Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stelling: privégebruik van bedrijfsmiddelen moet kunnen!

<<

Anoniem304

Bericht 21 Jun 2016 09:57

Re: Stelling: privégebruik van bedrijfsmiddelen moet kunnen!

Snoes schreef:
Yadira schreef:Huh Caro? Alsof dat vergaat in de vakantie? :/
Ik denk dat die mensen dat dan eerder doen om het zelf mee op vakantie te kunnen nemen? Dus als ze gaan kamperen, dat ze wc-rollen, koffie/thee/bekers etc bijhebben ofzo?

Oh wat slecht haha.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 21 Jun 2016 10:01

Re: Stelling: privégebruik van bedrijfsmiddelen moet kunnen!

Haha ja ik weet niet hoor, maar dat is de enige 'logsiche' (nouja, logisch haha) verklaring die ik me kan bedenken.
2012 & 2016
<<

Anoniem193

Bericht 21 Jun 2016 10:05

Re: Stelling: privégebruik van bedrijfsmiddelen moet kunnen!

Bij ons is het sowieso allemaal al vermengt. Zo gaat het over en weer. In prive doe ik dingen voor het werk, gebruik ik mijn thuis internet en mijn prive laptop :P En zo ook op het werk.
Maar ik begrijp dat het bij mij een bijzondere situatie is. Als ik handzeep oid haal voor hier op de wc's, dan declareer ik dat niet. Maar is thuis het wc papier op, dan neem ik het mee van het werk.
Als ik ergens anders zou werken zou ik dat echt not done vinden. Stroom en internet verbruik is niet zo gek, internet kost sowieso niet extra, stroom wel, maar dat is te verwaarlozen. Maar koffie, lepeltjes, bekers, pennen etc maar zo meenemen, vind ik niet kunnen.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 21 Jun 2016 11:40

Re: Stelling: privégebruik van bedrijfsmiddelen moet kunnen!

Zou wat zijn als ik op werk geen internet of stroom mag gebruiken haha. Ik heb 2 banen en op mijn kantoorbaan bereid ik veel voor school voor en print dit ook, ideaal, scheelt enorm in kosten en mijn baan vindt het allemaal prima. Ik werk hard genoeg om die paar dollar die ik per week besteed aan papier en inkt hij me graag schenkt.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 21 Jun 2016 11:58

Re: Stelling: privégebruik van bedrijfsmiddelen moet kunnen!

Caro schreef:Overigens hebben ze hier altijd gehad dat er vlak voor een vakantie veel plastic bekertjes, thee, koffie en zelfs toiletpapier mee werd genomen. Waarom? Ik snap oprecht niet dat mensen dat dus doen. En dan kan je denken 'oh maar wat maken die paar bekertjes nu uit?'. Zodra iedereen het gaat doen, zijn het niet maar een paar bekertjes.


Dat is hier bij ons ook. Zelfs het bestek uit de kantine wordt meegenomen voor op de camping.
Bizar vind ik het nog steeds.

Ontopic: Ik print wel eens wat of neem een pen mee. Die pen is vaak per ongeluk omdat ik dan mijn werkschrift meeneem waar mijn pen in zit. Vaak gaat hij ook wel weer mee de volgende dag :).
Ik heb een werkmobiel dus laad die ook wel eens op mijn werk op.
Verder neem ik eigenlijk niets mee en gebruik ik ook alles echt op het werk.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem185

Bericht 21 Jun 2016 12:05

Re: Stelling: privégebruik van bedrijfsmiddelen moet kunnen!

Ik laad mijn mobiel daar niet op en gebruik geen privé internet. Dat is bij ons ook voor het personeel afgesloten, alleen patiënten kunnen daar op. In de pauze check ik even, maar dan dus wel op data roaming (zit net over de grens). Verder neem ik ook niks mee. Soms wel een mes, omdat ik na mijn werk naar school moet en boterhammen moet kunnen smeren, maar er is daar geen kantine.

Zelfs eten wat te veel besteld is voor patiënten die al naar huis zijn mogen we niet aankomen. Als je betrapt wordt riskeer je ontslag wegens diefstal. Dat eten moet dus verplicht weggegooid worden.

Printen doe ik wel eens, maar enkel voor mijn opleiding die ik in belang van mijn werk doe. Voor de rest print ik privé dingen thuis.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 21 Jun 2016 12:11

Re: Stelling: privégebruik van bedrijfsmiddelen moet kunnen!

Jeetje Bob, wat zonde van het geld dat eten weggooien :(
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem185

Bericht 21 Jun 2016 12:21

Re: Stelling: privégebruik van bedrijfsmiddelen moet kunnen!

Ja echt heel naar. Soms eten we het toch op hoor, als er iemand van de keuken aanwezig is die daar niet over klikt.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 21 Jun 2016 12:21

Re: Stelling: privégebruik van bedrijfsmiddelen moet kunnen!

Ik laad mijn telefoon altijd gewoon snachts op dus dat is overdag niet nodig, zie collega's het wel doen maar dat is gewoon prima.
Pennen heb ik nodig voor mijn werk dus die kan ik pakken die zitten dan in mijn werk tas maar kan goed dat ik ze ook prive wel gebruik.
Heel af en toe print ik iets voor prive gebruik misschien 2x per jaar ofzo.
:heart: :heart: 2011
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 22 Jun 2016 21:50

Re: Stelling: privégebruik van bedrijfsmiddelen moet kunnen!

Bob, bij mijn vorige werk werd er juist van je verwacht dat je bij de cliënten aan tafel ging zitten om mee te eten. Er was wel de regel dat alle cliënten eerst genoeg opgeschept moesten hebben en dat je daarna pas zelf mocht opscheppen. Maar dat is niet meer dan logisch vind ik. En heel vaak bleef er ruim voldoende over om zelf van te eten. Boterhammen pakken etc mocht dan weer niet, maar ook dat werd gewoon gedaan. Werden er in de pauze tosti's gemaakt enzo.
Een oud collega van mij speurde regelmatig de koelkast af naar dingen die (bijna) over datum waren, om ze mee naar huis te nemen.
Daar printte ik regelmatig ook wat dingen privé uit, werd nooit moeilijk over gedaan. Ik laadde mijn telefoon ook daar regelmatig op.

Op mijn huidgie werk mag je je telefoon niet aan de computer opladen, beperkt het internet voor privé doeleinden gebruiken en uiteraard ook geen gegevens over jezelf opzoeken in de systemen.
<<

Anoniem185

Bericht 22 Jun 2016 21:53

Re: Stelling: privégebruik van bedrijfsmiddelen moet kunnen!

In de kleinschalige woningen was het bij ons ook verplicht hoor, maar in het ziekenhuis op de verpleegafdeling mag het dus absoluut niet. De patiënten eten ook alleen in hun kamer.
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 22 Jun 2016 21:59

Re: Stelling: privégebruik van bedrijfsmiddelen moet kunnen!

Oh nee, in een ziekenhuis is dat dan toch anders geregeld inderdaad. Minder kleinschalig/persoonlijk.
<<

Anoniem321

Bericht 23 Jun 2016 08:29

Re: Stelling: privégebruik van bedrijfsmiddelen moet kunnen!

Telefoon laad ik op het werk op en internet gebruik ik sporadisch voor prive doeleinden. Ik moet zeggen dat ik voorheen wel vaker en soms ook te vaak op internet zat. Maar sinds een tijdje heb ik een andere werkplek waarbij iedereen makkelijk op mijn scherm kan kijken. Dus nu voelt het niet meer goed ofzo.. ben nu wel sneller door mijn bundel van mijn telefoonabonnement heen.. :palm:
Aangezien ik thuis geen printer heb print ik zo nu en dan ook wel eens iets uit.
Ik neem geen spullen van het werk mee naar huis.
<<

Anoniem185

Bericht 23 Jun 2016 10:39

Re: Stelling: privégebruik van bedrijfsmiddelen moet kunnen!

Zelda schreef:Oh nee, in een ziekenhuis is dat dan toch anders geregeld inderdaad. Minder kleinschalig/persoonlijk.
Ja maar nog steeds zonde van het eten!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 23 Jun 2016 10:45

Re: Stelling: privégebruik van bedrijfsmiddelen moet kunnen!

Yadira schreef:
Snoes schreef:
Yadira schreef:Huh Caro? Alsof dat vergaat in de vakantie? :/
Ik denk dat die mensen dat dan eerder doen om het zelf mee op vakantie te kunnen nemen? Dus als ze gaan kamperen, dat ze wc-rollen, koffie/thee/bekers etc bijhebben ofzo?

Oh wat slecht haha.



Dit dus :-D

We hebben ook cup a soup gratis voor de medewerkers, en dat verdwijnt ook mee richting huis bij bepaalde medewerkers om dat op vakantie te gebruiken.
<<

Rosalie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 194

Geregistreerd: 03 Mei 2016 22:24

Bericht 23 Jun 2016 11:13

Re: Stelling: privégebruik van bedrijfsmiddelen moet kunnen!

Wij mogen mee eten op mijn werk. Wij koken ook zelf. Soms word er teveel besteld en is er bijvoorbeeld een broccoli over. Aangezien niemand op het idee komt deze te verwerken in een ander gerecht wordt het uiteindelijk weggegooid omdat hij niet meer eetbaar is. Soms nemen collega's dan weleens iets mee naar huis. Leidinggevende vind dit prima.

Tijdens de lunch eten we ook een boterham mee. Als we vergadering hebben smeren sommigen een boterham en eten deze in de auto op. Hier wordt ook niet moeilijk over gedaan.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers