Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderfeestje, hoe kies je?

<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 14 Jun 2016 13:11

Kinderfeestje, hoe kies je?

Morgen zijn mijn oudsten jarig en nu moeten we natuurlijk een feestje organiseren. Maar hoe bepaal je nou wie er wel en niet komt? Ze spelen beiden met bijna iedereen uit de klas en hebben zelf ook vaak een feestje. Van 1 vriendinnetje is dochter niet op het feestje geweest maar speelt ze wel veel mee dus ik vind het wat krom om haar niet uit te nodigen, maar waar trek je dan een grens? We doen hun feestje gezamelijk en 20+ kinderen vind ik vrij veel. Ze zijn met 29 maar alleen met de allernieuwste spelen ze niet echt.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1956

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 14 Jun 2016 15:01

Re: Kinderfeestje, hoe kies je?

Mijn zoon zit in een kleine klas met naast hem nog tien andere kinderen. Hij speelt ook met alle kinderen uit de klas. Hij heeft zijn 5e verjaardag samen met een vriendinnetje gevierd die in dezelfde periode jarig was en bij hem in de klas zat. We hebben toen alle kinderen uit de klas uitgenodigd en de broers/zusjes waren er ook bij, in totaal 13 kinderen. Daarbij zaten ook een paar kinderen waarvoor hij niet op het feestje was uitgenodigd, alleen omdat hij een groep lager zat. Omdat ik dat een stomme reden vond en hij wel wekelijks met die vriendjes speelde, heb ik die vriendjes dus wel uitgenodigd voor zijn feestje. Dat wilde mijn zoon zelf ook graag.

Met zo'n grote klas bij jouw kinderen is het wel een stuk lastiger. Ik zou eerst voor jezelf bepalen hoeveel kinderen je ongeveer wilt laten komen. Ik vond 13 kleuters bij mij thuis al pittig, ondanks dat ik het met een andere volwassene deed en zelf leerkracht ben. Weet je al wat je wilt gaat doen? Ik zou vooral kijken naar met wie ze vaak spelen en zo een keuze maken. Misschien kun je het met je kinderen overleggen? Ik zou dat ene vriendinnetje ook uitnodigen, als ze daar veel mee spelen, ondanks dat ze daar niet op het feestje zijn geweest.
2011 2012 2017
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 14 Jun 2016 15:03

Re: Kinderfeestje, hoe kies je?

Ik zou denk ik elk 2 kindjes laten kiezen waar ze t vaakst mee spelen.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1956

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 14 Jun 2016 15:11

Re: Kinderfeestje, hoe kies je?

Hier was het plan dat dochter zoveel kinderen mocht uitkiezen als de leeftijd die ze had. Toen ze vijf werd dus vijf kinderen. Dat is alleen mislukt, uiteindelijk heeft ze 8 kinderen uitgenodigd :laughcry: Was overigens wel gezellig hoor. Alleen in jouw geval lijkt me dat een beetje teveel als ze ieder zoveel kinderen zouden uitnodigen. Ik weet ook niet wat het voor feestje wordt? Dat maakt misschien ook nog uit. Bijvoorbeeld qua kosten, qua ruimte in huis als je het thuis doet, etc. Ik zou denk ik per kind maximaal 5 kindjes proberen aan te houden, dan heb je alsnog een aardig groepje.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 14 Jun 2016 15:15

Re: Kinderfeestje, hoe kies je?

Mijn dochter wordt volgende maand 6, en dan mag ze ook 6 kindjes uitkiezen voor op haar feestje.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 14 Jun 2016 17:48

Re: Kinderfeestje, hoe kies je?

Mijn zoontje mag er max 5 uitnodigen en mag zelf weten wie. Hij viert volgende week zijn feestje. 1 heeft er afgezegd, dus komen er nu nog 4.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 14 Jun 2016 19:14

Re: Kinderfeestje, hoe kies je?

Hier spelen de kinderen allebei niet met alle kinderen uit hun klas. Ze kiezen de kinderen waar ze het meest mee spelen. Mijn zoon heeft 6 kinderen uitgenodigd vorige maand.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 14 Jun 2016 20:00

Re: Kinderfeestje, hoe kies je?

Ik zou ze ook zelf laten kiezen. Ieder 3 of 4 denk ik, anders wordt het al snel zo veel.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

anoniem203

Bericht 14 Jun 2016 20:04

Re: Kinderfeestje, hoe kies je?

Hier mag hij 5 kindjes uitkiezen. Vind ik persoonlijk genoeg en kan ik op het eind van het feestje ze allemaal met 2 auto's veilig naar huis (laten) vervoeren incl mijn eigen zoon die dan mee wil.
<<

Anoniem255

Bericht 14 Jun 2016 20:14

Re: Kinderfeestje, hoe kies je?

Toen mijn dochter 5 werd, mocht ze 5 kindjes uitkiezen. Toen ze 6 werd, mocht ze er 6 uitkiezen...
Ze heeft de kinderen uitgekozen waar ze het meest mee afsprak.
<<

Anoniem272

Bericht 14 Jun 2016 20:56

Re: Kinderfeestje, hoe kies je?

Wij hebben twee speeltuinverenigingen in de stad waar je voor een vast bedrag een kinderfeestje kunt geven, ongeacht het aantal kinderen. Je kunt dan desnoods de hele klas uitnodigen, en het qua activiteiten en tractaties sober houden. Gewoon lekker spelen en een cakeje of een zakje snoep en een glaasje limonade. Is er bij jullie ook zoiets?

Als je dat te gek vindt worden, zou ik het juist heel klein houden (clubje van 6 kinderen of zo), zodat er in elk geval niet één of twee kinderen buiten de boot vallen, maar het duidelijk is dat jullie een klein feestje geven.

Wij zitten steeds met een soortgelijk dilemma omdat T. slechts 7 jongens in de klas heeft. Het is dan zo sneu als je er 6 van de 7 uitnodigt. Dus dan wordt het vanzelf een kleiner clubje, of juist een wat groter feest. Lastig.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 14 Jun 2016 21:07

Re: Kinderfeestje, hoe kies je?

Ik zeg hoeveel kinderen ze mogen uitnodigen en ik stuur wel een beetje bij met kiezen als ik dat nodig vind. Zo wilde J. een van z'n beste vriendjes niet uitnodigen omdat ze die middag ruzie hadden gehad om de fiets tijdens de pauze. Die krijgt dan gewoon wel een uitnodiging want die ruzie is de volgende dag gewoon weer over. En J. wilde eerst geen meisjes uitnodigen maar toen ik zei dat M. anders de hele tijd met zijn vriendjes wilde spelen was die kaart voor N. heel snel geschreven.
2010 2012
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2520

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 14 Jun 2016 22:27

Re: Kinderfeestje, hoe kies je?

Tot nu toe doen we hoe oud ze wordt, zoveel kindjes mag ze uitnodigen. En dan mag ze zelf kiezen wie ze uitnodigd. Soms vraagt ze kindjes waarbij zij niet op het feestje is geweest en vraagt ze niet diegene bij wie ze wel is geweest. Soms probeer ik dat nog iets te sturen.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 15 Jun 2016 10:33

Re: Kinderfeestje, hoe kies je?

Hier hetzelfde als bij Viva, alleen vind ik nu 7 wel wat veel worden.
December 2009
juli 2012
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 15 Jun 2016 13:02

Re: Kinderfeestje, hoe kies je?

Hier had ze er 5, er passen 6 kindjes aan tafel dus dan was precies mooi,
Ze mocht zelf kiezen. D is echt belachelijk populair in de klas en komt eigenlijk op elk kinder feestje en word door iedereen uitgenodigd om te spelen dus is het gewoon keuzes maken. Samen met haar heb ik 5 kindjes gekozen.
Dit jaar zullen daarvan sowieso 2 het zelfde zijn en de andere probeer ik maar te wisselen met kindjes die nog niet zijn geweest.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 15 Jun 2016 14:01

Re: Kinderfeestje, hoe kies je?

Wij mochten vroeger altijd (tot een bepaalde leeftijd) zo veel kindjes uitkiezen als hoe oud we werden.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 15 Jun 2016 15:23

Re: Kinderfeestje, hoe kies je?

Lastig hoor, juist omdat het ook een tweeling is, en je een feestje samen geeft. Als je ze er allebei 5 laat kiezen zit je als nog in totaal met 12 kinderen. Best veel!

Ik zat vroeger met 5 andere meiden in de klas dus zover ik me kan herinneren nodigde ik gewoon al die meiden uit en volgens mij ook wel eens de 4 jongens die in de klas zaten.

Mijn meiden zitten nu ook in een kleine klas. Als ik het goed heb in totaal met 6 meiden, dus die zouden ze als zij een feestje geven van mij allemaal wel mogen uitnodigen. Zit je ook nog met 8, maar vind het dan ook sneu om 2 van die 6 niet te vragen..
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem193

Bericht 15 Jun 2016 15:57

Re: Kinderfeestje, hoe kies je?

Tweeling van een vriendin viert het ook altijd samen, maar ook samen zoveel kinderen als ze oud werden.
Toen ze 5 werden mochten ze dus 5 kinderen uitnodigen. Het scheelde dat ze veel dezelfde vriendjes en vriendinnetjes hadden en hebben.
<<

Anoniem336

Bericht 15 Jun 2016 21:19

Re: Kinderfeestje, hoe kies je?

Gefeliciteerd Chaos!
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 16 Jun 2016 09:19

Re: Kinderfeestje, hoe kies je?

Dankje!

Zoveel als de leeftijd is op zich wel een goede inderdaad! Dan zitten we op 12 uitnodigingen. Vanmiddag maar eens voor gaan zitten en kijken of we eruit komen.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem193

Bericht 16 Jun 2016 10:22

Re: Kinderfeestje, hoe kies je?

Chaos schreef:Dankje!

Zoveel als de leeftijd is op zich wel een goede inderdaad! Dan zitten we op 12 uitnodigingen. Vanmiddag maar eens voor gaan zitten en kijken of we eruit komen.


De tweeling van vriendin mocht toen ze 5 werden dus 5 in totaal uitnodigen. Niet 2x5 ;)
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 16 Jun 2016 11:29

Re: Kinderfeestje, hoe kies je?

Dat had ik begrepen inderdaad, dat gaat hier alleen echt niet werken nu. Voor een keer vind ik zoveel ook niet erg. Na de zomer zitten ze niet meer samen in een klas dus gaan de feestjes sowieso apart en vorig jaar geen feestje gegeven.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 16 Jun 2016 11:36

Re: Kinderfeestje, hoe kies je?

N.geeft volgende week haar eerste feestje. Na wat gegoogle kwam ik ook op de "zoveel kindjes als je oud wordt-regel" en dat vond ik wel een goede. Ze heeft nu 5 meisjes uitgenodigd. Vier zijn meisjes waar ze regelmatig mee speelt en die al eens hier zijn geweest. De 5e is een meisje waar ze eigenlijk pas twee weken mee speelt. N. heeft haar gevraagd omdat ze toch al eens samen wilde spelen dus dat kon nu mooi tegelijk :D

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers