Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Contactallergie siliconenrandje BH

<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 14 Jun 2016 15:16

Contactallergie siliconenrandje BH

Momenteel ben ik een beetje boos op Hunkemoller. Ik had namelijk via facebook contact met ze over een allergische reactie op BHs van hen. Ze stelden mij gerust dat er geen latex in zat (omdat ik net begin te ontdekken dat ik daar niet tegen kan) en adviseerden (na een foto gezien te hebben en poging gedaan te hebben of het geen striemen/zweten was) om de huid rust te geven en opnieuw te proberen.

Dat deed ik zaterdagavond op een barbecue en de blaren stonden een aantal uur later toen ik thuiskwam op mijn huid (zie foto). Heb zondag en maandag helemaal geen BH kunnen verdragen en ook nu zitten er nog hele dikke geïrriteerde strepen, met name bovenaan waar de blaren het meest waren.

Afbeelding
Maar als ik dus online zoek, dan kom ik echt al sinds 2011 ofzo berichten op sites en fora uit Nederland (ook viva) en buitenland tegen waar dit probleem genoemd wordt. Ook iemand die van andere siliconenproducten van Hunkemoller blaren krijgt. Ik vind het met dat in mijn achterhoofd best belachelijk hoe lichtzinnig ze mijn eerste bericht en foto namen eigenlijk en ben een beetje boos. Eigenlijk zou er iets van een waarschuwing aan moeten hangen.

Zijn er meer meiden hier die dit herkennen? Het niet verdragen van (al dan niet strapless) BHs met zo'n antislip siliconenrandje erin?
<<

Anoniem304

Bericht 14 Jun 2016 15:25

Re: Contactallergie siliconenrandje BH

Jemig, dat ziet er naar uit. Zal flink pijn doen om een BH te dragen. Ik zou er denk ik ook wel werk van maken.

Ik krijg uitslag van die randjes, maar gelukkig niet zulke blaren.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3089

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 14 Jun 2016 15:25

Re: Contactallergie siliconenrandje BH

Oh dat heb ik nu ook met een nieuwe bh van Hunkemöller. Ik dacht eigenlijk dat het randje niet goed zat en het daardoor geïrriteerd was. Niet over nagedacht dat het iets anders zou kunnen zijn. Doet pijn he! Wat ga je er nu mee doen?
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 14 Jun 2016 15:28

Re: Contactallergie siliconenrandje BH

Carra schreef:Oh dat heb ik nu ook met een nieuwe bh van Hunkemöller. Ik dacht eigenlijk dat het randje niet goed zat en het daardoor geïrriteerd was. Niet over nagedacht dat het iets anders zou kunnen zijn. Doet pijn he! Wat ga je er nu mee doen?

Ja echt heel naar inderdaad!

Ik zou ze mailen als ik jou was, hun eerste reactie was dat als ik opnieuw reactie kreeg dat ik hem dan mocht retourneren. Misschien krijg je je geld terug. Zou ik wel vragen.

Bij mij gaat het om 6 BHs die ik allemaal al minstens een paar maanden heb. Ik was major balconette fan namelijk omdat die perfect zaten.
Laatst gewijzigd door Whatever op 14 Jun 2016 15:33, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 14 Jun 2016 15:31

Re: Contactallergie siliconenrandje BH

Yadira schreef:Jemig, dat ziet er naar uit. Zal flink pijn doen om een BH te dragen. Ik zou er denk ik ook wel werk van maken.

Ik krijg uitslag van die randjes, maar gelukkig niet zulke blaren.


Ik zou wel uitkijken dan, want het begon bij mij met een beetje rode strepen wat ik dacht dat "gewone" BH striemen waren doordat die randjes wel echt op hun plek blijven zitten en toen de laatste twee keer waren die strepen opeens geen strepen maar echt dikke opgezette richels en jeukten ze ook (aanleiding om paar weken geleden dus contact met ze op te nemen) en nu dus dit. Het is echt vrij snel vrij hevig doorontwikkeld ofzo.

Ik heb ze net wel een lange wat bozere mail gestuurd, kijken wat ik daar voor reactie op krijg.
<<

Anoniem304

Bericht 14 Jun 2016 15:35

Re: Contactallergie siliconenrandje BH

Whatever schreef:
Yadira schreef:Jemig, dat ziet er naar uit. Zal flink pijn doen om een BH te dragen. Ik zou er denk ik ook wel werk van maken.

Ik krijg uitslag van die randjes, maar gelukkig niet zulke blaren.


Ik zou wel uitkijken dan, want het begon bij mij met een beetje rode strepen wat ik dacht dat "gewone" BH striemen waren doordat die randjes wel echt op hun plek blijven zitten en toen de laatste twee keer waren die strepen opeens geen strepen maar echt dikke opgezette richels en jeukten ze ook (aanleiding om paar weken geleden dus contact met ze op te nemen) en nu dus dit. Het is echt vrij snel vrij hevig doorontwikkeld ofzo.

Ik heb ze net wel een lange wat bozere mail gestuurd, kijken wat ik daar voor reactie op krijg.

Ik draag ze niet meer. Krijg er een heel zweterig gevoel van (en daardoor ook die uitslag denk ik). Ben benieuwd wat je terug krijgt.
<<

Anoniem222

Bericht 14 Jun 2016 15:36

Re: Contactallergie siliconenrandje BH

Oh wat vervelend! Dat ziet er pijnlijk uit.
Maar wat wil je dat de Hunkemoller nu doet?
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 14 Jun 2016 15:41

Re: Contactallergie siliconenrandje BH

Harrison schreef:Oh wat vervelend! Dat ziet er pijnlijk uit.
Maar wat wil je dat de Hunkemoller nu doet?


Op zijn minst iets van excuses voor het advies om het nog een keer te proberen (ik kom twee sites tegen van klachten van mensen tegen hunkemoller over blaren van siliconenproducten en ook bij iets anders op hun site bij recensies, ik vermoed dat ze het kennen).

En eigenlijk vind ik dat bij zoiets een waarschuwing zou moeten staan dat sommige mensen allergisch kunnen reageren op de siliconen/rubber/watdanook in het materiaal. Zoals je soms ook wel bij latex bevattende producten ziet, of zo'n siliconen opplakBH heb ik ook een keee laten liggen vanwege zon waarschuwing. En toch op zijn minst de samenstelling van dat randje bij de materialen waarvan de Bh gemaakt is op het label (want daar staan alleeen de stoffen). Wat het was konden ze me ook nauwelijks vertellen namelijk.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3089

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 14 Jun 2016 15:59

Re: Contactallergie siliconenrandje BH

Ik ben ook fan van de balcony modellen. Ze zitten echt perfect bij mij. Ik hou het even in de gaten.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 14 Jun 2016 16:04

Re: Contactallergie siliconenrandje BH

Carra schreef:Ik ben ook fan van de balcony modellen. Ze zitten echt perfect bij mij. Ik hou het even in de gaten.


Ja bij mij ook inderdaad, ik baal ook nogal. Want ik moet nu dus overduidelijk andere gaan zoeken, maar ik zie overal van dat soort randjes in balconette BHs zodat je ze ook strapless kunt dragen (wat ik bijna nooit doe). En ik heb met andere BHs altijd dat ik de cup bovenaan niet vul, deze zitten zoveel mooier. :(

Hoop dat het bij jou meevalt! Je weet nu in ieder geval dat het iets is om rekening mee te houden!
<<

Anoniem222

Bericht 14 Jun 2016 16:21

Re: Contactallergie siliconenrandje BH

Ah zo, ja dat snap ik! Slechte reactie ook wel van de Hunkemoller, jammer!
<<

Anoniem260

Bericht 14 Jun 2016 18:07

Re: Contactallergie siliconenrandje BH

Foei, dat ziet er naar uit!

Ik heb het ook weleens een paar keer gehad (niet met blaren, wel een dikke rode rand) met strapless-bh's... Ik ging er ook vanuit dat dit kwam doordat hij te strak had gezeten ofzo :eyes:
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 15 Jun 2016 13:05

Re: Contactallergie siliconenrandje BH

Jemig dat ziet er echt heel naar uit. Ik zou hier zeker meer werk van maken richting Hunkemöller. Vooral omdat je het nog nagevraagd hebt,
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Bing

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 28

Geregistreerd: 09 Apr 2016 16:32

Bericht 15 Jun 2016 14:27

Re: Contactallergie siliconenrandje BH

Ik heb dit ook gehad met mijn strapless bh en volgens mij is het geen allergie maar komt het door wrijving.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 15 Jun 2016 14:44

Re: Contactallergie siliconenrandje BH

Bing schreef:Ik heb dit ook gehad met mijn strapless bh en volgens mij is het geen allergie maar komt het door wrijving.


Ook met de blaren die erop stonden? En verder met andere siliconen producten nergens last van? Het lijkt mij heel stug dat het wrijving zou zijn, vooral omdat opeens op zo korte termijn verergerd is, het om drie verschillende BHs gaat die dan nu opeens zouden zijn gaan wrijven terwijl ik de BHs allemaal al langere tijd heb en draag en nooit eerder last had en pasvorm juist heel goed is. En vooral omdat het jeukt jeukt jeukt. Normale blaren zijn pijnlijk, dat viel wel mee, het brandde een beetje maar jeukte vooral echt belachelijk. Vind de manier waarop die rij blaartjes zich gevormd hebben ook gek als dat wrijving zou zijn. En kom heel veel tegen over siliconenallergie en mensen die last hebben van dit/siliconenBHbandjes/andere siliconnproductn. En aangezien handschoenen en condooms ook niet goed gaan hier (vandaar dat ik ze ging vragen of er latex in zat), lijkt dat me gewoon waarschijnlijker.

Heb nog niets van Hunkemöller gehoord. :)
<<

Bing

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 28

Geregistreerd: 09 Apr 2016 16:32

Bericht 15 Jun 2016 14:51

Re: Contactallergie siliconenrandje BH

Jaa ook met blaren, precies zoals jij, zo'n lijn maar dan onder mn borst! Had er eerder geen last van maar denk dat ik wat was afgevallen of die bh was wat uitgelopen en daardoor is wrijving onstaan. Had hem ook een hele dag aan naar een festival. Heb verder geen last van een siliconenallergie maar het zou natuurlijk wel kunnen. Kan me ook niet meer herinneren of het zo erg jeukte. Ik dacht meteen dat het een blaar was en daarna die bh nooit meer aan gehad.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 15 Jun 2016 15:28

Re: Contactallergie siliconenrandje BH

Ik heb een bh van h&m met zo'n siliconenrandje en daar krijg ik dus ook altijd rode strepen van. Nu kan ik ook niet tegen latex, dus die bh draag ik maar gewoon niet meer.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem161

Bericht 15 Jun 2016 19:14

Re: Contactallergie siliconenrandje BH

Ik kan niet tegen elastiek en ook niet tegen sportbh's. Die zijn wel fijn bij stuwing. Op De uitslag smeer ik altijd vaseline zalf die gebruikt wordt bij eczeem. Helpt niet voor jou maar misschien wel bij andere die zeggen dat ze irritatie krijgen.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 19 Jun 2016 11:25

Re: Contactallergie siliconenrandje BH

Wat naar whatever! Maar weet je wel zeker dat het door latex komt? Ze geven aan dat dat er niet in zit.. kan er niet wat anders inzitten waarop je huid reageert? Zij kunnen natuurlijk ook niet weten waar jij wel en niet tegen kan...
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 20 Jun 2016 12:12

Re: Contactallergie siliconenrandje BH

Plien schreef:Wat naar whatever! Maar weet je wel zeker dat het door latex komt? Ze geven aan dat dat er niet in zit.. kan er niet wat anders inzitten waarop je huid reageert? Zij kunnen natuurlijk ook niet weten waar jij wel en niet tegen kan...


Nee dat geef ik zelf ook al aan, dat ik natuurlijk ook niet weet waar ik op gereageerd heb, omdat ik niet weet waaruit het bestond. Vandaar dat ik vroeg of er latex in zat, maar als dat niet zo is, zullen het wel siliconen zijn.

Ik heb in inmiddels antwoord: "Bedankt voor uw email. Uit uw email kunnen wij duidelijk opmaken dat u een allergische reactie hebt gekregen door de silicone. Het advies is daarom ook om geen bh’s met silicone meer dragen. Het heeft niks met de bh en onze silicone te maken. Allergische reactie kan ineens opkomen zonder dat u dat in het verleden ook heeft gehad. Mocht u nog vragen hebben horen wij dit graag, met vriendelijke groet"

Zit een beetje te twijfelen of ik er nog verder achteraan ga. Ik vind het vrij schandalig eigenlijk dat ze dat advies dan bij mijn vorige bericht niet gaven en ik vind vooral (zoals ik eerder aan Harri uitlegde) dat het minstens op hun bh's zou moeten staan waar ze van gemaakt zijn en eigenlijk zelfs dat er en waarschuwing op zou moeten staan zoals je ook wel op latexproducten ziet staan als het zulke hevige allergische reacties kan geven.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 20 Jun 2016 13:11

Re: Contactallergie siliconenrandje BH

Ik vind het een beetje dubbel. Aan de ene kant begrijp ik jou, maar aande andere kant... in principe kan je bijna overal allergisch voor zijn. ik snap dan ook dat het niet te doen is overal voor te waarschuwen op het etiket. Stond siliconen wel gewoon op het label genoemd bij de materialen? Dat moet sowieso lijkt me!
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 20 Jun 2016 13:15

Re: Contactallergie siliconenrandje BH

Plien schreef:Ik vind het een beetje dubbel. Aan de ene kant begrijp ik jou, maar aande andere kant... in principe kan je bijna overal allergisch voor zijn. ik snap dan ook dat het niet te doen is overal voor te waarschuwen op het etiket. Stond siliconen wel gewoon op het label genoemd bij de materialen? Dat moet sowieso lijkt me!


Nee niet dus, dus zelfs als ik al geweten had allergisch te zijn voor siliconen of latex, dan had ik nog niet geweten waar dat randje precies uit bestaan had. Ze noemen alleen de materialen van de stoffen van de BHs.

En ik vind het belachelijk dat ik gewoon volop sites en berichten en zelfs twee recensies op hun site en een klacht bij zo'n consumentenwijzeriets tegenkom van mensen die blaren krijgen van een allergie van (hun) siliconen en dat ze dan dat niet eens de vorige keer al waarschuwen als ik aangeef dat ik denk allergisch te reageren en of het misschien latex kan zijn. Dat ze dan zeggen "Nee hoor, geen latex, weet u zeker dat het allergie is? Trek maar gewoon weer aan als dit over is" ipv "nee mevrouw, het bevat geen latex, maar bestaat uit siliconen, het kan echter wel dat u daar allergisch op reageert dus wees voorzichtig".

En dan nu zo compleet empathieloos reageren. Serieus, één regel: "wat vervelend voor u dat u zon hevige reactie had op onze producten, onze excuses hiervoor, blabla uitleg niet onze schuld (DAT snap ik ook wel, hoewel ik het wel deels hun schuld vind dat ik ze niet de vorige keer al in de prullenbak gemikt heb)" had er toch wel in gehoord volgens mij, mijn huid is verdorie nog steeds niet helemaal hersteld!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 20 Jun 2016 14:52

Re: Contactallergie siliconenrandje BH

Wat naar zeg!

Misschien moet je even een duidelijk verhaal op hun FB pagina plaatsen, vaak komt er dan een reactie die een stuk toeschietelijker is.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 20 Jun 2016 16:16

Re: Contactallergie siliconenrandje BH

Wel raar dat het niet op het label genoemd staat. daar mag je zeker wat van vinden!
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Aardbeitje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 118

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:41

Bericht 21 Jun 2016 16:31

Re: Contactallergie siliconenrandje BH

Ik heb ook eens zulke plekken gehad van de strapless bh. Als ik de bh een haakje losser doe heb ik er geen last van. Ik droeg ze altijd op het strakste haakje, bang dat ie anders afzakt. Haakje losser blijft ie prima zitten en geen last van irritatie. In m'n bikini's zit ook altijd zo'n siliconenrand. Als ik het topje niet te strak koop heb ik gelukkig ook geen last.
Het is wel echt vervelend als je huid zo'n reactie geeft! Maanden later zag je bij mij nog steeds een streep op m'n huid.
Ik heb toen in Barcelona een strapless bh gevonden zonder siliconenrandje. Al blijft ie toch minder goed op z'n plek zitten.

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers