Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Show je achtertuin!

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 22 Jun 2016 21:04

Re: Show je achtertuin!

Wat leuk al die foto's en wat komen er mooie tuinen voorbij.

Marin, jullie tuin vind ik echt zo bij jullie passen. Gezellig, veel planten, bootje, water. Je hoeft alleen het wijntje er nog maar bij te denken. Kan me voorstellen dat jullie er enorm van genieten.

Scandic, jullie tuin is mooi zeg. Net als bij ons van die grote, vierkante tegels. Ik hou wel van dat strakke en onderhoudsvrije.

Duchess, wat een ontzettend leuk huis! De voortuin is ook mooi geworden!

Taeda, daar kun je tzt wel wat moois van maken hoor.

Gekkie, lekker stadstuintje. In ieder geval zon! Het nadeel is dat het zo snel warm is in zo'n tuintje. Vooral omdat je vaak ook erg in de luwte zit vanwege de bebouwing eromheen.

Sarah, jullie heen er een gezellig plekje van weten te maken. Ziet er erg leuk uit.

Rovine, wat een compleet andere tuin weer. Niks strak en veel planten. Het is niet mijn smaak maar het straalt wel meer de natuur uit dan die strak aangelegde tuinen.

Snirp, lekker tuintje hoor. Kan jullie mooie man heerlijk in spelen!

Wij zijn ook erg blij met onze achtertuin. Het is een heerlijke plek en we hebben er nu wat meer groen in aangebracht waardoor het ook wat gezelliger oogt. Voor de rest zit er weinig onderhoud aan, perfect.
Ik zit dit nu voor ons huis te typen, op ons bankje in de zon. Dit is nu mijn uitzicht:

Afbeelding

Er vaten bootjes voorbij, ik hoor vogels en eenden. En dan te bedenken dat ik binnen tien minuten in de stad ben!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem190

Bericht 24 Jun 2016 16:01

Re: Show je achtertuin!

Sara leuk plekje!! Bij ons gaan momenteel echt alle plantjes dood.. wat ik ook in de tuin zet of in bakken, het gaat allemaal dood. Hopelijk snel tijd om de tuin door te gaan, moet even mooi zijn voor ons trouwen. (foto's volgen wanneer netjes)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Jun 2016 16:10

Re: Show je achtertuin!

Wat een heerlijk plekje Lady! Snap dat je daar blij van wordt.
Let's discover the world together.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 24 Jun 2016 16:29

Re: Show je achtertuin!

TwistedAngel schreef:Sara leuk plekje!! Bij ons gaan momenteel echt alle plantjes dood.. wat ik ook in de tuin zet of in bakken, het gaat allemaal dood. Hopelijk snel tijd om de tuin door te gaan, moet even mooi zijn voor ons trouwen. (foto's volgen wanneer netjes)

Onze planten staan al vanaf begin april en hebben het echt zwaar gehad door de vorst toen nog. Veel was ook half dood maar toch zijn ze weer gaan bloeien 1 potje had het niet overleefd

Lady die buurt waar jij woont is mooi aangelegd is gewoon ern dorp in de stad
Afbeelding
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 25 Jun 2016 13:23

Re: Show je achtertuin!

Oh Lady wat een fijn plekje om te wonen lijkt me!
Laatst gewijzigd door September op 26 Jun 2016 08:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem198

Bericht 25 Jun 2016 14:33

Re: Show je achtertuin!

September, volgens mij woon je vlakbij mij. Ik herken het gebouw op de achtergrond.
In U. Of niet? Vlakbij het nieuwe ziekenhuis.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 25 Jun 2016 15:01

Re: Show je achtertuin!

Klopt Sarah, het is een erg leuk aangelegde wijk en inderdaad een dorp in de stad.

September, wat mooi die vlonders!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 25 Jun 2016 15:51

Re: Show je achtertuin!

Victoria schreef:September, volgens mij woon je vlakbij mij. Ik herken het gebouw op de achtergrond.
In U. Of niet? Vlakbij het nieuwe ziekenhuis.


Hee echt! Grappig! Klopt ja!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem198

Bericht 25 Jun 2016 22:07

Re: Show je achtertuin!

September schreef:
Victoria schreef:September, volgens mij woon je vlakbij mij. Ik herken het gebouw op de achtergrond.
In U. Of niet? Vlakbij het nieuwe ziekenhuis.


Hee echt! Grappig! Klopt ja!


Idd grappig had geen idee. Ik rij echt heel vaak langs die weg.
Sowieso haal ik wekelijks m'n boodschappen op bij de AH daar.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 25 Jun 2016 22:52

Re: Show je achtertuin!

Victoria schreef:
September schreef:
Victoria schreef:September, volgens mij woon je vlakbij mij. Ik herken het gebouw op de achtergrond.
In U. Of niet? Vlakbij het nieuwe ziekenhuis.


Hee echt! Grappig! Klopt ja!


Idd grappig had geen idee. Ik rij echt heel vaak langs die weg.
Sowieso haal ik wekelijks m'n boodschappen op bij de AH daar.


Ah leuk zeg! Maar je woont ook hier in de wijk dan?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 26 Jun 2016 17:21

Re: Show je achtertuin!

Onze tuin is klaar! Ben er echt zo blij mee, ons eerste tuintje haha :heart:
Laatst gewijzigd door Scandic op 23 Jun 2018 23:32, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem253

Bericht 26 Jun 2016 17:23

Re: Show je achtertuin!

Heel mooi Scandic!
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 26 Jun 2016 17:53

Re: Show je achtertuin!

Mooi Scandic, lekker aan het water!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Jun 2016 19:36

Re: Show je achtertuin!

Mooi!
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 27 Jun 2016 09:23

Re: Show je achtertuin!

Marin schreef:
Elliot, is jullie tuin al bijna af?


Ik zie nu je vraag pas Marin! Zoals ik hierboven al zei is de bestrating helemaal af. Het gras is ingezaaid maar moet nog even groeien en er moeten nog wat meer vaste planten komen. De oprit is in middels ook helemaal bestraat. Mijn man heeft van de week hortensia's geplant in de voortuin (hij had alleen per ongeluk kamerplanten gekocht in plaats van buitenhortensia's, maar volgens m'n plantkundige moeder komt het uiteindelijk wel goed :palm: ), daar moet het gras alleen nog worden ingezaaid.
Zo is de voortuin nu:
Afbeelding
Daar waar nu aarde ligt gaan we dus nog gras inzaaien.

Van de achtertuin heb ik geen recente foto's. Tenminste, die had ik wel gemaakt maar blijkbaar ook meteen weer verwijderd want ik kan ze niet terugvinden op m'n telefoon. Stom! Komt vanavond wel dan.
Wat er nu alleen nog moet gebeuren is het opstapje naar de deur afmaken (een 'trapje' met twee treden), gras zaaien, nog wat vaste planten neerzetten en alles even opruimen en schoonspuiten. Oh en mijn man wil nog tussen het huis en de schuur een soort pergola maken met blauwe regen, zoiets:
Afbeelding
Maar dan niet echt een overkapping, maar gewoon een boog. Of nou ja, twee balken van het huis naar de schuur waar die blauwe regen dan tussen groeit. Ongeveer een halve meter tot een meter breed.
En ik wil dan aan die balk later een schommel ophangen voor onze zoon :D

♥♥
<<

Anoniem336

Bericht 27 Jun 2016 09:26

Re: Show je achtertuin!

Heel mooi die pergola elliot, maar houd er wel rekening mee dat de blauwe regen maar heel even mooi bloeit.
Zoals op het plaatje, duurt maar even. En dan heb je wel mooi groen, maar niet meer dat wow effect.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 27 Jun 2016 09:34

Re: Show je achtertuin!

Klopt Elja, ik heb een hele planning met m'n moeder gemaakt qua planten en hun bloeitijd zodat er in ieder geval altijd iets bloeiends in de tuin staat in de lente, zomer en het vroege najaar. :)

♥♥
<<

Anoniem336

Bericht 27 Jun 2016 10:30

Re: Show je achtertuin!

Slim!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Jun 2016 10:32

Re: Show je achtertuin!

Ooooooh zo mooi Elliot. Ik ben gek op blauwe regen. Ik wil t ook graag bij onze schutting bij het terras maar de korte bloei periode houdt mij ook tegen.
Let's discover the world together.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers