Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bijna hoor ik of ik mag blijven (werk).

<<

anoniem213

Bericht 22 Jun 2016 16:51

Re: Bijna hoor ik of ik mag blijven (werk).

Je bent nooit te oud om te leren.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 22 Jun 2016 16:53

Re: Bijna hoor ik of ik mag blijven (werk).

Dit is precies wat ik nodig had na een lange dag werken. :smile:. En June; dank voor het zon straaltje vandaag (dit is dus een referentie aan gisteren. Je weet wel.)
<<

anoniem213

Bericht 22 Jun 2016 16:56

Re: Bijna hoor ik of ik mag blijven (werk).

Caro schreef:Dit is precies wat ik nodig had na een lange dag werken. :smile:. En June; dank voor het zon straaltje vandaag (dit is dus een referentie aan gisteren. Je weet wel.)

Ik weet wel :smile:.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 22 Jun 2016 17:00

Re: Bijna hoor ik of ik mag blijven (werk).

Ja tog!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 22 Jun 2016 17:00

Re: Bijna hoor ik of ik mag blijven (werk).

Yadira schreef:
Yadira schreef:Allemachtig, ik vraag me soms echt af of je ze wel alle 100 hebt.

Ik quote mezelf niet vaak, maar in dit geval...


Het antwoord op je vraag is nee.
<<

Anoniem193

Bericht 22 Jun 2016 17:06

Re: Bijna hoor ik of ik mag blijven (werk).

Je kunt het altijd vragen. Mijn man had hetzelfde 3 jaar geleden. Hij vroeg het, hij mocht niet blijven.
Toen is hij gaan solliciteren als een malle, had al ander werk, maar toen vroegen ze 1 week voor het contract afliep of hij toch wilde blijven.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 22 Jun 2016 17:14

Re: Bijna hoor ik of ik mag blijven (werk).

Maar je vindt het toch helemaal geen leuk werk?
R. 2013
D. 2016
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 22 Jun 2016 17:34

Re: Bijna hoor ik of ik mag blijven (werk).

Volgens mij is alles al wel gezegd rondom de pijlerkwestie, maar ik mis de "bord voor de kop" smiley.

Verder vind ik het alleen maar goed van een werkgever om op tijd aan te geven of je contract wel of niet wordt verlengd. Je ehbt niet zomaar een nieuwe baan gevonden, dus hoe eerder je weet of je wel of niet mag blijven, des te eerder kun je of gaan zoeken, of gewoon genieten van het feit dat je mag blijven.

Ik zou het daarom wel vragen om te kijken wanneer je dat gesprek hebt en wanneer ze je meer laten weten.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11388

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 22 Jun 2016 20:35

Re: Bijna hoor ik of ik mag blijven (werk).

Ik krijg niet eens een reactie op mijn tip. :nopompom:
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

caribbeanlover

Bericht 23 Jun 2016 11:11

Re: Bijna hoor ik of ik mag blijven (werk).

Alibi schreef:Je kunt het altijd vragen. Mijn man had hetzelfde 3 jaar geleden. Hij vroeg het, hij mocht niet blijven.
Toen is hij gaan solliciteren als een malle, had al ander werk, maar toen vroegen ze 1 week voor het contract afliep of hij toch wilde blijven.


Dat vind ik heel raar zo ga je niet met medewerkers om toch?
<<

Anoniem193

Bericht 23 Jun 2016 11:14

Re: Bijna hoor ik of ik mag blijven (werk).

Tja zo kan het soms lopen he. Het werk was er gewoon niet meer en vlak voor het einde van het jaar kregen ze toch weer werk binnen en hadden ze meer personeel nodig. Dan kun je nieuwe vacatures uitsturen, of je werknemers vragen waarvan het contract niet verlengd zou worden.
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 13:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 23 Jun 2016 11:30

Re: Bijna hoor ik of ik mag blijven (werk).

Mijn vriend zat een paar weken geleden in die situatie. hij heeft het gewoon aan zijn leidinggevende gevraagd of er al iets bekend was omtrent zijn contract. (Hij mocht overigens blijven)
<<

caribbeanlover

Bericht 23 Jun 2016 13:13

Re: Bijna hoor ik of ik mag blijven (werk).

Alibi schreef:Tja zo kan het soms lopen he. Het werk was er gewoon niet meer en vlak voor het einde van het jaar kregen ze toch weer werk binnen en hadden ze meer personeel nodig. Dan kun je nieuwe vacatures uitsturen, of je werknemers vragen waarvan het contract niet verlengd zou worden.


Is hij uiteindelijk gebleven?
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12141

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Jun 2016 19:49

Re: Bijna hoor ik of ik mag blijven (werk).

ik zou het gewoon vragen, wie weet kan die nu al zeggen of je mag blijven of niet. Lijkt me niet fijn om in die stress te zitten
Afbeelding
<<

Rosalie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 194

Geregistreerd: 03 Mei 2016 22:24

Bericht 23 Jun 2016 21:32

Re: Bijna hoor ik of ik mag blijven (werk).

En heb je het al gevraagd?
<<

Anoniem282

Bericht 24 Jun 2016 00:59

Re: Bijna hoor ik of ik mag blijven (werk).

Ik geef je weinig kans op uitsluitsel als je het nu zou vragen. Zelf geloof ik er niet zo in dat ze het nog echt niet weten, maar denk ik eerder dat als je een medewerker eerder dan verplicht is laat weten dat het contract niet wordt verlengd, dit voor de medewerker zo'n domper is en hierdoor de motivatie wegvalt om je voor de resterende weken nog net zo in te zetten als je deed toen je nog van niets wist. Nu weet je werkgever zeker dat je je iig nog volledig inzet en gemotiveerd bent tot de dag dat je moet horen of je wel/niet mag blijven. De werkgever denkt vanuit dit bedrijfsbelang en dat mag/kan gewoon, hoe vervelend dit ook is voor degene die in spanning afwacht.
<<

caribbeanlover

Bericht 24 Jun 2016 11:17

Re: Bijna hoor ik of ik mag blijven (werk).

Guattari schreef:Ik geef je weinig kans op uitsluitsel als je het nu zou vragen. Zelf geloof ik er niet zo in dat ze het nog echt niet weten, maar denk ik eerder dat als je een medewerker eerder dan verplicht is laat weten dat het contract niet wordt verlengd, dit voor de medewerker zo'n domper is en hierdoor de motivatie wegvalt om je voor de resterende weken nog net zo in te zetten als je deed toen je nog van niets wist. Nu weet je werkgever zeker dat je je iig nog volledig inzet en gemotiveerd bent tot de dag dat je moet horen of je wel/niet mag blijven. De werkgever denkt vanuit dit bedrijfsbelang en dat mag/kan gewoon, hoe vervelend dit ook is voor degene die in spanning afwacht.


Dan nog zodra ik het weet, het wordt niet verlengd zit ik er nog een maand dus qua motivatie zal dat niet uitmaken. ik heb het gevraagd en hij zei ''het komt goed''.
<<

Anoniem282

Bericht 24 Jun 2016 12:50

Re: Bijna hoor ik of ik mag blijven (werk).

Als hij al heeft gezegd dat het goed zal komen, zou ik me niet te druk meer maken.

Klopt, als een medewerker een maand van tevoren hoort dat zijn/haar contract niet wordt verlengd, kan een werkgever nog een maand te maken hebben met iemand die ongemotiveerd is. Geen enkel belang dus voor de werkgever om dit nog eerder aan te geven dan strikt noodzakelijk. :)
<<

caribbeanlover

Bericht 24 Jun 2016 13:13

Re: Bijna hoor ik of ik mag blijven (werk).

Guattari schreef:Als hij al heeft gezegd dat het goed zal komen, zou ik me niet te druk meer maken.

Klopt, als een medewerker een maand van tevoren hoort dat zijn/haar contract niet wordt verlengd, kan een werkgever nog een maand te maken hebben met iemand die ongemotiveerd is. Geen enkel belang dus voor de werkgever om dit nog eerder aan te geven dan strikt noodzakelijk. :)


Ja idd, ik maak me ook niet zo druk meer. Hij zal vast meer weten, maar mag dat officieel nog niet zeggen natuurlijk. Ik wacht af totdat ik het officeel hoor.
<<

Anoniem282

Bericht 24 Jun 2016 13:29

Re: Bijna hoor ik of ik mag blijven (werk).

Hoop voor je dat mag blijven en binnenkort dus niet op zoek hoeft naar iets nieuws.
<<

caribbeanlover

Bericht 24 Jun 2016 14:12

Re: Bijna hoor ik of ik mag blijven (werk).

Daar ga ik wel vanuit zeker nu hij dit heeft gezegd. Mocht dat niet zo zijn, dan spreek ik hem daarop aan.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11388

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 24 Jun 2016 14:29

Re: Bijna hoor ik of ik mag blijven (werk).

Waar wil je hem dan op aanspreken? Dat hij zegt 'komt goed' en jij er vanuit gaat dat het betekent dat je mag blijven? Het kan ook zo zijn dat hij bedoelde 'komt goed, ik ben het niet vergeten'.

Ik hoop dat je niet weer op zoek hoeft.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

caribbeanlover

Bericht 24 Jun 2016 14:54

Re: Bijna hoor ik of ik mag blijven (werk).

Jip schreef:Waar wil je hem dan op aanspreken? Dat hij zegt 'komt goed' en jij er vanuit gaat dat het betekent dat je mag blijven? Het kan ook zo zijn dat hij bedoelde 'komt goed, ik ben het niet vergeten'.

Ik hoop dat je niet weer op zoek hoeft.


Dat hij zegt dat het goed komt betekend dat ik mag blijven neem ik aan. Zou het raar vinden als het niet zo is dus waarom zou hij dat dan zeggen?! Tuurlijk is hij het niet vergeten aangezien hij het van iedereen moet weten of ze verlenging of niet krijgen. Omdat ik vroeg of hij al wat wist en ik er slecht van sliep zei hij dat ik weer rustig kon slapen. Vandaar dat ik ervan uitga dat ik mag blijven. Lijkt me ook vrij logisch!

Wat jij zegt ''komt goed, ik ben het niet vergeten''..............en bedankt he nou kan ik er anders over denken door wat jij zegt.
<<

Anoniem201

Bericht 24 Jun 2016 15:22

Re: Bijna hoor ik of ik mag blijven (werk).

caribbeanlover schreef:
Jip schreef:Waar wil je hem dan op aanspreken? Dat hij zegt 'komt goed' en jij er vanuit gaat dat het betekent dat je mag blijven? Het kan ook zo zijn dat hij bedoelde 'komt goed, ik ben het niet vergeten'.

Ik hoop dat je niet weer op zoek hoeft.


Dat hij zegt dat het goed komt betekend dat ik mag blijven neem ik aan. Zou het raar vinden als het niet zo is dus waarom zou hij dat dan zeggen?! Tuurlijk is hij het niet vergeten aangezien hij het van iedereen moet weten of ze verlenging of niet krijgen. Omdat ik vroeg of hij al wat wist en ik er slecht van sliep zei hij dat ik weer rustig kon slapen. Vandaar dat ik ervan uitga dat ik mag blijven. Lijkt me ook vrij logisch!

Wat jij zegt ''komt goed, ik ben het niet vergeten''..............en bedankt he nou kan ik er anders over denken door wat jij zegt.



Ik snap wel dat je zo denkt hoor. Het zijn toch wel geruststellende woorden. Maar probeer jezelf niet rijk te rekenen want stel nou dat het toch uiteindelijk negatief uitvalt, is de teleurstelling ontzettend groot.
Probeer jezelf daar tegen te beschermen.
<<

Anoniem250

Bericht 24 Jun 2016 15:39

Re: Bijna hoor ik of ik mag blijven (werk).

Ik heb het wel expliciet gevraagd. 4 maanden van te voren, omdat mijn contract afliep tijdens mijn zwangerschapsverlof. Ik heb daarom al contract gekregen en getekend. Dus vragen kan zin hebben. Al is mijn situatie wel anders.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers