Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Flessen, welke en waarom?

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 22 Jun 2016 16:29

Flessen, welke en waarom?

Help!

Ik ben niet van plan om borstvoeding te gaan geven, dus ik moet flesjes inslaan voor onze zoon. Maar hoe kies je nou welke flessen je gaat gebruiken? Difrax S-flessen, Avent, Dr. Brown? Ik weet dat vooral die laatste heel goed zijn bij krampjes, maar is het handig om die al op voorhand te kopen of doe je dat pas als je weet dat je kind daar last van heeft?
Koop je van alle soorten flessen één en ga je dan proberen wat het beste is, of sla je gewoon een hele zooi van het een of ander in en ga je pas testen met andere flessen als er zich problemen voordoen zoals krampjes/reflux?

Wie helpt mij op weg?
Ervaringen en tips zijn van harte welkom :)

♥♥
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9422

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 22 Jun 2016 16:31

Re: Flessen, welke en waarom?

Ik ben begonnen met een agent fles, wat een drama. Toen op aanraden van de kraamverzorgster en verloskundige dr. Brown flessen gekocht. Ik ben groot fan. F. heeft nooit kraampjes gehad (nu kan dat ook toeval zijn hoor)!
⁠♡♡♡
<<

Anoniem193

Bericht 22 Jun 2016 16:35

Re: Flessen, welke en waarom?

Alsjeblieft niet die difrax flessen. Wat een klote dingen zijn dat.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 22 Jun 2016 16:37

Re: Flessen, welke en waarom?

Dr Brown, dat waren de enige flessen waar ze goed uit dronken. Die zogen ze niet vacuüm en ze hadden minder last van krampjes.
2010 2012
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1956

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 22 Jun 2016 16:42

Re: Flessen, welke en waarom?

Ik had zelf inderdaad een paar verschillende flessen in huis bij dochter en toen was het een kwestie van uitproberen. Zij dronk overal wel aardig uit, dus dat was fijn. Maar ik zou sowieso niet teveel verschillende flessen inslaan op voorhand. Bijvoorbeeld twee verschillende ofzo, anders wordt het een dure hobby en je weet nooit welke wel of niet bevalt. Ik vond Avent en Difrax het fijnst uiteindelijk, dus daar heb ik er meer van gekocht later. Al heb ik ook al gehoord van mensen die bijvoorbeeld sowieso maar 1 of 2 flessen hadden en gebruikten. Zelf vond ik het uiteindelijk fijn om in elk geval zoveel flessen als voedingen op een dag te hebben. In het begin dus een stuk of 8, elke voeding een schone en eind van de dag alles afwassen en in de sterilisator. Maar er zijn ook zat mensen die dat echt teveel vinden. Denk dat met weinig beginnen en dan uitproberen het handigst is.

En mijn zoon kreeg borstvoeding en was een flesweigeraar, daarbij lukte uiteindelijk geen enkele fles.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 22 Jun 2016 16:45

Re: Flessen, welke en waarom?

Ik heb bij de eerste difrax gebruikt, bij de tweede beviel die totaal niet en heb toen dr Brown gehaald en beviel erg goed.
ik had wel van tevoren een fles gekocht en flesvoeding, omdat ik ook meteen fv gaf.
Ik had gewoon 1 fles.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 22 Jun 2016 16:48

Re: Flessen, welke en waarom?

Wij ontdekten na 2 maanden ellende de Dr Browns fles. Ideaal, wilden niet meer anders. We hadden er 2, dat ging prima met tussentijds afwassen. Voor de volgende gaan we deze ook zeker inzetten. Ze zijn er in brede en smalle hals, wat dat betreft ook voldoende variatie.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8488

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 22 Jun 2016 16:50

Re: Flessen, welke en waarom?

Ik heb ook goede ervaring met dr Brown voor de afgekolfde voedingen. We hadden eerst een Difrax fles en daar kreeg ze niks uit, toen deze geprobeerd en dat gaat erg goed!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 22 Jun 2016 16:53

Re: Flessen, welke en waarom?

Ik heb aan 2 vriendinnen gevraagd waar zij goede ervaringen mee hadden. Ze gaven beiden aan Dr. Brown's te hebben gehad.
Deze hebben wij toen aangeschaft (eerst een kleintje) en daarna die altijd gebruikt.

Nu gebruiken wij ernaast ook een Avent-fles, voor de pap.
Op de opvang hebben we eerst T. zijn eigen flessen meegegeven en later dronk hij daar ook uit de Avent-flessen.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 22 Jun 2016 16:54

Re: Flessen, welke en waarom?

Onze jongens hebben de eerste tijd borstvoeding gehad, maar kregen vanaf het begin af en toe een flesje om te oefenen. Ik had toen een Avent flesje wat in een van de cadeaudozen zat. In eerste instantie ging dat bij beide prima, maar de oudste moest er ineens niks van weten. Heb toen een Nuby fles gekocht, waarvan de speen meer op een borst zou lijken en dat ging beter. Na een tijdje dronk hij ook weer uit de Avent flessen. Ik had niet veel flessen bij gekocht. Volgens mij hadden we 2 grote ofzo. Ik vond dat echt genoeg. Zoveel moeite is het afwassen niet.
07.12.2011
11.12.2014
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6130

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 22 Jun 2016 17:02

Re: Flessen, welke en waarom?

Dr. Brown, rest zoog ze vacuüm.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 22 Jun 2016 17:15

Re: Flessen, welke en waarom?

Dr Brown! Difrax lekte na een tijdje, en ging daarnaast super snel.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem236

Bericht 22 Jun 2016 17:15

Re: Flessen, welke en waarom?

Ik zou dr. Brown kopen.
Waarom? Omdat ik nog nooit iemand gehoord heb waarbij dr. Brown slecht bevallen is.

Bij de oudste avent gehad, maar hij was een huilbaby en dan ga je alles uitsluiten en toen op dr. Brown uitgekomen. Niet dat het huilen minder werd, maar hij dronk er rustiger uit dan die van avent.
Bij de jongste meteen dr. Brown gehaald en is goed bevallen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11153

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 22 Jun 2016 17:27

Re: Flessen, welke en waarom?

Wij hadden difrax. Nooit problemen mee gehad, hij dronk er alleen nie zo vaak uit. We hadden gewoon 1 fles ook maar.
R. 2013
D. 2016
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 22 Jun 2016 17:55

Re: Flessen, welke en waarom?

Hier ook dr Brown.
Toen de borstvoeding niet lukte 2 flesjes van 120cc gekocht en we gaan binnenkort maatje groter kopen
2016
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 22 Jun 2016 18:03

Re: Flessen, welke en waarom?

Een duidelijke voorkeur voor dr. Brown dus! Goed om te weten, dan haal ik er daar eentje van in huis. In de Blije Doos zit nog een Avent, dus die kan ik ook proberen. De rest haal ik dan wel als hij er is :)

♥♥
<<

Anoniem281

Bericht 22 Jun 2016 18:04

Re: Flessen, welke en waarom?

Ik zou voor Dr. Brown gaan. Dan hoef je namelijk alleen maar nieuwe spenen te kopen en hoef ik mijn oude flessen niet weg te gooien :nerd:

En omdat 't fijne flessen zijn. Wij hebben ook Avent fles liggen, maar met die flessen verslikt Tobias zich steeds. Melk stroomt er echt heel snel uit. Met Difrax ging 't ook veel te snel en was-ie daarna als een malle aan 't hikken. Dr. Brown trekt niet vacuüm, kind moet er echt z'n best voor doen, om z'n drinken te krijgen, zeg maar en da's beter tegen hikken, krampjes in de darmen enz.
<<

Anoniem161

Bericht 22 Jun 2016 18:04

Re: Flessen, welke en waarom?

Avent gekregen en daar kon zoon niet uit drinken zonder dat het in zijn nek liep.
De s fles van difrax? Waardeloos!

Hier zijn de beste flesjes de smalle hals flessen van medela, etos of kruidvat. Gewoon de simpele en goedkoopste. Als ze recht zijn is het ook fijner met poeder vermengen (medela). De kruidvat is net wat gebogen bv en dat klonterde net wat meer.
<<

Anoniem286

Bericht 22 Jun 2016 18:05

Re: Flessen, welke en waarom?

Ik had eerst een flesje van avent (kreeg ik ergens bij geloof ik, wilde eerst bv gaan geven) maar die pakte ze niet goed, daarna dr brown geprobeerd en dat ging goed dus die hebben we gehouden (en tig flessen erbij gekocht ervan)
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5001

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 22 Jun 2016 18:11

Re: Flessen, welke en waarom?

Dr Brown! Ideale flessen!
Ik had trouwens ook een Avent flesje (gratis in een babypakket van Prenatal) en een Difrax S fles (gratis bij een actie van Etos 1+1 gratis op alle flessen samen met een Dr Brown fles).

Had dus wel van alles 1 in huis, maar heb er maar eentje betaald uiteindelijk.
En we zijn meteen begonnen met de Dr Brown fles, was de kraamhulp ook erg enthousiast over.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 22 Jun 2016 18:48

Re: Flessen, welke en waarom?

Ik had zo'n klein avent flesje vanuit een pakket geloof ik. Daar hebben we het in het begin mee gedaan. Ik vind 1 fles genoeg. Nu een grote avent fles er bij. Ik snap niet wat bazinga zegt over die speen, ik hoef ook alleen naar nieuwe speentjes te kopen.
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 22 Jun 2016 18:49

Re: Flessen, welke en waarom?

Oh nu snap ik het wel :) Je krijgt die van haar.
#teammaple🍁
<<

Anoniem281

Bericht 22 Jun 2016 18:50

Re: Flessen, welke en waarom?

Ik bedoel dat ze de flessen die ik heb liggen mag hebben, UN! Had ik eerder al gezegd toen ze bij ons thuis was, maar toen was ze net aan zwanger en wilde ze zich nog verdiepen in de wereld van flesjes. Maar ik heb nog 2 mini flesjes en 2 120cc flessen liggen, waar we niks meer mee doen. Nieuwe spenen zijn alleen wel zo hygiënisch en zo...

Oh kwartje viel al.
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 22 Jun 2016 19:00

Re: Flessen, welke en waarom?

Ik heb bij allebei mijn dochters de S-fles van Difrax gehad en nooit problemen mee gehad.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Isa

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 269

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:42

Bericht 22 Jun 2016 19:02

Re: Flessen, welke en waarom?

Ik heb nu meerdere flesjes in huis die we gratis hebben gekregen in babypakketten. Zelf heb ik een Dr. Brown fles gekocht want uit ervaring weet ik dat ik dit een hele fijne fles vind. Het nadeel van de fles is dat je het heel goed schoon moet maken. Ik werk in de kinderopvang en we krijgen wel eens flesjes van ouders (sommige ouders nemen elke keer een eigen fles van huis mee) en die zijn ontzettend vies. Je moet sommige onderdelen echt met een ragertje (geen idee hoe je dat precies schrijft) schoonmaken.

Avent flessen zijn verder prima, goed schoon te maken alleen vind ik zelf de speen zo breed en groot.

Difrax flessen hebben een leuke kleur en kunnen goed schoon gemaakt worden. En dat waren voor mij dan ook de enigste voordelen want ze lekken en ze gaan snel stuk (het schroefdraad aan de bovenkant breekt af)

Er zijn nog veel meer flessen maar het is denk ik handig om er een paar in huis te hebben voor het geval het drinken niet meteen wil lukken en wellicht een andere fles met een andere speen een oplossing is.
Afbeelding
Afbeelding[/url]
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers