Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Relaties op het werk

<<

Anoniem198

Bericht 13 Jun 2016 20:08

Relaties op het werk

Zijn er collega's bij jou op het werk die een relatie met elkaar hebben?
Merk of zie je hier wat van tijdens het werk?
Wat vind je zelf mag je tijdens het werk laten merken dat je een relatie hebt of vind je dat meer iets voor thuis/ na werktijd?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Jun 2016 20:11

Re: Relaties op het werk

Ja een aantal stelletjes. Sommige stelletjes hadden al een relatie voor ze er kwamen werken en anderen hebben elkaar op het werk leren kennen. Je merkt het eigenlijk nooit, behalve dat ze meestal bij elkaar zitten (maar soms ook juist niet). Wel zitten ze in hetzelfde rooster zodat ze elkaar gelukkig vaak zien (daar wordt wel rekening mee gehouden). Verder merk ik er niet zoveel van en ik vind er ook niet zoveel van.

Ik zou het zelf niet willen omdat ik dat liever gescheiden zou houden, maar ik kan me wel goed voorstellen dat de werkvloer een goede plek is om mensen te ontmoeten. Immers zie je je collega's erg veel en vaak, dus ik kan me goed voorstellen dat daar wat ontstaat.

Het lastigste lijkt mij wanneer het uit gaat, dat je elkaar dan blijft zien.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 13 Jun 2016 20:13

Re: Relaties op het werk

Nope. Ik ben de enige vrouw op kantoor haha.

Ik heb wel eens een collega gehad die mij mee uitgevraagd heeft, maar dat heb ik vriendelijk afgeslagen.
<<

Anoniem315

Bericht 13 Jun 2016 20:17

Re: Relaties op het werk

Ik heb dat nog niet meegemaakt en geloof dat dat bij ons ook niet mag. Dan riskeer je ontslag.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5488

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 13 Jun 2016 20:25

Re: Relaties op het werk

Bij mij op werk niet. Ik ken mijn vriend wel van mijn vroegere bijbaan maar daar hadden we wel andere diensten (met een korte overlap) en zou niemand daar last van hebben op heel even kletsen na, maar dat doe je met andere collega's ook.

Ik vind trouwens dat je dat op werk niet mag laten merken, kussen of aan- op elkaar zitten vind ik ongepast. Koosnaampjes ook. Ik vind dat je iedereen op welk gelijk moet behandelen, natuurlijk kan het dat je een super klik hebt met je collega en na werktijd afspreekt maar ik vind niet dat je andere collega daar last van moet hebben tijdens een vergadering bijvoorbeeld.

Ik heb wel gehad dat mijn baas een nieuwe vriend kreeg en die steeds op de werkvloer verscheen, dat vond ik ook ongepast. Een keer kan voorkomen maar een paar keer per week vind ik niet oké.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 13 Jun 2016 20:44

Re: Relaties op het werk

Er werken bij ons 3.100 mensen, dus ongetwijfeld zijn er genoeg echtparen / relaties op het werk. Hierarchies gezien kan het bij ons worden ingedeeld op: Topmanagement - Management - 17 Groepen met daaronder weer een Team (10-20 personen). Effectief werk je voornamelijk in je eigen team, maar geregeld werk ik ook met mensen binnen de groep.
Voor zover ik weet zijn er diverse echtparen in de 'groep', maar zij zitten wel in een ander team. Eigenlijk werk je hier in de prakijk weinig van, tenzij ze vertellen over hun privé-leven.

Overigens ga ik waarschijnlijk met 1 stel samen een boek schrijven :)
08/2018
05/2021
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 13 Jun 2016 20:57

Re: Relaties op het werk

Ik werk in de horeca, en toevallig bij ons veel stelletjes. Op 60 man personeel (2 restaurants), volgens de laatste stand ;-) volgens mij 8 stelletjes. Nooit eerder meegemaakt, en tot nu toe zijn de relaties nog allemaal in stand gehouden. Maar er zullen er echt wel een paar overgaan. Het zijn ook veel jonge mensen. En tijdens het werk zelf, merk je het niet. Maar na werktijd, tijdens de sluit borrel (natuurlijk) wel.
<<

anoniem203

Bericht 13 Jun 2016 21:06

Re: Relaties op het werk

Ik ben verliefd geworden op mijn collega (nouja eigenlijk mijn baas) en dat 'mocht' niet. Een paar weken later werd ik dan ook ontslagen door mijn baas zijn baas. Gelukkig is het allemaal niet voor niks geweest want hij is nu de papa van mijn kindjes :heart: Ik vond het in het begin niet leuk dat ik ontslag kreeg maar nu begrijp ik het wel.
<<

Rosalie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 194

Geregistreerd: 03 Mei 2016 22:24

Bericht 13 Jun 2016 21:58

Re: Relaties op het werk

Nee. Bij ons is dat verboden. Het is echter weleens gebeurd. Die desbetreffende collega's zijn toen ook ontslagen.
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:04

Bericht 13 Jun 2016 22:17

Re: Relaties op het werk

Ik snap dus niet waarom daar ontslag op moet staan en het echt niet mag. Als je beide professioneel blijft zie ik geen bezwaar. En denk dat je toch wel beter nadenkt om met een collega iets te beginnen, juist omdat je niet wilt dat het niet goed afloopt.

Bij ons op het werk zijn meerdere stelletjes, maar die werken wel op een andere afdeling.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 13 Jun 2016 22:22

Re: Relaties op het werk

Ik ga morgen trouwen met mijn manager :) Bij ons mag dat dan ook gewoon. Er zijn meerdere stellen en ik heb er zelf ook geen last van
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem198

Bericht 14 Jun 2016 07:13

Re: Relaties op het werk

Leuk om te lezen dat sommige forumsters hun partner op het werk hebben leren kennen!

Op mijn werk/afdeling is sinds kort een stelletje. Na heel lang om elkaar heen draaien is het dan zover.
Ze kunnen niet van elkaar afblijven. Veel collega's storen zich hieraan. Ze zitten ook nog eens naast elkaar.
Ik ben/was dus benieuwd hoe dit bij jullie op het werk is.
Ontslag vind ik te ver gaan maar vind wel dat je je professioneel moet opstellen en zorgen dat je andere collega's hier geen last van hebben.
Het lijkt afentoe wel een voorspel.
<<

Anoniem161

Bericht 14 Jun 2016 07:36

Re: Relaties op het werk

Yadira schreef:Nope. Ik ben de enige vrouw op kantoor haha.

Ik heb wel eens een collega gehad die mij mee uitgevraagd heeft, maar dat heb ik vriendelijk afgeslagen.


Yadira, nieuwtje: ook 2 mannen kunnen een relatie krijgen :p
<<

Anoniem304

Bericht 14 Jun 2016 08:44

Re: Relaties op het werk

Elisa schreef:
Yadira schreef:Nope. Ik ben de enige vrouw op kantoor haha.

Ik heb wel eens een collega gehad die mij mee uitgevraagd heeft, maar dat heb ik vriendelijk afgeslagen.


Yadira, nieuwtje: ook 2 mannen kunnen een relatie krijgen :p

Haha, daar heb ik niet eens aan gedacht. Iedereen is hetero. :P
<<

Anoniem187

Bericht 14 Jun 2016 10:23

Re: Relaties op het werk

Nee, hier geen relaties op het werk..
<<

Rosalie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 194

Geregistreerd: 03 Mei 2016 22:24

Bericht 14 Jun 2016 11:13

Re: Relaties op het werk

Ik vind het persoonlijk ook veel te ver gaan dat er ontslagen zijn gevallen na aanleiding van een relatie op de werk vloer.
Al denk ik dat het in deze situatie ook te maken heeft met het feit dat het heel erg geheimzinnig ging. Mijn werkgever had waarschijnlijk niet zo'n dramatische beslissing genomen wanneer de desbetreffende collega's hier op een professionele manier mee om waren gegaan. Nu had het (een negatieve) invloed op de werk vloer. Zowel voor collega's als voor cliënten.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 14 Jun 2016 12:15

Re: Relaties op het werk

Ik werk nu alleen maar met (hetero) vrouwen dus daar is geen sprake van. Maar op mijn vorige werk hadden er wel collega's een relatie met elkaar. Ook niet zo gek in een ziekenhuis. Eigenlijk mocht het ook niet, complete onzin trouwens vind ik, want het is zo'n groot bedrijf hoe vaak kom je elkaar nou tegen. Bij mij op de afdeling was ook een stelletje en daar merkte je niks van, kwam daar ook pas na weken achter haha.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 14 Jun 2016 12:38

Re: Relaties op het werk

Ja, ik ben verliefd geworden op een collega. We werken in hetzelfde pand, maar het is een andere BV die wel onder dezelfde holding valt. Dat houdt in dat ik hem zie lopen soms door de gang en thats it. Werktechnisch hebben we niks met elkaar te maken. Zelfs twee jaar later komen er nu nog steeds mensen achter dat we een koppel zijn, omdat we het gewoon strikt gescheiden houden.

Er is nog een ander koppel, die zijn al 12 jaar samen ofzo. Maar dat is ook weer zelfde pand, maar andere BV.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 14 Jun 2016 13:58

Re: Relaties op het werk

Er zijn er hier denk ik genoeg die een relatie hebben met elkaar. Ik werk dan ook bij een hele grote werkgever met honderden dan wel niet duizenden mensen op diverse locaties.

Ik ken zelf 1 stelletje persoonlijk. Je merkt er eigenlijk niet zo veel van, behalve dan dat er weleens over gesproken wordt. Eerst werkte ze in hetzelfde pand dus toen zagen ze elkaar ook vrij regelmatig. Maar nu werken ze op aparte locaties (kwam zo uit) en hebben ze nog maar weinig met elkaar te maken op de werkvloer.

Ik vind er niet veel van. Zolang je je professioneel met elkaar omgaat en je collega's er geen last van hebben. Ontslag vind ik dan ook totaal niet gepast, als bovenstaande in acht wordt genomen.

Wel vind ik werkgever/leidinggevende - medewerker niet echt een goede combinatie. In dat geval zou ik er voor kiezen om je over te laten plaatsen naar een andere afdeling/locatie als dat mogelijk is, of inderdaad op zoek gaan naar een andere baan. Want anders krijg je wel wat scheve verhoudingen.

Een relatie met een directe collega zou ik niet echt heel graag willen. Ik vind het wel fijn om dat te kunnen scheiden.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 14 Jun 2016 14:48

Re: Relaties op het werk

Ik vind ontslag ook echt gek. Bij ons in het bedrijf werken ook een man en vrouw, gaat juist hartstikke goed - superteam en heel handig met kinderen, want zo blijft er altijd eentje over op kantoor :P
Mijn man en ik hebben ook met grote regelmaat samengewerkt en zijn dan gewoon professioneel, ik vind het heel leuk om te doen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 14 Jun 2016 16:44

Re: Relaties op het werk

Ik vind ontslag echt, in de meeste gevallen, zwaar overdreven. Ik vind er ook niets mis mee, relaties op de werkvloer, zeker niet bij een groot bedrijf. Zolang het het werk niet in de weg staat en je blijft je professioneel gedragen, lijkt het mij geen probleem.
Of er bij mijn huidige werk stelletjes zijn, geen idee. Ik werk bij een groot bedrijf met verschillende locaties, dus er zijn ongetwijfeld mensen die een relatie met elkaar hebben. Op mijn afdeling niet in elk geval.
Ik heb met mijn man ook een relatie gekregen op het werk. Dat was een bijbaantje bij een supermarkt. Daar waren zo vaak relaties (vind je het gek met zoveel 16-18 jarigen), en dat leverde nooit problemen op of zo.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers