Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Geboekt! Wat leuk te combineren met Washington DC

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Jun 2016 10:24

Geboekt! Wat leuk te combineren met Washington DC

Hallo jongens. Ik heb deze vraag ook al op mijn oude vertrouwde Amerika forum gesteld maar wie weet is er iemand van jullie die ook deze regio kent en leuke tips heeft.

We zijn bezig met reisplannen maken voor oktober/november en dus kom ik hier maar eens kijken wat we aan tips kunnen krijgen.

We zijn namelijk uitgenodigd om een paar dagen bij vrienden langs te komen in Washington DC. Hartstikke leuk en dat willen we zeker gaan doen. Ik ben zelf nog nooit in DC geweest, dus genoeg daar te ontdekken (alle gebouwen, Georgetown, Alexandria en Arlington, kan allemaal wel denk ik in paar dagen). Maar als we er toch zijn, willen we natuurlijk wel langer blijven dan een paar dagen en kunnen we nog wat rond rijden. Maar wat is leuk?

Virginia kent mijn man redelijk goed omdat hij daar gewoond heeft (Williamsburg) en hebben we twee jaar geleden al uitgebreid bekeken (o.a. Shenandoah, Williamsburg, al valt er nog genoeg te ontdekken natuurlijk). Wineries, whisky distilleries, dat soort dingen vonden we ontzettend leuk om in Virginia te bezoeken. Dit heb je niet echt veel noordelijker dan DC he?

Die vrienden hadden wellicht het idee om naar Pennsylvania te gaan met z’n viertjes naar het Pennsylvania Dutch/Amish Country rondom Lancaster. Op de één of andere manier trekt mij dat niet direct, hoewel het misschien wel fotogeniek is en leuk voor een tripje. Zijn er andere mooie plekken in Pennsylvania misschien? Of een andere staat rondom DC?

Annapolis lijkt me nog wel een leuk bezoekje waard (dat lijkt me een erg leuk stadje namelijk met de haven), Baltimore misschien iets minder maar ook best. En Philadelphia als we een andere grote stad willen bezoeken. Zou Delaware niet eens origineel zijn om te bezoeken?

Maar misschien heeft iemand een andere goede tip om in pakweg 5-7 dagen te doen (er van uitgaande dat we ongeveer 10 dagen zullen blijven en een aantal dagen bij die vrienden thuis zullen doorbrengen in DC). Heeft iemand een leuk idee? Stad/natuur/één plek/route? Alles mag! (Alleen hoeven we geen gigantische afstanden te rijden, iets als Boston is dus te ver, ik zou eerder voor wat kleinere plaatsjes gaan op max 2 a 3 uur rijden).


PS. De kans is groter dat het (mid) november wordt dan oktober. Is er dan nog mooie fall foliage in die regionen?

PPS. Early/mid november is natuurlijk election time. Is dat wel aan te raden om juist dan naar Washington DC te gaan? Het is wel spannend natuurlijk, heel tof om van zo dichtbij mee te maken, maar ook wel een erg gevoelige stad op dat moment.
Laatst gewijzigd door Marin op 14 Jul 2016 14:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem173

Bericht 25 Jun 2016 16:18

Re: Wat leuk te combineren met Washington DC (+/- 10 dagen)

Vliegen naar Florida geen optie?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Jun 2016 16:24

Re: Wat leuk te combineren met Washington DC (+/- 10 dagen)

Hnm niet over nagedacht maar Florida (allebei al geweest, hoewel wel als kind) staat niet heel hoog op t lijstje. We wilden misschien door naar Louisiana naar familie van die vriend maar dat kwam niet handig uit. Dus liever lokaler in de staten rondom DC.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 25 Jun 2016 16:27

Re: Wat leuk te combineren met Washington DC (+/- 10 dagen)

Ohhh dat stukje Amish lijkt me zooooo gaaf. Ik wil wel haha :P
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Jun 2016 16:29

Re: Wat leuk te combineren met Washington DC (+/- 10 dagen)

Haha! Het lijkt mij met name heel toeristisch en vreemd. Maar misschien wel boeiend ja!
Gettysburg is natuurlijk ook wel historisch.
Let's discover the world together.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6723

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 25 Jun 2016 16:31

Re: Wat leuk te combineren met Washington DC (+/- 10 dagen)

Ik denk dat het juist tijdens die verkiezingsperiode heel tof is om daar te zijn.
Mijn man woonde in DC ten tijde van de inauguratie van Obama. Vond ie ook heel erg leuk!

Zal eens vragen wat hij zoal gezien en gedaan heeft in die omgeving.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Jun 2016 16:39

Re: Wat leuk te combineren met Washington DC (+/- 10 dagen)

Leuk ooh la la. Ja het lijkt mij ook wel heel tof en bijzonder om juist dan daar te zijn. Maar ook wel spannend en kwetsbaar. Weet nog niet zeker of het die week wordt hoor maar wellicht!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem249

Bericht 25 Jun 2016 21:42

Re: Wat leuk te combineren met Washington DC (+/- 10 dagen)

Ik zou het combineren met New Orleans. Ik vond DC en omgeving niet heel speciaal.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Jun 2016 21:45

Re: Wat leuk te combineren met Washington DC (+/- 10 dagen)

Claire**** schreef:Ik zou het combineren met New Orleans. Ik vond DC en omgeving niet heel speciaal.

Dat gaan we dus niet doen omdat dat nu niet uitkomt. We wilden graag bij de familie van die vriend langs (die wonen in Louisiana) maar dat komt nu niet goed uit dus gaan we dat een ander jaar wel doen.

Jammer dat je DC en omgeving niet speciaal vond. Wat vond je er niet leuk aan? Het lijkt me een mooie maar andere stad dan andere steden. De zuidelijke omgeving (Virginia) łs prachtig. De noordelijke kant ken ik nog niet. Benieuwd dat te ontdekken.
Let's discover the world together.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 25 Jun 2016 22:46

Re: Wat leuk te combineren met Washington DC (+/- 10 dagen)

Ik lees en denk mee. Ik heb denk ik (nog) niet echt tips voor jou. Ik heb me nog niet goed genoeg ingelezen. Misschien heb jij nog wel tips voor mij? :P
Mijn man en ik gaan ook die richting uit. Wij gaan eind juli-begin augustus. We beginnen in Canada, gaan een stukje VS in en eindigen weer in Canada. We gaan daar een auto huren. We willen vooral veel natuur zien. We doen wel wat steden aan, maar blijven daar niet lang.
We vliegen op Toronto, daar blijven we een dagje. Vanuit daar rijden we naar het Algonquin Provincial Park. Daaruit gaan we door naar het Thousand Island National Park, wellicht via Ottawa. Vanuit daar maken we de oversteek de VS in. We gaan dan eerst naar Washington. Daar blijven we ongeveer anderhalve dag. Veel te kort waarschijnlijk, maar we moeten nou eenmaal keuzes maken. Vanuit Washington gaan we naar Shenandoa. Onderweg willen we misschien wel via dat Amish gebied, of misschien doen we dat wel op de weg naar Washington. Dat hebben we nog niet helemaal uitgezocht. Daarna gaan we naar Elk State Forest. En dan via de Niagara Falls terug naar Toronto.
Ik ben heel benieuwd. Wordt een drukke vakantie, maar dat zijn we wel gewend. Ik ga dan ook niet op vakantie om uit te rusten, maar om wat te zien! :P
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Jun 2016 23:02

Re: Wat leuk te combineren met Washington DC (+/- 10 dagen)

Leuk! Shenandoah heb ik nog wel wat tips voor je. En wellicht weet ik nog een leuk restaurant wat wij volgen op instagram in de buurt van Toronto waar we graag naar toe willen (nothing fancy gewoon goed). Zal even kijken wanneer ik op de laptop zit!
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Jun 2016 23:20

Re: Wat leuk te combineren met Washington DC (+/- 10 dagen)

Oh het is hartje Toronto, haha. https://m.facebook.com/LokaSnacks/
Die Chef plaatst vaak updates van z'n menu op instagram en klinkt heerlijk!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem205

Bericht 25 Jun 2016 23:27

Re: Wat leuk te combineren met Washington DC (+/- 10 dagen)

Tripje naar Niagra falls en Toronto idd. Toen ik met mijn moeder in de usa was en logeerde bij familie vlakbij Philly, zijn we met de auto (zo'n 8 uur rijden) naar Niagra Falls gegaan. En de dag daarna naar Toronto. Echt superleuk was dat!

Of een paar dagen NYC pakken?
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 25 Jun 2016 23:32

Re: Wat leuk te combineren met Washington DC (+/- 10 dagen)

Ik vond Philadelphia een hele leuke stad met een heel eigen, relaxte vibe. Interessant om daar Independence Hall te bezoeken (incl. rondleiding van zo'n echte State Trooper) en Eastern State Penitentiary, een inmiddels lege oude gevangenis (ook tof om foto's te maken). En je kunt er ook heerlijk eten. Zeg het maar als je nog meer tips wil qua eten en accomodatie (we waren heel tevreden over onze airbnb).

Lancaster hebben wij ook wel over nagedacht en hoewel ik de Amish heel interessant vind, hebben we dat toch niet gedaan. Ten eerste is het reuze toeristisch en bij de echt strenge mensen kom je toch niet binnen, want die doen daar niet aan mee en ik vind het toch ook een beetje aapjes kijken, zeker als je erbij fotografeert. Maar goed, dat is mijn gevoel erbij.

Hoe het centrum van Baltimore erbij ligt tegenwoordig weet ik niet, maar wat we vanuit de trein van de stad hebben gezien is het niet echt een plek waar ik heen zou willen, net zo vervallen (en dan niet op de interessante urbexmanier, meer als in trek je kogelvrije vest maar vast aan) als in The Wire (superserie die daar speelt - da's dan weer wel een aanrader :wink: ).

Wat betreft de verkiezingen lijkt me dat juist interessant om mee te maken in Washington. Toen wij naar het Witte Huis gingen was er bv. net een demonstratie gaande tegen de doodstraf van iemand en dat was toch wel bijzonder om mee te maken met politieoptreden enzo.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Jun 2016 23:47

Re: Wat leuk te combineren met Washington DC (+/- 10 dagen)

Goede tips LG! ik meende dat sommige delen van Baltimore tegenwoordig wel weer kunnen maar het staat inderdaad bekend als grimmige stad. Zeker iets om te overwegen met camera equipment ook.
Maar Philadelphia klinkt wel heel tof, goede kruising tussen moderne stad en uitgebreide historie (voor zover Amerika dat heeft maar daar interesseer ik me altijd wel voor).

Oreo, denk dat Niagara Falls iets te ver weg is en het trekt me eerlijk gezegd niet zo, iets te toeristisch. Ik vind juist de kleine plekken in Amerika vaak leuker. NYC slaan we ook even over want allebei al geweest (en hoeven er vanwege persoonlijke redenen ook niet perse heen).

Oh en dat gevoel van die Amish deel ik wel een beetje LG, vandaar m'n twijfels of dat wel wat is. Het zou toch meer voelen alsof je door een pretpark met aapjes kijken voelen denk ik, maar misschien heb ik het mis en is er iemand geweest die dat anders ervaren heeft. Misschien dat het me daarom niet zo trekt.
Let's discover the world together.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 25 Jun 2016 23:53

Re: Wat leuk te combineren met Washington DC (+/- 10 dagen)

Dat idee heb ik dus ook heel erg bij dat Amish gebied. Vandaar ook dat wij niet zeker weten of we dat doen. Als we het doen is het op een reisdag, dan plannen we de route zo dat we er even langs komen, maar we zullen er ook niet heel uitgebreid blijven hangen of zo.
Niagara Falls trekt mij ook niet super, ik heb inderdaad al gehoord dat het supertoeristisch is. Maar bij ons ligt het op de route, we komen er sowieso langs. Dus dan wil ik het ook weer niet laten zitten. Ik snap wel dat jij er niet zo ver voor gaat rijden.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Jun 2016 23:57

Re: Wat leuk te combineren met Washington DC (+/- 10 dagen)

Ja inderdaad. Ik vermoed dat wij ooit nog wel daar in de regio zijn, dan zou ik er wel langs gaan hoor maar vooralsnog trekt t me niet zo erg. Te groots denk ik.
Let's discover the world together.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 26 Jun 2016 07:12

Re: Wat leuk te combineren met Washington DC (+/- 10 dagen)

Als ik aan Washington denk dan denk ik aan het koudst dat ik het ooit in mijn leven heb gehad met ijspegels aan m'n neus en m'n handen warmen aan de lampen die op het monument schenen :P
Maar ook geweldig uitgeweest daar en vond de gebouwen erg mooi (en de leuke eekhoorntjes overal). Wij sliepen er ook bij vrienden en hebben dus vooral de toeristische dingen gedaan en daarnaast lekker gecocoond bij die vrienden binnen, want het was zo koud. Wij waren er begin december.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Jun 2016 09:46

Re: Wat leuk te combineren met Washington DC (+/- 10 dagen)

Klinkt heerlijk Marsy! Knus. Denk dat december voor ons te laat wordt, al is dat misschien eigenlijk nog best een optie. Twee jaar geleden waren we ook in Virginia rond die tijd. Zo heerlijk. Het kan ook goed koud worden daar..
Let's discover the world together.
<<

Anoniem249

Bericht 28 Jun 2016 14:21

Re: Wat leuk te combineren met Washington DC (+/- 10 dagen)

Helemaal vergeten te reageren!
Ik vond het overall een beetje saai en voorspelbaar. Een rondje monumenten is interessant, maar buiten dat vond ik het niet zo. Ik hou heel erg van ontdekken, indrukwekkende natuur, cultuur. Dat vond ik daar niet.

Wij hadden het overigens gecombineerd met Princeton, NYC en Philadelphia.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Jun 2016 14:31

Re: Wat leuk te combineren met Washington DC (+/- 10 dagen)

Oh Princeton is ook wel hele goede nog, ik houd van universiteitssteden!

Jammer dat je DC tegen vond vallen. ik ben er zelf nog niet geweest dus kan er nog niet over oordelen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem173

Bericht 28 Jun 2016 14:54

Re: Wat leuk te combineren met Washington DC (+/- 10 dagen)

Ik vond Washington heel leuk juist, ben dr nu 2x geweest maar zou dr zo nog een paar dagen heen kunnen. Alleen al die musea al en arlington cemetry zo indrukwekkend.
<<

Anoniem162

Bericht 28 Jun 2016 15:27

Re: Wat leuk te combineren met Washington DC (+/- 10 dagen)

-.
Laatst gewijzigd door Anoniem162 op 30 Jun 2016 08:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Jun 2016 18:17

Re: Wat leuk te combineren met Washington DC (+/- 10 dagen)

Leuk! Ja Arlington en Alexandria zou ik ook zeker naar toe willen. Ik wil zelf al heel lang naar Washington DC maar het liefst tijdens de cherry blossoms. Maar november is ook ongetwijfeld mooi.

We zijn nu aan het kijken naar net ná de verkiezingen want tijdens de verkiezingen zit m'n man al in Chicago voor z'n werk. Hij vliegt dan waarschijnlijk vanaf daar naar Washington en ik vanuit NL in m'n eentje. Ook nog gekeken of ik niet mee kon naar Chicago maar dat komt werk technisch voor mij weer niet echt uit waarschijnlijk. Dus t zal wel echt regio Washington worden denk ik.
Annapolis wil ik ook erg graag heen.
Dus we vinden vast genoeg te doen!

En Philly lijkt me ook heel tof, idd met die gevangenis! En geschiedenis.
Let's discover the world together.
<<

Rosalie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 194

Geregistreerd: 03 Mei 2016 22:24

Bericht 30 Jun 2016 13:27

Re: Wat leuk te combineren met Washington DC (+/- 10 dagen)

New york is net te ver denk ik he? Anders zou ik daar een paar dagen rondbrengen.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers