Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Alleen op vakantie

<<

anoniem224

Bericht 15 Jun 2016 18:45

Alleen op vakantie

Ik weer dat hier dames zijn die alleen op vakantie zijn geweest, hebben jullie zin om jullie ervaringen met mij te delen?

Ik heb voor mezelf een vakantie geboekt naar Turkije in oktober. Super veel zin in, maar natuurlijk ook behoorlijk spannend!
<<

Anoniem321

Bericht 15 Jun 2016 19:13

Re: Alleen op vakantie

Leuk, meneer Nilsson! Waar ga je precies heen en wat ga je doen?

Ik ben al een aantal keren alleen op vakantie geweest, wel steeds op (gecombineerde) stedentrip.
Wat ik het leuke vind aan alleen op reis gaan is dat je met niemand rekening hoeft te houden en precies kunt doen waar jij zin in hebt. Ik kom dan echt even helemaal tot mezelf, heel fijn.

De keerzijde is wel dat je niemand hebt om je ervaringen mee te delen, dat kan soms een gemis zijn en zorgen voor een eenzaam gevoel, maar het is ook maar net hoe je er zelf in staat.
Wat ook een lastige kan zijn is de eerste keer ergens eten. Ik zie mezelf nog besluiteloos heen en weer lopen langs de terrasjes in Sevilla, ik moest een enorme drempel over om ergens te gaan zitten. Toen ik dat eenmaal achter de rug had, was het klaar, daarna heb ik er geen problemen meer mee gehad.

Ik zorg wel dat ik een accommodatie heb met Wifi, zodat ik 's avonds desgewenst kan skypen met het thuisfront en appjes kan sturen. Dat is voor mij genoeg.

Veel plezier met de voorbereidingen en alvast een fijne vakantie!
<<

anoniem224

Bericht 15 Jun 2016 19:40

Re: Alleen op vakantie

Ik ga 8 dagen naar Marmaris. Wilde eigenlijk een stedentrip doen, maar toen ik deze aanbieding zag leek het me ook wel heerlijk om gewoon even 8 dagen niks te doen en alleen maar te relaxen.

Ik zit in een all inclusive hotel met een spa & wellness erbij. Zwembad, strand aan de voet van het hotel.

Misschien dat ik toch wel een dat Marmaris in wil gaan, maar dat ga ik nog even op mijn gemak bekijken.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 15 Jun 2016 19:40

Re: Alleen op vakantie

Wat wil je weten? :)

In ieder geval 1 tip die ik je kan meegeven is, zorg dat je altijd een e-reader of boek mee hebt. Ik vind het daardoor totaal niet ongemakkelijk om ergens in mijn eentje te gaan eten of wat te gaan drinken.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 15 Jun 2016 19:56

Re: Alleen op vakantie

Ik ben ook meerdere keren alleen op vakantie geweest en vind het echt relaxed! De avonden vind ik wel het minst leuk, samen eten/borrelen is net wat gezelliger. Op één vakantie heb ik via CouchSurfing allerlei contacten gelegd en heb ik een aantal avonden met verschillende nationaliteiten doorgebracht, was erg leuk! Maar jij gaat een week naar Turkije toch? Ik zou lekker gaan relaxen daar en idd zorgen voor genoeg te lezen. Ongemakkelijk heb ik het nooit gevonden om ergens alleen op het terras te gaan zitten, dat doe ik in NL ook gerust, maar het is dan wel fijn om wat om handen te hebben.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem170

Bericht 15 Jun 2016 22:58

Re: Alleen op vakantie

Ik vind het echt heerlijk om alleen op vakantie te gaan! Je kan doen wat je zelf wil, en andere ontmoet je toch wel daar. Neem wel ereader mee inderdaad!
<<

PlugInBaby

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:25

Bericht 16 Jun 2016 15:52

Re: Alleen op vakantie

Ik ben nooit alleen op chill vakantie geweest, wel stedentrips. (En georganiseerde rondreizen, maar dat telt niet helemaal want dan ben je niet alleen) ik vind het heerlijk, doen waar je zelf zin in hebt, wel of niet uitslapen, eten, winkelen, drankje hier en daar, alles op je eigen tempo. Als je zin hebt kun je andere mensen opzoeken om evt iets mee samen te doen, of juist niet. Ik hou ervan :-)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 16 Jun 2016 15:56

Re: Alleen op vakantie

Zo'n chillvakantie zou ik trouwens wel minder snel doen in m'n eentje. Nu kan ik sowieso moeilijk een week niks doen, maar alleen op vakantie vind ik het wel leuk om lekker de hele dag op pad te zijn en van alles te bekijken enzo. Een stedentrip is wat dat betreft meer aan mij besteed.
❤ 7 juni 2018
<<

anoniem213

Bericht 16 Jun 2016 19:48

Re: Alleen op vakantie

Bliss schreef:Zo'n chillvakantie zou ik trouwens wel minder snel doen in m'n eentje. Nu kan ik sowieso moeilijk een week niks doen, maar alleen op vakantie vind ik het wel leuk om lekker de hele dag op pad te zijn en van alles te bekijken enzo. Een stedentrip is wat dat betreft meer aan mij besteed.

Aan mij ook inderdaad. Ik houd dingen bekijken ook altijd nog langer vol dan mijn vriend, dus alleen kan ik alles zien. Heel leuk vond ik dat in Boedapest!

Een boek mee vind ik inderdaad een goed advies en misschien kun je ook al wat dingen uitzoeken die je als dagtrip kan doen. Hoewel ik zelf pas in het vliegtuig ging kijken en toen ontdekte dat er een feestdag was waardoor alles gesloten was. Maar goed. Leer van mijn fouten dus ;).
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 16 Jun 2016 20:01

Re: Alleen op vakantie

Zit je trouwens all-inclusive of niet? Ik heb dat een paar keer gedaan alleen als verlenging van een andere reis en dat vond ik vooral bij het eten wat minder geslaagd. Tijdens stedentrips en andere reizen alleen vind ik het niet erg om ergens alleen te gaan eten. Ik ga dan rustig alleen ergens uitgebreid uit eten. Zoek een leuk plekje uit, graag met uitzicht zodat je lekker mensen kunt kijken. Ik vond het bij all-inn hotels gewoon lastiger. Was altijd behoorlijk druk en met buffetten. Als je dan alleen zit moet je de hele tijd opletten dat als je weer naar het buffet loopt dat dan je plaats niet wordt ingenomen. Boek of vestje oid mee om aan te geven dat er echt iemand op die plek zit is dan wel handig. Ooit in Croatie had je vaste tijden en tafel waar je dan moest zitten en dan werd ik verplicht om bij anderen te zitten zodat ik de hele tijd sociaal moest zijn in het Duits.

Voor de rest: gewoon genieten, is heerlijk en ik vind het goed dat je zo iets geboekt hebt.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 17 Jun 2016 08:44

Re: Alleen op vakantie

Ik ben een keer een op stedentrip geweest alleen.
Het is me over het algemeen erg goed bevallen! Doen waar je zin in hebt, met niemand rekening te hoeven houden.

Wat ik zelf wat minder vond was het alleen eten. Ik had helaas pech dat het weer wat tegenviel, waardoor ik niet 's avonds op het terras buiten kon eten. Dat had me wat leuker geleken. Maar had ook een boek/tijdschrift mee waardoor ik me niet heel alleen voelde.

All in lijkt me ergens ook wel heerlijk, lekker veel lezen en relaxen. Maar ik ben wel bang dat ik me misschien meer zou vervelen (zeker rond avondeten).
<<

anoniem224

Bericht 17 Jun 2016 15:04

Re: Alleen op vakantie

Sawadee, geen idee wat ik precies wil weten haha. Gewoon, wat jullie ervan vonden denk ik.

Bliss, ik ga inderdaad een week naar Turkije. Ik kan juist heel goed relaxen, alleen doe ik het te weinig als ik vrij ben of vakantie heb en ik gewoon thuis blijf. Daarom lijkt dit me juist ideaal. Even lekker een week bijkomen en geen verplichtingen.

June, thanks voor de tip haha. Zou ook wel iets voor mij zijn om zoiets voor me uit te schuiven en het vervolgens te vergeten.

Rapa nui, ik heb inderdaad wel all in. Maar ik neem aan dat als ik ergens anders wil gaan eten dat ook geen probleem is toch? Weet eigenlijk nog niet precies hoe ik dat wil gaan doen. Ik ga er vanuit dat dat wel goed komt.

Ik neem inderdaad genoeg leesvoer mee, heb nog wat boeken liggen die nodig gelezen moeten worden.
<<

Anoniem187

Bericht 17 Jun 2016 16:48

Re: Alleen op vakantie

Ik vind je stoer!
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3088

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 18 Jun 2016 08:47

Re: Alleen op vakantie

Leuk hoor! Op chillvakantie ben ik nooit in m'n eentje geweest maar ik vind alleen op vakantie echt heerlijk.

Ik kan mijn alleen-vakanties achteraf ook beter herinneren. Ik denk omdat ik ze intenser beleef of zo.
Ik vind je ook stoer!
<<

Lady1984

Noob

Berichten: 88

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:46

Bericht 19 Jun 2016 21:07

Re: Alleen op vakantie

Ik ga deze zomer 2 weken naar Zweden, zonder vaststaande plannen daar. Ik heb alleen de vliegtickets geboekt en verder zie ik wel waar ik daar zin in heb. Ik kijk vantevoren nog wel eventjes of ik een trein rondreisje kan doen daar en hoe ik er achter kom waar trekkershutten zijn. Ook denk ik dat ik minimaal een dag naar het eiland Gotland wil. Ik vlieg naar Stockholm en ben van plan daar sowieso een paar dagen te blijven en aan het eind van de reis ook nog een paar dagen stad mee te pakken. Genoeg te doen en te zien zag ik in de lonely planet. Ik zou graag willen kanoën en wandelen, misschien fietsen. Ik zie het wel, heb er in ieder geval enorm zin in!!
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9475

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 20 Jun 2016 22:35

Re: Alleen op vakantie

Ik vond de chill vakantie in m'n eentje heerlijk!
Alleen de avonden en dan vooral het eten vond ik minder. Verder een top vakantie gehad.
08♡02♡2018
07♡04♡2020

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers