Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afgekeurde collega wil taken van mij

<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 21 Jun 2016 14:47

Afgekeurde collega wil taken van mij

Wij hebben vorige week alle klassen en andere taken voor komend schooljaar verdeeld onder al mijn collega's wiskunde. Er zijn voor vrijwel elke collega altijd een paar vaste klassen/taken, bijvoorbeeld als je mentor bent of met bepaalde projecten bezig bent in een leerjaar. Daarnaast heeft iedereen zijn voorkeuren en daar proberen we zoveel mogelijk aan te voldoen. We zijn daar aardig goed in geslaagd vorige week, alleen is er toch een maar...

Een oud-collega van mij is ongeneeslijk ziek en is voor 100% afgekeurd voor werk. Hij voelt zich op dit moment goed, maar moet regelmatig voor behandelingen naar het ziekenhuis enzo. Toch wil hij per sé een paar uur blijven werken. Vanuit school zijn daar restricties op gesteld (geen examenklassen bijvoorbeeld, die moeten gewoon een 'stabiele' docent hebben) en nu wil hij dus een taak van mij. Het gaat om iets dat ik jaren alleen doe (wat ook eerst niemand wilde doen). Binnen de sectie hebben we afspraken gemaakt dat er iemand met mij mee gaat draaien en ook wie dat is en hoe we het gaan doen als ik komend jaar met zwangerschapsverlof ga. Dit is één van mijn favoriete taken, ik doe het ook goed, ik durf zelfs wel te zeggen dat ik hierin wat verbeteringen aangebracht heb. Dat was dus allemaal afgesproken naar ieders tevredenheid, maar nu wil die oud-collega dus deze taak.
En ik wil em niet afstaan, ik heb dit jaar al heel wat opgebouwd hiervoor en dat wil ik eigenlijk niet zomaar afstaan komend jaar. Maar omdat ik een tijd met zwangerschapsverlof zal zijn, voel ik me alsof ik dat niet zo hard mag zeggen. Plus het verhaal van mijn oud-collega is natuurlijk erg triest en het is oprecht fijn dat hij zich goed genoeg voelt om wat te werken.

Dus... moet ik gewoon die taak afstaan of toch volhouden dat ik em graag zelf wil doen?
december 2016
juli 2019
<<

anoniem213

Bericht 21 Jun 2016 14:53

Re: Afgekeurde collega wil taken van mij

Kun je niet een andere taak afgeven? Dat je goede wil toont, maar ook eerlijk laat weten dat deze je nou eenmaal erg dierbaar is?
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 21 Jun 2016 14:55

Re: Afgekeurde collega wil taken van mij

June schreef:Kun je niet een andere taak afgeven? Dat je goede wil toont, maar ook eerlijk laat weten dat deze je nou eenmaal erg dierbaar is?


Dat heb ik al gedaan, hij wil geen andere taak van mij, hij wil alleen die :|
december 2016
juli 2019
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1960

Geregistreerd: 18 Nov 2013 20:57

Bericht 21 Jun 2016 15:12

Re: Afgekeurde collega wil taken van mij

Wat een klotesituatie!

Ik vind dat je in je recht staat en vind het knap dat je een andere taak hebt voorgesteld. Om eerlijk te zijn weet ik niet zeker of ik het zou durven om te zeggen dat ik het niet wil, maar aan de andere kant vind ik grof gezegd niet dat omdat hij terminaal is dat jij maar moet buigen. Dus van zijn kant vind ik het niet zo netjes om je blind te staren op 1 ding wat je wil, als je zelfs 100% afgekeurd bent. Tuurlijk is het fijn dat hij zich goed genoeg voelt, maar ja. Samen die taak doen is zeker geen optie?
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 21 Jun 2016 15:14

Re: Afgekeurde collega wil taken van mij

Ik zou hem niet afstaan. Zeker omdat je niet weet hoe hij er over een paar weken voor staat en straks blijft alles liggen. Dan maar niet collegiaal, maar sommige dingen zijn gewoon van 'jou'. Zeker als daar al je ziel en zaligheid in zit en je niet weet hoe je het straks weer terug krijgt op het moment dat je collega er niet meer is.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

anoniem213

Bericht 21 Jun 2016 15:14

Re: Afgekeurde collega wil taken van mij

Ik sluit me bij Reva aan. Wat jammer ook dat hij die andere taak niet wil. Heb je ook uitgelegd waarom jij deze taak wilt behouden? Lastig ook dat jij dit jaar met zwangerschapsverlof gaat. Als jij er wel het hele jaar was, dan zou dat natuurlijk het ideale excuus zijn.
<<

Rosalie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 194

Geregistreerd: 03 Mei 2016 21:24

Bericht 21 Jun 2016 15:27

Re: Afgekeurde collega wil taken van mij

Kan hij je niet ondersteunen en je in je zwangerschapsverlof overnemen? Er vanuit gaande dat hij de mogelijkheid dan ook nog heeft. Met de derde collega als back- up?
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 21 Jun 2016 15:39

Re: Afgekeurde collega wil taken van mij

Rosalie schreef:Kan hij je niet ondersteunen en je in je zwangerschapsverlof overnemen? Er vanuit gaande dat hij de mogelijkheid dan ook nog heeft. Met de derde collega als back- up?


Zoiets dacht ik ook, een periode samenwerken, want jij zou toch van iemand hulp krijgen, waarom niet van hem dan maar. Volledige taak voor hem tijdens je verlof en daarna kunnen jullie het weer samen oppakken en jij weer alshet straks met hem waarschijnlijk slechter gaat.

Hij is volledig afgekeurd en nu voelt hij zich goed, maar dat betekent niet dat hij zich onder behandeling of in latere fase zo blijft voelen. Lijkt me ook geen fijne 100% taak overname kandidaat. Net zo min als jouw verlof.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 21 Jun 2016 18:34

Re: Afgekeurde collega wil taken van mij

Dit is toch ook totaal niet handig.

Er gaat iemand met jou meedraaien zodat die het op dezelfde manier kan doen als jij met verlof bent. Dat houd volgens mij in dat ze een bepaalde stabiliteit voor die taak willen. Nu het die collega laten doen betekent dat die stabiliteit ook weg is. Die collega kan ook ineens wegvallen waardoor een derde er bij moet komen. Dan heb je dus 2 mensen die niet aan die taak gewend zijn die er wat mee doen. Lijkt me niet de meest stabiele situatie. Ik snap dat hij graag wat wil blijven doen. Maar even reeel het kan heel snel gaan. Het is nu juni, over 2,5 maand begint het nieuwe schooljaar pas. Dan kan de situatie al weer heel anders zijn.
Zelf zou ik het voor de stabiliteit van deze taak juist niet wenselijk vinden dat hij het zou gaan doen. En juist omdat je met verlof gaat op je strepen gaan staan.
2015 💙
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 23 Jun 2016 10:37

Re: Afgekeurde collega wil taken van mij

Nou, mijn collega wil echt niet buigen. Hij wil per sé die taak en anders niks. Hij heeft allemaal ideeën ervoor, maar die impliceren een beetje dat ik het dit jaar niet goed gedaan zou hebben. En dat is absoluut niet het geval, integendeel. Hij is het er ook niet mee eens dat hij 100% afgekeurd en hij zegt: 'ze hebben mijn gezondheid al afgepakt, mijn werk en alles, ik heb alleen mijn vak nog' en hij denkt dat hij juist die taak dus het beste kan doen. En ik voel me ontzettend egoïstisch als ik hem die taak niet gun... Maar ik wil em echt zelf doen! Ik ben bang dat dit nog een conflict gaat worden en daar heb ik geen zin in. In feite is het mijn probleem niet en dat wordt het nu wel gemaakt...
december 2016
juli 2019
<<

anoniem213

Bericht 23 Jun 2016 10:41

Re: Afgekeurde collega wil taken van mij

Niekske schreef:Nou, mijn collega wil echt niet buigen. Hij wil per se die taak en anders niks. Hij heeft allemaal ideeën ervoor, maar die impliceren een beetje dat ik het dit jaar niet goed gedaan zou hebben. En dat is absoluut niet het geval, integendeel. Hij is het er ook niet mee eens dat hij 100% afgekeurd en hij zegt: 'ze hebben mijn gezondheid al afgepakt, mijn werk en alles, ik heb alleen mijn vak nog' en hij denkt dat hij juist die taak dus het beste kan doen. En ik voel me ontzettend egoïstisch als ik hem die taak niet gun... Maar ik wil em echt zelf doen! Ik ben bang dat dit nog een conflict gaat worden en daar heb ik geen zin in. In feite is het mijn probleem niet en dat wordt het nu wel gemaakt...

Is er misschien een leidinggevende met wie je dit kunt bespreken? Het stuit me een beetje tegen de borst dat hij aan emotionele chantage doet om deze taak te krijgen (ik doel op je quote).
<<

Rosalie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 194

Geregistreerd: 03 Mei 2016 21:24

Bericht 23 Jun 2016 10:44

Re: Afgekeurde collega wil taken van mij

Ik ben het eens met June. Ga hierover in gesprek met je leidinggevende en leg jouw standpunten uit. Ik vind het voor hem echt heel erg dat hij ongeneeslijk ziek is maar het is niet fair dit zo tegen jou te gebruiken.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 23 Jun 2016 15:06

Re: Afgekeurde collega wil taken van mij

Ik ben het ook eens met June, ik vind het erg onaardig van hem om zijn ziekte hierbij in de 'strijd' te gooien.

♥♥
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 23 Jun 2016 15:47

Re: Afgekeurde collega wil taken van mij

Ook eens met June. Ik zou het met een leidinggevende bespreken.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 27 Jun 2016 10:22

Re: Afgekeurde collega wil taken van mij

Dankjewel voor al jullie reacties! Ik ben inderdaad naar mijn leidinggevende gestapt en we hebben een oplossing bedacht. Deze afgekeurde collega gaat nu met mij mee draaien (in plaats van die collega die het eigenlijk zou gaan doen, die moet ook zijn studie afronden komend jaar en had het toch druk genoeg).

Er bleek bij die afgekeurde collega veel frustratie te zitten over de verdeling van de klassen en taken voor komend jaar. Hij vond mijn pakket veel te mooi :| ik ben inderdaad blij met mijn pakket, maar dat is allemaal in overleg gegaan met de hele sectie en mijn collega's (de 'echte' zeg maar, die afgekeurde zat dus niet bij dat overleg) wilden ook gewoon andere dingen, dus het kwam zo uit. Maar goed, die frustraties zijn in principe mijn zorgen niet (en zijn zaken niet) en we hebben het nut zo op kunnen lossen!
december 2016
juli 2019
<<

anoniem213

Bericht 27 Jun 2016 10:24

Re: Afgekeurde collega wil taken van mij

Jemig, jouw afgekeurde collega klinkt echt heel onvriendelijk. Waarom zou hij gefrustreerd zijn over dat jouw pakket te mooi is? Maar goed, fijn dat het nu opgelost is. Zie je het wel zitten om het samen met hem op te pakken?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 27 Jun 2016 10:36

Re: Afgekeurde collega wil taken van mij

Wederom eens met June, hij komt niet heel aardig en reëel over. Ik vraag me ook af hoe de samenwerking gaat verlopen, zie je dat zelf zitten? Fijn dat het in ieder geval opgelost is.

♥♥
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 27 Jun 2016 11:53

Re: Afgekeurde collega wil taken van mij

Mooi dat het zo opgelost is. Klinkt inderdaad niet reëel en aardig van hem maar aan de andere kant kan ik me ook wel voorstellen dat er bij hem in zijn situatie ook wel heel veel verandert en op hem af komt en dat je dit soort dingen als afgekeurd zijn niet zonder meer kunt accepteren. Het is voor hem ook een soort rouwproces waar hij nu met zijn werk/afscheid van zijn werk al door heen moet. En zijn zienswijze is niet eerlijk naar jou toe maar ik zou zelf ook niet weten of ik wel compleet eerlijk en nuchter zou kunnen reageren als ik in zijn positie stond. Leek me wel een erg moeilijke situatie voor jou. Gelukkig dat jullie er nu zo uitgekomen zijn.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 27 Jun 2016 14:20

Re: Afgekeurde collega wil taken van mij

Ik zie er nu een beetje tegenop om met hem samen te gaan werken ja... ik ben een beetje bang voor teveel bemoeienis van zijn kant. Maar ik ga gewoon maar even ervanuit dat zijn frustratie vooral komt door zijn situatie en niet op mij persoonlijk gericht is. Ik ben heel netjes en zakelijk gebleven in dit 'conflict' en ik doe mijn taak gewoon goed, dus hij kan vooralsnog geen reële argumenten aandragen dat het niet goed zou gaan. En zijn leidinggevende (andere als die van mij) zou nog wel met hem bespreken dat die emotionele chantage (hij had zelfs gezegd dat hij niet meer zou komen werken als hij zijn zin niet kreeg) echt niet gepast is, hoe triest zijn situatie ook is. Dus ik ga voor nu van het goede uit, dat het wel los zal lopen komend jaar.
december 2016
juli 2019
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 27 Jun 2016 14:46

Re: Afgekeurde collega wil taken van mij

Zo lastig dit soort dingen! Ik werk ook op een middelbare school dus ken het gevoel wel een beetje! Er zijn altijd taken die leuker zijn dan andere taken maar alles moet nu eenmaal gebeuren. Ik vind het ontzettend laag bij de grond om je ziekte te gebruiken als argument om iets te mogen doen.

Hoe gaat het met je taak als je met verlof bent? I het iets dat het hele jaar doorloopt of kan jij het gewoon weer oppakken als je terug bent van verlof? Ben je anders niet bang dat hij het in je verlof allemaal als nog gaat doen?
⁠♡♡♡
<<

Anoniem282

Bericht 27 Jun 2016 19:39

Re: Afgekeurde collega wil taken van mij

Wat een vervelende, oncollegiale houding neemt hij aan. Als hij helemaal niet meer wil komen werken, omdat hij zijn zin niet krijgt, zou ik dat als werkgever een prima oplossing vinden. Hij was toch al 100% afgekeurd. Het is heel naar dat hij ongeneeslijk ziek is, maar hij zet het nu wel heel fout in naar jullie toe.

Probeer idd gewoon zakelijk te blijven, maar ik zou er wel voor waken dat je niet over je heen laat lopen. Je hoeft niet alles van hem te tolereren tijdens jullie samenwerking, omdat hij zo ziek is. Succes!

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers