Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ben jij wel eens ontslagen?

<<

Elle123

Bericht 22 Jun 2016 10:34

Ben jij wel eens ontslagen?

En waarom?

Ik ben 3x ontslagen:
- Ik had een vakantiebaantje, aardbeien plukken. Daar werd nogal wat met aardbeien gegooid en de baas was daar regelmatig boos over. Ik was een heel verlegen en stil kind en gooide dus nooit. Tot ik op een dag een grote aardbei keihard tegen mijn hoofd kreeg en er eentje teruggooide. Had de baas het net gezien en kon ik vertrekken. Mijn moeder kwam niet meer bij, ik was zelf ook nogal verbaasd, haha.

- Ik had een weekendbaantje in een winkel (marskramer). Van de baas moesten we een donkerblauwe pantalon aan. Die kon ik echt nergens vinden in mijn maat, ik was toen een jaar of 18 en droeg maat 164 of 25 in een spijkerbroek. Ik droeg daarom altijd een heel nette donkere spijkerbroek (zo een zonder wassing, zonder vlekken en er zaten ook geen zakken achter op). Toen ik op een zaterdag kwam werken in die broek (hij had een week eerder aangegeven dat ik echt zo'n pantalon moest kopen), heeft hij me ontslagen (nadat ik eerst de hele winkel had gestofzuigd).

- Op mijn vorige werk had ik in al mijn eerlijkheid tegen de accountant gezegd dat mijn hart niet in de financien ligt, maar dat ik het werk verder wel met plezier deed. Dat is haar in het verkeerde keelgat geschoten, want een week later ging ik op vakantie en toen ik terugkwam werd ik ontslagen. Reden: ik had een factuur opgeborgen zonder deze in te boeken. Geen reden dus en ik heb er nog een zaak van gemaakt via rechtsbijstand. Toen mijn baas me ontsloeg had hij een lange mail voor zich liggen, afzender accountant, onderwerp mijn naam. Ze wilden me alleen niet vertellen wat er in die mail stond. Ben er nog steeds benieuwd naar.
<<

Anoniem304

Bericht 22 Jun 2016 10:37

Re: Ben jij wel eens ontslagen?

Nope.
<<

Anoniem222

Bericht 22 Jun 2016 10:39

Re: Ben jij wel eens ontslagen?

Nee, nog nooit.
Laatst gewijzigd door Anoniem222 op 22 Jun 2016 10:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

anoniem213

Bericht 22 Jun 2016 10:40

Re: Ben jij wel eens ontslagen?

Nee, nog nooit.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 22 Jun 2016 10:48

Re: Ben jij wel eens ontslagen?

Nee. Ik moest wel op een gegeven moment weg bij een bijbaantje nadat ik mijn 3e contract had uitgediend ze hebben me toen nog aangeboden dat ik na 3 maanden terug mocht komen maar dat heb ik niet gedaan.
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:30

Bericht 22 Jun 2016 10:51

Re: Ben jij wel eens ontslagen?

.
Laatst gewijzigd door Suusie op 06 Aug 2016 06:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem198

Bericht 22 Jun 2016 11:07

Re: Ben jij wel eens ontslagen?

Nee niet ontslagen. Wel een paar keer gehad dat mijn contract niet werd verlengd.
Dit kwam door bedrijfseconomische redenen en niet door niet functioneren.
Laatst gewijzigd door Anoniem198 op 22 Jun 2016 15:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 22 Jun 2016 11:07

Re: Ben jij wel eens ontslagen?

Nee, alleen een keer mijn baan verloren door een faillissement.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Rosalie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 194

Geregistreerd: 03 Mei 2016 22:24

Bericht 22 Jun 2016 11:26

Re: Ben jij wel eens ontslagen?

Nee. Wel een keer gehad dat mijn contract niet verlengd werd door bezuinigingen. Verder alleen maar zelf ontslag genomen.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 22 Jun 2016 11:30

Re: Ben jij wel eens ontslagen?

Jip, meerdere keren.

1x weggepest door een overnamende directielid na een overname. Ze wilde gewoon zo goedkoop mogelijk van een aantal personeelsleden. Uiteindelijk zelf maar weggegaan en de eer aan mezelf gehouden zonder een vergoeding of zo.
1x cultuurverschil. Oude medewerkers wilde niet meewerken met de nieuwe werkwijze van het kantoor wat hen had overgenomen toen ik in dienst kwam. De directie deed hier niets aan en koos de makkelijke weg door mij te ontslaan die juist wel meeging met de veranderen terwijl de oude garde dit nauwelijks deed.
1x directie die niet tegen opbouwende kritiek kan. Ik had netjes 1 a 2 kantjes aan verbeterpunten aangebracht die het werkproces efficiënter en beter zouden maken. Ook wilde ik hier netjes over in gesprek gaan, maar blijkbaar waren ze daar niet van gediend.
1x te weinig werk. Zelfs zo weinig dat ik op een gegeven moment weken aan een stuk op het werk vakliteratuur zat te lezen. Tot ik het op gegeven moment genoeg vond en naar de directeur ben gestapt. Na een gesprek kon ik de overige maanden betaald thuis zitten.
1x zonder echte reden. Wellicht was het de afstand of zo, maar merkwaardig vond ik het wel want ze waren volgens mij tevreden over mij.

Wellicht snappen jullie nu beter mijn negativiteit en wantrouwen tegen werkgevers...
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 22 Jun 2016 11:34

Re: Ben jij wel eens ontslagen?

Joh Fred, het enige dat ik lees is iemand die bij meerdere werkgevers is ontslagen om redenen die toevallig allemaal aan de werkgever lagen. Ik geloof daar niet zo in, als het echt niet aan jou zou liggen zou het niet zo vaak bij verschillende werkgevers mis gaan hoor.
Als ik jou was zou ik echt eens hand in eigen boezem steken en naar mijn eigen houding kijken, wellicht kom je er dan achter dat je helemaal niet zo'n topwerknemer bent als je zelf denkt.

Ik ben nog nooit ontslagen. Ik heb één keer geen contractverlenging gehad, dat was bij mijn vakantiebaan (ik mocht niet blijven na de vakantie).

♥♥
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 22 Jun 2016 11:37

Re: Ben jij wel eens ontslagen?

Elliot schreef:Joh Fred, het enige dat ik lees is iemand die bij meerdere werkgevers is ontslagen om redenen die toevallig allemaal aan de werkgever lagen. Ik geloof daar niet zo in, als het echt niet aan jou zou liggen zou het niet zo vaak bij verschillende werkgevers mis gaan hoor.
Als ik jou was zou ik echt eens hand in eigen boezem steken en naar mijn eigen houding kijken, wellicht kom je er dan achter dat je helemaal niet zo'n topwerknemer bent als je zelf denkt.


Zo mee eens. Ik krijg ook altijd een beertje jeuk van werknemers die alleen naar de werkgever wijzen. Stukje zelfreflectie is niet verkeerd!

Ik ben nog nooit ontslagen. Wel zelf een keer ontslag genomen terwijl ik nog geen andere baan had. Was voor mij tijd om te gaan bij die werkgever, gelukkig voor mijn laatste werkdag al iets anders gevonden.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 22 Jun 2016 11:53

Re: Ben jij wel eens ontslagen?

Nee. Wel een keer dat mijn contract niet verlengd werd omdat ik in de ziektewet zat en we wisten dat het nog zeker 8 maanden zou duren voordat ik weer aan het werk kon. Toen ik weer mocht werken hebben ze gevraagd of ik weer terug kwam en ik werk er nog steeds :)
10.04.17
<<

anoniem213

Bericht 22 Jun 2016 11:59

Re: Ben jij wel eens ontslagen?

Helemaal eens met Elliot, Fred. Ik geloof er niet zo in. Ik denk dat als iets je telkens in je leven 'overkomt' het niet gebaseerd is op toeval of pech, maar op je eigen bijdrage in de situatie.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 22 Jun 2016 12:10

Re: Ben jij wel eens ontslagen?

4 van de 5 noem ik zeker pech hebben. Het grootste probleem is dat ik bij toekomstige sollicitaties altijd maar een andere reden opgeef. Vaak dat ik de betrokkenheid van de werkgever mistte of zo.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 22 Jun 2016 12:16

Re: Ben jij wel eens ontslagen?

June schreef:Helemaal eens met Elliot, Fred. Ik geloof er niet zo in. Ik denk dat als iets je telkens in je leven 'overkomt' het niet gebaseerd is op toeval of pech, maar op je eigen bijdrage in de situatie.


Hier ben ik het wel mee eens. Pech kan altijd gebeuren, maar zelf 4 van de 5 keer pech valt al wel onder wat June zegt.

On topic: ik ben nog nooit ontslagen.
december 2016
juli 2019
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 22 Jun 2016 12:22

Re: Ben jij wel eens ontslagen?

Nee, alleen contracten die niet verlengd werden. Eigenlijk altijd door faillisement of reorganisatie maar ook een paar waarvan ik wist dat het maar voor 6mnd zou zijn ivm projecten of vervanging van zwangerschapsverlof.
30-04-2017
<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 11 Nov 2013 12:24

Bericht 22 Jun 2016 12:35

Re: Ben jij wel eens ontslagen?

Ik ben nog nooit ontslagen. Wel aantal keer gehad dat mijn contract niet werd verlengd, maar de reden was altijd dat er geen budget was. Het lag dan gelukkig niet aan mijn functioneren. Eén keer heb ik zelf ontslag genomen (met uitzondering van mijn bijbaantje destijds).
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 22 Jun 2016 12:45

Re: Ben jij wel eens ontslagen?

Nog nooit ontslagen en ook nog nooit geen contractverlenging gehad. Tot nu toe zijn werkgevers heel blij met me gelukkig :)
<<

Anoniem281

Bericht 22 Jun 2016 12:50

Re: Ben jij wel eens ontslagen?

Ik heb één keer geen contractverlenging gehad, maar toen kreeg ik ook het aanbod om na 3 maanden weer te komen solliciteren. (niet gedaan, trouwens)

Fred, als jij 't hebt over die ontslagen, bedoel je dan dat je contract niet werd verlengd? Ik vind je nogal overkomen als een arrogante betweter en dan snap ik dat een gemiddelde directie dat liever niet heeft. Wanneer er iemand bij onze directeur aankomt met een A4'tje vol verbeterpunten, dan zou hij ook niet bepaald 'amused' zijn.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 22 Jun 2016 12:55

Re: Ben jij wel eens ontslagen?

Ik ben nog nooit ontslagen en heb nog nooit geen contractverlenging gehad...
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 13:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 22 Jun 2016 13:05

Re: Ben jij wel eens ontslagen?

Alleen ooit op en stageplek. omdat ik van die vrouw alleen maar mocht schoonmaken, en toen ik daar op een duur iets van zei dat ik daarvoor niet was en dat ik graag wat wilde leren en meer betrokken bij worden bij de klanten, zei ze dat we dan andere verwachtingen hadden en kon meteen vertrekken.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 22 Jun 2016 13:15

Re: Ben jij wel eens ontslagen?

Ja toen ik 18 was, in een kledingzaak waar ik een weekendbaantje had. Ik was aangenomen voor achter de kassa maar was ook bezig met adviseren in de winkel. Dat laatste mocht niet van de baas. Wel van m'n directe collega's in de winkel. Toen ik 'de regel' niet opvolgde werd ik op het matje geroepen. Dat ik het vet goed deed werd genegeerd en toen heb ik verteld dat ik dat redelijk belachelijk vond.
#teammaple🍁
<<

Anoniem281

Bericht 22 Jun 2016 13:19

Re: Ben jij wel eens ontslagen?

Hoe zag die baas dat voor zich dan?

"Hallo, mag ik iets vragen? Hoe staat dit?"
".. Geen idee, maar u kunt wel bij me pinnen?"
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 22 Jun 2016 13:21

Re: Ben jij wel eens ontslagen?

Hij was niet zo heel intelligent dus ik denk dat het zoiets geweest is.
#teammaple🍁
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers