Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nav spaargeld...weet jij van jouw partner hoeveel hij heeft?

<<

Anoniem20

Bericht 07 Okt 2013 19:26

Nav spaargeld...weet jij van jouw partner hoeveel hij heeft?

Ik hoorde laatst iemand die ruim 3 jaar een vaste relatie heeft, maar geen idee hoeveel spaargeld haar vriend heeft. Andersom ook niet, dit houden zij gescheiden. Ze wonen overigens (nog) niet samen.

Persoonlijk vind ik dat best vreemd. Hier was het binnen een half jaar wel bekend, weet niet meer hoe het kwam....was gewoon ineens geen geheim meer. Zoveel was het destijds ook niet, dus zo'n geheim hoefde het ook niet te zijn :)

Weet jij het? En zo ja...na hoeveel maanden relatie?
<<

Anoniem44

Bericht 07 Okt 2013 19:31

Re: Nav spaargeld...weet jij van jouw partner hoeveel hij he

Sparen doen wij samen. Het heeft trouwens echt wel even geduurd hoor, voordat wij een beetje inzicht hadden in elkaars geldzaken. Ik vind niet persé dat dit nodig is ofzo, binnen een relatie. Kijk, wij zijn getrouwd en wonen al een tijd samen, dan is het logisch dat je daarover praat. Maar zolang je gewoon allebei apart woont vind ik het niet vreemd dat er niet echt een moment komt dat je aan tafel zit en vraagt 'hoeveel spaargeld heb jij ergens'. Je hebt meestal wel een beetje een idee n.a.v. iemands bestedingspatroon hoeveel iemand spaart en soms zal het wel ter sprake komen bij een grote uitgave, of wanneer iemand juist zegt bijna rood te staan, of weet ik het wat.

Toch vind ik het niet vreemd als je niet alle bankzaken direct met elkaar deelt. Sowieso als je niet samenwoont, dan heb je allebei gewoon je eigen bankzaken, het zou niet in me opkomen om hier op zo'n moment al heel concreet over te praten ofzo. Zolang er geen problemen zijn met geld, iemand een vrij normaal inkomen heeft en geen heel gekke sprongen maakt, is dit ook niet nodig, lijkt me?
Laatst gewijzigd door Anoniem44 op 07 Okt 2013 19:36, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem65

Bericht 07 Okt 2013 19:32

Re: Nav spaargeld...weet jij van jouw partner hoeveel hij he

Wij wonen anderhalf jaar samen en ik weet dat niet van hem. Hij werkt voor zichzelf en daar gaat ook veel eigen geld in om en leningen (vastgoed). Ik weet echt niet hoe dat allemaal zit bij hem.
<<

Anoniem44

Bericht 07 Okt 2013 19:37

Re: Nav spaargeld...weet jij van jouw partner hoeveel hij he

Ik moet trouwens zeggen dat wij nog steeds niet precies alle uitgaven en inkomsten tot op de cent van elkaar weten. We hebben nog altijd een eigen rekening. Ik ben daar ook niet echt heel geïnteresseerd in eerlijk gezegd. Natuurlijk weten we het wel globaal, maar ik voel niet de behoefte iedere rekening te gaan checken ofzo.
<<

Anoniem119

Bericht 07 Okt 2013 19:39

Re: Nav spaargeld...weet jij van jouw partner hoeveel hij he

Nee ik heb geen idee hoeveel precies en hoef het ook niet op de cent te weten. Dat is zijn eigen zaak. Z'n directe huis-tuin-en-keuken spaarrekeningen weet ik wel ongeveer, maar verder niet en dat gaat me tot we getrouwd zijn ook niet zoveel aan, hoewel ik het wel ongeveer weet.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 07 Okt 2013 19:39

Re: Nav spaargeld...weet jij van jouw partner hoeveel hij he

Wij zjn 3,5j samen en ik weet niet hoeveel spaargeld hij heeft. Ik interesseer mij er ook niet in, dat is zijn zaak en hij doet ermee wat hij wilt. Ik weet niet of hij weet of hoeveel spaargeld ik heb, het zou me iig ook niets uitmaken als hij het zou weten.
We sparen dus ook samen en die bedragen ken ik uiteraard wel.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem123

Bericht 07 Okt 2013 19:52

Re: Nav spaargeld...weet jij van jouw partner hoeveel hij he

Ik weet het niet precies op de euro af, maar wel ongeveer hoeveel. Hij weet dat ook van mij.
<<

Anoniem255

Bericht 07 Okt 2013 20:08

Re: Nav spaargeld...weet jij van jouw partner hoeveel hij he

Bij ons komt alles op de grote hoop.
Wij hebben geen aparte rekeningen.
<<

Anoniem20

Bericht 07 Okt 2013 20:27

Re: Nav spaargeld...weet jij van jouw partner hoeveel hij he

Precieze bedragen wist ik toen ook niet hoor, maar wel of het zeg maar 10 of 1000 of 10.000 of 100.000 was (bij wijze van). Op een gegeven moment ga je aan een toekomst denken samen, en dan is het wel prettig om te weten hoe die ander er financieel voor staat lijkt mij. Niet dat er ineens schulden blijken te bestaan, na 3 jaren relatie.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 07 Okt 2013 20:31

Re: Nav spaargeld...weet jij van jouw partner hoeveel hij he

Ja, net zoveel als dat ik heb.
Hoewel ik niet eens precies weet hoeveel dat is.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Mama29

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:36

Bericht 07 Okt 2013 20:32

Re: Nav spaargeld...weet jij van jouw partner hoeveel hij he

Mien schreef:Bij ons komt alles op de grote hoop.
Wij hebben geen aparte rekeningen.


+1
<<

Anoniem12

Bericht 07 Okt 2013 20:43

Re: Nav spaargeld...weet jij van jouw partner hoeveel hij he

Ja dat weet ik ongeveer. Kan er 1 of 2K naast zitten, dat wel.
<<

Anoniem87

Bericht 07 Okt 2013 20:55

Re: Nav spaargeld...weet jij van jouw partner hoeveel hij he

Ja, dat weten we van elkaar. Vind ik ook normaal, waarom zou je dat niet met elkaar delen (de info dan) als je een relatie hebt?
<<

Anoniem103

Bericht 07 Okt 2013 20:57

Re: Nav spaargeld...weet jij van jouw partner hoeveel hij he

Nu hebben we alles samen maar voordat we samenwoonden wisten we dat ook al vrij snel van elkaar. Ik vind het ook maar onzin om daar zo'n groot geheim van te maken. Ik kan echt geen reden verzinnen waarom je dat niet tegen je partner zou willen vertellen.
<<

Anoniem73

Bericht 07 Okt 2013 21:03

Re: Nav spaargeld...weet jij van jouw partner hoeveel hij he

Wij hebben alles op 1 hoop. Vind het ook best gek als je al een tijd samenwoont je niet de financiele zaken van elkaar weet. Maar goed wij hebben van begin af aan ook alles gedeeld.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 07 Okt 2013 21:11

Re: Nav spaargeld...weet jij van jouw partner hoeveel hij he

Wij hebben een gezamenlijke rekening en dus ook gezamenlijke spaarrekening.
Eerlijk geen idee hoeveel er op staat. Mijn man regelt alle bank en geld zaken. Ik vind het prima zo
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem30

Bericht 07 Okt 2013 21:13

Re: Nav spaargeld...weet jij van jouw partner hoeveel hij he

Ja, dat wisten we gelijk van elkaar eigenlijk. Woonden na 8 maanden ook al samen, dus sindsdien is het geld gewoon van ons allebei, al staat het op losse rekeningen.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Okt 2013 21:17

Re: Nav spaargeld...weet jij van jouw partner hoeveel hij he

Ja dat weten we van elkaar.
2014 2016
<<

Anoniem119

Bericht 07 Okt 2013 21:17

Re: Nav spaargeld...weet jij van jouw partner hoeveel hij he

Hoe bespreek je dat dan zo vroeg in de relatie? Ga je dan zitten vergelijken?
Bij ons is het op gegeven moment wel ter sprake gekomen i.v.m. grote uitgaven zoals trouwen en huis, maar voor die tijd nooit echt.
Nou heeft mijn spaarrekening tot twee maanden geleden altijd op 0 gestaan, dus dat was makkelijk. Nu laat ik het de hele tijd trots aan hem zien ;) Gisteren was er 1,50 rente overheen gekomen, zelfs toen was ik trots :laughcry:
<<

Anoniem30

Bericht 07 Okt 2013 21:21

Re: Nav spaargeld...weet jij van jouw partner hoeveel hij he

Geen idee meer, dat wisten we gewoon van elkaar toen we gingen samenwonen. Wat hij binnenbracht per maand, wat ik aan salaris had & qua spaargeld hebben we het er wel eens over gehad, gewoon omdat we alles bespraken/bespreken met elkaar :yes:
<<

Anoniem40

Bericht 07 Okt 2013 21:29

Re: Nav spaargeld...weet jij van jouw partner hoeveel hij he

Ja, dat weet ik van hem. Geen idee hoe dat ooit ter sprake is gekomen, ik weet t gewoon. Ik weet ook precies hoeveel hij verdient en aan de hand daarvan ook hoeveel hij per maand kan sparen.
<<

Anoniem119

Bericht 07 Okt 2013 21:31

Re: Nav spaargeld...weet jij van jouw partner hoeveel hij he

Pippa schreef:Geen idee meer, dat wisten we gewoon van elkaar toen we gingen samenwonen. Wat hij binnenbracht per maand, wat ik aan salaris had & qua spaargeld hebben we het er wel eens over gehad, gewoon omdat we alles bespraken/bespreken met elkaar :yes:


Ja op zich is het wel heel nuttig om te kijken naar wat je allebei binnenbrengt inderdaad. Dat weten we wel van elkaar en proberen het zo naar rato te verdelen en dat gaat steeds beter (zeker omdat ik nu zelf ook beter bij kan dragen).
<<

Anoniem75

Bericht 07 Okt 2013 21:45

Re: Nav spaargeld...weet jij van jouw partner hoeveel hij he

Ongeveer wel.
<<

Anoniem30

Bericht 07 Okt 2013 21:46

Re: Nav spaargeld...weet jij van jouw partner hoeveel hij he

O wij verdelen helemaal niks, maar wilde gewoon weten wat we per maand te besteden hadden/hebben samen. Konden zo ook verzekeringen samenvoegen etc, zodat we 1 overzicht hadden binnen ons huishouden. Ik weet het grotendeels nu wat erop de spaar staat, maar dat wisselt nog wel eens met uitgaven, of weer extra geld erop.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 07 Okt 2013 23:57

Re: Nav spaargeld...weet jij van jouw partner hoeveel hij he

Ik weet ongeveer welk bedrag erop staat, toevallig omdat er nu een doel aan verbonden is. Ik hoef eigenlijk nooit te weten wat zijn spaarsaldo is en andersom ook niet. De gezamenlijke spaarrekening kunnen we beide zo in het overzicht zien maar de persoonlijke spaarrekeningen niet. We zijn nu ruim 7 jaar samen en vind het wel prima zo.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Kajaka