Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschapscursus

<<

Anoniem253

Bericht 18 Jun 2016 11:05

Zwangerschapscursus

Ik ben me aan het orienteren op een zwangerschapscursus. Heb jij een cursus gedaan? Zoja, welke? En heb je er ook iets aan gehad? Ben benieuwd!
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 18 Jun 2016 11:07

Re: Zwangerschapscursus

Ik heb de korte cursus "Samen bevallen" gedaan (4 avonden) samen met mijn vriend.
Voor hem was het vooral erg leerzaam. Voor mij was het meeste niet nieuw en had ik hier of in de boeken van Beatrijs Smulders al gelezen.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 18 Jun 2016 11:16

Re: Zwangerschapscursus

Die hebben wij ook gedaan en vond het erg nuttig! Leuk om samen te kunnen doen!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 18 Jun 2016 11:22

Re: Zwangerschapscursus

Bij de oudste hebben we een cursus HypnoBirthing gedaan. Dat was 4x een zaterdagochtend en is samen met partner. We zaten met 4 andere stellen.

Met HypnoBirthing streef je naar een zo ontspannen mogelijke (en redelijk snelle) bevalling waarbij geen pijnstilling nodig is. Dit is bij de oudste zeker gelukt. Binnen 7 uur na de eerste wee is ze geboren en ik heb geen pijnstilling nodig gehad. Hopelijk lukt dat straks bij de 2e ook.

Mijn man vond het heel leuk om er zo samen mee bezig te zijn en het gaf hem het gevoel niet machteloos te zijn bij de bevalling. Hij heeft me ook echt goed kunnen helpen met wat we geleerd hadden.

Deze keer heb ik alleen wat YouTube filmpjes gekeken om de technieken weer wat op te halen.
Laatst gewijzigd door Ooh La La! op 18 Jun 2016 11:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem253

Bericht 18 Jun 2016 11:23

Re: Zwangerschapscursus

Ooh La La! schreef:Bij de oudste hebben we een cursus HypnoBirthing gedaan. Dat was 4x een zaterdagochtend en is samen met partner. We zaten met 4 andere stellen.

Mijn man vond het heel leuk om er zo samen mee bezig te zijn en het gaf hem het gevoel niet machteloos te zijn bij de bevalling. Hij heeft me ook echt goed kunnen helpen met wat we geleerd hadden.

Deze keer heb ik alleen wat YouTube filmpjes gekeken om de technieken weer wat op te halen.

Heb je de technieken ook toegepast bij de bevalling?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 18 Jun 2016 11:24

Re: Zwangerschapscursus

Bij m'n eerste heb ik een zwangerschapsyoga gedaan, daar zaten twee partnerbijeenkomsten bij. Ik vond het best leuk en ook wel nuttig.

Bij de tweede geb ik niks gedaan. Ik moest al veel extra afspraken en dingen rondom m'n zwangerschap en met een kleuter in huis had ik ook gewoon minder tijd voor dat soort dingen.
#teammaple🍁
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 18 Jun 2016 11:26

Re: Zwangerschapscursus

Champagne schreef:
Ooh La La! schreef:Bij de oudste hebben we een cursus HypnoBirthing gedaan. Dat was 4x een zaterdagochtend en is samen met partner. We zaten met 4 andere stellen.

Mijn man vond het heel leuk om er zo samen mee bezig te zijn en het gaf hem het gevoel niet machteloos te zijn bij de bevalling. Hij heeft me ook echt goed kunnen helpen met wat we geleerd hadden.

Deze keer heb ik alleen wat YouTube filmpjes gekeken om de technieken weer wat op te halen.

Heb je de technieken ook toegepast bij de bevalling?


Ja absoluut! Vanaf de eerste wee heb ik heel relaxt alles weg kunnen ademen en was ik echt in m'n eigen wereld. Zeker vanaf het moment dat we in het ziekenhuis waren lukte dat heel goed. Daardoor hoefde ik niet lang te persen, had ik geen pijnstilling nodig en kwam N. heel rustig ter wereld.
Ik vind het echt een grote aanrader!
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem253

Bericht 18 Jun 2016 11:28

Re: Zwangerschapscursus

Ooh La La! schreef:
Champagne schreef:
Ooh La La! schreef:Bij de oudste hebben we een cursus HypnoBirthing gedaan. Dat was 4x een zaterdagochtend en is samen met partner. We zaten met 4 andere stellen.

Mijn man vond het heel leuk om er zo samen mee bezig te zijn en het gaf hem het gevoel niet machteloos te zijn bij de bevalling. Hij heeft me ook echt goed kunnen helpen met wat we geleerd hadden.

Deze keer heb ik alleen wat YouTube filmpjes gekeken om de technieken weer wat op te halen.

Heb je de technieken ook toegepast bij de bevalling?


Ja absoluut! Vanaf de eerste wee heb ik heel relaxt alles weg kunnen ademen en was ik echt in m'n eigen wereld. Zeker vanaf het moment dat we in het ziekenhuis waren lukte dat heel goed. Daardoor hoefde ik niet lang te persen, had ik geen pijnstilling nodig en kwam N. heel rustig ter wereld.
Ik vind het echt een grote aanrader!

Dat klinkt goed! Ik vind het erg interessant, neig ook steeds meer naar zo'n cursus :).
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 18 Jun 2016 11:31

Re: Zwangerschapscursus

Vooraf dacht ik dat het super zweverig zou zijn, maar dat vonden we beide heel erg meevallen.

Ik was halverwege de zwangerschap ook veel benauwd, toen kon ik dus direct al oefenen met ademhalen. Ideaal.

Ik heb natuurlijk geen ervaring met een andere cursus maar zou HypnoBirthing je zeker weten aanraden.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem253

Bericht 18 Jun 2016 12:01

Re: Zwangerschapscursus

Dankjewel, goed om te horen! Ik denk dat de cursus mij zeker kan helpen meer te ontspannen en bewust te ontspannen. Lees er positieve verhalen over :).
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 18 Jun 2016 12:06

Re: Zwangerschapscursus

Zelf ben ik nogal een controle freak en was heel erg bang dat ik bij de bevalling me niet kon ontspannen en het los kon laten. Maar dat lukte uiteindelijk heel goed.

Ben benieuwd of je uiteindelijk deze cursus gaat doen en hoe je het gaat vinden!
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Arizona

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 763

Geregistreerd: 16 Sep 2013 19:39

Bericht 18 Jun 2016 12:10

Re: Zwangerschapscursus

Ik heb een cursus zwangerschapsyoga gedaan. Ik vond het erg fijn, 1x in de week echt een rust momentje voor mijzelf. Daarnaast heb ik aan de ademhalingstechnieken die ik geleerd heb ook echt wat gehad tijdens de bevalling.

2014 - ♥
2019 - ♥
<<

Anoniem234

Bericht 18 Jun 2016 12:55

Re: Zwangerschapscursus

Wij hebben geen cursus gedaan en nu gaan we die ook niet doen.
<<

Kikou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 316

Geregistreerd: 03 Sep 2013 05:43

Bericht 18 Jun 2016 14:47

Re: Zwangerschapscursus

Wij hebben net als Ooh La La HypnoBirthing gedaan en ik raad het ook iedereen aan. Alles bij elkaar duurde het minder dan 4 uur en had ik ook geen pijnstilling nodig. Het fijnst vond ik dat ik de hele zwangerschap en ook tijdens de bevalling niet bang ben geweest, maar juist erg ontspannen.

Daarnaast deed ik ook aan zwangerschapsyoga.
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 16 Sep 2013 13:41

Bericht 18 Jun 2016 14:54

Re: Zwangerschapscursus

Ik heb een cursus mensendiek gedaan. 1 les met partner. Ging vooral om houdingen en ontspanning.
Uiteindelijk heb ik het met het puffen en opvangen van de weeën goed kunnen gebruiken.
Toch moest er een spoedkeizersnede aan te pas komen dus meer dan puffen heb ik niet gebruikt.
wel een leuke groep meiden aan overgehouden.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 18 Jun 2016 15:30

Re: Zwangerschapscursus

Wij hebben zowel bij de eerste als de tweede geen cursus gevolgd en ik heb het ook niet gemist tijdens mijn bevalling.
2012 & 2016
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 18 Jun 2016 17:32

Re: Zwangerschapscursus

Ik heb yoga gedaan en er niets aan gehad tijdens mijn bevalling ivm mijn rugweeën die ik niet weg kon puffen en turbobevalling haha
Máár ik vond de lessen zelf wel heerlijk omdat ik na een dag werken echt goed kon ontspannen.
2016
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1952

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 18 Jun 2016 18:09

Re: Zwangerschapscursus

Wij hebben bij beide zwangerschappen geen cursussen gedaan. Het leek mij ook niets. Ik had mij bij de eerste bevalling ook minimaal ingelezen. Achteraf vond ik dat erg prettig, om niet te weten wat er allemaal kon gaan gebeuren. Ik heb het dus niet gemist, bij de bevalling werd ik goed begeleid door de verloskundige.
2011 2012 2017
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 18 Jun 2016 21:59

Re: Zwangerschapscursus

Ik heb zwangerschapsyoga gedaan. Ik had er tijdens de bevalling niet echt iets aan, maar vond het gewoon heerlijk om te doen.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 19 Jun 2016 07:08

Re: Zwangerschapscursus

Ik heb niks gedaan en daar ben ik achteraf blij om want ik kreeg een geplande keizersnee ivm volkomen stuit en had er dus niks aan gehad. Ik had wel een boek over mindfull bevallen gekocht en heb een proefles zwangerschapsyoga gedaan. De eerste heb ik ongelezen verkocht via MP en de tweede is gebleven bij een proefles want dat vond ik helemaal niks :smile: Mijn mening is dat je baby er echt wel uit gaat komen en dat je de basis van een wee wegzuchten ook zonder een cursus wel snapt. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem291

Bericht 19 Jun 2016 07:23

Re: Zwangerschapscursus

Helemaal niks voelde ook niet goed dus heb een partnerprivecursus gedaan, dit was 1 avond en kregen uitleg over de bevalling en waarop te letten.
Ik kon me tijdens de bevallen heel goed op mezelf concentreren en op zich was die avond prima maar dat had ik ook gekund zonder de uitleg denk. Volgende keer denk ik niet dat ik nog wat ga doen.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 19 Jun 2016 07:45

Re: Zwangerschapscursus

Bij de vorige zwangerschap heb ik geen cursus gedaan omdat ik daar echt geen tijd voor had met mijn studie en onregelmatige stages.
Dit keer merkte ik dat de zwangerschap voor mijn gevoel zo ontzettend snel gaat dat ik er amper bewust mee bezig ben en dat vond ik heel jammer. Daarom ben ik met 19 weken gestart met zwangerschapsyoga. Niet zo zeer om te leren puffen want dat ben ik wel gewend vanuit mijn studie, maar echt om even een uur per week heel bewust bezig te zijn met deze zwangerschap en het kindje dat op komst is.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 19 Jun 2016 07:47

Re: Zwangerschapscursus

Bij de eerste heb ik fit for 2 gedaan. Was erg leuk (leuke contacten aan overgehouden).

Tweede en derde zwangerschap niets gedaan. Ook geen behoefte aan gehad.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 19 Jun 2016 20:43

Re: Zwangerschapscursus

Ik heb wekelijks zwangerFit gedaan, dat is sporten en spieren kweken voor de bevalling. Was erg leuk en nuttig, ook de partnerles die erbij zat.
Wij zijn ook nog naar een avond over bevalling in het ziekenhuis geweest, waarbij we een presentatie en rondleiding kregen. Ook zijn we naar een avond over bevalling geweest die georganiseerd was door de verloskundigepraktijk en ik heb een borstvoedingcursus gedaan van twee avonden. Ik had het gevoel voorbereid te zijn en kon met vertrouwen naar de bevalling toeleven. (Bij de eerste wee was ik alleen even vergeten hoe je moet puffen, maar gelukkig wist mijn vriend dat nog)
Bij de tweede heb ik niks gedaan.
<<

Anoniem205

Bericht 19 Jun 2016 20:44

Re: Zwangerschapscursus

Niet gedaan, niet gemist. Enige wat ik leuk had gevonden was een groepje zwangere dames uit de omgeving die rond dezelfde periode waren uitgerekend. Maar voor de rest echt niet gemist.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers