Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Leuke dingen in de buurt van Trier?

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 17 Jun 2016 12:58

Leuke dingen in de buurt van Trier?

Wij zitten over een aantal weken een week in een cp huisje in de buurt van Trier.
Nu is er genoeg te doen op het park, en ik heb al twee fietsen gehuurd. Maar hebben jullie nog tips wat er daar in de buurt leuk is om te doen, of om heen te gaan?
:heart: :heart: 2011
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 17 Jun 2016 13:33

Re: Leuke dingen in de buurt van Trier?

Oh even denken hoor, ik ben vroeger vaak naar Trier geweest met mijn ouders en opa en oma. Wij gingen vaak naar een stadje in Luxemburg, Wasserbillig volgens mij. (Ik weet dat nog, omdat daar een keer een gijzeling gaande was toen wij er waren. Ik was toen 11 en vond dat echt ontzettend eng en spannend. http://www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/ ... inde.dhtml) In Wasserbillig zat/zit een hele grote supermarkt waar ik heel graag rondstruinde.
Verder kun je daar in de omgeving natuurlijk heel mooi langs de wijnvelden fietsen/wandelen. Trier zelf is ook een leuke plaats om in rond te struinen, het heeft een heel mooi plein (de Hauptmarkt) wat best de moeite waard is om een kijkje te nemen.
Wij gingen daar in de buurt ook vaak naar een heel leuk schnitzelrestaurant, maar ik weet niet meer hoe dat heet. Nuttige info dit. Ik zal mijn oma eens vragen of zij het nog weet.

♥♥
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 15:49

Bericht 17 Jun 2016 16:45

Re: Leuke dingen in de buurt van Trier?

Niet ver van Trier ligt het plaatsje Saarburg, daar heb ik 5 maanden gewoond. Het heeft een gezellig centrum met romantische rivier met waterval, je kan er ontzettend lekker (spaghetti) ijs eten bij Eiscafé Cascata, leuke winkeltjes (geen ketens), er is een burcht en een kasteel.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 18 Jun 2016 17:52

Re: Leuke dingen in de buurt van Trier?

Ik vind Trier zelf ook heel leuk :)

Briggy, bedankt voor je tip over Saarburg! Wij zijn daar volgende week in de buurt en zochten ook nog een leuk plaatsje. Ik liet het aan mijn vriend zien en die is ook enthousiast dus ik denk dat we er wel even gaan kijken :)
<<

Anoniem316

Bericht 18 Jun 2016 22:07

Re: Leuke dingen in de buurt van Trier?

Wij gingen ook heel vaak in die omgeving op vakantie. Echternach en Diekirch vind ik zelf erg leuke stadjes. In Diekirch hebben ze een heel mooi oorlogsmuseum. Wat verder mooi is is het Mullerthal. Een gebied met grote rotsen waar je door heen kan lopen. Heerlijk op een warme dag.
En ik weet niet wanneer je er zit en of het er nog is maar in de zomer had je altijd een luchtballonenfestival in Echternach. Het slotfeest is echt fantastisch.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 26 Jun 2016 11:09

Re: Leuke dingen in de buurt van Trier?

Bedankt dames, ik ga de dingen die jullie noemen eens opzoeken.
:heart: :heart: 2011

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers