Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gebruik van Melatonine

<<

Anoniem331

Bericht 19 Jun 2016 21:28

Gebruik van Melatonine

Paar vraagjes over het gebruik van Melatonine, omdat ik overweeg het te gaan gebruiken. Nou ja, mijn dochter dan.
Ik zit echt elke avond weer met mijn handen in het haar, ze heeft zoveel moeite om in slaap te komen en we worden er allemaal gek van. Ze heeft er bij mij last van, maar ook bij haar vader. Dus waar het dan precies in zit weten we niet. Dat er onderhand wat moet gebeuren is wel duidelijk.

Over het gebruik;
Hoe snel werkt het?
Kun je na een poos gebruik makkelijk zonder? Of komt het probleem dan erger terug?
Kan en mag ik dit zonder bespreken met de huisarts aan een kind van 7 geven?

Ik ben er ergens wat huiverig voor omdat iemand laatst zei dat je er nooit weer van af komt als je dat gebruikt. En dat lijkt me dan ook weer niet de bedoeling. Twijfel, twijfel.
<<

anoniem213

Bericht 19 Jun 2016 21:31

Re: Gebruik van Melatonine

Waarom wil je het niet eerst met de huisarts overleggen?
<<

Anoniem331

Bericht 19 Jun 2016 21:38

Re: Gebruik van Melatonine

Nou ik zeg niet dat ik dat niet wil, maar omdat het vrij verkrijgbaar is vraag ik me af of het niet overbodig is om het te bespreken. Dat ik bel en de immer chagrijnige assistente zegt dat het niet nodig is.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 19 Jun 2016 21:38

Re: Gebruik van Melatonine

Heb je normale dingen al geprobeerd, zoals vanaf 2 uur voor het naar bed gaan geen schermen meer, een vast ritueel in handelingen etc? Vast. Ik zou juist wel overleggen meteen huisarts. Laatst was nog een nieuwsbericht over het vaak verkeerd gebruik van melatonine. Een huisarts of ander soort arts kan je misschien hele bruikbare tips geven.
#teammaple🍁
<<

Anoniem331

Bericht 19 Jun 2016 21:43

Re: Gebruik van Melatonine

Ja dat hebben we standaard. Vanavond na het eten de honden uitgelaten. Mooie afstand gelopen, dus in die zin is ze wel moe. Vaste ritueel hebben we sinds ze baby zijn, en die hebben we beide ook gelijk. Dus zoals ik het hier doe,gaat het bij haar vader ook. Tv kijken ze nauwelijks, nooit na net eten. Andere schermen maken ze geen gebruik van.
Er is gewoon niet de vinger op te leggen waarom het niet lukt. Uitzonderingen zijn er ook eigenlijk niet, het is elke avond lastig. Met als gevolg dat ik haar er 's ochtends niet uit krijg, en ik haar vaak moe uit school haal waardoor je in zo'n cirkel terecht komt.
Door je laatste alinea ben ik er wel over uit dat ik morgen gewoon de huisarts bel. En hoop dat ik de assitentes voorbij kom, want dat is momenteel echt bar en boos.
<<

anoniem213

Bericht 19 Jun 2016 21:45

Re: Gebruik van Melatonine

En anders maar eens klagen over de assistentes of een andere huisarts. Sterkte!
<<

anoniem203

Bericht 19 Jun 2016 21:47

Re: Gebruik van Melatonine

Mijn oudste zoon van bijna 6 krijgt het al een tijdje en we zijn nu (weer) aan het afbouwen.

Hier werkt het na 3 kwartier na inname en je kan het gewoon veilig een poosje gebruiken. Dit is nu de tweede keer dat wij er mee gaan stoppen omdat het nu weer goed gaat met slapen. Melatonine was toch dat extra zetje waardoor hij goed in slaap viel en door sliep. De eerste keer zijn we na een jaar gestopt en dat ging goed. Na 1,5 jaar weer begonnen en nu gaan we na 10 maanden gebruik weer stoppen.

Melatonine is niet iets waar je verslaafd aan kunt raken. Het is een lichaamseigen stof. En als je de gebruiksaanwijzing goed naleeft en een niet te hoge dosis gebruikt kan er weinig verkeerd gaan.

Wil je het trouwens gebruiken voor het inslapen of het doorslapen? Als het voor het doorslapen is zou ik voor de Time Released versie gaan. Die geeft over heel de nacht een afgifte. Bijv. die van Sleepzz.
<<

Anoniem331

Bericht 19 Jun 2016 21:49

Re: Gebruik van Melatonine

June schreef:En anders maar eens klagen over de assistentes of een andere huisarts. Sterkte!



Heb ik begin van het jaar gedaan nadat we 3 keer afgescheept waren en dochter na eindelijk bij de huisarts te zijn geweest 3 soorten medicijnen mee kreeg :palm:
<<

Anoniem331

Bericht 19 Jun 2016 21:52

Re: Gebruik van Melatonine

@ava, het is echt voor het in slaap vallen. Als ze 1 keer slaapt is ze niet wakker te krijgen, altijd al zo geweest ook. Maar zoals vanavond is ze half 10 nog wakker, en dat vind ik gewoon echt te laat voor een kind dat morgen naar school moet. Ze is vanaf begin het jaar als verschoven naar 19.30 als bedtijd omdat 19.00u gewoon echt te vroeg was, maar zo blijven we steeds naar later schuiven. En als het nou hielp, maar als ze in het weekend later mag, zoals gisteren om 20.30u dan is het probleem hetzelfde alleen een uur later.
<<

Anoniem161

Bericht 20 Jun 2016 02:42

Re: Gebruik van Melatonine

Ik zou ook eerst overleggen. Als je niet langs de assistentes kunt komen, ik zeg dan altijd dat ik nu niet in de gelegenheid ben om klachten te bespreken. Bv omdat je op je werk bent. Dus dat zou je ook kunnen proberen.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 20 Jun 2016 07:06

Re: Gebruik van Melatonine

Heb je al eens ontspannings oefeningen / ademhalingsoefeningen geprobeerd? Desnoods geleide meditatie gericht op slaap? Genoeg youtube filmpjes te vinden.

Zou melatonine bij een kind altijd in overleg met een huisarts doen, ook al is het vrij verkrijgbaar.
<<

Anoniem331

Bericht 20 Jun 2016 07:45

Re: Gebruik van Melatonine

Ik ga straks even bellen inderdaad!

@sawadee, is ook nog een mogelijkheid. Zal eens op YouTube kijken vandaag.
<<

Pitty

Bericht 20 Jun 2016 14:22

Re: Gebruik van Melatonine

Ik zou ook nog eens magnesium proberen, als badzout of als bodylotion. Maar volgens mij is het ook de tijd van het jaar, langer licht en dus later slapen.
<<

Anoniem331

Bericht 20 Jun 2016 14:43

Re: Gebruik van Melatonine

Hier al de pech dat het vanaf vorig jaar september echt hopeloos is, dus ook de wintertijd. Maar voor morgenmiddag een afspraak staan, dus die even afwachten.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 20 Jun 2016 14:49

Re: Gebruik van Melatonine

Fijn dat je een afspraak hebt! Hoop dat jullie er iets mee opschieten. Succes!
#teammaple🍁
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 20 Jun 2016 14:52

Re: Gebruik van Melatonine

Wat vervelend dat ze zo'n moeite heeft met in slaap vallen. Kan ze zelf aangeven waarom het niet lukt? Bijvoorbeeld dat ze nog druk is in haar hoofd met de dag verwerken? Ik las van de week over het boek Slaapklets, een boek dat je 's avonds met je kind in kunt vullen over hoe de dag is geweest. DHet is eigenlijk bedoeld voor kinderen die weinig over school willen/kunnen vertellen maar misschien dat het jullie ook kan helpen.

https://www.bol.com/nl/p/slaapklets/9200000001997358/#

Ik weet niet hoe oud je dochter is maar er bestaat ook een kleuterversie van.
https://www.bol.com/nl/p/slaapklets-voo ... 40924234/#
<<

Anoniem331

Bericht 20 Jun 2016 17:10

Re: Gebruik van Melatonine

Nee ze zegt zelf gewoon van het lukt echt niet. Ze mag nog lezen nadat ik haar naar bed heb gebracht en dat doet ze ook altijd. Heel onrustig is ze ook niet voor ze naar boven gaat, en ze wil ook wel op bed. Zegt eigenlijk nooit dat ze niet wil.
Het is gewoon lastig, als ze eenmaal slaapt is het prima.
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 20 Jun 2016 21:51

Re: Gebruik van Melatonine

*
Laatst gewijzigd door meisjesmama op 21 Jun 2016 07:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 20 Jun 2016 23:00

Re: Gebruik van Melatonine

Ik zit er bij mijn zoontje ook aan te denken, hij kan de knop slecht omzetten, heeft energie voor 10 en houdt vervolgens zijn zus ook wakker.
Echt een vast avond ritme hebben we niet, naar bed ritueel wel redelijk, behalve het douchen, dat is meestal om de avond.

Heb het al wel eens eerder bij de huisarts aangekaart, maar ze was er wel huiverig over omdat er nog weinig over te vinden was wbt het gebruik bij kinderen.
Ons zoontje is nu bijna 4, misschien gaat het na de vakantie als hij naar school gaat ook wel beter.
December 2009
juli 2012
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 21 Jun 2016 06:38

Re: Gebruik van Melatonine

Pip ik zou als ik jou was ook eens zoeken op meditatie en ademhalingsoefeningen speciaal voor kinderen. Is niet zweverig of wat dan ook.
http://www.zenkids.be/2015/05/ik-ben-mo ... soefening/
Hier staan al wat dingen beschreven.

Ik zelf heb ook vaak moeite met in slaap komen en tijdje terug had ik een hypnose filmpje aangezet voor te slapen, en was zo vertrokken terwijl ik al uur lag te draaien. Je komt dan in een hele lichte hypnose, maar waar het puur om draait is je ademhaling en op 1 ding focussen, in dit geval de stem die je begeleid.
Meditatie is dan weer wat lichter, sinds kort mediteer ik bijna iedere avond en merk ik echt dat ik zoveel makkelijker in slaap val.
Laatst gewijzigd door Sawadee op 21 Jun 2016 12:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem331

Bericht 21 Jun 2016 07:27

Re: Gebruik van Melatonine

PiP, ok zou ook in ieder geval een vast ritme van het naar bed gaan maken, dat is voor kinderen echt zoveel duidelijker. Kun je ook iets doen om hem zijn energie nog kwijt te laten raken voor je naar bed gaat?

Ik ben benieuwd wat de huisarts vanmiddag voorstelt. Kan zelf helaas niet mee omdat ik moet werken, dus zal het na die tijd wel horen. Afgelopen avond ging het Mwoah. Beter dan de avond ervoor.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 21 Jun 2016 21:21

Re: Gebruik van Melatonine

Wat zei de huisarts?
30-04-2017
<<

Anoniem331

Bericht 21 Jun 2016 22:35

Re: Gebruik van Melatonine

Hij vroeg wat we er al aan gedaan hadden om haar ritme te veranderen, maar was het wel met ons eens dat we niet veel meer kunnen doenn dan dat we al doen.
Dus inderdaad Melatonine gekregen. Gewoon 1 pilletje om te kijken of het iets doet. Vanavond had ze er 1 gehad om kwart over 6 en kakte tegen 7u in. Op bed gebracht en volgens haar vader sliep ze als een roosje. Ik moest er net nog even wat heen brengen en even boven om het hoekje gekeken en ze ligt heerlijk te slapen.
Eerst 6 weken gebruiken, dan bellen hoe de ervaringen zijn en dan kijken of we er mee verder moeten gaan. Voor nu met mijn ex maar afgesproken om het te gebruiken op de dagen dat ze volgende dag naar school moet, en het in het weekend aan te kijken, misschien pakt ze ook zo haar juiste slaapritme weer op, en was dat het hele probleem.
Voor nu ben ik zelf gewoon erg blij dat er wellicht iets is wat de 'strijd' 's avonds verlicht. Voor haar zelf maar ook zeker voor mij. Ik ben erg benieuwd hoe ze morgen opstaat en of ze overdag ook energieker is, want ze is de laatste weken moeilijk vooruit te branden, wat ook wel logisch is met te weinig slaap.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 22 Jun 2016 07:23

Re: Gebruik van Melatonine

Fijn dat je de pilletjes hebt gehad en fijn dat het gisteren iig werkte. Hoop dat ze haar ritme oppakt!
30-04-2017
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 22 Jun 2016 08:18

Re: Gebruik van Melatonine

Ja zeker fijn! Ben benieuwd hoe ze zich vandaag voelt.
#teammaple🍁
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers