Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Plots eetprobleem, fase?

<<

Artemis

Bericht 07 Okt 2013 21:05

Re: Plots eetprobleem, fase?

Urban Naked schreef:
Artemis schreef:4 boterhammen ' s ochtends? :shock:

Sorry, maar dat vind ik voor een volwassene al veel.
Hier eten een 6 en een 7 jarige een bordje pap of 1 boterham, of een schaaltje yoghurt met muesli als ontbijt. Maar 4? Nee,

Lol ben je halverwege je post flauw gevallen?

Ik viel stil.

Eerst al vanwege gepureerde wortel. Maar dat is misschien Belgisch :P
Weet je nog je topic laatst over het wissen van getypte reacties?

Dit gebeurt er dus als ik gewoon op verzenden druk :angel:
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 07 Okt 2013 21:06

Re: Plots eetprobleem, fase?

June schreef: Haha, ik moet al voor de tweede keer om je lachen in vijf minuten!

Haha! Wat was de eerste dan!

Ik lach ook vaak om jou trouwens, dus dat klopt dan :)
#teammaple🍁
<<

anoniem213

Bericht 07 Okt 2013 21:08

Re: Plots eetprobleem, fase?

Urban Naked schreef:
June schreef: Haha, ik moet al voor de tweede keer om je lachen in vijf minuten!

Haha! Wat was de eerste dan!

Ik lach ook vaak om jou trouwens, dus dat klopt dan :)

Om je reactie op Susan in het Facebooktopic!
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 07 Okt 2013 21:09

Re: Plots eetprobleem, fase?

Nee, ze zit iets boven het gemiddeld lijntje.

Ik prop m'n kind niet vol met vanalles, eh. Helemaal niet.
Ik schotel haar geen 4 boterhammen voor en eis dat ze dat moet opeten. Nee.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem44

Bericht 07 Okt 2013 21:11

Re: Plots eetprobleem, fase?

Jeetje, ik heb er eigenlijk geen idee van of mijn dochter 4 boterhammen en een schaal yoghurt naar binnen zou krijgen bij het ontbijt. Nooit aan gedacht haar zoveel voor te schotelen. Ik denk dat je dochter nu langzamerhand zelf gaat aangeven hoeveel ze nodig heeft en dat is dus véél minder dan dat jij haar altijd hebt gegeven. Denk dat je juist blij moet zijn dat ze nu steeds beter leert om dit zelf aan te geven.
<<

Anoniem28

Bericht 07 Okt 2013 21:20

Re: Plots eetprobleem, fase?

ED, ik verwonder me iedere keer weer over je talent om de boel flink te verdraaien.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 07 Okt 2013 21:21

Re: Plots eetprobleem, fase?

Oh god, ED. Je bent echt te dom om te lezen wat er staat.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 07 Okt 2013 21:22

Re: Plots eetprobleem, fase?

Mijn dochter vroeg laatst bij het ontbijt ook om 4 boterhammen. Na elke boterham: "Mag ik er nog eentje?" Ehm.. ja, natuurlijk. Ik was verbaasd, maar blij dat ze wat at. Eten is, evenals slapen, niet haar favoriete bezigheid. De ene keer eet ze één boterham, de andere keer geen, een andere keer vier.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 07 Okt 2013 21:23

Re: Plots eetprobleem, fase?

En ED, jij zet Slakje nu neer als een moeder die haar kind volpropt. Vind je dit van jezelf nou redelijk?
<<

Anoniem26

Bericht 07 Okt 2013 21:24

Re: Plots eetprobleem, fase?

Om 20.00 typte je je bericht dat ze nu aan eten was. Kun je haar niet eerder laten eten? Misschien is het wel gewoon te laat voor haar.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 07 Okt 2013 21:26

Re: Plots eetprobleem, fase?

Parisienne schreef:En ED, jij zet Slakje nu neer als een moeder die haar kind volpropt. Vind je dit van jezelf nou redelijk?


Je weet dat je dit aan ED vraagt he..
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 07 Okt 2013 21:28

Re: Plots eetprobleem, fase?

Meestal eet ze vroeger, ja. Maar ze is wat aan het draaien met haar slaaptijden. Zo wilde ze dus om 17u gaan slapen (we waren net thuis), ze was doodop. Dus ze werd natuurlijk nog wakker. Zal ik haar in het vervolg dan gewoon standaard om 18u wakker maken?

Wij eten 's middags warm en 's avonds boterhammen.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem80

Bericht 07 Okt 2013 21:29

Re: Plots eetprobleem, fase?

Rejoy schreef:ED, ik verwonder me iedere keer weer over je talent om de boel flink te verdraaien.

Helemaal mee eens.

Slakje: als ze honger heeft eet ze, als ze geen honger heeft niet. Ze geeft het zelf wel aan. Kop op meid
<<

Anoniem44

Bericht 07 Okt 2013 21:29

Re: Plots eetprobleem, fase?

Ja, maar Pariesienne jouw dochter is drie jaar, dus dan is het logisch dat het voorkomt dat zij dit zelf aangeeft, lijkt me ook gezond dat als ze eens een keer trek heeft in 4 boterhammen dat je dit gewoon geeft. Maar een kind van 1.5 jaar en dan stelselmatig 4 boterhammen aanbieden voor het ontbijt? Ik begrijp niet hoe het in je opkomt.
<<

Anoniem26

Bericht 07 Okt 2013 21:33

Re: Plots eetprobleem, fase?

Slakje schreef:Meestal eet ze vroeger, ja. Maar ze is wat aan het draaien met haar slaaptijden. Zo wilde ze dus om 17u gaan slapen (we waren net thuis), ze was doodop. Dus ze werd natuurlijk nog wakker. Zal ik haar in het vervolg dan gewoon standaard om 18u wakker maken?

Wij eten 's middags warm en 's avonds boterhammen.


Ja dan is het lastig idd als ze dan rond die tijd echt moe is.

Het gaat vast weer over, net wat iedereen zegt als ze honger heeft gaat ze echt eten.
<<

Anoniem16

Bericht 07 Okt 2013 21:36

Re: Plots eetprobleem, fase?

Slakje hier duurt eht al enorm lang... eet ze niet dan eet ze niet.. je kunt er het toch niet induwen.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 07 Okt 2013 21:37

Re: Plots eetprobleem, fase?

Slakje: wat een leuke blog heb je trouwens
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 07 Okt 2013 21:38

Re: Plots eetprobleem, fase?

-ED- schreef:Ja, maar Pariesienne jouw dochter is drie jaar, dus dan is het logisch dat het voorkomt dat zij dit zelf aangeeft, lijkt me ook gezond dat als ze eens een keer trek heeft in 4 boterhammen dat je dit gewoon geeft. Maar een kind van 1.5 jaar en dan stelselmatig 4 boterhammen aanbieden voor het ontbijt? Ik begrijp niet hoe het in je opkomt.

Ja, want ik ga mijn kind eten weigeren als ze erom vraagt, elke dag opnieuw zodat ze dan 's middags zichzelf op haar eten stort. Ja, zo zou het moeten zijn. Ik bied het haar niet aan. Ze vraagt er om! Ik smeer geen vier boterhammen en leg die op haar bord, nee, ze krijgt eerst 1 dubbele boterham en daarna, als ze nog wilt, de ander. Wat meestal wel zo is.

Ikzelf eet ook met gemak 10 sneetjes brood, en yoghurt, en fruit, en sinaasappalsap en koffie als ontbijt. Dus ik vind het niet gek dat zij 4 sneetjes wilt en yoghurt.

Printje; Nee, doe ik ook niet. Dat zou pas drama zijn. En ik heb ook geen zin om haar actief terug te gaan voeren. Laat ze maar lekker zelf eten, ben er nu zo aan gewend :')
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem16

Bericht 07 Okt 2013 21:42

Re: Plots eetprobleem, fase?

Ik zou haar trouwens niet pas om 20 uur avondeten geven omdat ik zelf bang zou zijn het hele ritme te verdraaien. Ik zou haar, ondanks dat ze moe is, om 17 uur eten geven, desnoods pap ofzo en dan eerder naar bed.

En 10 boterhammen haha jeetje ik eet er 1-2 ofzo.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 07 Okt 2013 21:46

Re: Plots eetprobleem, fase?

Hmm, dat ging echt niet lukken. Ze was al moe en deed al lastig van in de stad, maar ik kon daar niet op 1,2,3 weg. Als ze moe is wilt ze ook niet eten/drinken/luier verversen/bad/knuffelen/spelen. Eigenlijk wil ze niks als ze moe is, enkel slapen. Maar ik zal haar dan in het vervolg gewoon rond 18u wakker maken en kijken hoe het dan gaat.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem44

Bericht 07 Okt 2013 21:51

Re: Plots eetprobleem, fase?

Eet je echt zelf 10 boterhammen? Wauw, hoe krijg je dat allemaal weg dan en wordt je daar niet veel te zwaar van?
<<

Anoniem16

Bericht 07 Okt 2013 21:51

Re: Plots eetprobleem, fase?

En misschien de volgende keer als je weet dat het laat wordt een boterham meenemen en in de stad geven?
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 07 Okt 2013 21:52

Re: Plots eetprobleem, fase?

Slaapt ze altijd laat? Of naja laat in de middag? Ruben mag van mij niet langer als tot 16.30 slapen omdat we dan hetzelfde gezeur krijgen als jij. Maar als hij lang slaapt en pas rond 18 uur wakker wordt, heeft hij geen honger. En dat snap ik, want ik zou dan ook nog geen trek hebben als ik net mijn bed uit kom.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem16

Bericht 07 Okt 2013 21:54

Re: Plots eetprobleem, fase?

Mijn kinderen mogen na 16.30 uur ongeveer ook echt niet meer naar bed haha. Ik hou ze gewoon wakker, doen ze bij mij ook vaak genoeg snachts ;)
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 07 Okt 2013 22:00

Re: Plots eetprobleem, fase?

Normaal ging ze altijd slapen om 12u. Niet meer dus. Ze is gewoon klaarwakker en speelt met haar knuffel, of vertelt verhaaltjes, het eerste halfuur en dan gaat ze huilen dat ze klaar is met slapen. Met als gevolg dat ze dus rond 16u doodmoe is en echt niet te doen is. Als ik haar dan laat 'rusten' valt ze alsnog in slaap. Ik kan er moeilijk voor gaan zitten: "WAKKER BLIJVEN WAKKER BLIJVEN WAKKER BLIJVEN WAKKER BLIJVEN WAKKER BLIJVEN "
AfbeeldingAfbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Auxo