Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Make up tips gevraagd

<<

Anoniem185

Bericht 25 Jun 2016 00:47

Make up tips gevraagd

Nou, ik ben dus een make-up noob. Ik gebruik een zwart oogpotlood van miss sporty wat ik al een eeuw heb liggen. Trek een lijntje onder mijn ogen en boven mijn ogen en that's it. Dat doe ik heel af en toe. Verder doe ik niets.

Nu wil ik eigenlijk wel een keer foundation proberen, omdat ik toch een wat onregelmatige huid heb (sproetjes en ik begin een pigmentvlekje te krijgen - ik word oud). Ik wil niet al te veel werk aan hebben dus echt de pure basis is al genoeg, mensen zijn mij ook niet met make-up gewend dus ik hoef geen barbiepop te worden.

Wat zijn nu echt basis producten die ik moet hebben, hoe gebruik ik dit en welke merken raad je aan? Graag iets wat hier makkelijk te verkrijgen is, bij voorkeur bij de Kruidvat/Etos. Youngblood minerals leek me interessant, maar ik heb geen zin om moeilijk te doen en ik wil kunnen uitproberen welke tint bij mij past.

Ik heb een hele lichte huid met een wat rode ondertoon, verbrand tegenwoordig relatief snel (vroeger werd ik poepie bruin, nu blijf ik zo wit als mijn werk tenue - een verpleegster pak...). Ik heb momenteel donker haar, verf het dan ook meestal donkerbruin.
<<

Anoniem221

Bericht 25 Jun 2016 01:04

Re: Make up tips gevraagd

Ik vind dat ik mezelf heel erg natuurlijk opmaak, maar ik ben dan ook opsmuk gewend en mensen die me kennen vinden me zonder opsmuk niet mezelf. En zonder het topic van Parel (??) was het me waarschijnlijk nooit gelukt.

Door mijn lichte huidskleur, inderdaad ook met een rode ondertoon, heb ik enkel baat bij de 3-1 van Max factor Light ivory. En die is nu juist weer niet in Nederland te krijgen, omdat hij niet goed verkocht werd. Maar ik las gisteren in de Viva dat je ook een iets te donkere kleur op kleur kunt brengen met een middeltje van de Body Shop. Voor de rest gebruik ik veel van Essence en Catrice. Vooral de mascare Falsh lash princess is favoriet. Het is echt uitproberen wat je staat. Maar nogmaals, Parel heeft een parel van topic neergezet. Ik weet niet of hij nog online staat, maar het heeft mij ontzettend geholpen.
Laatst gewijzigd door Anoniem221 op 25 Jun 2016 01:12, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Ravioli

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 182

Geregistreerd: 04 Sep 2013 22:25

Bericht 25 Jun 2016 01:10

Re: Make up tips gevraagd

Ik zou persoonlijk dan starten met een BB of CC cream ipv foundation.
De 9 in 1 BB van Rimmel is best goed en smeert fijn. Zonder dat het een mega dekkende laag geeft en je jezelf daarna weer kleur moet geven met poeders..

Afbeelding

en dan de light versie.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 25 Jun 2016 08:13

Re: Make up tips gevraagd

Fedora schreef:Ik vind dat ik mezelf heel erg natuurlijk opmaak, maar ik ben dan ook opsmuk gewend en mensen die me kennen vinden me zonder opsmuk niet mezelf. En zonder het topic van Parel (??) was het me waarschijnlijk nooit gelukt.

Door mijn lichte huidskleur, inderdaad ook met een rode ondertoon, heb ik enkel baat bij de 3-1 van Max factor Light ivory. En die is nu juist weer niet in Nederland te krijgen, omdat hij niet goed verkocht werd. Maar ik las gisteren in de Viva dat je ook een iets te donkere kleur op kleur kunt brengen met een middeltje van de Body Shop. Voor de rest gebruik ik veel van Essence en Catrice. Vooral de mascare Falsh lash princess is favoriet. Het is echt uitproberen wat je staat. Maar nogmaals, Parel heeft een parel van topic neergezet. Ik weet niet of hij nog online staat, maar het heeft mij ontzettend geholpen.

Mag ik opmerken dat ik het bij jou altijd heel duidelijk vind dat je 'opsmuk' gebruikt? Niet om je af te zeiken maar meer om tegenover Bob aan te geven dat ik jou niet een klassiek voorbeeld vind van onopvallende de make up.
Laatst gewijzigd door Lady op 25 Jun 2016 08:43, in totaal 1 keer gewijzigd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem237

Bericht 25 Jun 2016 08:36

Re: Make up tips gevraagd

Ik vind barbiepop een heel vervelend woord. Iets meer make-up maakt je niet meteen een barbiepop. Met de juiste make-up kun je er juist veel mooier uitzien. Zelfs met foundation, poeder, blush, oogshaduw, eyeliner, lipstick en mascara kun je een mooie natuurlijke dagvisagie aanbrengen.
<<

anoniem213

Bericht 25 Jun 2016 08:40

Re: Make up tips gevraagd

Forumster schreef:Ik vind barbiepop een heel vervelend woord. Iets meer make-up maakt je niet meteen een barbiepop. Met de juiste make-up kun je er juist veel mooier uitzien. Zelfs met foundation, poeder, blush, oogshaduw, eyeliner, lipstick en mascara kun je een mooie natuurlijke dagvisagie aanbrengen.

Eens.
<<

Anoniem185

Bericht 25 Jun 2016 11:35

Re: Make up tips gevraagd

Dat zal ongetwijfeld zo zijn, maar aangezien ik niet echt pro daar in ben, zou ik er eerder als een barbiepop uit zien, omdat ik gewoon niet de handigheid heb om het netjes/subtiel aan te brengen. Daarom wil ik met weinig en simpele producten beginnen, ik kan het altijd uitbreiden als ik er wat handiger mee ben.
<<

Anoniem221

Bericht 25 Jun 2016 23:41

Re: Make up tips gevraagd

Lady, dat mag je. Ik gebruik make-up en dat is ook daadwerkelijk te zien. Vooral de ogen worden flink aangezet. De rest is slechts een drupje foundation, drupje concealer onder de ogen en poedertje om het te matteren, in een kwartier klaar. Ik ben geen voorbeeld voor mensen die het echt heel erg natuurlijk willen houden. Maar ik ben ook geen contourder a la Kim Kardashian en in dat opzicht gebruik ik echt weinig opsmuk.
<<

Anoniem301

Bericht 03 Jul 2016 12:09

Re: Make up tips gevraagd

Ik denk dat je dan de verkeerde kleuren gebruikt want je make-up is altijd erg hard om te zien. Zonde wel.
<<

Anoniem253

Bericht 04 Jul 2016 14:44

Re: Make up tips gevraagd

Weet iemand nog een goede kwast om foundation aan te brengen?
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 04 Jul 2016 14:59

Re: Make up tips gevraagd

De expert face brush van real techniques vind ik erg fijn om foundation aan te brengen.
<<

Anoniem253

Bericht 04 Jul 2016 15:04

Re: Make up tips gevraagd

Dank je, ik zoek hem even op.

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers