Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschapsverlof, 4 of 6 weken van tevoren?

<<

Anoniem315

Bericht 17 Jun 2016 18:48

Re: Zwangerschapsverlof, 4 of 6 weken van tevoren?

Ik moest 6 weken, vanwege ziektewet vanaf 31 weken. Ik werkte wel, want thuiszitten is niet mijn ding, maar ik mocht niet meer voor de klas. En tja, het is voor de klas staan of niks.. Daar heb ik flink van gebaald. Moest met 10 weken dus weer aan het werk.

Ditmaal ga ik 4 weken vooraf er uit (mits er geen complicaties optreden uiteraard). Maar in de praktijk zijn het er 6, vanwege de zomervakantie (ben op de laatste dag uitgerekend).
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 17 Jun 2016 19:01

Re: Zwangerschapsverlof, 4 of 6 weken van tevoren?

Bij de oudste wilde ik eerst tot 36 weken blijven werken, maar daar ben ik op terug gekomen en toch met 34 weken gestopt. Ik werkte in de kinderopvang en het was gewoon te zwaar. F is uiteindelijk pas met 41+6 geboren, maar tijdens mijn verlof was mijn contract afgelopen. Toen hij 5 maanden was, ging ik weer werken.
Bij de jongste ben ik ook met 34 weken met verlof gegaan. Andere baan inmiddels, met ruim een half uur reistijd enkele reis met de auto. Ik paste alleen nauwelijks meer achter het stuur :palm: Ik ben maar klein en had een behoorlijke buik, dus dat ging niet echt in m'n Twingo. Maar ook lichamelijk zou ik het niet vol hebben gehouden om tot 36 weken te werken.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 17 Jun 2016 19:13

Re: Zwangerschapsverlof, 4 of 6 weken van tevoren?

Ik hoop tot 36 wk door te werken en de laatste 3/4 weken wat minder te werken door vakantiedagen op te nemen, die heb ik nog genoeg. Op het werk wordt wel gezorgd voor tijdige vervanging, je weet natuurlijk nooit hoe het loopt.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem260

Bericht 17 Jun 2016 19:35

Re: Zwangerschapsverlof, 4 of 6 weken van tevoren?

Minx schreef:Denk niet dat ik die docu wil zien...


Het is geen documentaire over alleen maar nare dingen hoor. Heel mooi in beeld gebracht in 3 of 4 afleveringen hoe de ontwikkeling gaat van 9 maanden in de baarmoeder, bv welke hormonen verantwoordelijk zijn voor de aanleg van bepaalde organen, of hoe het uiterlijk bepaald wordt (en van sommige ontwikkelingen laten ze ook wel zien wat de gevolgen zijn als in de ontwikkeling iets niet goed gaat en hoe dit kan, maar het is niet allemaal kommer en kwel).
<<

Anoniem316

Bericht 17 Jun 2016 21:18

Re: Zwangerschapsverlof, 4 of 6 weken van tevoren?

Nu ik voor een deel de ziektewet in ga, moet ik wel 6 weken van te voren. Ik wilde het anders ook aan zien.. ik ga me denk ik stierlijk vervelen en alleen maar geld uitgeven haha
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 17 Jun 2016 21:18

Re: Zwangerschapsverlof, 4 of 6 weken van tevoren?

Ik merk dat ik ook niet meer zo bezig ben met wat er op het werk gebeurt. Vind het nogal snel gezeur allemaal. Dus ben blij dat ik over anderhalve week ermee kan stoppen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 17 Jun 2016 22:17

Re: Zwangerschapsverlof, 4 of 6 weken van tevoren?

Ik moest 6 weken van te voren omdat ik al halve dagen werkte ivm Hg. Dat was maar goed ook want 1 nadat mijn verlof begonnen was werd ik alsnog overgedragen aan het ziekenhuis ivm hoge bloeddruk waar ik al vanaf 28wkn mee klungelde, toen moest ik meerdere keren per week naar het ziekenhuis, wat niet gecombineerd had met mijn werk.

Ik was dus heel misselijk en gaf vaak over, ik vond die 5 weken thuis ( ben met 39wkn bevallen) echt niet leuk, totaal geen afleiding, iedereen om me heen werkte en ik kon de deur nauwelijks nog uit. Ik kan me voorstellen dat het een tweede keer nog zwaarder is omdat er dan nog een kindje rond loopt, maar hopelijk geeft dat ook wat afleiding!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 17 Jun 2016 22:25

Re: Zwangerschapsverlof, 4 of 6 weken van tevoren?

Jerry schreef:
Minx schreef:Denk niet dat ik die docu wil zien...


Het is geen documentaire over alleen maar nare dingen hoor. Heel mooi in beeld gebracht in 3 of 4 afleveringen hoe de ontwikkeling gaat van 9 maanden in de baarmoeder, bv welke hormonen verantwoordelijk zijn voor de aanleg van bepaalde organen, of hoe het uiterlijk bepaald wordt (en van sommige ontwikkelingen laten ze ook wel zien wat de gevolgen zijn als in de ontwikkeling iets niet goed gaat en hoe dit kan, maar het is niet allemaal kommer en kwel).


Nou ik moet heel eerlijk zeggen dat ik 'm niet heel erg leuk vond, werd eigenlijk alleen maar bang over alles wat er mis kon gaan. De beelden in de baarmoeder waren wel mooi, wat mij betreft was dat voldoende geweest ;) Al die rare ziekten enzo vond ik interessant maar ook wel confronterend als je bedenkt wat er allemaal mis kan gaan.
Let's discover the world together.
<<

Joontjuh

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:04

Bericht 17 Jun 2016 22:30

Re: Zwangerschapsverlof, 4 of 6 weken van tevoren?

Ik ben met 36 weken met verlof gegaan, dus 4 weken van te voren. Achteraf is dit 2 weken van te voren geweest, want ik werd met 38+1 ingeleid. Ik vond het heerlijk al die tijd samen met ons meisje. Ik heb dus ook niks gemist, heb van te voren alles gedaan en kunnen doen wat ik wilde, was uitgerust en klaar voor de bevalling. Ik zou het wederom hetzelfde doen als de situatie dat toelaat.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem260

Bericht 18 Jun 2016 06:12

Re: Zwangerschapsverlof, 4 of 6 weken van tevoren?

September schreef:Ik merk dat ik ook niet meer zo bezig ben met wat er op het werk gebeurt. Vind het nogal snel gezeur allemaal. Dus ben blij dat ik over anderhalve week ermee kan stoppen.



Heel herkenbaar :angel:


@ Marin, ieder z'n smaak dan denk ik :) M'n man vond dat ook, ik vond t alleen maar superinteressant. Wist bv niet dat een kindje in de baarmoeder ook herinneringen kan maken en reageert wanneer de moeder een bekend verhaaltje voorleest, vind dat soort dingen zo bijzonder en interessant om te leren/weten
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 18 Jun 2016 06:18

Re: Zwangerschapsverlof, 4 of 6 weken van tevoren?

Ik ben beide keren met 34 weken met verlof gegaan. Beide keren deed ik fysiek zwaar werk en was ik blij dat ik met verlof kon.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem199

Bericht 18 Jun 2016 08:07

Re: Zwangerschapsverlof, 4 of 6 weken van tevoren?

Ik wou 4 weken, maar met 34 weken opgenomen in het ziekenhuis, dus werd het 6 weken van tevoren. Ik heb ook een kantoorbaan, maar vond het toch wel zwaar op het eind. Maar had dan ook wel last van mn bekken. Vriendinnen gaan fluitend door de zwangerschap en hebben allemaal 4 weken gedaan. Dus als je je goed voelt kan het zeker wel.
<<

Anoniem250

Bericht 18 Jun 2016 09:36

Re: Zwangerschapsverlof, 4 of 6 weken van tevoren?

Ik heb doorgewerkt tot 35 en nog wat. 36 weken viel midden in werkweek. Ik wilde liever aan het eind van een week weg, dus heb de maandag van de nieuwe week vrij genomen. Ik heb voor 36 weken gekozen omdat ik dan als de baby eerder komt langer met de baby heb en omdat ik dacht dat ik me met 6 weken van te voren zou vervelen. En ik was zelf ook nog fit genoeg.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 18 Jun 2016 11:12

Re: Zwangerschapsverlof, 4 of 6 weken van tevoren?

Ik heb gekozen voor 6 weken van te voren omdat ik het gevoel had dat de baby 2 weken voor de uitgerekende datum zou komen. Ik werkte fulltime en aan het einde van mijn zwangerschap begon ik dat 40u op een stoel zitten i.c.m. soms hoge werkdruk toch wel zwaar te vinden. Uiteindelijk werden het bijna 2 weken na die datum voor ze geboren werd, haha. Ik heb toen wel een week vakantie na mijn bevallingsverlof genomen en ik had het geluk dat er veel vrije dagen waren in die periode (pasen, koningsdag, pinksteren enz.) waardoor ik soms maar 2 dagen in een week werkte. Ik zou het zo weer op die manier doen!
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 18 Jun 2016 12:17

Re: Zwangerschapsverlof, 4 of 6 weken van tevoren?

Als alles goed gaat wil ik tot 36 weken doorwerken, het lijkt mij fijn om zoveel mogelijk tijd bij de baby te zijn.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 18 Jun 2016 15:45

Re: Zwangerschapsverlof, 4 of 6 weken van tevoren?

Vorige zwangerschap ben ik 5 weken op voorhand gestopt. 1 week zwangerschapsverlof en 4 weken vakantiedagen en overuren. Ik was toen in december uitgerekend en kon mijn vakantiedagen en overuren dus niet opsparen tot na de bevalling, daarom heb ik ze ervoor genomen.

Nu stop ik met iets minder dan 39 weken zwangerschap, ik vind het heel fijn dat ik de mogelijkheid heb om tot 39 weken door te werken, zodat ik achteraf nog al mijn verlof heb.
2012 & 2016
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 18 Jun 2016 16:51

Re: Zwangerschapsverlof, 4 of 6 weken van tevoren?

Ik ben met de jongste 6 weken van tevoren met verlof gegaan, maar ik had wel 12 weken erna.
In onze CAO staan 2 weken extra verlof vanwege het zwaardere werk.

Dus ik kon kiezen om 6 of 8 weken van tevoren met verlof te gaan.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 18 Jun 2016 17:29

Re: Zwangerschapsverlof, 4 of 6 weken van tevoren?

Ik heb 4 weken gedaan (officieel). En heb 1 week daarvoor vakantie genomen dus ben 5 weken van tevoren gestopt. Helaas kwam ik op dag 2 van mijn vakantie/verlof in de medische molen terecht en is onze zoon 3 weken te vroeg geboren waardoor ik eigenlijk maar 1 week verlof voor de tijd opgemaakt heb. Ik heb nu dus heel lang na de tijd. Heerlijk opzich. Maar mocht er een tweede komen wil ik echt wel weer 5 weken of 6 weken van tevoren hebben want ik zat nu nog zo in die werksleur waardoor ik erg moe was. Nu werkte ik natuurlijk nog fulltime dus zal dat straks sowieso anders zijn.
2016
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 18 Jun 2016 19:38

Re: Zwangerschapsverlof, 4 of 6 weken van tevoren?

Bij de eerste moest ik wel met 34 weken met verlof, want de vakantie startte toen. Ik had nog makkelijk door kunnen werken, want ik voelde me prima en heb ook geen fysiek zwaar werk. Nu zijn we nog naar Frankrijk geweest, was ook niet verkeerd :)

De laatste zwangerschap heb ik wel doorgewerkt tot 36 weken, omdat ik zo lang mogelijk na de bevalling wilde. Dit is goed bevallen :)
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Arizona

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 763

Geregistreerd: 16 Sep 2013 19:39

Bericht 18 Jun 2016 19:59

Re: Zwangerschapsverlof, 4 of 6 weken van tevoren?

Ik heb tot en met de 36 weken doorgewerkt. Ik kon het nog prima volhouden en wilde liever wat meer tijd met mijn baby kunnen doorbrengen dan me voor de bevalling thuis vervelen. Mocht er een 2e komen dan hoop ik het weer zo te kunnen doen.

2014 - ♥
2019 - ♥
<<

Anoniem205

Bericht 19 Jun 2016 09:55

Re: Zwangerschapsverlof, 4 of 6 weken van tevoren?

Mijn plan was met 34 weken stoppen, 2 weken vakantie en met 36 weken verlof. Alleen toen gleed ik onderuit met 32+1 en lukte daarna niks meer. Toen ging ik verplicht met 34 weken met verlof. Een crime, ik heb bijna alle dagen op bed doorgebracht. Door mijn uitglijder lukte zitten op de bank niet meer en door b.i. Kon ik ook nog weinig lopen. 2x pw ging ik de deur uit. En zoon kwam pas met 40+5.

Heb veeeel gehaakt, series gekeken, tijdschriften gelezen en spelletjes op de telefoon gespeeld. Lezen lukte me alleen in bad.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 19 Jun 2016 11:28

Re: Zwangerschapsverlof, 4 of 6 weken van tevoren?

Ik moet met 34 weken met verlof ivm de medische indicatie die ik heb.
Nu zit ik al voor 75% ziek thuis dan is het ook verplicht om met 34 weken met verlof te gaan.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 19 Jun 2016 13:58

Re: Zwangerschapsverlof, 4 of 6 weken van tevoren?

Wanneer je je goed voelt zou ik voor 36 weken kiezen, dan heb je daarna alle tijd met je zoontje. Daarnaast ook tijd om te wennen en mijn ervaring was dat er rond die tijd net regelmaat kwam en je dan dus aan het werk zou moeten.

Zelf ben ik met acht weken al de ziektewet in gegaan, dus mijn verlof ging met 34 weken in.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 21 Jun 2016 21:42

Re: Zwangerschapsverlof, 4 of 6 weken van tevoren?

Snoes, 39 weken ... heb je niet het idee dan (te) weinig rust te hebben gehad?
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 21 Jun 2016 21:50

Re: Zwangerschapsverlof, 4 of 6 weken van tevoren?

Olijfje schreef:Ik zat (gedeeltelijk) in de ziektewet dus ben 6 weken van tevoren met verlof gegaan. Wat was ik blij toen mijn verlof was aangebroken. Ik had het echt geen dag langer meer volgehouden anders.


Hier net zo.
Trots op mijn stoere ventje!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers