Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Plots eetprobleem, fase?

<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 07 Okt 2013 19:59

Plots eetprobleem, fase?

Louise eet alles en heeft altijd goed gegeten, nooit problemen mee gehad. En nu plots is het één groot drama!

Vanmiddag was het wortelpuree met kip, niets gek. Ze heeft 3 happen gegeten wilde toen niet meer. Ze vroeg wel meteen achter een koek (kreeg ze niet). De rest van de dag wilde ze koek. Het avondeten (haar middageten opnieuw) wilt ze weer niet eten, maar wel koek. Ze zit nu al ruim een kwartier met haar eerste hapje in haar mond, en maar aan het jammeren en doen alsof ik haar aan het vergiftigen ben.

Is het een fase? Hoe pak ik dit het best aan?
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem57

Bericht 07 Okt 2013 20:02

Re: Plots eetprobleem, fase?

Dan eet ze toch niet? Klaar. Ze gaat vanzelf wel eten als ze honger heeft.
Des te grotere strijd je ervan maakt des te minder ze gaat eten. Welkom in de peuterpuberteit!
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 07 Okt 2013 20:05

Re: Plots eetprobleem, fase?

Haha. Ik ging haar net even negeren en ik keek om en zag haar met het vorkje in de puree. Heel erg lachend naar mij met van die uitdagende ogen. Enfin, plots is ze als een hongerig beest aan het eten gegaan.

Maar voor in het vervolg; zonder eten naar bed toe dan?
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem44

Bericht 07 Okt 2013 20:19

Re: Plots eetprobleem, fase?

Eetprobleem? Zo hé ,jij maakt het wel direct heel groot! Niet doen hoor, hoe groter jij het probleem maakt, hoe groter het probleem wordt. Gewoon lekker laten gaan, ze eten wel wanneer ze honger hebben en soms zijn er wel eens periodes dat ze eens wat minder eetlust hebben. Soit.
<<

Artemis

Bericht 07 Okt 2013 20:22

Re: Plots eetprobleem, fase?

Inderdaad, eetprobleem?

Jeetje.

En als ik vragen mag: waarom wortelpuree met kip? Een kind van die leeftijd hoeft toch geen gepureerd eten meer?
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 07 Okt 2013 20:28

Re: Plots eetprobleem, fase?

Ook goed; ze wilt niet eten. Dat noem ik een probleem, want dat wil ze plots een aantal dagen niet en ik vind dat een probleem, ja. Ze eet (of at, nu plots dus wel) echt gewoon niets van de warme maaltijd die we haar de afgelopen dagen hebben voorgeschoteld. Dan zat ze hier steeds met dikke tranen en spuugde ze alles weer uit of hield het ontzettend lang ongekauwd in haar mond.

Omdat wij vandaag nu eenmaal wortelpuree met kip eten, en zij eet mee met de pot. Als het gewoon wortelen zijn, eet ze ook gewoon wortelen.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 07 Okt 2013 20:30

Re: Plots eetprobleem, fase?

Hier is dat al ruim een maand gaande. Zal nog wel ff duren.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Anoniem57

Bericht 07 Okt 2013 20:31

Re: Plots eetprobleem, fase?

Slakje, ik zou haar dan idd gewoon zonder eten naar bed doen. Al eten wij altijd nog vla na het eten en dan gaven we haar gewoon iets meer vla.
<<

Anoniem57

Bericht 07 Okt 2013 20:32

Re: Plots eetprobleem, fase?

Heb troost, hier is het (voorlopig gok ik) voorbij!
<<

Anoniem20

Bericht 07 Okt 2013 20:33

Re: Plots eetprobleem, fase?

Lijkt mij een fase, hier ook gehad. Van vreetzakje naar " wil niets...bah" en inmiddels eet hij weer alles wat los en vast zit.

En wortelpuree is niets mis mee, eet ik ook geregeld en ik ben eind 20. Met hachee, yum.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 07 Okt 2013 20:37

Re: Plots eetprobleem, fase?

Wij eten eigenlijk nooit een dessert. Na de bokes 's avonds is het klaar met eten. Het is dat ze bij het ontbijt ook plots maar 2 boterhammen eet ipv 4 boterhammen en yoghurt en een enkele keer zelfs geen geen ontbijt, geen middageten en 2 boterhammen avondeten... Het is echt héél weinig voor haar doen.


Maar goed, blijkbaar dus een fase. Ik heb een hekel aan fases.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem112

Bericht 07 Okt 2013 20:37

Re: Plots eetprobleem, fase?

Mijn oudste van 3,5 jaar eet al ruim twee jaar bijna niets bij t avondeten
<<

Anoniem57

Bericht 07 Okt 2013 20:39

Re: Plots eetprobleem, fase?

Oh ja jij eet natuurlijk smiddags warm, wij altijd savonds.
L. is sowieso al geen grote eter, dan eet ze natuurlijk al snel goed.
Heb je al gecheckt of ze toevallig geen tanden/kiezen krijgt?
<<

Anoniem20

Bericht 07 Okt 2013 20:41

Re: Plots eetprobleem, fase?

4 boterhammen plus yoghurt als ontbijt? Woei, dat krijg ik nog niet eens weg.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 07 Okt 2013 20:42

Re: Plots eetprobleem, fase?

òch god, ze krijgt nog meer tanden natuurlijk. Nee, nog niet gecheckt. Zal het morgenvroeg eens checken.

juani; ze eet dan wel geen tussendoortje meer.
AfbeeldingAfbeelding
<<

teletascha

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 446

Geregistreerd: 07 Sep 2013 09:00

Bericht 07 Okt 2013 20:48

Re: Plots eetprobleem, fase?

Hier eet de oudste ongeveer 1,5 boterham per dag, en een stuk fruit. Bij hoge uitzondering eet ze 2 of 3 hapjes eten van het avondeten. We geven daarom nog steeds 2x per dag peutermelk.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 07 Okt 2013 20:56

Re: Plots eetprobleem, fase?

De mijne is ook anderhalf, at altijd alles, eet nu sinds een maand bijna niks meer tijdens het avondeten. 1 hapje pasta. Of 2 stukjes vlees. Naja dan niet, ik maak me er geen zorgen om.
#teammaple🍁
<<

Anoniem44

Bericht 07 Okt 2013 20:58

Re: Plots eetprobleem, fase?

Jeetje, eet ze normaal gesproken 4 boterhammen bij het ontbijt? Ik vind dat juist erg veel...
<<

Artemis

Bericht 07 Okt 2013 20:59

Re: Plots eetprobleem, fase?

4 boterhammen ' s ochtends? :shock:

Sorry, maar dat vind ik voor een volwassene al veel.
Hier eten een 6 en een 7 jarige een bordje pap of 1 boterham, of een schaaltje yoghurt met muesli als ontbijt. Maar 4? Nee,
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 07 Okt 2013 21:01

Re: Plots eetprobleem, fase?

Artemis schreef:4 boterhammen ' s ochtends? :shock:

Sorry, maar dat vind ik voor een volwassene al veel.
Hier eten een 6 en een 7 jarige een bordje pap of 1 boterham, of een schaaltje yoghurt met muesli als ontbijt. Maar 4? Nee,

Lol ben je halverwege je post flauw gevallen?
#teammaple🍁
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 07 Okt 2013 21:02

Re: Plots eetprobleem, fase?

Ze is (was) gewoon een heel goede eter.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem103

Bericht 07 Okt 2013 21:02

Re: Plots eetprobleem, fase?

-ED- schreef:Jeetje, eet ze normaal gesproken 4 boterhammen bij het ontbijt? Ik vind dat juist erg veel...


En yoghurt ook nog als ik het goed begrijp. Ik vind dat ook wel erg veel hoor voor een kindje van 1,5. Ik denk dat mijn kinderen het ook rustig op zouden eten als ik ze zoveel geef maar ik vind dat echt niet nodig. Zo wen je ze alleen maar aan om veel te eten. Hier krijgen ze een bakje yoghurt met museli of pap of1 a 2 boterhammen, dat vind ik echt genoeg voor een ontbijt.
<<

anoniem213

Bericht 07 Okt 2013 21:03

Re: Plots eetprobleem, fase?

Urban Naked schreef:
Artemis schreef:4 boterhammen ' s ochtends? :shock:

Sorry, maar dat vind ik voor een volwassene al veel.
Hier eten een 6 en een 7 jarige een bordje pap of 1 boterham, of een schaaltje yoghurt met muesli als ontbijt. Maar 4? Nee,

Lol ben je halverwege je post flauw gevallen?

Haha, ik moet al voor de tweede keer om je lachen in vijf minuten!
<<

Anoniem44

Bericht 07 Okt 2013 21:04

Re: Plots eetprobleem, fase?

Is ze te zwaar/licht voor haar leeftijd/lengte?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 07 Okt 2013 21:04

Re: Plots eetprobleem, fase?

Yrsa ging rond de anderhalf ook veel slechter eten. Eerst lustte ze alles, opeens lustte ze niks meer. Het consultatiebureau had me al gewaarschuwd, dus kennelijk komt het vaker voor.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers