Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Autoblunders!

<<

Jilke

Kwebbel

Berichten: 261

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:26

Bericht 21 Jun 2016 10:20

Autoblunders!

Kwam hem tegen op Facebook, maar een leuke voor hier zeker! Barst los zonder schaamte, wat is jouw meest domme actie in jouw chauffeurs carrière? :^^:

Ik heb toen ik net mijn rijbewijs had iets doms gehad. Reed de file in en mijn auto viel stil. Een simpel oud Renault Cliootje. File begon weer te rijden en ik dus ook. Liet ik hem weer afslaan. Alleen schrok ik ervan en ik was heilig overtuigd dat hij niet meer startte want er brandde lampjes. En door de zenuwen kreeg ik hem dus direct erna niet nog een keer gestart. File om mij heen begon te rijden en ik stond daar. Uiteindelijk er toch uit, heel verantwoord tussen langzaam rijdend verkeer, en een vrachtwagen blokkeerde de weg achter mij. Hij duwde mij met auto het gras in en vanuit daar heb ik mijnog vader gebeld. Goed uur later was hij er om me naar de garage te slepen. Hij stapt in mijn auto, draait de sleutel om en ja hoor ... startte gewoon. En nog eens en nog eens.

Hij was uiteindelijk niet kapot, door de zenuwen kreeg ik hem gewoon niet meer gestart. Maar vergeef me, ik had echt net mijn rijbewijs :smile:

Verhaal achtervolgd me na 10 jaar nog steeds...
<<

Bimbam

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 15 Sep 2013 13:10

Bericht 21 Jun 2016 10:29

Re: Autoblunders!

Haha Jilke, daar kom je nooit meer vanaf!

Ik heb niet zulke blunders, of ik vergeet ze direct weer dat kan ook :smile: Gister wel een domme, ik wilde wegrijden bij het stoplicht maar in plaats van in de 1 had ik hem in de derde versnelling staan, gelukkig sloeg hij niet af haha. Oh en een mooie van mijn man, die reed op een smal landweggetje. Kwam er een tractor aan, dus man aan de kant, alleen iets te ver want hij stond met 2 wielen in de greppel. Sleepwagen moest erbij komen want hij kon er zelf niet meer uitkomen :palm:
19-12-2012
04-07-2015
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11209

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 21 Jun 2016 10:34

Re: Autoblunders!

Haha, Jilke en Bimbam!

Ik kan zo snel even niks bedenken...
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 21 Jun 2016 10:36

Re: Autoblunders!

Ik heb meerdere keren een duidelijk zichtbare paal geraakt...
En ik ben een keer weggereden in de derde versnelling tegen een heuvel op, dat was een dure reparatie. Gelukkig voor ons in een lease auto.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 21 Jun 2016 10:56

Re: Autoblunders!

Haha Jilke! Ik ben een keer met de auto van mijn stiefvader tegen een paal gereden. gelukkig reageerde hij heel lief, het was aan de passagierskant en mijn stiefvader zei alleen maar: Ah joh, ik stap altijd aan de andere kant in. Haha!

Verder heb ik geen hele domme dingen gedaan volgens mij.

Mijn man wel, die heeft meerdere keren schade gereden (één keer heeft hij de bumper van mijn verlaagde civic afgereden en hij had het niet eens door, reed gewoon verder tot ik zei dat er iets over de grond schraapte, toen ging hij pas kijken :laughcry: ). Hij is ook een keer zomaar naar rechts gegaan zonder te kijken, toen reden we bijna vol tegen iemand aan, was ook wel een beetje dom. Oh en wat ik ook een mooie vond: We stonden bij zo'n stoplicht waarbij de afslaande baan en de rechtdoorgaande baan een apart stoplicht hebben, maar deze stonden naast elkaar. Toen het stoplicht van rechtdoor op groen ging sloeg hij rechtsaf (dat licht was dus gewoon nog rood). Doodeng.

♥♥
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 21 Jun 2016 10:58

Re: Autoblunders!

Wegrijden in de 2 doe ik regelmatig.

Verder een keer met een busje van het werk gedraaid waarbij ik meerdere paaltjes geraakt heb. Gelukkig zaten er al meer deuken in de auto dat het niet is opgevallen. Ik heb er ook nooit wat van gehoord ( ook niet doorgegeven, was geen hele leuke werkgever).
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem304

Bericht 21 Jun 2016 11:00

Re: Autoblunders!

Elliot schreef:
Verder heb ik geen hele domme dingen gedaan volgens mij.


Volgens mij heb jij eens een koplamp vervangen en kreeg je toen bij de garage een heel mooi compliment. :angel:
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 21 Jun 2016 12:25

Re: Autoblunders!

Hahahah zo leuk om te lezen!

Ik ben gisteren nog aan de pasagierskant ingestapt terwijl ik alleen was en dus bestuurder.

En een collega van mij had problemen met de auto. Hij startte wel maar reed niet. Anwb erbij gehaald, stond hij op de handrem. Hahaha
30-04-2017
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 21 Jun 2016 13:06

Re: Autoblunders!

Yadira schreef:
Elliot schreef:
Verder heb ik geen hele domme dingen gedaan volgens mij.


Volgens mij heb jij eens een koplamp vervangen en kreeg je toen bij de garage een heel mooi compliment. :angel:

Ohja, dat ook ja :smile: "Ik weet niet wat er met jullie koplamp gebeurd is, maar hij stond echt compleet verkeerd afgesteld." "Oh wat vreemd zeg, ik heb ook geeeeen idee hoe dat kan :angel: "

♥♥
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12142

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 21 Jun 2016 14:19

Re: Autoblunders!

Ik heb nooit van de gekke dingen mijn man wel die heeft iets met palen.

Hij had op een donderdag zijn eerste auto opgehaald zaterdags kwam die bij mij. Gingen we even een stukje rijden maar hij moest even pinnen. Gaat die bij de bank achteruit zo tegen een lantaarnpaal.

Bij diezelfde auto reed die door de gladheid nog tegen gemeente paaltjes.

Bij een andere auto op de camping in Italië ging die de auto keren botst die zo tegen een boom. Er stond serieus 1 boom op dat veld. Daar grapt iedereen hem nog steeds mee.

En laatst gingen we naar het theater ging die parkeren ik zeg nog denk om die paaltjes hij zo ja doe ik en boem. Ik zo niet goed gekeken. Stapt die uit oh ik zag die kleine paaltjes niet zat alleen maar naar de lantaarnpaal te kijken.


Oh ik bedenk me wel wat van mij. Toen we een autopie net hadden reed ik in de eerste week de bumper er al af.

En een keer was het heel warm en was ik naar Nijmegen gereden en ging daar parkeren en toen ik uitstapte maar de auto nog lawaai ik snapte er niks van en bleef maar wachten tot het ophield. In de hete brandende zon. Bleek dat het de airco is die maakt nog lawaai als de auto uitstaat


Jilke oh die is wel grappig. Ik raak ook altijd zo in de stress als de auto uitslaat
Afbeelding
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 21 Jun 2016 15:23

Re: Autoblunders!

Ik vergeet de mooiste blunder van mijn man!
Wij hadden net onze huidige auto en hij was met zijn neefje ergens heen. Toen hij terug kwam vroeg hij aan mij: Kan de onderkant van je auto kapot gaan als je over zo'n betonnen 'drempel' rijdt die wel eens tussen parkeervakjes in ligt?
Ter info: zo'n ding dus:
Afbeelding
Ik zei toen dat ik denk dat dat wel schade kan veroorzaken, maar dat het afhangt van de hoogte van je auto etc. Ik vroeg nog: Ben jij daaroverheen gereden dan? Nee nee hij was het écht niet. Dus ik zei: Gelukkig maar, want je bent echt wel een beetje debiel als je daar overheen gaat rijden.
Drie dagen later: Weet je nog dat ik dat vroeg van die betonnen dingen? Ja misschien was ik dat toch wel zelf, maar ik durfde het je niet te vertellen..
:palm:

♥♥
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 21 Jun 2016 15:25

Re: Autoblunders!

Ik zag een keer een pijlwagen te laat, waardoor ik over die planken die ervoor liggen ben gereden. Ik had net mijn winterbanden onder de auto en was zo bang dat ik ze lek had gereden!

Oh en wel een leuke: 4 jaar geleden waren we op Madeira. Vriend reed en ik las de kaart, wat over het algemeen best goed gaat. We waren naar iets onderweg wat niet helemaal duidelijk was hoe we moesten rijden. Dus vriend vraagt: hoe moeten we nou rijden? En ik zo: nou niet in de tunnel. Maar dat zei ik pas op het moment dat we de tunnel inreden..... Hahahaha
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem281

Bericht 21 Jun 2016 15:34

Re: Autoblunders!

Ehmm oh ja toen ik op dag twee na het hebben van mijn rijbewijs een tunneltje door ging, moest ik een kleine hellingproef doen. Op zich geen probleem... Maar ik kon niet meer wegrijden! Ik heb gewoon 10 minuten lang lopen kutten en klooien daar, er kwamen zelfs mensen naar me toe om te vragen of ik autopech had :/ Uiteindelijk kwam er beweging in en reed ik door rood en drama maar ik kwam wel thuis haha. 't Heeft nog weken geduurd voor ik begreep waarom 't niet lukte; ik probeerde weg te rijden in z'n drie.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 21 Jun 2016 15:47

Re: Autoblunders!

Ik heb vaker van die achterlijke blunders maar nu kan ik erniet eens meer eentje bedenken. Maar mijn vriend noemt me niet voor niks vaker 'onnozele' (op plagerige toon ;-))
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 21 Jun 2016 16:00

Re: Autoblunders!

Wegrijden in iets anders dan 1 is nog iets wat me na 8 jaar rijbewijs nog wel eens overkomt, gelukkig herken ik het nu alleen wat sneller en kan ik het corrigeren.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Kris

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 767

Geregistreerd: 26 Aug 2015 15:19

Bericht 21 Jun 2016 16:45

Re: Autoblunders!

Tijdje terug ging ik met mijn zus naar de winkel, had de auto geparkeerd, handrem erop en de winkel in. Komen we terug buiten staat de auto half op de weg, parkeerplaats liep wat schuin en handrem stond er blijkbaar niet goed genoeg op. Sindsdien trek ik de handrem extra goed aan.
Maart 2014
Februari 2018
<<

Anoniem284

Bericht 21 Jun 2016 20:33

Re: Autoblunders!

Met auto van m'n vriend een keer een paaltje geraakt. Ja, gewoon stom. Was een laag betonnen paaltje, niet te zien in je spiegel.

Met m'n eigen auto laatst was ik vergeten dat ik moest tanken. Toen het begon te ratelen en te pruttelen kreeg ik het wel spaansbenauwd, ik dacht 'ja, shit, zo sta ik ineens stil op de snelweg' :palm: Maar heb het tankstation nog gered ;).
<<

Anoniem221

Bericht 21 Jun 2016 20:55

Re: Autoblunders!

Ik had twee maanden mijn rijbewijs en mijn beste vriendin besloten dat we een weekend naar Leeuwarden wilden. Bij het Bilderberg Hotel mochten we de auto in de parkeergarage parkeren. Alles ging goed. Tot we weer naar huis zouden gaan. Ik zie een aantrekkelijke jongen en oudere man in de parkeergarage, ze lachten wat over hoe vrouwen geen goede chauffeurs zijn, zeg nog tegen mijn vriendin "Ik zal hem eens laten zien hoe goed ik kan rijden" en parkeer hem zo vanaf de parkeerplaats klem tussen twee palen. . De twee mannen moesten onze auto er tussenuit tillen. En maar lachen dat ze toch zeiden dat vrouwen niet kunnen rijden. Ik wilde wel door de grond zakken.
<<

Anoniem315

Bericht 21 Jun 2016 21:16

Re: Autoblunders!

Ik reed dit weekend een heuvel af richting een rotonde. Daar aangekomen meende ik dat ik 'em in de 3 had, maar helaas, hij zat er nog niet goed in, wat dus een enorm geraas opleverde toen ik gas gaf om de bocht in te gaan. Ik schaamde me dood.
<<

Anoniem236

Bericht 21 Jun 2016 21:17

Re: Autoblunders!

Laatst stond ik geparkeerd op een parkeerplaats die heel schuin afliep.
Ik moest achteruit het vak uit, toen ik dat wAs moest ik weer vooruit om weg te rijden. Maar het lukte maar niet. Steeds aks ik weg wilde rijden ging de auto achteruit, terwijl ik normaal nooit geen moeite heb met hellingproef. Maar goed, deze keer stond hij in zijn achteruit... T scheelde nog maar een cm of ik zat tegen een andere auto aan.

Fedora, ik snap hem niet.. Auto optillen? Als je ergens tussen rijdt moet hij toch op dezelfde manier er weer uit te rijden zijn?
<<

Anoniem221

Bericht 21 Jun 2016 21:44

Re: Autoblunders!

Lotus, ik had mezelf zo klem gereden dat eruit tillen de enige oplossing was. Ik kon niet meer voor of achteruit. Ik zat echt klem tussen twee palen. :palm:

Hoe je dat doet? Geen idee. Ik deed het en voelde me alles behalve trots.
<<

Anoniem236

Bericht 21 Jun 2016 21:53

Re: Autoblunders!

Nou dat vind ik dan wel heel knap! Wie kan dat nou? Deden die mannen je vast niet na haha
Dus vrouwen kunnen best knap zijn met een auto
<<

anoniem224

Bericht 21 Jun 2016 21:54

Re: Autoblunders!

Kees schreef:Hahahah zo leuk om te lezen!

Ik ben gisteren nog aan de pasagierskant ingestapt terwijl ik alleen was en dus bestuurder.

En een collega van mij had problemen met de auto. Hij startte wel maar reed niet. Anwb erbij gehaald, stond hij op de handrem. Hahaha


Hahah zoiets zou mij kunnen overkomen!

Ik kan zo niks geks van mezelf bedenken eigenlijk.
<<

Anoniem304

Bericht 22 Jun 2016 07:34

Re: Autoblunders!

Kees schreef:Hahahah zo leuk om te lezen!

Ik ben gisteren nog aan de pasagierskant ingestapt terwijl ik alleen was en dus bestuurder.

En een collega van mij had problemen met de auto. Hij startte wel maar reed niet. Anwb erbij gehaald, stond hij op de handrem. Hahaha

En het lampje op z'n dashboard was ook stuk?
<<

Elle123

Bericht 22 Jun 2016 08:14

Re: Autoblunders!

Ik was 17 en mijn zus had net haar rijbewijs. Mijn ouders waren op vakantie en mijn zus besloot dat ze mij alvast zou leren rijden. Dus wij in de auto van mijn ouders. Zij reed naar een landweggetje en daar ging ik het dus proberen. Binnen 10 seconden reed ik met de voorwielen de beek in. Ons kleine zusje zat achterin, helemaal in paniek. We hebben bij een boerderij aangebeld en ze hebben ons er met een tractor uit getrokken. Daarbij raakte de auto een paaltje en zat er een deuk in. Toen onze ouders terug kwamen heft mijn zus gezegd dat zij had gereden. 10 jaar later kwam de waarheid er eens uit en zeiden mijn ouders dat ze dat al lang wisten.

Ik had ooit zo'n oude Ford Ka, daarmee ben ik ook eens over een varkensrug gereden (ik wilde vooruit een parkeervak uitrijden en had niet in de gaten dat die dingen daar lagen). Die hele bumper was eraf. En ik kan je vertellen, dat is vooral bij een Ka geen fraai gezicht.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers