Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke zandbak?

<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 17 Jun 2016 19:50

Welke zandbak?

Welke zandbak hebben jullie voor de kinderen? Wij hebben nu zo'n standaard blauwe schelp met deksel staan en dat bevalt op zich prima. Alleen vooral zoon vindt het spelen met zand erg leuk en ik vind de schelp toch wat klein worden. Ik overweeg om een grotere te kopen over een tijdje, maar twijfel nog een beetje. Dus ben benieuwd wat voor zandbak jullie hebben en hoe die bevalt.

Wat mij leuk lijkt is zo'n houten met een deksel, dat je open kunt klappen en er dan bankjes van kunt maken. Maar als het dan flink geregend heeft is het zand nat. Of ik moet iets van een plastic hoes knutselen. Plus we hebben een lieve, maar toch ook wel irritante buurkat. Komt met regelmaat z'n behoefte bij ons in de tuin doen, en zodra er ook maar wat zand in de tuin is geknoeid dan is het gelijk raak. Dus ik zoek het liefst iets waarbij het zand droog kan blijven bij regen, en dat dus ook de kat er niet zomaar in kan poepen of overheen kan plassen.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 17 Jun 2016 19:59

Re: Welke zandbak?

Wij hebben zo'n houten die je open klapt en dan heb je een bankje.
Als het regent wordt het idd nat, maar ik klap hem dan vaak open als het droog is en spit het zand een beetje om en het is weer goed. En dan heb je wel beetje nat zand dat je ook vormpjes kan maken.
Ik heb ook wel ergens gelezen of gehoord dat het wel goed is als het een beetje ventileert anders is het ook niet goed voor de inhoud van je zandbak ofzo.

Hier hebben we hem al 3 jaar denk ik nu.. meiden hebben nog nooit geklaagd over nat zand :-)
:heart: :heart: 2011
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 17 Jun 2016 20:16

Re: Welke zandbak?

Wij hebben er zelf één gemaakt. Vonden de standaardmodellen te klein voor onze twee mannen. Hij is 2.5 bij 2.5m, en we kunnen hem afdekken met een zeil. Maar hier geen katten in de buurt en hij staat onder de hooischuur, dus meestal staat hij gewoon open. Nat zand vinden ze hier ook geen probleem, dat schept juist beter (op het strand gaan ze ook altijd in de branding scheppen en niet in het mulle zand)
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem161

Bericht 17 Jun 2016 20:57

Re: Welke zandbak?

Ik lees even mee. Maar ik zou wel iets doen aan de kat. Poep van de kat in de tuin hoef jij niet te hebben en al helemaal niet met kleine kinderen.
<<

Anoniem331

Bericht 17 Jun 2016 21:02

Re: Welke zandbak?

Wij hebben onze nieuwe zandbak in de garage gezet, ideaal al moet je er wel de ruimte voor hebben. Ook 1 zelf gemaakt, inderdaad omdat ik de standaard maten te klein vind.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 17 Jun 2016 21:19

Re: Welke zandbak?

Fijn om te horen dat nat zand eigenlijk wel meevalt! Nu in de schelp is het al gauw heel modderig als ik hem per ongeluk niet goed dicht heb gedaan, maar daar zit ook veel minder zand in natuurlijk. En helemaal afsluiten is ook niet prettig merk ik inderdaad al, wanneer het wat vochtig is en ik vergeet hem even te 'luchten' als de kinderen hem een paar dagen niet gebruiken dan beslaat het deksel aan de binnenkant en gaat het muf ruiken.

Elisa, het is inderdaad niet fijn die kat in de tuin. Alleen vind ik het lastig, het is op zich een lief beestje en ik kan de buren moeilijk verbieden hun kat buiten te laten rondlopen. Aan de andere kant komt hij wel echt heel vaak in onze tuin, en zodra ik vergeet de zandbak te sluiten als we hem niet gebruiken, plast of poept hij erin. Maar ook op andere plekken in de tuin. Echt vies.

Vanwege de kat, en omdat een beetje beschutting tegen de regen me wel fijn lijkt zodat het zand niet helemaal doorweekt raakt, neig ik in elk geval nog steeds naar een houten zandbak met een deksel waar je bankjes van kunt maken. Lijkt me wel ideaal, zelf een bak maken in de maten die je wilt. Eerst maar even meten hoe groot ik hem ongeveer zou willen hebben en dan kijken of een vergelijkbare maat te koop is of dat zelf maken beter is. Klinkt in elk geval heerlijk zo'n grote zandbak! Denk dat mijn zoontje dan uren zoet is met dat ding, hij is gek op spelen in en met zand.
<<

Patsy

Bericht 18 Jun 2016 09:11

Re: Welke zandbak?

Wij hebben dezelfde als Studiebol omschrijft. Vorige week van vrienden overgenomen voor 4 tompoucen. De jongens zijn er heel blij mee.

Afbeelding
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 18 Jun 2016 19:45

Re: Welke zandbak?

Leuk Katrien! Zo eentje lijkt me dus ook wel wat! Ik hoef niet persé een enorme zandbak (is wel leuk, maar we hebben ook al een duo-schommel, trampoline en een klein glijbaantje en speelhuisje :laughcry: ). Dus zoiets lijkt me wel leuk, toch net wat groter dan een schelp zodat ze er in elk geval fatsoenlijk in kunnen zitten.

Die schelpen zijn namelijk zo kapot bij de rand als ze er per ongeluk op gaan zitten :palm: Dat is een paar jaar geleden een keer gebeurd en vorig jaar heeft mijn vader er ook eentje gesloopt toen we hem moesten verplaatsen. Dus we zijn nu aan bak 3 bezig :laughcry:
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 18 Jun 2016 20:38

Re: Welke zandbak?

Het is wel leuk als ze tunnels kunnen graven, dat weet ik nog van vroeger.
De lol van een schelp zandbak heb ik nooit begrepen, daar kun je toch niks mee maken?
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 20 Jun 2016 09:36

Re: Welke zandbak?

Wij hebben dezelfde als Katrien
2014 2016
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 20 Jun 2016 09:50

Re: Welke zandbak?

Wij hadden er op de camping zo eentje met houten bankjes, maar die was op een gegeven moment wel helemaal kapot, die hebben we weggedaan. We legden er als we weg waren altijd een bouwzeil overheen (met iets zwaars erop). Nu geen zandbak meer, maar een zand/watertafel van Axi Nick.

Hier thuis een vrij simpele zandbak van de Hema, we hebben een oude bodem van een box als deksel, die past precies. Zandbak ziet er nog redelijk uit, al wordt het zand op den duur altijd wel smerig, dat voorkom je denk ik niet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem236

Bericht 20 Jun 2016 10:35

Re: Welke zandbak?

Die met die bankjes hadden wij in het oude huis ook. Van de praxis, bankjes waren zo stuk dus zal wel een iets duurdere nemen. (Van ons was 35 euro)

Het zand werd bij ons wel echt zeiknat bij een goede regenbui en beetje nat is wel leuk voor vormpjes, maar dit duurde wel erg lang voordat erin gespeeld kan worden.

We hebben hem lekker in het oude huis achtergelaten, nooit geen zandbak meer voor ons. Ga wel naar een speeltuin met zandbak als ze die behoefte hebben. Zoon liep continu tussen binnen em buiten dus dat was niet leuk meer :smile:
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11209

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 20 Jun 2016 11:09

Re: Welke zandbak?

Wij hebben ook zo'n zandbak met van die houten opklapbankjes. Hij bevalt ons erg goed! Het zand is wel vochtig als het geregend heeft, maar niet te nat. Nou staat de zandbak bij ons ook wel een beetje beschut.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 20 Jun 2016 11:24

Re: Welke zandbak?

Goede tip van dat bouwzeil! Zoiets zou ik er altijd nog op kunnen leggen inderdaad. Heel beschut staat de zandbak hier namelijk niet, en een beetje vochtig zand is prima, maar doorweekt is minder fijn. Als het te nat is vindt zoon het ook vies, haha. Zand/watertafel hebben we ook, al zit daar dan meestal water in als we hem gebruiken. Zoon vindt het heerlijk om in het zand te zitten en dan te graven, te rijden met een graafmachine, etc. Dus een grotere zandbak gaat er denk ik komende tijd wel komen. Zal eens gaan kijken of ik ze ergens kan zien, zoals bij de bouwmarkt. En als de bankjes te kwetsbaar zijn dan lijkt een gewoon deksel me ook prima, in de praktijk denk ik dat de kinderen toch in het zand zelf gaan zitten, zeker zoon.

Lotus, wel herkenbaar van dat naar binnen en buiten lopen, lekker vies wordt het dan soms. Heel handig is dat niet, maar vooral zoon vindt het zo leuk dat ik het maar voor lief neem. En we hebben geen speeltuin met zandbak op bijvoorbeeld loopafstand.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 20 Jun 2016 11:30

Re: Welke zandbak?

Wij hebben ook zo'n zandbak met bankjes net als Katrien.
L heeft er erg veel plezier van!
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 20 Jun 2016 18:36

Re: Welke zandbak?

Wij hebben ook de houten zandbak met opklapbare bankjes. Ideaal ding! Wij hebben hem nog in leuke kleurtjes geverfd.

Bij ons liep het water niet goed weg en het zand bleef lang nat. Mijn man heeft toen wat tegels onder de bak vandaan gehaald (staat op ons terras) en sindsdien loopt het veel vlotter weg. Misschien een tip voor anderen.
2014 2016 2019

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers