Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Autoblunders!

<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 22 Jun 2016 08:59

Re: Autoblunders!

Yadira schreef:
Kees schreef:Hahahah zo leuk om te lezen!

Ik ben gisteren nog aan de pasagierskant ingestapt terwijl ik alleen was en dus bestuurder.

En een collega van mij had problemen met de auto. Hij startte wel maar reed niet. Anwb erbij gehaald, stond hij op de handrem. Hahaha

En het lampje op z'n dashboard was ook stuk?


Ik dacht toch ook dat een lampje gaat branden zodra je je handrem hebt aangetrokken. Bij mij in ieder geval wel :wink: Ik rijd al een jaar of twee met een automatische handrem, wel zo handig want die gaat er vanaf zodra ik ga rijden. Nadeel is wel dat je niet moet vergeten een handrem aan te trekken als je in een andere auto rijdt die dat niet heeft, maar gelukkig ben ik dat nog nooit vergeten.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Pomodori

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 520

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:28

Bericht 22 Jun 2016 09:08

Re: Autoblunders!

Mijn eerste auto had een handmatige choke. Dat wil zeggen, een moderne auto regelt de brandstoftoevoer automatisch, maar ik had een knopje wat je moest uittrekken bij het starten voor maximale brandstoftoevoer. Als de auto wat warm gereden was, kon je het weer indrukken. Deed je dat niet, dan zoop je auto benzine. Ik had uiteraard les gehad in een modernere auto en kende dit fenomeen niet.
Maar met bovenstaande instructie in mijn achterhoofd ging ik, hartje zomer, mijn eerste ritje na aanschaf van deze auto maken. Naar de benzinepomp... Ik reed op benzinedampen. Eenmaal volgegooid trok ik mijn choke maximaal uit en wilde starten, niets. Weer proberen niets. Rukken en trekken, kan ie nog verder uit, leverde niets op. Ondertussen blokkeerde ik aardig de pomp... Tiktik op mijn raampje, lukt het? Ik mijn verhaal over de choke, dat ik die moest uittrekken, dat hij niet wilde starten... Meneer glimlachte en zei vriendelijk: Als je hem nu eens helemaal indrukt? Ja hoor, dacht ik, mijn moeder zei iets heel anders, maar goed laat ik het maar proberen. Ik startte en wonderbaarlijk genoeg reden we weg! Maar wel met een knalrood hoofd....

En op een dag.... Het was een morgen in de winter en ik had de slaap nog in mijn ogen zitten. Ik reed de straat uit, de 50 kilometerweg op. 50 is daar net een beetje te zacht dus ik reed al bijna 60. Ineens zag ik een auto in de berm staan voor een grote bocht. Das niet goed dacht ik. Ik remde en ineens wist ik het, het was glad! Ik had het glimmende wegdek helemaal over het hoofd gezien! De auto zwabberde naar links, richting een greppeltje aldaar waar ook al een auto in lag. Nee! Ik deed iets en ineens gleed ik niet meer richting greppel. Hoera, maar nu gleed ik snel naar rechts, haast de berm in! En in die berm stond een gezin met pech in de buurt van hun auto! Ik reed recht op ze af! Ze begonnen al te rennen, maar ik gaf weer een ruk aan het stuur en ineens reed ik weer recht op weg. Mijn hart bonkte als een bezetene, maar ik had geen gezin uitgeroeid! Eenmaal recht op de weg rustig verder, heuveltje over en daar stond ineens op mijn helft een auto met alarmlichten aan! Gelukkig rolde ik vrij zacht en kon ook dit obstakel omzeilen en zag aan de linkerkant van de weg nog een auto in de greppel liggen... Ik rolde door en kwam uiteindelijk, met klotsende oksels en zweet op mijn rug, aan op kantoor... Pfff...
augustus 2013
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 22 Jun 2016 10:11

Re: Autoblunders!

Yadira schreef:
Kees schreef:Hahahah zo leuk om te lezen!

Ik ben gisteren nog aan de pasagierskant ingestapt terwijl ik alleen was en dus bestuurder.

En een collega van mij had problemen met de auto. Hij startte wel maar reed niet. Anwb erbij gehaald, stond hij op de handrem. Hahaha

En het lampje op z'n dashboard was ook stuk?


Ik heb geen idee. Ik was er niet bij.
30-04-2017
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers