is geworden en er komt vast nog een droomhuis op een toplocatie, die jullie op dat moment ook nog eens kunnen kopen.
<<

Rosalie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 194

Geregistreerd: 03 Mei 2016 21:24

Bericht 28 Jun 2016 20:28

Re: Droomhuis gevonden

Ik kan mij voorstellen dat dat een teleurstelling is en dat je er van baalt. Maar wat andere dames ook al gezegd hebben, er komt vast een ander droomhuis op jullie pad als jullie er aan toe zijn.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers