Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mama's en Facebook.

<<

Anoniem193

Bericht 07 Okt 2013 19:26

Re: Mama's en Facebook.

Carrie schreef:
Alibi schreef:Maar haar dochter is nu toch onderdeel van haar leven. Waarschijnlijk ook het grootste onderdeel, dus dan toch logisch dat daar de meeste updates van zijn?

Ja. Maar als iemand gaat trouwen is dat ook belangrijk, maar voor diegene, niet voor mij. Dan hoef ik ook niet de hele dag verhalen aan te horen over de bruidstaart, welke bloemen er komen, en welke locaties er bezocht zijn. Of bij een sport, de hele tijd verhalen daarover. Ik loop hard, 3x per week. Ik heb het zo ingesteld dat na het hardlopen dat op FB komt te staan, qua tijd en hoeveel km. Een vriendin vindt dat irritant. En dat kan ik me best voorstellen.

En wat is dan nu je probleem? Jij plaatst toch ook dingen die jij belangrijk vindt, die jou bezig houden?
<<

Anoniem44

Bericht 07 Okt 2013 19:30

Re: Mama's en Facebook.

Ja, precies. Ik vind er ook niet zoveel mis mee hoor om bezig te zijn met jezelf. Je bént nu eenmaal jezelf, het zou wat zijn als je je de hele dag loopt bezig te houden met je buurman. Alleen dat onderscheid tussen niet-moeders die alleen maar met zichzelf bezig zouden zijn en moeders die een soort van hoger en nobel doel gevonden zouden hebben, dat herken ik niet zo.
<<

Anoniem124

Bericht 07 Okt 2013 19:32

Re: Mama's en Facebook.

Het is allemaal jezelf ED, of dat nu je cavia is, je hond, je drankje of je kind. Over hoger nobel doel heb ik t iig nergens.
<<

Anoniem20

Bericht 07 Okt 2013 19:32

Re: Mama's en Facebook.

Tja...ieder zijn ding. Ik snap ook niet goed wat nu precies het probleem is.
Enkel kinderfoto's cq -verhalen? Of in het algemeen mensen die veelvuldig over een x onderwerp posten, omdat hen dat boeit maar jou niet?

ik heb overigens liever een foto van een baby dan al die 'like' wedstrijden.
<<

Anoniem301

Bericht 07 Okt 2013 19:32

Re: Mama's en Facebook.

Alibi schreef:
Carrie schreef:
Alibi schreef:Maar haar dochter is nu toch onderdeel van haar leven. Waarschijnlijk ook het grootste onderdeel, dus dan toch logisch dat daar de meeste updates van zijn?

Ja. Maar als iemand gaat trouwen is dat ook belangrijk, maar voor diegene, niet voor mij. Dan hoef ik ook niet de hele dag verhalen aan te horen over de bruidstaart, welke bloemen er komen, en welke locaties er bezocht zijn. Of bij een sport, de hele tijd verhalen daarover. Ik loop hard, 3x per week. Ik heb het zo ingesteld dat na het hardlopen dat op FB komt te staan, qua tijd en hoeveel km. Een vriendin vindt dat irritant. En dat kan ik me best voorstellen.

En wat is dan nu je probleem? Jij plaatst toch ook dingen die jij belangrijk vindt, die jou bezig houden?

Probleem? Hoezo probleem? Het gaat mij er om dat ik het probeer te begrijpen, en dat ik een overload altijd vervelend vind, of dat nu je kind is of je kat. En dat ik niet snap waarom men dat doet, die overload.
<<

Anoniem20

Bericht 07 Okt 2013 19:33

Re: Mama's en Facebook.

Trots....pure trots
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 07 Okt 2013 19:34

Re: Mama's en Facebook.

juani schreef:Trots....pure trots

Klopt ik vind mijn kind maar niks :)
#teammaple🍁
<<

Anoniem119

Bericht 07 Okt 2013 19:35

Re: Mama's en Facebook.

-ED- schreef:Ja, precies. Ik vind er ook niet zoveel mis mee hoor om bezig te zijn met jezelf. Je bént nu eenmaal jezelf, het zou wat zijn als je je de hele dag loopt bezig te houden met je buurman.

Tenzij 't een hele lekkere kerel is ;)

Maarre nee, ik denk wel oprecht dat Facebook een extra narcistisch vleugje aan ons leven heeft gegeven, maar tegelijkertijd ook je sociale wereld vergroot. Enfin, dat is een andere discussie.
<<

Anoniem124

Bericht 07 Okt 2013 19:36

Re: Mama's en Facebook.

Urban Naked schreef:
juani schreef:Trots....pure trots

Klopt ik vind mijn kind maar niks :)

Maar jij hoeft ook niks te compenseren... Als ik er zo uitzag als jij had ik t niet nodig m'n kids te posten, dan postte ik alleen selfies. :lol:
<<

Artemis

Bericht 07 Okt 2013 19:36

Re: Mama's en Facebook.

Je hebt mij ook op Facebook, maar volgens mij val ik wel mee, of ik zie zelf iets over het hoofd.

Ik kreeg vandaag een foto van een kind op een potje in mijn nieuwsoverzicht, en gisteren een baby met een poepluier tot haar nek, mams had daar een foto van gemaakt.
Gatver.
Ik vind poep en pies smerig, ook bij baby's, ik wil dat niet zien. Idioot vind ik dat.
<<

Anoniem124

Bericht 07 Okt 2013 19:37

Re: Mama's en Facebook.

Laat ik t gewoon toegeven: ik vind mezelf een uitgezakte stomme saaie trut geworden en via mijn beautés van kids van ik tóch nog complimenten en wil ik dus toch nog blijven leven. :laughcry:
<<

Anoniem123

Bericht 07 Okt 2013 19:38

Re: Mama's en Facebook.

Artemis schreef:Je hebt mij ook op Facebook, maar volgens mij val ik wel mee, of ik zie zelf iets over het hoofd.

Ik kreeg vandaag een foto van een kind op een potje in mijn nieuwsoverzicht, en gisteren een baby met een poepluier tot haar nek, mams had daar een foto van gemaakt.
Gatver.
Ik vind poep en pies smerig, ook bij baby's, ik wil dat niet zien. Idioot vind ik dat.


Dat vind ik ook. Ik zag paar maanden terug ook een foto van een potje met een drolletje erin. Dan denk ik echt: moet dit?
<<

Anoniem44

Bericht 07 Okt 2013 19:41

Re: Mama's en Facebook.

Een vriendin van me plaatst heel persoonlijke foto's van haar kinderen. Foto's van dat een kind ziek is en op bed ligt, bijvoorbeeld, of net wakker wordt. Die foto's dringen heel erg de persoonlijke levenssfeer van de kinderen binnen en zij plaatst dat allemaal openbaar op FB. Ik vind dit eerlijk gezegd heel erg vreemd. Een kind heeft toch ook recht op enige privacy? En misschien vindt het kind dat nu nog niet zo erg, maar als het een jaar of 16 is, staan óók nog al die persoonlijke foto's op het internet en nee, dat verwijder je niet zomaar.

Ik denk vaak wel wanneer ik op FB kijk van: denk toch eens even na!
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 07 Okt 2013 19:42

Re: Mama's en Facebook.

Ik doe het ook! Ik heb nu een profielfoto van ons als gezin, net als mijn omslagfoto.

Op dit moment maak ik erg weinig mee, behalve mijn kind. Ik ben verschrikkelijk trots op alles wat ze doet en dat deel ik graag. Ik ben me er van bewust dat het soms wel iets minder kan. Ik plaats meerdere keren per week een foto.

Ik verwacht dat het wel minder word zodra ik een baan heb. Ik ga uiteraard wel naar vrienden/het dorp etc. maar dit zijn geen momenten die ik op facebook post.
<<

Anoniem20

Bericht 07 Okt 2013 19:42

Re: Mama's en Facebook.

Urban Naked schreef:
juani schreef:Trots....pure trots

Klopt ik vind mijn kind maar niks :)


Ik zeg toch ook niet dat enkel trotse moeders foto's plaatsen...
Geen idee wanneer van mijn laatste foto was, maar ben nog net zo trots op hen.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 07 Okt 2013 19:42

Re: Mama's en Facebook.

Ja de poep en plas foto's snap ik ook niet helemaal..
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Artemis

Bericht 07 Okt 2013 19:44

Re: Mama's en Facebook.

Ik heb eigenlijk ook niet zo de behoefte om steeds dingen over mijn kinderen te delen. Niemand die dat interessant vindt lijkt me, tenzij het iets bijzonders is, dus ik plaats weleens een foto, maar echt niet wekelijks, denk niet eens maandelijks.

Ik ben de eeuwige babyfoto's weleens zat, dat zijn dezelfde mensen die hun halve woonkamer vol hebben hangen met foto's van hun kind. Dat snap ik ook niet. Maar goed, mijn zoon heeft nog steeds geen babyfotoboek, en hij is 6, dus ik ben vast niet representatief.

Ik vind mijn kinderen geweldig, en ik lach dagelijks om en met ze, en ik denk dagelijks 'wat zijn ze toch fantastisch' maar dat krijg je toch niet overgebracht op andere mensen. Sommige dingen zijn heel grappig of bijzonder, dat plaats ik.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 07 Okt 2013 20:35

Re: Mama's en Facebook.

Urban Naked schreef:Klopt ik vind mijn kind maar niks :)


Dat zegt ze toch helemaal niet? Jij draait het nu om.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem19

Bericht 07 Okt 2013 20:38

Re: Mama's en Facebook.

Slakje schreef:
Carrie schreef:
Slakje schreef:Ik ben echt verschrikkelijk op dat vlak :')

Ja? Hoe dan? Je plaatst dus veel begrijp ik? En zelf zeg je dus dat je 'verschrikkelijk' bent op dat vlak. Waarom doe je het dan, als je je er bewust van bent dat het soms iets too much is?

Omdat het me geen hol kan schelen. Ik plaats wat ik wil op mijn fb. Als anderen het niet willen zien/lezen blokkeren ze me maar, helemaal prima.


Ik vind jou, en je dochters, leuk! Mag ik jouw op fb :yes:

Ik doe dit vrees ik met mijn katten, sorry carrie :P
<<

Anoniem301

Bericht 07 Okt 2013 20:40

Re: Mama's en Facebook.

Artemis schreef:Je hebt mij ook op Facebook, maar volgens mij val ik wel mee, of ik zie zelf iets over het hoofd.

Nee hoor, zoals jij wil ik het later ook zo ongeveer doen :) Gewoon met mate zeg maar.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 07 Okt 2013 20:47

Re: Mama's en Facebook.

Ik zet wel eens foto's van mijn dochter op fb maar ik deel echt niet ieder dingetje wat ze doet met mijn fb vrienden. Dan maak ik wel en foto of filmpje die ik naar mijn ouders en beste vriendin stuur. Omdat ik weet dat zij het leuk vinden.
Mijn profiel foto is een foto van mij met mijn dochter.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem186

Bericht 07 Okt 2013 20:47

Re: Mama's en Facebook.

Ik heb ontzettend veel moeders op m'n Facebook en ik vind het juist wel leuk. Vooral mooie foto's, maar ook grappige foto's en leuke uitspraken vind ik leuk om te zien/lezen.

Kattenfoto's sla ik over, maar dat komt omdat ik echt 0,0 niks met katten heb.

En ik vind het niet vervelend als iemand veel plaatst. M'n zus plaatst bijvoorbeeld misschien 1 keer per maand iets, dat vind ik juist saai.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 07 Okt 2013 20:50

Re: Mama's en Facebook.

Susan schreef:
Urban Naked schreef:Klopt ik vind mijn kind maar niks :)


Dat zegt ze toch helemaal niet? Jij draait het nu om.

Klopt dat is precies wat ik doe. Ik vond dat een grapje. Maar we kunnen het ook serieus oppikken.
#teammaple🍁
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 07 Okt 2013 20:51

Re: Mama's en Facebook.

Urban Naked schreef:
Susan schreef:
Urban Naked schreef:Klopt ik vind mijn kind maar niks :)


Dat zegt ze toch helemaal niet? Jij draait het nu om.

Klopt dat is precies wat ik doe. Ik vond dat een grapje. Maar we kunnen het ook serieus oppikken.


Altijd leuk als je grapjes uit moet gaan leggen :clown:
❤ 7 juni 2018
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 07 Okt 2013 20:52

Re: Mama's en Facebook.

Ik val volgens mij ook wel mee. Bij wat trotse momenten of grappige momenten plaats ik vaak een foto, meestal met een leuk verhaaltje erbij. Toevallig gaat dit merendeels over mijn dochter, omdat mijn leven daar op dit moment om draait. Ik werk niet (oké, vanaf volgende week weer wel), ik studeer nog (te saai om iets over te vertellen) en mijn sociale leven is nou ook niet boeiend genoeg om over te schrijven. Af en toe plaats ik iets van één van mijn naaiprojecten. Ik doe het allemaal wel met mate, elke dag een foto hoeft van mij zeker niet.

Maar ach, ik erger me niet zo snel aan anderen. En als ik het wel doe scroll ik gewoon door. Ik zal niet zo snel iemand blocken vanwege de updates die hij/zij plaatst.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers