Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer (geen) bril?

<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 17 Jun 2016 14:35

Wanneer (geen) bril?

Onze zoon heeft gisteren zijn eerste bril gekregen. Heel fijn voor hem, hij gaf ook direct aan beter te kunnen zien. Hij heeft geen sterkte maar wel een cilinder van 2,5 en moet zijn bril zoveel mogelijk dragen om een lui oog te voorkomen. Maar ik vraag me af wanneer een kind zijn bril wel/niet draagt:

- Tijdens zwemles?
- Tijdens gym op school?
- Bij turnles?
- Bij voetballen in de straat?

Wat is daarin een beetje gangbaar? De bril is overigens wel verzekerd gelukkig :smile:

Hij is er zelf in ieder geval heel blij mee!
Afbeelding
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 12:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 17 Jun 2016 14:41

Re: Wanneer (geen) bril?

Hier was ie eigenlijk alleen tijdens het zwemmen niet op. Met gym en buitenspelen was het wel zo handig om m op te hebben omdat mijn zoon zonder bril geen diepte ziet en ja dan kan je gauw de mist in gaan als je ergens vanaf wil springen oid. Ze wennen er ook snel aan hoor en dan hebben ze het met bijv buitenspelen niet eens door dat ie op de neus staat.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 17 Jun 2016 14:41

Re: Wanneer (geen) bril?

Ten eerste: Wat een superleuke bril, het staat je zoontje erg goed :)

Ik weet van mezelf dat ik vroeger een speciale 'sportbril' had.
Dit was mijn eerste bril en die is, toen ik na een jaar een nieuwe kreeg, 'omgebouwd'.
De opticien heeft er toen flexibele pootjes aan gemaakt die helemaal om mijn oor heengingen.
Met zwemmen hield (en houd) ik mijn bril wel altijd op.
Met gymmen deed ik hem meestal wel af. Nu is af doen geen optie meer, omdat ik -7 heb.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 17 Jun 2016 15:08

Re: Wanneer (geen) bril?

Ik was zeven of acht toen ik een bril kreeg en mijn zusje vier. Wij hadden onze brillen altijd op, bij gym, zwemmen, buiten spelen. Ik heb er bij gym heel wat ballen op gehad, maar mijn brillen gingen eigenlijk nooit stuk, ik moest ze gewoon regelmatig laten rechtbuigen en zo maar verder niks aan de hand.
Ik zou daar niet te veel regels voor opstellen.
Wel zou ik m af laten doen in de ballenbak. Wij hadden bij Ikea echt regelmatig dat kinderen hun bril er in verloren. Onmogelijk om die snel te vinden.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 17 Jun 2016 15:13

Re: Wanneer (geen) bril?

Ik was 3 of 4 toen ik mijn bril kreeg. Ik heb (en had) geen hele heftige sterkte, -2,5 en -1,75. Wel een cilinder rechts. Ik droeg mijn bril niet als ik ging gymmen of zwemmen. Bij buitenspelen in de straat had ik hem wel op, maar ik speelde ook eigenlijk alleen rustige spelletjes (verstoppertje ofzo, of ik was aan het stoepkrijten/tenten bouwen). Als je zoontje echt heftig aan het voetballen is en goed kan zien zonder bril is het misschien veiliger om hem af te laten op die momenten.

Ik denk dat het allemaal een beetje afhankelijk is van de sterkte. Als je prima kunt zien zonder bril is het makkelijk om af en toe je bril af te zetten, maar als je een flinke sterkte hebt lukt dat natuurlijk niet altijd.

♥♥
<<

anoniem203

Bericht 17 Jun 2016 19:43

Re: Wanneer (geen) bril?

Wat een stuk Moederkoekje! Die bril staat 'm ook echt goed!

Ik heb zelf vanaf mijn 6e een bril en ik hield 'm altijd op behalve in het zwembad. Ik had wel gelijk een goede min sterkte dus ik moest ook wel want anders zag ik niet veel.
<<

teletascha

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 446

Geregistreerd: 07 Sep 2013 09:00

Bericht 17 Jun 2016 20:53

Re: Wanneer (geen) bril?

Dochter zet hem (nu half jaar brildragend) eigenlijk nog heel vaak af. Op school altijd op, maar zodra ze thuis is zet ze hem heel vaak af en moeten we haar telkens herinneren om hem weer op te zetten.

Dan zijn het zweetoogjes, dan zweetoortjes, dan zit het niet lekker met haar prinsessendiadeem, etc etc.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 17 Jun 2016 20:56

Re: Wanneer (geen) bril?

Bedankt voor de reacties! Het is ook zo'n heerlijk droppie, dus ik ben het helemaal met je eens Ava :ja:

Hij heeft hem vandaag netjes de hele dag opgehouden, ook met voetballen op het schoolplein. Daar kreeg hij gelijk een bal op zijn bril haha, maar gelukkig geen schade. Morgen met zwemles laat ik hem toch maar afzetten denk ik. Qua sterkte zal dat geen probleem zijn. Fijn om te zien dat hij er zo snel aan went, hij ziet ook letterlijk het voordeel ervan, zeker bij tekenen. En zijn vriendjes vonden de bril gelukkig allemaal 'super cool'!
<<

Katniss

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 266

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:53

Bericht 17 Jun 2016 21:29

Re: Wanneer (geen) bril?

Ik heb geen idee, maar wil toch even zeggen dat ik je zoon echt heel leuk vind! En de bril staat hem super goed.
<<

Patsy

Bericht 18 Jun 2016 10:12

Re: Wanneer (geen) bril?

Ik heb ook geen idee, maar wat een hunk en wat een gave bril!
<<

Linvi

Bericht 18 Jun 2016 10:37

Re: Wanneer (geen) bril?

Katrien schreef:Ik heb ook geen idee, maar wat een hunk en wat een gave bril!


:good: meer dan eens!
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 18 Jun 2016 12:00

Re: Wanneer (geen) bril?

Haha wat leuk om te lezen! Hij ligt sowieso goed bij de meisjes, als ik mijn dochter moet geloven is de halve klas verliefd op hem en volgens zijn juf kiezen er zeker vier of vijf meiden consequent dezelfde speelhoek als onze zoon wanneer ze mogen kiezen :smile:

Maar volgens mij trouwt hij later liever met zijn beste vriendje :love:

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers